Nejčtenější recenze

8,6Škoda Octavia (1998) Škoda Octavia (1998) autor: BECHER Přečteno: 112262x
8,0Škoda Octavia (2011) Škoda Octavia (2011) autor: Petr Přečteno: 87049x
8,6Opel Insignia (2010) Opel Insignia (2010) autor: jgoldman Přečteno: 71855x
8,4Škoda Octavia (1997) Škoda Octavia (1997) autor: Zbyněk Přečteno: 68753x
8,6Ford Focus (2010) Ford Focus (2010) autor: Jirka Přečteno: 66781x
Všechny nejčtenější auto recenze >

Nejnovější komentáře v diskuzích

Novyny

Novyny

20.07.2025 | 00:51:38 | Svetlriv | Recenze: Peugeot 807 2,2 Hdi (2004)

126880 km

Chorvatsko s Notem podeváté bez závad.

19.07.2025 | 22:44:34 |  Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)

RE: :-)

není to smajlík, je to nula, tedy nula závad

19.07.2025 | 15:47:06 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

:-)

STK po dvou letech a závady lehké i těžké: 0

19.07.2025 | 15:43:34 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE:

Jestli tato cena za údržbu byla v neznačkovém servisu, pak si myslím, že ve značkovém už by to snad dražší nebylo. On i ten neznačkový může být dražší než značkový. Ale lézt právě tam mi přijde jako finanční extrém. Já si před zadáním práce v servisu téměř vždy řeknu o předběžnou cenu. Např. v případě roční prohlídky (kdy neměnili půl auta, jako Richardovi) cenu vždy dodrželi. Pokud je úkon jen jeden a potřebuji to mít hotové, na cenu se třeba neptám a nikdy to nebyla katastrofa. Pravidlo je, že pokud se na cenu neptám, pravděpodobně bude vyšší, než když se zeptám. Tak to prostě často funguje. Já jsem to nevymyslel, jenom se tomu přizpůsobuji, takže se ptám. Když mi cenu neřeknou, můžu jít o dům dál. Autoopraven je hafo. Ono to ptaní není příjemné ani jedné straně, ale to je život. Pamatuji si, kdysi, že jsem přestal nakupovat v obchůdku, kde prodávali jen přes pult a u každého zboží nebylo snadno zjistitelné, kolik stojí. Říkal jsem si, přece se jich nebudu pořád ptát na cenu, to tam radši nepůjdu. Zajímavé, že ten krámek asi docela prosperoval až do doby rozmachu samoobslužných velkoprodejen a ještě pár let poté. Byl asi na dobrém místě a ty ceny neměl nijak hrozné. Já jsem se na to ale neuměl spolehnout nebo se smířit s tím, že někdy cena bude jiná, než bych akceptoval. Do autoservisu se nechodí tak často, ale zas tam prolétne mnohem více peněz jedním vrzem, tak se určitě vyplatí zajímat se předem. Richardovi tedy stoprocentně.

19.07.2025 | 11:33:00 |  Ital  | Recenze: Škoda Fabia 1.2HTP (CGPB) (2011)

Spotřeba oleje

Spotřeba oleje 5W-40 je pod 0,04L/1000 km. Na předepsaný interval výměny 20000 km tedy spotřebuje necelých 0,8L oleje. I takový výměnný interval by se obešel bez nutnosti dolévat olej. Nízkoviskozitní oleje již nezvažuji, u tohoto motoru a nájezdu je to zbytečná komplikace.

04.07.2025 | 13:04:51 |  Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)

124770 km

Dnes namontovány nové zapalovací svíčky Denso Iridium. Práce strašná, demontuje se komplet celé sání kolem dokola motoru kvůli přístupu k 1. svíčce. Hrůza, děs. Původní svíce Champion REA12WMB4 jsou rovněž s iridiovou střední elektrodou a mají životnost až 120000 km, takže jsem je ani moc nepřejel. Vzdálenost elektrod má být 1,0 mm a po tom nájezdu byla cca 1,2 mm. Nové Denso mají 0,9 mm.

03.07.2025 | 18:10:58 | Ital  | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)

124436 km

Proběhla výměna kabinového filtru. Nebyl jsem zvyklý to často dělat, ale u Nota se asi po 40000 km mlžila okna, tak jsem filtr tehdy poprvé vyměnil. Původní byl s uhlím a byl od počátku taknějak přicpaný (asi tím uhlím). Tak vždy kupuji filtry bez uhlí. Zde se zdá, že 3
cca 30000 km (asi rok) by mohl být rozumný interval výměny, 50000 km bylo už moc.

30.06.2025 | 21:33:31 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)

Omládli jsme...

S Unem jsem taky jezdil. Bylo to prima auto. Vlastně kromě Favoritu bylo Uno první auto s náhonem na přední kola, s kterým jsem jezdil. Plus Uno byla stříkačka. Už to nemělo karburátor. Bylo živé. Fajn auto. Akorát koroze. Ale motoricky super. Hele člověk na to rád vzpomíná taky proto, že byla jednak lepší doba, svobodnější, úžasné devadesátky. A taky jsme byli mladí. Jo kdyby tak šlo se vrátit do těch časů...

30.06.2025 | 01:08:03 | Mulit | Recenze: Fiat Uno 1.1 (1992)

124000 km

Volný vnější kloub poloosy, dle mé nové zkušenosti, generuje několikero pazvuků, z nichž to charakteristické a všude zmiňované křupání, je až ten poslední. Až tehdy jsem to začal řešit a postupně dospěl ke správné diagnóze. Již dávno předtím jsem při pomalém couvání registroval zvuk jako lehké rumplování, které se mi dokonce zdálo přicházet odněkud zezadu. Říkal jsem si, co tam může při pomalém couvání dělat takový třesavý zvuk. Neodpovídalo to rychlosti a povaze pohybu vozu. Až teď se to vysvětlilo, když po výměně kloubu zvuk zmizel. Dále při propružení předku bylo slyšet o něco silnější zarumplování, opět jsem přemýšlel, čím to asi je, třeba jeden tlumič byl vlhký, jestli tedy nevytekl. A nyní ten zvuk také zmizel. Čili všechny tři vnímané pazvuky způsobovala jediná závada a to volný homokinetický kloub.

28.06.2025 | 00:47:29 |  Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)