Recenze Peugeot 407 1.6 hdi
“Slušné a pěkné rodinné auto”

Autor recenze: Laďuna všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:1.6 hdi Stav km při koupi:345 000 km Stav km nyní:348 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 6.5 l/100 km Vloženo: 28. 12. 2014

Hodnocení inzerátu: 26 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Mondeo 1.8 i Alfa Romeo 166 3.0 Škoda Octavia 1.6, 74 Mazda 323 1.8 F Renault Megane 1.6, 83 BMW 524 E 28, TD

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Prostornost
Slušný kufr
Komfortní podvozek
Panorama
Plynulý chod a spotřeba Hdi
Elegantní design,který stárne pomalu

Slabé stránky

Zpracování oproti němcům
Jen průměrné audio
Menší kufr oproti konkurenci

Závady a opravy na autě

Výměna oleje,přezutí gum. Takže zatím nic...


Hodnocení a zkušenosti s autem

Hlavním záměrem bylo koupit větší rodinné a rozumné auto za pár kaček, nejlíp do 80tis. Vybíral jsem spíš MPV jako Sharan, Galaxy, Alhambru,Mazdu MPV, Scenic nebo i Voyager a z kombíků se mi tam nasoukalo Mondeo a Octavia. Hledal jsem modelová rok 2001 a mladší, nejlíp benzin, kvůli krátkým popojížďkám po městě. V tom mi volal kamarád jestli prý nechci Pažouta 407 SW - o tom jsem věděl snad jen to,že vypadá hezky a vlastně jsem o něm nikdy předtím ani neuvažoval. Tak teda něco k němu: můj kousek byl v šedé metalíze v základní výbavě, která mi ale dostatečně vyhovuje. Její výčet si najdete na googlu. Páradou je prosklená střecha, kterou můj tříletý syn miluje a ze zadní sedačky pozoruje hvězdy:-)Za zmínku stojí ještě inteligentní klima, která vás nikdy neofoukne.K designu si udělá obrázek každý sám. Mě se prostě líbí a za ty prachy vypadá výborně a pokud ji mám srovnat třeba s Octávií nebo Mondeem ve stejné cenové relaci, tak Pažout má navrh tím, že se začal vyrábět až v roce 2004 a skončil 2010 - to už měly oba zmiňované modely nové nástupce - a ty byly cenově jinde.
Samozřejmě jsem se snad jako každý díval po internetu na ceny náhradních dílů a byl jsem přájemně překvapený. Tlumiče,brzdy,rozvody i spojka jsou cca v ceně Octávky a Mondea a jediným strašákem je tak jen dvouhmotový setrvačník a DPF filtr(filtr pevných částic). Setrvák se mi ozýval už při koupi typickým zaklepaním z pod kapoty při vypínání motoru a na palubním počítačí se mi objevuje žlutý vykřičník s hláškou:,, participle filter level is too low´´- takže je to tady. S těmito opravami do budoucna počítám a nutno dodat, že auto je po 1.majiteli se serviskou s 348tis.najeto. Setrvák dle značky seženete od 8tis do cca 13. a po výměně vám vydrží asi 200tis. To s DPF filtrem máte možností hromadu: buďto jej necháte ,,vykuchat´´ - ale je nutné i nechat přepsat diagnostiku nebo jej pouze doplníte aditivem - nejlevnějsí varianta. Pak je tady možnost filtr repasovat anebo jej vyměníte (nejdražší varianta, cca 8000.-). Ale zase: vydrží Vám cca dalších 150-200tis.kilomerů.
Co se týče dalších dílů a doplňků, výhodou je,že těchto aut je hromada, takže si na netu seženete jak blatník, tak světlo z bouraček za pár kaček (sehnal jsem přední světlo z bouračky za 1500.-, polská náhrada je za 2500.- a original asi 7000.-,no nekup to:-)
Tak pojďme jezdit. Do 407 se nasedá slušně, není ani nízká ani vysoká jako MPV, tak akorát(srovnávám s Octavii a Scenicem). Sedačky mám základní,ale opora mi naprosto sedí a hlavová opěrka je oproti Mondeu pohodlná. Ikdyž je výbava v základu, je v této třídě asi standartem výškově stavitelná sedačka a volant výškově i podélně, takže pozici si myslím najde každý. Mám asi 178cm a 90 kg a na výšku mi na střední výšce sedačky zbývá ke stopu asi 15 cm, takže ani dlouhání nebudou mít problém. Dlouhánům bude možná ale vadit rozměrný tunel palubky, ale je z měkkého plastu. Nebojte, oproti Octavii I je to obr:-)
Podvozek je pro pohodáře v této třídě lahůdkou. Nesedí jako Passat nebo Mondeo, ikdyž záleží i na kolech (mám standart 205/60/16 plechy), je prostě měkčí, houpavý a děti mi v zadu často usínají:-)Takže je klid. Prostě nic pro závodníky. Ale pokud to náhodou přepísknete s nájezdem do zatáčky, tak využijte velmi slušné a dobře dávkovatelné brzdy a podvozek se nerozhoupe(v základu je kdyžtak i ESP). Co se hlučnosti týče,tak v interiéru občas něco povrzne, hlavně u A sloupků (není to prémiový němec) a poměrně nepříjemný je i kovový zvuk při zabouchnutí dveří. Ale zvyknete si. Motor není do cca 90km/h skoro slyšet (na diesel), je to ale pětikvalt (dvoulitry jsou šestikvalty) a ta šestka tam může někomu chybět. Motor má 80 kw,ale není to takový divočák jako ten v Octavii I (81kw). Je ale plynulejší a o dost tišší. Průměrnou spotřebu mám asi 6,5 litru, jezdím ale 90% po městě. Pokud ale jedu sám s kabelou na hokej, cestu 25km, spotřeba klesne k 5,5. A pokud vás baví jezdit úsporně a koukáte přitom na palubní počítač, dostanete se i pod 5(moje minimum 4,7, okreska 1.třídy, 35km, rychlost do 100km/h). Myslím,že VW motory byly o něco úspornější,ale půl litru neřeším:-)
Ještě taková poznámka ke středovému panelu: má hromadu tlačítek a musíte si na něj trochu zvykat,ale například audio ovládám pod volantem - tím ovládáte hlasitost, přepínání uložených i neuložených stanic rádia a i přechod k cd. Audio v základu má 6 repro,MP3 ale je to spíš průměr. Můžete ale pořídit kousek s audiem JBL s deseti repro,zesilovačem i subwooferem v kufru.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 26


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 407

Vložit komentář
 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Peugeot 407