Nejčtenější recenze

8,6Škoda Octavia (1998) Škoda Octavia (1998) autor: BECHER Přečteno: 111932x
8,0Škoda Octavia (2011) Škoda Octavia (2011) autor: Petr Přečteno: 86828x
8,6Opel Insignia (2010) Opel Insignia (2010) autor: jgoldman Přečteno: 71359x
8,4Škoda Octavia (1997) Škoda Octavia (1997) autor: Zbyněk Přečteno: 68633x
8,6Ford Focus (2010) Ford Focus (2010) autor: Jirka Přečteno: 66610x
Všechny nejčtenější auto recenze >

Nejnovější komentáře v diskuzích

86 let od okupace Německem

Protože v našich oficiálních médiích jsem nějak nezaregistroval zmínku o smutném výročí dočasného zániku české státní suverenity (15.3.1939) okupací Německem, pro pořádek toto výročí připomínám alespoň zde...

15.03.2025 | 22:07:10 |  Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)

RE: Snad kompletní seznam

A dále např. Daihatsu Cuore, Daihatsu Sirion nebo Subaru Justy, Toyota IQ nebo Aston Martin Cygnet, krátké verze Mini, vynechávám malé elektromobily. Ta tzv. umělá inteligence zatím nefunguje moc dobře ani jako rychlý vyhledávač. Chce to čas, stejně jako ty elektromobily, jako ty elektromobily...

15.03.2025 | 09:56:45 | Ital  | Recenze: Daewoo Matiz (2000)

RE:

Když jezdím často studené starty, jezdím jen pár km, podle Martina Vaculíka takový olej už je v motoru tak naředěný benzínem, že je otázkou, zda má ještě něco společného s 10W 40... :-)

15.03.2025 | 09:54:06 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE:

Teď spíše silně kolísaly venkovní teploty. Bylo krásné teplé jarní počasí, pak zase zima, v noci mráz. To má vliv na spotřebu, zjm. je-li viskóznější olej (10w-40) a motor se dostatečně neohřeje.

14.03.2025 | 22:49:17 | Ital  | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE:

Jediné, co mě ještě napadlo, jestli ty ukazatele natankovaného benzínu na benzínce ukazují přesně, nebo litr sem a litr tam. Nevozím s sebou kontrolní kanystr, abych zjistil, zda nešidí.

14.03.2025 | 15:13:52 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE:

No spotřeba v C1 se točí kolem 5 litrů v průměru. Ale někdy půl litru nad, někdy půllitru pod. Proto píšu srovnání, že třeba Matiz kolísal tak v rozmezí dvou deci. Jezdím pořád stejně. Citroen C3 taky kolísal silně nahoru nebo dolů. Některá auta si stabilně berou, ať děláš, co děláš. Jiná auta jsou citlivá nebo náladová. :-) Přijít na to, co to ovlivňuje - to je dost těžké. Poučky nefungují.

14.03.2025 | 15:02:41 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE:

5,5 L se mi zdá dost, to tak na dálnici nebo naopak couračky. U MOLu netankuji, nevím jaký mají benzin. U SHELLu jsem nikdy neregistroval nějaký lepší benzin, už tam dávno netankuji. U Orlenu (dříve Benzina) měli a mají podle mě benzin dobrý, ale za ty ceny si ho mohou nechat. Netankuji tam.

14.03.2025 | 12:27:49 |  Ital | Recenze: Citroën C1 (2009)

Benzínka MOL a spotřeba 5,5 litrů/100km. Benzínka Shell a spotřeba 4,4 litrů na 100km. Lítá to hodně. Daewoo Matiz měl spotřebu 5,1 - 5,5. Citroen C 3 měl spotřebu 5,5 - 7. Lada 1200 mezi 8 - 9 l. Renault Twingo kolem 6 l. Těch samých 6 l Ford Fiesta a Opel Corsa. I když Opel o něco více. Fiat Seicento 5,3 l. Suzuki Swift 6,3 l. Fiat Uno 6 l. Daewoo Kalos taky kolem 6 l. Seat Ibiza 5,8 l. Hyundai Atos 5,7 l. To jsem popsal auta, s kterými jsem jezdil nebo je měl půjčené na několik dní, týdnů, nebo s nimi byl na dovolené apod. Toho Atose jsem měl půjčeného týden na Krétě. Takže trochu jiné klima. Jinak ostatní auta v Česku nebo v Německu, takže stejné klima.

14.03.2025 | 08:48:46 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

, .

.
, .
fashion-.
.
.
.
suprememasterchinghai.net/bbs/board.php?bo_table=free&wr_id=58124564

14.03.2025 | 08:31:28 | Danieltes | Recenze: Volkswagen Polo 1.2 51kw (2009)

RE:

U většiny osobních aut s benzínovým nebo naftovým motorem existuje optimální cestovní rychlost, při které je spotřeba paliva nejnižší. A ano, tato rychlost se často pohybuje kolem 90 km/h, a to s zařazeným vyšším rychlostním stupněm (obvykle 4. nebo 5., případně 6. u modernějších aut).

**Proč tomu tak je?**

Spotřeba paliva je ovlivněna několika faktory, z nichž nejdůležitější jsou:

* **Otáčky motoru:** Při nízkých otáčkách motor nemá dostatečný výkon a musí se více namáhat, aby udržel rychlost. Při příliš vysokých otáčkách zase spotřebovává zbytečně moc paliva. Optimální otáčky se obvykle pohybují v rozmezí, kde má motor nejvyšší točivý moment.
* **Aerodynamický odpor:** S rostoucí rychlostí exponenciálně roste aerodynamický odpor vzduchu. To znamená, že při dvojnásobné rychlosti je odpor čtyřnásobný. Proto je jízda vyšší rychlostí výrazně méně efektivní.
* **Valivý odpor:** Odpor pneumatik je relativně konstantní, ale s rostoucí rychlostí se mírně zvyšuje.
* **Ztráty v převodovce:** Při vyšších rychlostních stupních jsou ztráty v převodovce menší.

**90 km/h jako magická hranice:**

Rychlost kolem 90 km/h je často uváděna jako optimální, protože:

* **Motor pracuje v efektivním pásmu otáček:** Na vyšší rychlostní stupeň jsou otáčky motoru v optimálním rozmezí, kde má dostatek výkonu a zároveň není zbytečně vysoká spotřeba.
* **Aerodynamický odpor je ještě relativně nízký:** I když odpor roste s rychlostí, při 90 km/h ještě není tak dramatický jako při rychlostech nad 100 km/h.

13.03.2025 | 09:23:07 | Mulit | Recenze: Daewoo Matiz (2000)