Recenze Subaru XV 1,6
“Velmi pohodlný crossover, se kterým se nemusíte bát ani do náročnějšího terénu”

Autor recenze: Honza (50 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2021 Typ motoru:1,6 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:12 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 15 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 31. 10. 2022

Hodnocení inzerátu: 29 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 10.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Jízdní vlastnosti, prostor v interiéru, zpracování

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Žádné


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vozidlo jsme kupovali jako nové, je to náš první automobil této značky. Auto jsme vybírali pro manželku, která ho denně používá převážně v městském a příměstském provozu a částečně též po nezpevněných cestách (příjezdová cesta k domu je bez asfaltového povrchu a v kopci). Prioritně byla požadavkem vyšší světlá výška, dobrý výhled z vozu, nejlépe pohon 4x4, automatická převodovka, benzinový motor, schopnost případně pohodlně odvézt na dovolenou čtyřčlenou rodinu se dvěma dospívajícími dětmi. Cena maximálně okolo 600.000,-Kč. Vzhledem k malým vnitřním rozměrům jsme museli z výběru vyřadit všechny zvýšené vozy B segmentu, tedy např. Škoda Kamiq, Renault Captur, Peugeot 2008 add. které ovšem stejně pohon 4x4 nenabízely. Bohužel, situace na trhu už v loňském roce byla taková, že moc vozů ani o třídu vyšších mezi tzv. crossovery či SUV, naše požadavky nesplňovalo. Bez ohledu na zařazení do konkrétního segmentu se jednalo vlastně pouze o Suzuki Vitara /S Cross, Dacia Duster 1,3T a Mitsubishi ASX. Všechny uvedené modely jsme poctivě vyzkoušeli. Vzhledem k tomu, že auto bude používáno často i na krátké jízdy, vyřadili jsme raději kvůli přímovstřikovým turbomotorům Suzuki i Dacii a zbylo nám pouze ASX. (Mimochodem Suzuki nás zklamalo kvalitou interiéru, ale třeba i špatně se dovírajícími dveřmi - zkoušeli jsme čtyři vystavené vozy, u všech jsme zavírali dveře na 2-3 pokusy, Duster je kategorie sama o sobě, za danou cenu poskytuje celkem dost, ale některé věci jsme mu nemohli odpustit, ASX je celkově sympatické auto, ale bohužel už se tehdy doprodávalo a výběr byl mizerný, někteří dealeři s prodejem úplně skončili a na autě samotném se zub času v řadě ohledů již podepsal) Nakonec jsme úplně náhodou navštívili autosalon Subaru a svezli se s modele XV, který byl za akční cenu 607.000,-Kč. Už po usednutí do vozidla bylo znát, že ze všech zmíněných aut je XV zdaleka nejprostornější. Bylo znát, že Vitara je přeci jenom o třídu menší kategorie, ale i v porovnání s ASX byl interiér XV prostornější a to zejména pro osoby sedící vzadu. Při nastavení sedadla řidiče na postavu výšky cca. 185 cm si za něj s velkou rezervou a pohodlím sedne i osoba s téměř 190cm. Při zkušební jízdě nás ihned nadchnul neuvěřitelný komfort s jakým zdolává nekvalitní silnice, ten podvozek je prostě famózní. Další věc, která nás hned upoutala při pohledu na XV, byla světlá výška, dle katalogu 220mm - mezi běžnými crossovery a SUV téměř bezkonkurenční. Dále velice kvalitní vnitřní zpracování (byť na dnešní dobu trochu retro) se spoustou měkčených plastů. I v základní výbavě až na malé výjimky prakticky nic nechybí a naprosto jedinečné je pojetí asistenčních systémů, které na rozdíl od velké většiny současných aut v XV vůbec neotravují a navíc perfektně fungují. Vše se dá jednoduše taktéž vypnout, některé i trvale a nemusí je pak člověk před každou jízdou opakovaně deaktivovat. Když si vzpomenu na vypínání asistenta jízdy v pruzích např. u Škody Kamiq, tak mě polévá studený pot. V základní výbavě člověk dostane u XV prakticky vše důležité, chybí snad jen hlídání mrtvého úhlu a alespoň nějaký parkovací asistent. Už v základu je vybaveno automatickou klimatizací, adaptivním tempomatem, nechybí ani multifunkční volant, všechna okna v elektrice, vyhřívané sedačky, zrcátka i stěrače, Android Auto/Apple CarPlay, elektronická parkovací brzda (pro někoho to může být mínus) a mnoho dalšího. Absence parkovacího asistenta byla vyřešena dodatečným dokoupením parkovací kamery (8.000,-Kč i s montáží přímo od Subaru – lze instalovat jak dozadu tak i dopředu) Někomu by mohl u základní výbavy vadit volant bez koženého obšití. Ten je ovšem dobře zpracovaný a vypadá celkem hodnotně. Často v recenzích zmiňovaný slabší výkon 1,6 motoru v reálu žádná tragédie není. Je pružný, v nižších rychlostech celkem dynamický, má okamžité reakce na sešlápnutí plynového pedálu a jezdí se s ním ve výsledku velice dobře. Pružnost ztrácí až při dálničních rychlostech. Je velice tichý (a to dokonce i při vytáčení) a naprosto kultivovaný. Proti turbomotorům kterými jsou vybavení někteří výše uvedení konkurenti, je samozřejmě motor XV podstatně méně dynamický, zde pak záleží na prioritách a způsobu jízdy. CVT převodovka zde funguje velice dobře a její odladění se Subaru velice povedlo. Po těchto zjištěních jsme začali počítat a hodnotit. Za 607.000,-Kč bylo k mání auto s naprosto bezkonkurenčními jízdními vlastnosti mezi crossovery a SUV do řekněme 700.000,.Kč. Dále s nejlepšími terénními schopnostmi ve své třídě a zřejmě mezi všemi SUV a crossovery do oněch zmíněných 700.000,-Kč, se stálým pohonem 4x4, s automatickou převodovkou, s prostorným, praktickým a výborně zpracovaným interiérem, s atmosférickým motorem bez přímého vstřiku bez DPF filtru, kterému nevadí žádné jízdní režimy, tedy ani krátké jízdy, s jednoduchými, dobře svítícími a levnými halogenovými žárovkami, což všechno jsou vlastnosti, které jsou předpokladem dlouhého a bezproblémového života bez potenciálních finančních katastrof za opravy. K tomu jako bonus 5 let a 200.000 km záruka, která se dá prodloužit na 250.000 km a 7 let. Tento souhrn vlastností nikdo jiný za tuto cenu nenabídnul. To pak člověk i promine poněkud mělký zavazadlový prostor o průměrném objemu 385l. Rozbité cesty, retardéry, městkou dlažbu, výmoly a jiné nerovnosti auto zvládá bez jakéhokoli bouchání, poskakovaní, naprosto plavně až to chvílemi připomíná komfort starých Citroenů s hydropneumatickým odpružením. Jako takový bonus pro nás byl samotný nákup vozidla u dealera, který v nás dokázal navodit určitou atmosféru a pocit, že kupujeme něco kultovního, něco úžasně mechanicky poctivého a precizního, parťáka, který vás nikdy nezradí. Tento pocit pramenil jak z představení systému pohonu 4x4, motoru boxer, ale taktéž z formy předání klíčů (retro rarita: základní výbava má startování klíčkem, který je navíc nesklopný, stejně jako u Mitsubishi ASX) společně s originálním jakýmsi šanonem obsahujícím různé propagační odznaky, samolepky, klíčenku a publikací o historii značky a jejích technických řešení. Pro fanouška do aut pak nemusí být nepodstatná též ta skutečnost, že SUBARU je jistým způsobem technický unikát, nikde jinde než zase v Subaru totiž takovou techniku člověk nenajde a kupuje si tedy naprostý originál. V dnešní době kdy až na malé výjimky značky splývají do obřích koncernů, které produkují prakticky stejná auta, jenom v různých designových přebalech pod různým továrním označením, jsou pro každého skutečného fanouška aut značky jako Subaru, ale třeba i Honda nebo Mazda či BMW, jedněmi z posledních skutečných originálů, které dávají zavzpomínat na časy, kdy svět (nejen automobilový) byl ještě normální.

První rok a tři měsíce provozování XV zatím jenom potvrdilo všechny pozitivní dojmy, které jsme od počátku nabyli. Famózní jízdní vlastnosti bylo možno ozkoušet i v zimních podmínkách, kdy se auto chovalo naprosto suverénně. Rozjezdy na sněhu v prudkých kopcích byly bez jakéhokoliv zaváhání. Trakce na nezpevněném povrchu a průjezdnost terénem je prostě famózní. A ten zvuk motoru, no nádhera. Negativa jsme prozatím žádná nenašli, taktéž provoz je dosud bez jakékoliv závady a reklamace. Perfektní je taktéž výběr různého příslušenství včetně například kovových krytů na diferenciál a dalších doplňků do terénu. Průměrná spotřeba s podílem 2/3 města, zbytek okrsky a dálnice se ustálila na 7,5 l/100km. Při hodně spořivé jízdě se bylo možno dostat lehce pod 7l, na 6,8l/100km. CVT automat se 7 virtuálními stupni je vcelku dobře naladěn a velmi připomíná klasický automat. Vysavačový efekt se prakticky nevyskytuje. Podvozek je poctivě téměř komplet zakrytován a těch málo míst kde není, je opatřeno dodatečným nástřikem. Častá slabost některých nejen japonských aut v podobě povrchové koroze podvozku někdy již po několika prvních tisících kilometrech se u XV nikde neobjevila, dokonce i všechny šrouby na podvozku jsou bez stopy koroze, stejně jako výfuk. V létě cesta k moři ve čtyřech lidech s rakví na střeše, průměr 7,3 l/100km, při 63 litrové nádrži byl k dispozici i slušný dojezd okolo 800km. Dálničních 130km/h naprosto v pohodě udrží i v těch největších dálničních stoupáních při naprosté akustické pohodě, motor není prakticky vůbec slyšet. Co bych určitě doporučil je z originálního příslušenství dokoupit alespoň přední lapače nečistot a ochranné/designové folie které se lepí na spodní část předních a zadních dveří, případně prahové nástavce (ty jsou ale docela drahé). XV má totiž kola lehce přesahující okraje blatníků a díky tomu od kol odletující bláto a kamínky končí právě v této části dveří a časem by mohlo takto dojít k jejich poškození. Bohužel originálně montované plastové kryty prahů tomu ne zcela zabrání. Dále je škoda absentující 12V zásuvky v kufru. Toto jsme vyřešili prodlužovací šňůrou ze zásuvky ve středové loketní. Pro zadní sedadla nejsou k dispozici žádné USB konektory, výdechy klimatizace jsou pevné pod předními sedadly. To je jen několik málo drobností, které alespoň nám ale nijak nevadí. Potěší naopak kapsy s prolisy na pet lahve ve všech dveřích, které se mimochodem otevírají téměř do pravého úhlu. Úžasný je výhled z vozu do všech stran. Skvělé je též jednoduché ovládání, žádné hledání nastavení klimatizace nebo rádia přes dotykové displeje. Velmi kvalitní je zpracování interiéru ve kterém nic nechrastí, nevrže a použité materiály jsou na dotek velice příjemné. Jednoznačně se jedná o poctivě postavené a kvalitně smontované auto s vynikajícími jízdními vlastnostmi, prostornou karoserií a s předpokladem dlouhověkého bezproblémového provozu. První roční garanční servis stál cca. 7.000,-Kč, servisní interval 12 měsíců/15.000km, spotřeba motorového oleje za rok provozu 0. Sada zimních kompletů: pneumatiky Nokian rozměru 225/60 R17, originál alu disky, 4x senzory tlaku - cena 41.000,-Kč. Z výroby je XV obuté na pneumatikách značky Yokohama uvedeného rozměru. Celé auto je vyrobené v Japonsku. Sympatickou zkušeností je i zjištění, že majitelé Subaru se na silnicích velice často vzájemně zdraví, přesně v duchu hesla ,,Zdravím SUBARU,, z originálních samolepek prodávaných Subaru BUTIKEM.


Doplnění recenze ze dne 22.09.2023

Stav km nyní: 21 000 km

Doplnění recenze po 26 měsících provozu a 21.000 najetých kilometrech. Vozidlo je stále absolutně bez závad, bez reklamací, vše funguje jak má. S ničím nebyl sebemenší problém, dokonce i multimediální systém funguje bez zaváhání, což dnes není u mnoha značek zcela obvyklé. Druhá servisní prohlídka proběhla po druhém roce provozu a 20.000 najetých kilometrech, stála 7.000,-Kč. Olej to mezi výměnami žádný nespotřebovalo, tedy alespoň měřitelné množství. Servis Subaru tam dává 5W40 Motul. V zimě jsme s autem byli týden v Tatrách krátce po sněhové kalamitě a bylo úžasné užít si s XV jízdu v hlubokých vyjetých kolejích, v navátém sněhu, prudkých stoupáních a klesáních na zasněžených cestách, až nám bylo líto, že ke konci dovolené začal sníh odtávat. Dlouhodobá průměrná spotřeba benzinu dle palubního počítače je 7,6 l/100km. Při druhé servisní prohlídce, tedy po dvou zimách provozu, včetně pobytu na horách a v létě u moře jsem podrobně prohlédl auto i ze spodu. Byl jsem překvapen, že je téměř netknuté. Žádná povrchová koroze na nápravách, nápravnicích, výfuku či podlaze. Oproti předchozímu modelu XV to je zjevný pokrok, čemuž zřejmě přispělo i to, že ramena náprav jsou vyrobena z hliníkové slitiny. Jelikož máme doma stejně starého Kamiqa, který se navíc v zimě nikam na hory nepodíval, schválně jsem obě vozidla v tomto porovnal a zjistil jsem, že Kamiq už má některá místa na zadní nápravě napadená povrchovou korozí, stejně tak už i přední vinuté pružiny začínají rezavět. O hloubkové korozi zadních brzdových kotoučů ani nemluvě. XV se tedy v tomto ohledu jeví jako podstatně odolnější, což nahlodává obecně přijímané tvrzení, že škodovky nereznou a japonci ano. Co bych vozidlu vytknul a zapomněl jsem to uvést v původní recenzi? Boky kufru by mohly být potažený kobercem, plast co tam je se může poškrábat. Lze to řešit originál gumovou vanou s vysokými bočnicemi, která je však jako doplněk zbytečně drahá (cca. 5000,-Kč). Komu by nějaký ten škrábanec v kufru případně vadil, tak si jí však stejně koupí.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 29


Komentáře uživatelů k recenzi Subaru XV

Vložit komentář

Subaru xv

Dobrý den, skvělá recenze. Sám vlastním XV 2018 1.6
Skvělé auto a naprostý univerzál. Těším se na každou jízdu. Takhle postavené auto,se už nevidí. Pocit bezpečí,robustnost, skvělé řízení a úžasný podvozek....

03.12.2023 | 06:14:39 | Václav  | 92.240.161.* Reagovat

Díky za recenzi

Moc pěkná recenze i moc pěkné auto! Naprosto chápu, že když někdo měří 190 cm a má početnou rodinu a ještě jezdí na dovolené k moři, tak takové auto je velice na místě a majitel udělal jen dobře, že si tento vůz pořídil! Blahopřeji k dobré koupi. Jenom si vzpomínám, když jsem přišel do bazaru a taková auta mi dokola vnucovali když přitom žiju sám, měřím jen 177 cm a nejezdím po dálnici, jen po okreskách a jen na výlety nebo na nákupy do města. Chtěl jsem vždycky malé autíčko na zaparkování ve městě a nešlo to vysvětlit těm prodejcům. A nejhorší byli v Auto Esa. Tam mi volali i po půl roce po tom, co jsem už auto měl odjinud a pořád dokola mě obtěžovali. Pořád zkoušeli přes nová čísla. Musel jsem stále blokovat čísla. To se ani nechce věřit, co jsem zažil kvůli tomu, že jsem odmítl jejich velké auto. Fakt se mi mstili a něco jako stalking přes telefon.

30.09.2023 | 01:48:04 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

Přímovstřik nebo ne?

Díky za dobrou recenzi.
Píšete však, že motor má nepřímé vstřikování, ale třeba zde uvádí, že se jedná o sekvenční vícebodové vstřikování...
https://www.garaz.cz/clanek/testy-nova-auta-subaru-xv-1-6i-jezdete-plynule-a-bude-vam-stacit-21007448

Jak to tedy je?

22.01.2023 | 18:51:39 | Standa  | 178.255.168.* Reagovat

RE: Přímovstřik nebo ne?

Dobrý den, citovaný článek je v tomto ohledu zcela správný. U benzínových motorů s vícebodovým sekvenčním vstřikováním paliva je palivo vstřikováno třesně před začátkem sání přímo do jednotlivých sacích kanálů pro každý jednotlivý válec zvlášť - Zkratka MPI (Multi Point Injection třeba u starších Octavií 1 a 2g). Jedná se tedy o nepřímé vstřikování do sání, nikoli přímé do spalovacích prostor, tedy do válců. Subaru XV 1,6 má tudíž nepřímý vstřik, nemá filtr pevných částic, vysokotlaké čerpadlo atd.

23.01.2023 | 14:59:04 | Honza  | 185.17.215.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Subaru XV