Nejčtenější auto recenze

5,4Toyota RAV4 (2007) Toyota RAV4 (2007) autor: Marek Přečteno: 49592x
8,8Toyota Auris (2008) Toyota Auris (2008) autor: petr Přečteno: 38893x
9,4Toyota RAV4 (2002) Toyota RAV4 (2002) autor: L@lek Přečteno: 36703x
8,6Toyota Avensis (2005) Toyota Avensis (2005) autor: Zel.am Přečteno: 28799x
10,0Toyota Auris (2011) Toyota Auris (2011) autor: crosk Přečteno: 24544x
Všechny nejčtenější auto recenze >

Nejnovější komentáře v diskuzích

RE: Hm

Taky se v tom nevyznám, ale lze si najít a přečíst něco o motorech různé koncepce. Tříválce jsem měl a mám různé, takže vím jak to vypadá v praxi. Jejich nekultivovanost, vibrace a zvuk se řeší léta a např. u Škoda 1.0 (tsi) se to (konečně) dobře zdařilo. Způsoby jsou různé - vyvažovací hřídele, setrvačník těžký, nevyvážený, dvouhmotový, řemenice nevyvážená, nějak excentrická různá kola na hřídeli, zkrátka plno pokusů (a omylů), které u čtyřválců nebyly nutné.

07.12.2024 | 12:20:02 |  Ital | Recenze: Toyota Aygo (2012)

RE: Hm

Tak v tom se nevyznám, jak je motor náročný na konstrukci a zda je tříválec náročnější. Laicky mi přijde jednodušší, když má o jeden válec méně než čtyřválec, ale můj názor je beztak nesměrodatný. :-) Nejlepší zvuk měl motor tříválce od Matize. To je nepřekonatelný zvuk. Čtyřválec Matiz zněl pro mě hůře. Tříválec byl super po stránce melodie a zvuku. :-) Akorát jsem nechápal, proč ho udělali jen 0,8 a cca 37,5 kW. Vždyť mohli ten samý motor jen nepatrně zvětšit na 0,9 a měli by 42 kW. Nebo na 1,0 a měli by 47 kW. Což by v té době, kdy ho stvořili, r. 1998, bylo skvělé. Nechápu, proč ten motor redukovali na objem O,8. A vymýšleli nový čtyřválec 1,0. Když stačilo jen zvětšit už vymyšlený tříválec. Tím, že vymýšleli silnější motor, přiznávali, že 0,8 bylo málo. Ono to bylo málo do kopce. Při čtyřech lidech na sedadlech. I když samotné auto bylo lehké, 720 kg. Zkrátka ten motor 0,8 byl super, když jsem jel sám, po rovině. Ale kdyby ho jen nepatrně zvětšili na 0,9, nebo ještě lépe 1,0, už to mohlo být super i při plném zatížení. Bylo by to jen trochu železa navíc, cena motoru by stoupla nepatrně. Prostě to nechápu. V té době kolem roku 1998 dostali skvělý výkon z tak malého motorku. Ještě to mohli vylepšit jeho nepatrným zvětšením a oni místo toho vymýšleli nový čtyřválec, který byl pak podstatně dražší, protože na něm museli proplatit náklady na nový know how. Úplně zbytečně.

07.12.2024 | 00:56:50 | Mulit | Recenze: Toyota Aygo (2012)

RE: Hm

Motory, třeba u Hyundai i Škody popravovaly např. rozpadlé katalyzátory (u Hyundai na čtyřválcích), vytahané rozvodové řetězy, ventily, ventilová sedla a bylo jedno, zda tříválec nebo čtyřválec. Je to zbytečná bitka, tříválce i čtyřválce mohou být dobré i špatné, ale dobrý tříválec je náročnější na konstrukci.

05.12.2024 | 20:38:02 | Ital | Recenze: Toyota Aygo (2012)

RE: Hm

U tříválce trvalo, než vyřešili jeho nevyváženost a utlumili hrubší zvuk. Další problémy byly s přímým vstřikem. Kdo to zvládl (např. škodovky už ano, Toyota ještě ne atd.), má dobrý motor, resp. auto. Tříválec má i výhody v nižší hmotnosti, stavební délce, je ostřejší, některá turba s krásnou spotřebou. U škodovky HTPčkám odzvonilo a další generace 1.0 už je velmi dobrá. Naopak seškrcené čtyřválce Hyundai vyzkoušejte. Zjm. 1.2L, to prostě nejede a nejnovější motory jsou ještě slabší. Zbytečná agónie.

05.12.2024 | 20:31:41 | Ital  | Recenze: Toyota Aygo (2012)

RE: Hm

Že by gastarbajtři z jihu?

05.12.2024 | 20:17:35 |  Ital | Recenze: Toyota Aygo (2012)

RE: Hm

Cituji: Počkej jak tě tady odpůrci tří hrnců ukamenujou, že tendle motor musí bejt po smrti už ve 100 000 :-)

Najel jsem v Matizovi na tříválec 198 tis km a motor byl stále v plné kondici. Spotřeba se zvýšila sotva o deci. Akcelerace stále výborná, trochu už to papalo olej. Bylo třeba za rok dolít tak půl litru, litr. Ale jinak motor stále výborný. Zato kastle shnila. A to je důvod, proč Matizy už vidím málo. I když mají málo najeto, koroze je přivede na hrobeček. Zatímco Kolíňata vidím s nájezdem 300 tis a koroze nula.

05.12.2024 | 18:17:19 | Mulit | Recenze: Toyota Aygo (2012)

RE: Malé...327xg13d

To si pamatuji přesně. Jel jsem před pár lety do Jindřichova Hradce na ME v letecké akrobacii. Byla to ta nejvyšší kategorie (unlimited?) a moc doporučuji, je to na pohled nádherný sport. Vzpomínám na mistra světa Ing. Petra Jirmuse, před léty. Zde byl rovněž výborný Martin Šonka, skončil na 3. místě, který se od té doby, soudě dle loňské exhibice, ještě hodně zlepšil. Takový let na zádech asi v sedmi metrech výšky (okomentoval mi to P. Jirmus, zrovna jsme povídali), nevidíte každý den. A samozřejmě mnoho dalšího. No, a v jedné vísce cestou byla pouť a objížďka někudy, kde jezdí hlavně traktory. A bylo vymalováno.

10.09.2024 | 17:57:05 | Ital | Recenze: Toyota Aygo 1.0 (2010)

RE: Malé...327xg13d

Boha, kudy jezdíš?? 😂😂

10.09.2024 | 14:30:02 | Vašek | Recenze: Toyota Aygo 1.0 (2010)

RE: Malé...327xg13d

Cestující vzadu si prostě komfort nezaslouží. Do určitého extrému to dovedla Kia u modelu Rio (verze Comfort), kde vpředu jsou tónovaná skla a vzadu (za B sloupkem) jsou čirá. To jsem neviděl nikde jinde a je možno to ověřit i na netu jen dle obrázků daného vozu. Je to vidět. Přitom vzadu je tam celkem místo i pro dospělé cestující. Nevím jak topení, ale sesterský i20 ho má a prostor vzadu ještě lepší. V základu tónovaná skla i20 nemá nikde a ve verzi Comfort plus už všude. Takže není to jednoduché při výběru. Třeba čínská SUV MG, docela chválená, v základu také nemají tónovaná skla. To je u auta této kategorie zcela out. Já bych řekl, že u kteréhokoliv osobního auta.

09.09.2024 | 12:16:43 | Ital | Recenze: Toyota Aygo 1.0 (2010)

RE: Malé...327xg13d

Jak říkám, mě se to v cizině nestalo, ale jináč jsem opravoval průpich zrovna teď v srpnu. A podle počtu spotřebovaných knotů (5) počítám 4 defekty od doby, co tu soupravu mám, to bude tak přes 5 let nebo max. 10 let. Jednou jsem spotřeboval 2 knoty, neboť do gumy byl vražen tzv. zákolník (pojistka tvaru R) oběma ostrými hroty, z drátu o průměru tak 5mm. Pak jsem do gumy napustil antipich, který byl původně v autě místo rezervy a gumu jsem bez problémů dojezdil. Ta topení v daných autech (a nejen v těch) vzadu nejsou, možno si to ověřit. Ano, mají to vyřešeno, prostě to tam nedali a lidi se o to nezajímají. Ty zajímá, zda to má velká hezká kola a bezdrátové dobíjení mobilu. No a v kvádru jsem v autě nejel snad v životě. V takom připadku např. obchodní schůzka nebo pohřeb je v pytli i s asistencí :0)

09.09.2024 | 11:56:12 | Ital  | Recenze: Toyota Aygo 1.0 (2010)