Recenze Kawasaki Z 1000 A1
“Stojí za to!!!”

Autor recenze: Kreed (24 let),
Olomoucký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:998 Stav km při koupi:22 000 km Stav km nyní:28 000 km Způsob řazení:manuál Status motocyklu při koupi:ojetý Jak dlouho motorku používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 14. 5. 2011

Hodnocení inzerátu: 12 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí motorka: Suzuki SV650 s

Koupili byste další motorku tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na motorce

Odešlo gufero, takže přetěsnit přední vidle - sada gufer+olej + prace cca 800,-

Vůle v řízení - materiál + práce cca 2000,-

Obojí zřejmě díky příšernému stavu silnic v mém okolí.,


Hodnocení a zkušenosti s motorkou

Z1000 je moje druhá motorka. V současnosti mám v jejím sedle najeto +- nejakých 6000km. Vlastním ji 3. sezonu. Kupoval jsem jí v ČR od soukromníka a ne zrovna v nejlepším stavu. Předchozí majtel mě stručně seznámil s její minulostí, ve které byl mimo jiné i pád na okruhu někde v itálii. Byla lakovaná, par oděrek, baterie po smrti a celkově dost zanedbaná. Ale byla za velice slušnou cenu, mechanicky v pořádku poctivé kilometry (predchozí majitel na ni 2 roky pred prodejem jezdil jen sporadicky), jela rovně, rám se nezdál rovnaný, tak za nějakých 70tis se to zdálo jako slušná nabídka. Plácli jsme si a jelo se domů.
První co mě zaujalo, bylo asi chování motoru. V nějaké recenzi jsem narazil na označení "Klidný svalovec" a to je asi pro jeho chování nejvýstižnější. Motor má velice dobrý krouťák. Nevadí mu vrnět si po městě 50-60 na šestku a na rozdíl od jiných bajků, nemám pocit že by tím motor nějak trpěl. Naopak kdyz jí naložím a protočím motor nad 6 tis, začnou se dít hrozné věci :D. V otáčkách se motoru líbí a tahle od 6tis do 10,5tis jak urvaná. Na 1, 2 a 3 stupeň je potreba se při prudké akceleraci položit trochu na říditka, jinak máte přední kolo s přehledem ve vzduchu. Ale i tak je chování motoru krásně čitělné a nepřekvapí žádným rázovým nárustem výkonu a táhle plynule. Trošku mi vadí vybrace od motoru kolem 6 až 7tis, ale je to podle všeho vlastnost a dá se na ni v pohode zvyknout. Nicméně spotřeba je trochu horší. Když mám +- 6,5l/100km, je to svátek, ale beru to jako daň za krouťák motoru. S přítelkyní u zad výletním tempem klidně pod 6l /100km, na druhou stranu jsem sám jel i za 9l :). Ovladatelnost motorky je bezvadná. Široké říditka dovolují hodně slušnou vládu nad strojem a i při hmotnosti přes 200kg se s ní velmi dobře pracuje. V pohodě se propletu ucpaným městem a když jí vezmu někam do serpentin, je v nich jako doma. Ochotně jde do náklonu a trochu si vysednout je zkoro nutnost :). Její chování je i v zatáčkách dobře čitelné a kdyz má v pořádku obutí drží jak přibitá. Na převodovku je třeba si trochu zvyknout. Je to kawa, takže převodovka je tvrdší a je potřeba být při řazení trochu důraznější, jinak se stává, že kvalt nezapadne a převodovka zůstane vyset mezi rychlostmi, zvlášť mezi 5kou a 6kou, ale zařazený kvalt mi snad nikdy nevyskočil. Je to údajně prostě vlastnost převodovky a její konstrukce. Podvozek se ve vyšších rychlostech trochu vlní, např. při jízdě po dálnici, ale nic extrémního. Zadní tlumič je trochu tvrdší na naše silnice, ale přední vidle jsou nastavitelné podle potřeby, takže se dá případně horší povrch vozovky kompenzovat. Brzdy jsou podle různých názorů, které nacházím na internetu, hodně měkké. Moje měla již při koupi penceřove hadičky, takže neposoudím objektivně.
Co se týče delších cest, je to prostě požírač kilometrů. Má vzpřímený posed a celková pozice za řídítky je pohodlná. Já osobně nemám problém jet 200km v kuse bez zastávky, narozdíl od kamarádů "Supersportařů", kteří se po 100 km za vlaštovkama hrabou ze sedla jak s ustřelem v zádech :D. Ani jízda ve dvou není pro Velkeho Zeda žádný problém. O dost hůř ji ale snáší spolujezdec. Zadní sedlo není příliš pohodlné a tak delší cesta ve dvou vyžaduje nějakou zastávku navíc. Co bych jí ještě vytknul je výška sedla. Motorka je dost vysoká a bez úpravy je potřeba mít dost dlouhé nohy, jinak člověk stojí z obou stran na špičkách. Osobně jsem na to doplatil a motorka mě v jednu chvíli nepozornosti na křižovatce převážila. Je spolehlivá, zatím mě nikde nezradila. Každou sezonu měním olej, filtr. Svíčky každé dva roky. Retez mažu každých 600km. A další běžná údržba. Jinak jenom jezdím a leju benzín.
Zvuk se někomu líbí, někomu ne. Mám zatím originální laufy a přijde mi, že se k ní hodí. Samosebou bych uvítal sadu pěkných laďáčků, ale cena za dvojtou sadu kolem 12tis je celkem dost. Ono by slo za polovičku koupit sadu se svody do jednoho tlumiče, ale to uz by nebylo ono :). Celkově bych Velkeho Zeda hodnotil znamkou chvalitebně. Je to moto jak na každodení ježdění do práce, tak na delší cestu na sraz. Pokud nemá člověk zrovna náladu, nenutí ho rvát motor do otáček, ale kdyz padne slina, dokáže hlasitě řvát a ukáže pořádné drápy. Rozhodně to není nudná motorka. Je spolehlivá a i přesto že byla položená, nemá žádné zásadní chyby. Jsem s ní spokojen a pokud se zadaří, časem ji vyměním za novější model :).,

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 12


Komentáře uživatelů k recenzi Kawasaki Z 1000

Vložit komentář