Recenze Nissan Primera P11
“Do 150.000,- těžko někdo najde lepší auto.”

Autor recenze: Roman Janeček (26 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:2,0 i Stav km při koupi:80 000 km Stav km nyní:105 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 4. 5. 2006

Hodnocení inzerátu: 11 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Vectra Opel Astra

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ne.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Bude tomu už rok co jsem majitelem Nissanu Primera P11 2,0i SE a tak si dovolím přispět svou troškou do mlýna. Vůz byl vyroben 12/97 a do provozu na začátku roku 1999. Když jsem se na něj šel poprvé podívat, tak to byla srdeční záležitost prostě láska na první pohled. Asi i proto jsem s úsměvem přešel údaj na tachometru 80.000km, bylo mi naprosto jasný, že je to stočený. Trochu jsem si potom zapátral a zjistil, že při poslední kontrole v Nissan servisu v roce 2004 mělo auto něco málo přes 160.000km. Celkový stav auta tomu odpovídá. Do teď nechápu tah autobazaru v Praze na Olbrachtově ul. (tímto všechny varuji před tímto bazarem) proč ten tachometr stáčeli, vždyť 160.000km na tomto autě vůbec nic neznamená a 80.000km na tak starém autě by jim sežral jenom naprostý pitomec.

Ale co, auto bylo krásný, jezdilo super, tak jsem tam nechal 120 kapříků a jel jsem domů. Horší ale bylo když jsem zjistil po následné kontrole v servisu, že vůz byl čelně havarován, to už jsem tak nenechal a začal si dopisovat s majitelem toho servisu, ten ovšem nezklamal a zachoval se jako typický bazarista – gauner, následně jsem mu psal ostřejší a ostřejší dopisy, vyhrožoval soudy, znaleckými posudky, ale nakonec jsem se na to vykašlal, auto bylo po nehodě dobře opraveno, při jízdě se nic neprojevuje a hlavně já si toho měl všimnout, prostě moje blbost.


MOTOR
Jedná se o benzínový dvoulitr, 16V, 96kW. Auto zvládá naprosto s přehledem, jenom je trochu hlučnější, za čímž vidím rozvodový řetěz, který ale tu zvýšenou hlučnost spolehlivě vyplatí tím, že se nemusíte starat o nějakou výměnu rozvoďáku, nebo už nemusíte mít strach, že se vám to „potká“. Spolehlivost a úspornost těchto motorů a těchto vozů obecně je vyhlášená, já jenom potvrdím, že jezdím v dlouhodobém průměru do 8l/100km a o nějakých závadách taky nic nevím. Jedinou výtku bych měl, že motoru se od spodu moc nechce a ta pravá legra začíná až okolo 4000ot./min (ale tam už to 8l nežere), kdy auto vystřelí jak z praku. V praxi to znamená, že když si jedu v poho po dálnici 110-120km/h na 5 a šlápnu na plyn, tak se nic moc neděje, šlápnu-li na plyn mezi 160-180km/h, tak je cítit opravdu znatelný zátah a auto zrychluje do těch 200 km/h, dál už se mu taky moc nechce.


PODVOZEK
Díky propracovanému podvozku s multilinkem vzadu a tlumičům Cayaba (nějak tak se to píše a myslím, že se dávaly jako prvovýroba) auto sedí jak přibitý, v zatáčkách se vůbec nenakloní. Je to prostě taková pila, se kterou je radost vybírat zatáčky. Na druhou stranu ale musím říct, že díky tomu je auto občas až nepříjemně tvrdé a jízda po dlažkách je docela peklo, taky rázy od nerovností se do interiéru přenáší na můj vkus až moc nahlas. O bezpečné brždění se starají kotoučové brzdy na všech kolech, které už tak slavné ale nejsou a delším bržděním trošinku vadnou.


INTERIÉR
Design japonských aut se ne každému líbí a i já jsem si na něj musel chvíli zvykat. Všechno je ale tam kde má být, žádný zbytečný serepetičky, funkčnost a ergonomie je nadřazená okázalosti, ale i tak jsou v interiéru použity kvalitní materiály, prostě žádné německé lacině vypadající tvrdé plasty. Volant, řadící páka a ručka je obšita kůží, vnitřní kliky dveří jsou v chromu a dotváří to tak celkově příjemný pocit z interiéru. Přístrojovka je přehledná s dvěma velkými budíky a s dvěma displeji, na jednom jsou kilometry a na druhém klasicky PC. Jediný co jsem trochu nepochopil je řidičova loketní opěra (je-li to vůbec loketka), která se nedá štelovat a je příliš nízko, tady zřejmě zapomněli ti malinkatí Japonci na nás, normálně rostlý Evropany. Zadní loketka je v pohodě, ale kdyby byla ve spojení s tzv. ski tunelem, tak by to bylo ještě lepší, protože kufr je u sedanu nic moc a když chci naložit lyže, tak musím sklopit sedačku, která je naštěstí dělená v poměru 2:1. Výbava je v mém modelu SE maximální, tzn., klima, PC, el. a vyhřívaná zrcátka, 4x el. okna, 4x pytel, ABS, dálkáč, zamykání zpátečky (jediná věc, která nefunguje)



Závěrem bych chtěl říct, že všechny japonský auta vynikají svou spolehlivostí a Primera v tomto není výjimkou. Myslím, že v ČR přežívá názor, že ND jsou šíleně drahý, což v originále nejspíš i bude (ostatně jako každý jiný orig. ND), ale z druhovýroby seženete všechno a ceny jsou minimálně stejný, ne-li levnější než na evropský auta. U japonských vozů máte ale tu jistotu, že ty díly tak často kupovat nebudete. Např. já jsem kupoval pouze příčnou tyč ke stabilizátoru, která mě v Nissanu vyšla na 700,-. Čeká mě ještě výměna diodového můstku v alternátoru a ten pořídím okolo 1.500,-. Měnil jsem zadní tlumiče Cayaba 1.300,-/ ks, kotouče 1.200,-/ks – tady ale doporučuji něco připlatit a koupit kvalitnější, protože ty moje se po 5.000km zvlnily a musel jsem je nechat rovnat. Jinak nic a za to má Primera mojí 100% důvěru. Můj mechanik si myslí, že jsem mu nevěrný, protože jsem u něj byl jenom jednou na výměnu zmíněných částí. Dříve jsem měl dvakrát za sebou Opela (upřímnou soustrast majitelům těchto „vozů“) a mechanika jsem viděl pomalu víc než svého tátu.

Jediná věc která mi tak na Primeře vadí je ta její tvrdost. Já nejsem žádný závodník, abych jí každý den využíval při zběsilých jízdách v zatáčkách a tak to bude zřejmě důvod proč si asi už novou Primeru nekoupím. Ale Japoncům už věrný zůstanu, chtěl bych si koupit buď Almeru r.v. 2001-2001, alespoň s 1,8 motorem, nebo praktického kombajna Avensis, r.v. 1999-2000, taky asi ve dvoulitru a každopádně určitě jen a pouze benzín.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 11


Komentáře uživatelů k recenzi Nissan Primera

Vložit komentář

Pro Ratamahatu

Potřeboval bych poradit. Kdes koupil snímač ABS a za kolik.Mám Ho taky špatnej a zatím jsem nic cenově rozumného nesehnal.Jinak mám taky Primeru P11 a jsem spokojenej ale už mu bude taky deset tak nějaké ty mouchy jsou.

17.08.2007 | 20:56:52 | piškot Reagovat

Cena

Jo a za 150 jsem ho nepořídil, ale za téměř 900. Ale co chcete za úplně nové auto.

27.02.2007 | 23:46:08 | Ratamahata Reagovat

Super auto, mám ho od 0km. Měl jsem na něm jediné dvě závady a to byl špatný snímač ABS na předním kole a nějakým zázrakem se zasekla stahovačka okna u spolujezdce (to jsem vyřešil sám pomocí šroubováku a maziva). S autem jsem naprosto spokojen. Teď mám na něm 150 000 km a je prostě výborné. Naprosto identycká výbava a motor jako je v recenzi, ale (asi) kratčí model, nemá tak velkou prdel a více se mi líbí. Párkrát mi ho manželka poťukala, ale nic velkého.

27.02.2007 | 23:43:23 | Ratamahata Reagovat

Pravidelná údržba

Nemohu než souhlasit s názorem na kvalitu auta. Vlastním stejný model. Jenom je třeba jako u všech starších aut neodkládat provozní opravy (tlumiče, brzdy, atd), může se pak stát, že se to potká vše najednou. A pak i při příznivých cenách ND se peněženka řádně vyvětrá.
Jinak SUPER

27.09.2006 | 12:36:29 | Roman Reagovat

brzdy...

No ja osobne nemam z brzdami vubec problem.Teda az na to ze sou mene ucinny jak u otcovyho citroenu berlingo kde staci kousek a kola sou zablokovany na tvrdo.Po dlouhe jizde smrdi to jo ale o kdyz sem vezl hodne lidi na vetsi vzdalenost tak porad v pohode.Daval sem tam kotouce a desticky bez azbestu od nemecke firmy ATE.

18.07.2006 | 22:12:16 | Tom Reagovat

Pravda

S těma brzdama máš recht. Já to tam jenom tak moc nerozmazával. Než jsem je musel měnit, tak jsem taky dvakrát zahořel a vyhřátej kotouč jsem měl taky, ale to bylo spíš tim, že se mi kousal jeden brzdič, pomohla výměna hadice.

10.05.2006 | 12:43:30 | Roman Janeček Reagovat

Super, až na brzdy...

Vlastním stejný model vozu už celkem přes půl roku a pokud mohu soudit, tak recenze téměř dokonale vystihuje jeho vlastnosti i podle mých zkušeností. Já tedy, na rozdíl od autora, rád auto občas na přehledných silnicích trochu "poškádlím" a mohu potvrdit, že je to spolehlivý lovec namyšlených služebních Octávií. Motor si v oblasti mezi 4000 - 6000 otáčkami vyloženě lebedí a auto vzhledem k vynikajícímu podvozku nerozhodí nějaký ten závan bočního větru, ani zatáčka, kterou mistr cestář omylem naklopil na druhou stranu. Bohužel jinak skvělý dojem mi kazí brzdy, které opravdu není problém přehřát a to nepříjemně rychle a na dlouho... U auta s 96 kW motorem a provozní hmotností 1300 kg pokládám jejich poddimenzování za neodpustitelnou chybu.
Ve svém zaměstnání ujedu tak 40 000 km ročně. Už jsem kočíroval všechno možné, ale s efekty s fialovými kotouči, uvařenou brzdovkou a pachem pronikajícím až do interíéru jsem se zatím setkal jen v litrovém Puntu, které jsem tehdy na sklonku minulého století řídil s celým temperamentem svých dvaceti let ;-) Prostě když máte P11ku, tak vás vybrzdí kdekdo a to u tak jinak vynikajícího auta zamrzí. Pokud jezdíte rádi ekonomicky, dříve nebo později si k hořícím destičkám stejně čichnete, až povezete dva, tři spolucestující.
Kotouče jsem kontroloval a jejich tloušťka je pořád v povolené toleranci, takže problém s přehříváním předpokládám nesouvisí s opotřebením celého systému . Asi nezbyde, než se podívat po nějaké sportovní alternativě kotoučů a destiček, ale to jsme zase cenově někde jinde :-(
Jestli se to někomu z vás už podařilo vyřešit, tak dejte vědět! Ať se nám Accordisti neposmívaj!

06.05.2006 | 18:43:12 | Daný Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Nissan Primera