Recenze Alfa Romeo GT cupé
“rychlé a vyjímečné ”

Autor recenze: petr39 (39 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1.9 JTD 16V Stav km při koupi:21 km Stav km nyní:7 888 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Průměrná spotřeba: 6.7 l/100 km Vloženo: 25. 10. 2008

Hodnocení inzerátu: 52 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.8

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Volvo V40 D

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Auto jsem koupil letos v červenci 2008. A žádné poruchy nebo závady jako třeba u předchozího vozu se nevyskytly jen jsem si nechal usadit správně zadní třetí dveře, které byly trochu nešikovně usazené.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Výbava: Zabudované rádio s CD /s funkcí autom.zesílení a zeslabení při vyšší-nižší rychlosti, 6x airbag, tempomat, el. okna, el. zrcátka s vyhříváním, dvouzónová klima s filtrem s aut. zavíráním při znečištěném ovzduší, vypinatelný protiprokluz kol, stabilizátor smyku- /přibrzdil mi neřád přední přední kolo, když jsem se chtěl otočit na ruční ../
Alu kola 17”.

Musím poznamenat, že mne tento typ Alfy vzhledově kdysi prvně vůbec neoslovil a skoro bych řekl, že jsem jím opovrhoval jako ošklivým káčátkem.
Líbila se mi Alfa 159 jako nástupce typu 156. Ovšem s oblíbeným motorem V5 2.4 JTD byla cenově daleko.
Rozhodnutí přišlo díky svezení, kdy jsem zjistil, že auto opravdu není uvnitř tak malé, jak vypadá zvenčí. Délku má kolem 4400mm a po sklopení zadních sedadel (60:40)převezete v pohodě horský bicykl když mu sundáte přední kolo.

Na zadních sedadlech je dostatek místa pro mou osobu se 180 cm. Pro naše děti věkem 14 a 1.5 roku (malá je v sedačce) bezproblémová věc. Navíc nemám sebemenší obavy, že by mi otevřeli zadní dveře během jízdy, kdybych zapomněl aktivovat dětskou pojistku dveří.
Při mých stálých potíží s páteří jsem si po čase uvědomil, že se mi dcera do dětské sedačky ukládá pohodlněji právě v tomto třídveřovém voze. Při nastupování ze předu, kdy mám kolem sebe volný celý prostor ji mám přitisknutou k sobě a nemusím natahovat ruce, než z boku malého prostoru přes zadní dveře manželčina Clia.

Pokud jde o dětskou sedačku, vřele doporučuji zvážit koupi dětské sedačky pro třídveřové verze vozů /není zde Isofix/. Koupit dět.sedačku s do-napínacím mechanizmem, jelikož samozřejmě není možnost přístupu z boku kvůli absenci dveří, tudíž se hůř napínají pásy.
Fixace je pak jednodušší a hlavně preciznější, nehrozí uvolnění sedačky v prudkých zatáčkách.Vůz je typován jako 4 – místný.Chybí zde 5tý pás. Ten je údajně za příplatek 3000Kč?

Dveře jsou široce otevíratelné pro nástup do vozu, prahy mají ozdobné chromované lišty. Okna jsou bezrámová, po zavření dveří se okno dovře automaticky k těsnění a při otvírání se pootevře. Na parkovacích místech většinou stojím daleko od osatatních.
Ale i tak se najde občas hňup, když se postavím daleko a vyjímečně slušně, který to postaví vedle mne a je potom problém otevřít ony delší dveře a dostat se třeba i s malou do auta.

Po usednutí do vozu zapadnete do pohodlné sedačky, která má opravdu vynikající boční vedení, dále mechanickou páku nastavení výšky, lehce stavitelný kolečkem sklon opěradla a nastavení pro bederní oblast. Loketní opěrka se schránkou má tři polohy, včetně úplného záklonu vzad, / aby nepřekážela/ ovšem při používané vodorovné poloze trochu vadí maximálnímu zatáhnutí ruční brzdy.
Jestli stojí něco maximálně pochválit, tak to je bezkonkurenčně tvarovaný, pořádný tříramenný kožený volant, který má opitimální průměr pro úchop a dovolím si říct, že je asi nejlepší, co jsem zatím držel. Je stavitelný ve dvou polohách. Při přehmatávání je volné místo pro ruce a nevadí mi KONEČNĚ, ten nemožný středový, obrovský “balvan” airbagu.

Zavazadlový prostor nám stačil i na týdenní dovolenou na Slovensku, kdy jsme měli v kufru sportovní skládací kočárek. Je fakt, že jsme využili místo za mnou a pod sedadlem. Přes kufr můžete středem auta protáhnout tunelem v zadních sedadlech na lyže i nějaký ten pár lyží.

Po nastarování studeného motoru bych řekl, že si 16 ventilů krátce dieslovsky zacvrliká, ale to během pár vteřin mizí.
(Možná jen můj dojem, jelikož předchozí diesel byl s 8 ventily./
Ovšem uvnitř je to úplně jiný zvuk. Auto je velmi dobře odhlučněno.Šestistupňová převodovka má přesné řazení a podle mého osobního kritéria – velmi dobře zvolené odstupňování převodových poměrů mezi jednotlivými rychlostními stupni.

Nástup turba je oproti předchozímu vozu velmi jemný a dovolím si poznamenat – společně s protiskluzem šetrný i k pneumatikám. Motor má myslím 305Nm, 100kW /150Hp/ myslím, že při 4000ot/min.

Při rozjezdu hbitě dojdete ke 4 stupni, který se řadí optimálně nad 50 km/h, pětku asi od 70-80 km/h. Šestku řadím většinou až kolem 100 km/h, kdy po zařazení otáčkoměr klesne kolem 1700 ot/min a při okamžité spotřebě ukazuje v klidu na rovině od 4 do 5l/100km.
Musím ovšem podotknout, že toto auto má rádo otáčky a tahle tichá jízda je pro mne uspávací. Při denním klidnějším ježdění do práce vykazuje 6.7-6.8 a rychlejším tempem vykazuje průměr 7.0 l/100km. Jezdím víceméně po rovinatém kraji.
Dost zrádná je jízda na dálnicích na 6. rychlostní stupeň, kdy si motor celkem klidně cvrliká 2800 ot/min a máte dojem 100-110 kilometrové rychlosti,ale rafika tachometru ukazuje
160Km/h.Spotřebou tady jsem skončil většinou kolem rovných 7.0 litrů. Důkazem rychlosti je opravdu jen tachometr. Maximálku to ukázalo na nějakách 230...což teda už po čertech poznat bylo ...

S odstupem času si uvědomuji, že i za tmy nemám během jízdy potíže s nahmatání otvírání oken nebo sledování údajů na ukazatelích a ostatních zařízení. Je to vše na dosah rukou a řádně podsvícené.
Velice příjemným esem jsou od výroby obuté pneumatiky Bridgestone Potenza o rozměru 215/45/17, které na mokré vozovce ani neuhnuly do smyku v mé oblíbené zatáčce, kde jsem to při určité rychlosti čekal. Na suchu jsem je tam jěště na maximum netestnul.

Zobrazení stanic rádia /s RDS/ jde navolit před zorné pole řidiče v rychloměru, kde se zobrazují hodnoty palubního počítače jako spotřeby, venkovní teploty apod. Při startu se vždy v podobě několika sloupců zobrazí hladina oleje v motoru. Lze si nastavit akustické hlídaní rychlosti, pískne to i při nedstatku paliva a už od 3°C mi to písklo a rozsvítilo vločku upozornění námrazy na vozovce. Akustické upozornění lze asi v pěti stupních zeslabit až vypnout.

Auto má ovšem i pár mínusů.
Světla tohoto vozu patří spíš mezi průměrná. Zkusil jsem výměnu za přestavbovou sadu H7 xenonek H.I.D 6000K, cirka 2000Kč a 3 hodinky práce. Rodíl je nepopsatelný. Světla jsem si s manželkou otestoval jako protijedoucí řidič a neoslňují. Jestli si dobře pamatuji mají odběr jen 35 W.

Rovněž couvání je nesnadné, osvětlení skoro nespozoruji a raději si na výpomoc zapnu výstražné blinkry.Je to vyloženě dostatečné. Při dešti mi občas při nasedání kápne řádně za límec nebo na hlavu - střecha má 10 cm plochy svažujících bokem dolů a nemá žádné lišty, či žlábky jako klasické auta. Trošku mne zlobí klasický semišový potah sedadel, jelikož je na něm vidět vše.
Rovněž “stěhování” s tímto vozem nepřipadá v úvahu - maje na mysli rádo udávané parametry kufru, ale kvůli tomu jsem si ho nekupoval.... :o)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 52


Komentáře uživatelů k recenzi Alfa Romeo GT

Vložit komentář

Závěrem

Getéčko ... smutně vzpomínám, bylo nejlepší auto, co do ovladatelnosti-jistoty na cestě, na sněhu, spotřeby při hodně rychlém ježdění /od 5.1-6.5 L/100km/ Semišová sedadla, které jsem hanil a s porovnáním látkových v Giuliettě byly neskutečně pohodlné, dobře držely tělo v zatáčkách, nestudily a nebylo v nich vedro, což nechápu. Dálkové trasy /950 km/ byly pohoda sama. Převodovka na vybornou. Aerodinamika skvělá. Nadčasový vůz. Koupilbych si ho znova.

16.03.2016 | 09:26:09 | Petr 47  | 178.72.244.* Reagovat

RE: Závěrem

Gétečko jednoducho nejde nemilovať :)
Plne sa stotožňujem s recenziou aj postrehmi v komentároch... závady sa prejavujú skoro identicky... Možno by som doplnil so skúsenosti len výmenu termostatu pri 150 000...
Trošku mi nejde do hlavy, že píšete v komentári, že vyrovnávanie prešmykovania kolies (ak som správne pochopil systém ASR) nejde vypnúť..?? Ja so si s autom celkom slušne zablbol na snehu len čo som systém ASR vypol malým tlačítkom pri ručnej páke..

06.04.2016 | 22:51:47 | JiMi  | 95.105.216.* Reagovat

protismyk

Protismyk nešlo vypnout. Protiskluz ano.

23.10.2018 | 21:20:48 | pitrs50  | 81.30.248.* Reagovat

Najeto 209 000 Km

Změnil jsem vozidlo. GT za Giuliettu 1.4 turbo, 170HP převodovka TCT. Skok ve spotřebě nebudu komentovat, převodovku po dnešním ránu taky ne. Možná s tím asi neumím jezdit? Každopádně bych řazení nastavil jinak, rychleji.

17.09.2015 | 10:05:55 | Petr46  | 178.72.244.* Reagovat

Alfa GT a zima

Zdravim,

premyslim o vymene sve AR 147 1.9 JTD 8v za GT. Chci se zeptat na zkusenosti s bezramovymi dvermi a zejmena zda jsou problemy se zamrzavanim v zime.

Diky

07.12.2013 | 12:31:10 | Zdeny654  | 217.197.159.* Reagovat

RE: Alfa GT a zima

Kvlastnímu údivu jsem za celých 7 let nezaznamenal potíže s námrazou.Je fakt,že když přimrzla vlhkost nebo sníh na skle mezi těsněním, tak někdy stačilo pohýbat opatrně sklem, nebo mechanicky škrabkou kolem těsnění jinak to povolilo za chvíli při jízdě teplem. Dieslové GT i ostatní Alfy mají převážně tlačítko ofuku předního skla/žlutý lem znázornění předního skla/ ,kdy při aktivaci dojde k snížení otáček ventilátoru ve voze, který si můžete manuálně zrychlit, ono to je aby se nahřála elektricky voda a fouká to za chvíli na okna a tunelem dozadu.Chvíli to trvá podle teploty.

17.09.2015 | 09:28:08 | Petr46  | 178.72.244.* Reagovat

RE: Alfa GT a zima

Ani moc nee. Při těch zimách, co byly nic závratně divokého, Jistá omezení připřimrznutí ano. Ale nic, co by se nedalo přežít. Při rozehřátí auta byl klid.

16.03.2016 | 08:53:44 | Petr 47  | 178.72.244.* Reagovat

Zapomněl jsem

Nechal jsem si po výměně spojky, což mi udělalo přečipovaní, znova našlapat 132kW/180HP, ale od někoho jiného,kdo si to udělal ve svém Gétéčku. Přes první nejisté zkoušky a obavy, to neproklouzne, je to pěkně nastaveno a jede to jak čert. ve 150 km/h přeřazuji z pětky na šestku a hodně pěkně to tlačí dál. Samo mne lákalo o 10 koní více,ale na základě zkušeností z minula jsem zůstal raději níž. Výměna komplet spojky stála nějakých 9 tis v autor. servise. Spotřeba za poslední dobu nějakých 6.3 L /100. Zkouším už druhým rokem Pirelli P7 Cinturato 225/45 R17 a musím říct, že jsem po všech stránkách velmi překvapen, hlavně jsem čekal, že se budou nechutně jako kdysi P6000 ojíždět, ale nee. Jsou OK a koupil bych je znova. Sedí, nehlučí , prostě jestli odzkoušené 2x Bridgestone Pozenza RE050A nebo 2x Dunlop Sport Maxx TT XL91Y nebo ony Pirellky... rozhodla by asi jen cena.

09.06.2013 | 19:15:09 | pitrs44  | 81.30.248.* Reagovat

Oprava a garančka

Tak to byla hliníková zoxidovaná "trubka" :) od přívodu oleje do mezichladiče, co je před přední pravým podběhem. Trubka stála nějaké 3 tis. kaček plus práce a nechal jsem udělat hned servis 140 tis, i když 1500 km chybělo. Práce a díly jako obyčejně v autorizovaném servise. Musím poznamenat, že celkem za léta servisovaní v AF Centru Ostrava spokojenost. Klidně bych napsal i vysoká spokojenost, jen mi to kazí jedna příhoda, taková třešnička na dortu. Jednou mi auto bylo předáno pěkně omacáno od špinavých a mastných rukou na předním levém blatníku, kde se tenkrát něco dělalo. Bylo to jak od dětí z mateřské školky :) Což je sice prkotina,ale ... :)

09.06.2013 | 18:36:45 | pitrs 44  | 81.30.248.* Reagovat

jojo, klepání bylo...

- horní a spodní rameno,výměna proběhla minulý měsíc v květnu. Cirka 5000 Kč plus práce a koupil jsem i obě kostičky, ale neměnily se. Mám momentálně naběháno 140 tis. Před pár dny jsem auto odvezl do servisu, něco mlasklo před předním pravým podběhem a začal kapat olej, asi od olej. mezichladiče... Jinak spotřebou se držím podle palub. počítače na 6.3-6.4L/100 a ovšem při rychlosti mimo město, která by se radaru určitě nelíbila. Měnil jsem jen před pár měsíci jednu H1 v mlhovce, jinak nic.

05.06.2013 | 23:12:16 | Pitrs44  | 81.30.248.* Reagovat

něco klepe...

v předním levém blatníku. Čep řízení nebo kostička stabilizátoru nebo něco na horním ramenu , co kdysi na pravé straně, Uvidíme. Jinak jsem koupil 2 nové Sava Eskimo3 na předek, Zadní ještě snad ujdou při asi 4-5 mm. Jezdím jak divočák sníh nes sníh a drží potvora kupodivu dost dobře. No, než nedotáčivost předku jsem raději ,když na ojetějších pneumatikách decentně ujíždí zadek. Protismyk to stejně nepustí...potvora! 205/60/15 mi sedí na cestě hodně dobře. Uvažoval jsem nad Vredensteinama, ale někdo mne odradil s tím, na čem jsi maximálně spokojen, na tom jezdi.Ne?

12.12.2012 | 14:29:51 | pits  | 178.72.244.* Reagovat

pár...

Svíti na mne nějakých necelých 127 tis. Nic nevrže, neklepe...plná spokojenost. Spotřeba pořád kolem +/- 6.5L. Trochu jsem - možná rokama zvolnil dravost, mám aspoň ten pocit. Minulý týden mi akorát vyměnili po letícícm kamínku v AF Ostrava přední okno 8500.- plus práce nějakých 2700?, nepamatuji přesně. Naštěstí jsem na jaře nechal připojistit přední + ostatní okna, tak to tak nebolelo. Jo, letos kromě toho ložiska dvě žárovky/ pro rejpaly, co nemají rádi Alfy skrz poruchovost/ přední H7 po dvou letech a zadní žárovka dvouvláknová koncového světla, po asi taky dvou letech. No a udělal jsem si radost a pořídil jsem si novou Vartu Trio Silver 77 Ah, 780. No nevěřil jsem ,ale vešla tam bez použití násilí :). Ta původní 60 Ah 480 sice ještě docela šlape už po pěti letech dávala při zátěži jen 8V a byla by otázka prvních mrazů, kdy by na mne smutně blikly kontrolky. Ale i tak klobouk dolů - 5 let od výroby a 4 roky každodeních starů každodenního ježdění Strčil jsem ji ještě do Fiesty....
Nová má paráda starty jak kdysi :) Vůbec, opravdu vůbec bych se nelobil, kdyby ta kára se mnou dojezdila do důchodu i v důchodu :)

26.11.2012 | 11:57:03 | pitrs44  | 178.72.244.* Reagovat

4 roky pryč

Přeskočil jsem 4 roky. Mám 126 tis. Po 100 jsem nechal udělat rozvody. Vyměnil jsem na pravé straně po zadním ložisku i te´d přední, 2500... a asi to bude na té pravé straně problé určitě s házejícím diskem, který jsem před léty jemně kopl já a teď slušně žena klasika po zimě o díru o které věděla..půjčte auto ženě...:( K velké radosti jsem po 4 letech přišel na to, nad čím jsem tu spílal ruce - GTčko má elektricky ve výfučně na přední sklo vyhřívání předního okna ! Super na zimu a chladná rána podzimu. Spíná se to tím tlačítkem na rychlé odmražování původně jsem myslel jen zadního skla.. a zrcátek,. Nikdy jsem to nenechal doběhnout do zahřátí. Trvá to pravda při asi 5°C venkovní teploty tak 3-4 minuty, ale topí to pak dost citelně. Ovšem po nějaké době se to samo vypne asi kvůli baterce aby jí to nezlikvidovalo. Ale i tak, dost dobrá vychytávka! Na trhu jsem opět nic neobjevil, naopak jsem se pěkně nas*al. Po Citröenu jsem vlezl do Mercedesu a i tam jsem ujistil, že auta projektují debilové asi páprdové či dámy, které se akorát tak při jízdě chytí volantu a tupě umí před sebe. Omlouvám se za expres, ale je to bídné. Bez ručky v autě prostě NEEEEEEEEEEEEEE.

03.10.2012 | 12:16:00 | Pitrs už 43:)  | 178.72.244.* Reagovat

jen tak

Byl jsem se kouknout jen tak pro rozšíření rozhledu výhledově na něco nového- auto má už 4 roky tak..jen kouknout. Celkem jsem v cenově přijatelné hladině nic nenašel. Každopádně je mi zle z toho hnusu elektroniky a automatiky v autech, jako kraviny typu senzor stěračů, protivná bimbání nezapnutých pásů ať sedíte kdekoliv, automatická klima z které mám tak leda vyhřáté nohy a zamlžené přední okno a nemohu si jí nasměrovat všemi směry /nahoru, dopředu, dolů jak kdysi bejvalo normálem/ Při cestování jste zapli jemně větrák a teplo šlo krásně do celého vozu. Naproti tomu najít v autě DIVY SVĚTA jako dobré drobnosti typu ukazatel hladiny ostřikovače jako mám ve Fiestě /průser poznáte velmi rychle v zimě když vám přední usychající osolené zastříkané okno nelze setřít stěrači a přestanete vidět před sebe !!!/ a stejně tak by byl asi ZÁZRAK třeba vlákny elektrické vyhřívání skla nebo aspoň, aspoň standartně zabudovaná el. spirála v rozvodu systému na prvotní ohřev předního skla v zimě, ty prostě jsou něco extra a při tom by tohle mohlo být třeba za příplatek v každém typu vozu. Mám pocit, že ji má Renault Fluence tu spirálu. Jel jsem v Otcovém Subaru...odepnul jsem pás, protože jsem potřeboval šáhnou do kapsy pro něco - no mečelo to jak kdybych vraždil, to v mé Alfě neznám. A co mne teda už pěkně nas*alo, že to nepřestalo ani když jsem zastavil. No aby mi po sednutí někdo kecal do řízení nebo ještě auto přikazovalo jak a co mám dělat nebo nemám, no na to si teda určitě nezvyknu. První otázka při obcházení salónu byla a bude demontáž nebo destrukce těhle uřvaných pípacích hovadin pro de*ily, co neumí jezdit, koukat a používat podle své hlavy to či ono. I moje Alfa mne dovede vytočit do běla už tím, že i v manuálním režimu bez klimy to kterýsi pojebaný makarón nastavil tak, že jede v nějakém poloautomatu a drze si hajzl přepne z oken na nohy a hřeje mne jak nějakého starého dědka abych neumrzl, ale že nevidím ven ... Asi maj makaróni pravda teplejší zimy, že si nezafuní přední okna, ale to mne nazajímá. No možná někdo poznamená neměl sis koupit Itala já bych řekl zase Japonce, protože otcovo Subaru dělá to samé ... No, bohužel ta vylepšení, které byly původně stvořeny pro blbce, kteří se tváří za volantem jako řidiči a kterého si vola to napadlo montovat to standar(t)ně vesele za penízky jako dobrý reklamní tah a rozmnožilo se.. Neříkám, že něco není k dobru, třeba protismyk /nejde ale vypnout potvora/, ale někdy si fakt připadám jako stará tupá dáma, která ve svém věků volí záživnější cestu - vlakem. Co jsem opravdu vrtěl hlavou, když jsem poprvé viděl ruční brzdu na přední kola, jako parkovací. To opravdu mohlo vymyslet jen prohnilé a tupé stvoření jako asi američani, kteří jezdí s automatem. Do města ok, beru, ale na potěšení z jízdy??? Proč jsou v drtivé většině rozbitá auta s automatem na předek ...nebrzdí motorem a nemaj ručku, které mi osobně už nejméně 5x tvrdě zachránila plechy a možná nějakou bouli. Když jsem před léty vybíral aut, líbil se mi Renault myslím, že to byl Scénik v kombíku...vešel jsem, podíval jsem se dovnitř na úžasnou ruční typu brzdy v letadle a otočil jsem se a bylo po koupi. Nevím, ale správnému chlapovi stačí vlastní MOZEK, VOLANT a DVĚ RUCE. Mi teda ano Zapnout pásy, vypnout rádio, ať mi motor naladí úsměv a rozbuší srdce na správné vlně, jednička , plyn a jedem ...

01.03.2012 | 14:25:08 | pitrs43  | 78.108.147.* Reagovat

trochu pochválím a ..

104 000 km No, praskla jen hadice turba, spotřební materiál. Myslel jsem prvně, že za sebou tahám igelit sáček, pak mi docvaklo, že se ten zvuk nese od 1700 ot a že si to funí turbo. Divné bylo to, že jsem to nijak nepoznal na výkonu. Hadice trojku, oprava pětikilo.

01.03.2012 | 13:22:58 | pitrs  | 78.108.147.* Reagovat

OPRAVA

spočítaná spotřeba 7,5 L na 100 / rok

07.01.2012 | 10:00:50 | pitrs43  | 10.153.196.* Reagovat

100000 km

Právě před dvěma dny jsem dosáhl stotisíc kilometrů. Pokud mohu rekapitulovat letošní rok mohu opět potvrdit vysokou spokojenost co se týče jízdy, spotřeby a poruch. Jedinou malou černou tečkou byla výměna zadního ložiska kola /4700-5000/, které jsem sehnal skoro za poloviční cenu 2700 + 600 Kč práce, což se dá. Spotřebou jsem spokojen jelikož se drží ve stejné linii po celou dobu. Při poslední dálkové cestě do Plzně a pak na Chomutov a druhý den po stejné trase zpět mi spotřeba při vyjetí z Ostravy ukazovala 6.7l/1oo a m+l jsem jí netknutou asi 2 měsíce , co jsem lítal po Ostravě a okolí. S matkou a dcerou jsem tam letěl bratrů něco kolem 130-150 a v Chomutově výsledná už 6.5 na 100 a při cestě zpět jsem trochu přece jenom spěchal domů více a pohyboval jsem se většinou od Plzně kolem 150-160 a od Olomouce, kde je nová dálnice trochu teda , no dost více... trochu jsem mžoural nevěřícně okem na ukazatel, když jsem zastavil doma na dvoře - 6,3 průměr, no potěšil. Dnes je s Silvestra, sedím na chatě na Ostravici, klepu do notebooku a pokoutně se usmívám, že jsme včera zase v pohodě vyběhli tady k nám na Mazák na tom množství sněhu na Savách S3 205/60/15 na které nedám dopustit bez problému, zatím co jedno Volvo V70 a Fokus kombi museli obout do řetězů :o) Šák vy na to vy kluci ušatí přijdete jednou sami, že ty tenký gumy jsou na houby. Hezkého Silvestra všem, Petr!

31.12.2011 | 14:58:57 | pitrs43  | 85.161.132.* Reagovat

90 000Km

Devadesátka na krku :o). Zdravím Slávečka a musím dát za pravdu, že mám trochu z toho čipu obavy, tlaky na turbu zvedají teplotu jak jsem slyšel i odjinud svinsky a z těch hodnot, které jsem slyšel mi moc veselo není, byl jsem to dvakrát shazovat trochu dolů aby mi i ve 180 km/h na 5ku-6ku neklouzala spojka, abych to plně využil a neničil ji. Byl jsem letos opět v Itálii na dovolené, včera jsem se zrovna vrátil. Letos se jelo skoro podle předpisů a hodnoty Ostrava-Caorle 5,2 l/100, zpět trochu rychleji u nás 5,4. Švagr s 2 dny novým Renault Fluence 1,5dCi 5,4 a zpět 5,6?
Já jsem to tu už myslím psal, že bych si nedovolil hodnotit auto, pokud jsem s ním nejezdil a hlavně plivat jak hlupák na druhé, co jsem nekočíroval - každé si kupujeme pro sebe, pro své potřeby a potěšení a jezdíme tam, kde bydlíme, někdo po rovině a sem tam kopec a někdo sem tam rovina,tak bych spotřebu druhému nekomentoval. Já osobně chodím spotřebou v rozmezí od 5.2-7.0 l/100, v denním provozu Ostrava ročně dle knihy jízd 6,5 l/100.
Závady se naštěstí nějak žádné neprojevily - jo, vlastně něco mi silně lupalo v pravém předním ??? kole, poloose... byl to údajně/nevím přesně název/ nějakej homogenní kloub v předním kole - prostě sundali kolo,mrkli na poloosu, co její koncovka otáčí kolem, vazelína nebo ten maras, co tam má být byl vytlačen vedle mimo, tak to majzli a dali dohromady a je klid/
Na pár nových teček, na kapotě, což jsem už asi psal, že lak teda kulhá...pár oprav od kamínků na spodním lemu předních blatníků jsem opět zatřel základem a barvou, zástěrky tam rozhodně nepříjdou,ale asi to na zimu něčím šikovně posichruji,asi přilepím tenký cca 10cm lem tenké černé gumy na trpící místo.
Jinak jsem přešel z dlouhodobě používaných Dunlop Sport Max TT ze zvědavosti na Nokian Z G2 a musím říct, že na mokru je to mazec. Dálnice v prudkém lijáku 160km/h a pohoda jazz. Kaluže, které znám z domu do práce skoro necítím jako kdysi na předešlých pneumatikách, když byly taky nové. Ovšem, když sjedu do podzemního parkoviště a přidám na mokru, je to jak na ledě. Podélné drážky jsou stavěné fakt jen asi super na vodu a asfalt. Z dovolené jsem pár jezírek na dálnici trefil a absolutně v klidu. Letos jsem zvolil 225 místo 215 a pokud to nebude někomu v uniformě vadit, rád bych si je tam nechal, jsou trochu na ty ostravské kotáry měkčí. Do oblíbených zatáček jsem je ještě na doraz nezkoušel, počkám až se trochu ojedou a ztvrdnou, nemám nějak letos srdce hoblovat pneumatiky, prostě je asi pošetřím :o)

A ještě jednu věc mimo auto, před Mikulovem jsem dobíral naftu a nechci poškodit nevinného,ale v Ostravě tankuji bez problému na jedné benzince - na Hranečníku a při cestě na dovolenou jsem dotankoval jednu čerpací stanici před Mikulovem, před Shellkou,na té vpravo směrem k hranicím, co jsou ty dvě vedle sebe a nevím, nevím, nějak mi to sem tam pěkně zakouřilo a starty teda taky nějak zrovna nebyly ok... no nevím, čeho tam mají kluci více jestli nafty nebo řepky....

10.08.2011 | 00:12:58 | pitrs 42  | 10.153.196.* Reagovat

GT po 170000

Mám červené GT, 1,9 JTD 150 koní...prechodne čipnuté...nádherný nadčasový design, výborná stabilita v zákrutách, tvrdší podpozok, po 150 000km som menil prednú nápravu-silent bloky, čapy, ramená(môj brat u passatu po 60000km), motor absolútne bez zásahu, turbo originál od nova!!! menil som len EGR ventil. Pri rýchlej jazde hluk od bezrámových okien, ale v lete otvorenie dverí s úplne stiahnutým oknom je tak krásny prvok, že mu ten hluk prepáčim. Ešte som menil ABS jednotku, pretože som prehnane umýval motor a natiekla mi voda do ABS jednotky...verím, že keby som dal na rady, že motor treba utierať, tak ABSku nič nie je. Apropo všetkým tým, čo odsudzuju talianov a francúzov..auta sú dnes kusy a treba mať na nich šťastie,či sú taliani, francúzi, nemci, alebo japonci, môj brat sa už dávno zbavil VW passatu(kúpený v autosalone Gabriel v KE) pre jeho poruchovosť a kúpil si KIU. JTD je jeden kvalitný motor, ktorému 2,O TDI VW v Passate nesiaha po päty. A prečo som dal čip dole? Lebo mi to hádzalo do záložného režimu, lebo to prekračovalo maximálne tlaky v Turbe. Áno čip vám zníži spotrebu, aj mne ju znížil, ale pozor na tlaky v Turbe, ktoré čiperi zvyšujú a tak zvyšujú podiel vzduchu v zmesi....táto zmena v zložení zmesi zvyšuje teplotu horenia zmesi a tak teplotu vo valci, čo môže postupne poškodiť piesty...tak to sú dôvody, prečo som dal čip preč. Aké bude ďalšie auto? Neviem, možno aj Alfa, ale musí byť aspoň tak krásna ako GT...MiTo a ani Giulietta ma až ta neberú a neverím v nadčasovosť ich designu...alebo nejaké krásne...ja nechcem ani ženy škaredé a spoľahlivé, radšej pekné, s vášňou...preto kašlem na spoľahlivé, šedé mišky ako Octavie, Ople, Toyoty a pod...

07.07.2011 | 11:21:46 | slavecek Reagovat

Nádhera. Šťastné a veselé všetkým :-)

24.12.2010 | 20:04:25 | Matúš Reagovat

Nádherné auto.

24.12.2010 | 16:58:46 | tom Reagovat

A jsou Vánoce :o)

Je to už kruciš, přes dva roky. Je nalítáno 70 800 km.Celkem k dost veliké spokojenosti. Spotřeba je matematicky podle litrů a kilometrů od ledna 2010 do dnes na 6,6l/100km. A jak jsem již dříve uvedl, styl jízdy hbitý, no - radary bych asi potěšil ... ale moji kasu nikoliv. Beru to ovšem jako kombinovanou spotřebu, město by šlo asi kolem 7 litrů určitě.
Jsem maximálně spokojen s jízdními vlastnostmi, silou motoru, spotřebou i komfortem odpružení vozu. Dost lidí bylo překvapenou vynikajícím podvozkem./není tvrdý/
Jízdní vlasnosti, pohodlí při dálkových cestách je na jedničku s hvězdičkou.
Co napadl sníh, je to radost se projet. Nikdy, nikdy jsem neměl tak vyvážené auto.Možná je to i systémem protismyku, což mne ovšem občas trochu mrzí, že nejde vypnout,ale zase jsem zažil asi dvě, tři situace, kdy mi to na sněhu zachránilo plechy a v druhém případě na mokru určitě obě kola na levé straně.
S tím sytémem protismyku se cítite poměrně bezpečněji, než bylo Volvo V40 - ovšem i ve Volvu jsem za sebou nechal na Hamrech Subaru Imprezu. Ovšem, musím z vlastní zkušenosti před jejím šoférem smeknout, protože jsem ze čtyřkolkou jel, a s ní se to už teda musí opravdu umět, aby se na sněhu dalo ostře jet, jelikož je dost přetáčivá. Já to s 4x4 zkoušel a - neumím a tudíž smekám. Fakt je, že mohl jet na dobrých letních, čemuž bych se nedivil a smekám dvojnásob.
Nějaké opravy kromě posledně těch ramen - nic.Zatím vícenméně nafta,voda do ostřikovačů a olej.
Za dva roky končí úvěr, tak jsem zvědav co na trhu bude.
Nechci tohle auto přechválit,ať nezačne blbnout. Zatím jsem viděl dvě lákadla: Nová Kia Sportage a Suzuki Kizachi 4x4, z kterého jsem slušně nemocný,ovšem 8.3 l/100 benzínu je dost silné kafe. A cena 770tis je taky dost. No, za dva roky snad sleze nebo někdo něco zpytlíkuje :o)
Jo, a nadávám jak napadne sníh furt stejně, ženských jezdí čím dál tím více, což je teda v prd...:o), když ráno vyjedu do práce, smolím se za těma hniličkama nějakých 30-40 kilmoušů a čert by mne vzal z takové jízdy !!!!!!!!!!!!!!
Vždyť jezdí přece MHD, néééééééé????!!!!! :o))))))))

24.12.2010 | 16:47:17 | Pitrs42 Reagovat

po 2 letech

Tak mám nalítáno 65 tis +drobné. Dálkově Itálie a Rakousko i doma město. Itálii, s 3. osobami+ malá dcera a plný kufr,přes 800 km jsme udělali spotřebu 5,2l/100Km, zpět klasicky trochu rychleji už 5,7. Před pár dny mi měnili v Alfa servisu obě vrzající vychechaná ramena - 5800Kč. Což se na těch našich a jednou i polských katastrofických cestách dalo čekat. Rovnání disků bylo letos taky 1800Kč.Myslím, že jsem to dost schytal v Polsku,katastrofa, doporučuji bez přehánění,terénní auto na jejich cesty.Jinak jiné poruchy nebyly. 17" kola s profilem 45 na naše cesty sice moc nejsou,ale zase to dobře sedí. Pitrovi, co se tady v březnu ptal na Alfu, tak bych se díval na žhavící svíčky-starování za studena jsem v jiné Alfě zažil. A vybité ramena a prostě zvuky nápravy. Je dost dobré přijet za prodávajícím, auto vzít za studena nejlépe ráno, na teplém nejsou některé vady slyšet nebo cítit-beru tohle podle mého auta, jelikož po ránu vrzalo jak staré kanape a při nárustu okolní teploty to úplně zmizelo.Více zkušeností nemám.

17.10.2010 | 19:11:06 | pitrs41 Reagovat

Dotaz

Potřebuji slyšet názor na Alfu GT 1.9 JTD. Dívam se na ni už dlouho a chci si ji koupit,ale názory jsou celkem dost různé.Poradí někdo,kdo ji má a jak je spokojený? Na co si dát pozor u starší tak 2005 rok.
Moc díky!!! :-)

05.03.2010 | 10:39:21 | Pitr Reagovat

zimmmma

Jízda v zimě je v pohodě. Protiskluz je dle mého, čistě soukromého názoru tak trochu pro blbé na rozjezd je lepší bez něj,ale nechávám ho, auto je pravda stabilnější a neuhýbá do škapy, navíc šetří gumy. Ovšem je velikým plus v zatáčkách, kde je dost perfektní i na sněhu i na suchu. Má to systém přibrždění protáčejícího se kola /odlehčenějšího/a patřičných kol na zabránění smyku, což jsem už párkrát nechtě vyzkoušel a po pravdě mi to asi zachránilo při nejmenším 17" kola, která bych oholil o ratl ve smyku na mokré vozovce, kdy jsem nějak nekoukal na rychloměr. Je bohužel fakt, že když si v tomhle chcete užít blbiny a otočit se na mokré nebo zasněžené vozovce na ruční, tak se to bohužel nedá vypnout a .. a, ale dá se to občas oblbnout, stačí neotočit kolama proti smyku. Projet zatáčku radostně ve smyku, ale ne. Systém je nechutně dobře citlivý a nedovolí vám to. Zkoušel jsem to za jízdy rozhodit na zasněžené vozovce asi v 60 km/h, kdepak! Uděláte škub volantem, auto se dostane do smyku, brzda na patřičných kolech grrrr, a kloužete zpět a než se dostanete vlivem zpětného odhození do druhého smyku tak vám to přibrzdí znova a jedete jako mimina zase rovně. No, pravda, někdy se to už hodilo, čili je to lepší než horší.
Co je ovšem v autě v zimě určitě, tak to je kosa. Do té doby, než jsem zakryl celý chladič.Pak to už šlo. Malá potíž je sice ve městě /voda kolísá 60-75°C/,ale na výpadovce to normálně topí /80-90°C/ při rychlosti 80 a více bez problémů. Chce to prostě trochu točky a rychlost.

13.02.2010 | 21:55:31 | pitrs41 Reagovat

mně děsíš ! :o)

Myslím, že nejvyšší konečnou spotřebu po vyjetí nádrže jsem na tomhle voze viděl kolem 7,1 l, ale to jsem se s tím fakt nemazlil. Podle knihy jízd, kterou musím vést to matematicky měsíčně vychází kolem 6,2-6,6./léto/ S benzínem jsem se zatím nesvezl,ale když mne posledně vezl mechanik ze servisu do práce,/odváží mne na moje přání vždy mým autem/ když jsem tam byl na druhou pravidelnou prohlídku, ptal jsem se na benzínovou verzi 2.0 GT jak jede a řekl,že se s ní měl možnost svézt,ale že tohle je dravější a že má 156 2,4JTD, 5 kvalt v chipu 170HP,ale uznale řekl, že tohle je o dost dravější. Ono-tuhle 156 jsme měli stejnou i stejně čiplou a mohu jeho slova potvrdit, jela skvěle, ale na tohle vyšívadlo by určitě nestačila. Možná i to, že GT je 16V a asi hlavně díky 6 stupňové převodovce se tohle hýbe při provozu a předjíždění o dost mrštněni.

21.12.2009 | 09:03:10 | pitrs Reagovat

Opravdu nadherny auto.Chip je podle me absolutne nanic.Kdyz jsi chtel vetsi vykon, mel sis koupit nejakej benzin.Ale dle toho, co tu ctu, to musi byt opravdu pila i bez chipu.110 kw je podle me sice pouze prumer (vzhledem k temer 1,5 tuny vahy), ale vysokym kroutakem to lze kompenzovat.Nemuve o opravdu spickovych podvozcich Alfa Romeo.Taky spotreba kolem sedmi-osmi litru, jak pises je prijatelna.Ovsem nevim, pri jakem jizdnim rezimu ji dosahujes.Osobne si myslim, ze pri dravejsim stylu jizdy by asi nebyl problem atakovat i 15 litru...Nebo byl ?? :-)

17.10.2009 | 11:38:07 | jamieson Reagovat

změny

Zkusil jsem to po roce provozu čipnout. Údajných 178HP a kolem 365Mk.
Jen při pohledu, když to technici po té rozjeli, přiznám že jsem tam zůstal stát s otevřenou pusou v němém úžasu a malým úsměvem, když jsem viděl ten odpich.
Ovšem... nechal jsem to po pár dnech drochu zeslabit, prostě se to nedalo, pořád to vyzývalo k sešlápnutí. I pocit, že zvuk auta na který jsem byl zvyklý - byl jiný, což se mi teda opravdu už nelíbilo. To by motor asi brzy šel pod kytky.
Opravdu nechápu, jak jde dostat z motoru o obsahu 1,9 takový výkon.
Pro představu: po čipnutí mne vyzvali na zkoušku oproti BMW kupé pravděpodobně 330? Měl patrně 210kw jestli jsem slyšel dobře. Myslel jsem, že si dělají ze mně srandu. Ale do 160 km/h neměl šanci. Ovšem potom bylo jasně vidět, že nad tuto hranici je jako ryba ve svém rybníce.

Rovněž jeden maník s 740kou, s kterým jsme se potkali ve městě, dostal na jednom širším úseku kartáč, nejen na rozjezd, ale i dále v prudší zatáčce /asi130/a stoupání /asi /160/, kde jsme mu ujeli tak o 100m. Myslím, že to šel postavit do bazaru. :o))) Z vozů BMW jsem měl vždy respekt.
Co ovšem mne překvapilo nejvíce, jelikož u předchozího vozu Volva se to nijak neprojevilo je tolik diskutované snížení spotřeby. Bylo o tom hodně napsáno, že když se čipne, zmenší se, ovšem stejně jezdíte jak vítr a že zůstane stejná...Já když jsem jel večer z Ostravy do Brna s kolegou, tak jsem vynuloval průměrnou spotřebu. A z počátečních (ujetých 20 km) při 6,3/100 klesla spotřeba před Olomoucí při jízdě tak asi kolem 130/h na hodnotu 5,7/100, což bylo vždy normálně tak 6,5/100.
V centru a okolo města bývalo vždy s trochou snahy šetřit průměrem kolem 6,8-7,0/100. Současně nijak nešetřím a z počátečního delšího 6,1/100 to skočilo na 6,2. Ovšem, kdo má trochu silnější auto, je mu jasné, že při rozjezdu s tímhle potenciálem se nerozjíždí většinou na patesátku,ale podle míst jako výpadovka tak 80-100-120-140/hod (jasně, že ne pořád) ...maxika to ukazuje na 230/hod a provozne to vypadá s jízdou po silnicích ovšem ne ve středu města, kde teda je třeba dbát solidního dodržování rychlosti podle předpisů.
/Jinak, pokud tohle čtete a odsuzujete, nemá opravdu cenu někomu hodnotit vůz, pokud jste v něm neseděli, zkuste to brát v potaz. Nejde vůbec regulérně v ničem srovnat třeba dobře sloužící Ford Fiesta 1,25i, který taky vlastním./

17.10.2009 | 10:09:23 | pitrs40 Reagovat

třetí jsou ok.

Vyměnili mi spolu s kotouči na mou žádost i přední brzdové destičky a je klid. Spotřeba od ledna do května je 6.3 L/100km. Jezdím víceméně město a výpadovky denně do práce.Ne dravou jízdou,ale ne zrovna podle předpisů.
Jel jsem letos (1007km/12h)i dálkovou do Alp. Zpátky něco jemně přes 9 hodin...spotřeba šla z 6.5 na 7.0 podle ukazatele. A to ukazuje o něco málo více než skutečný výpočet km/Litry. Nepotkal jsem u nás naštěstí žádný radar. Sice dost rychlá, ale pohodová a příjemná jízda.Tak si zase myslím Avi, že ten motor není zase tak fujtajblový.

30.06.2009 | 13:57:59 | petr39 Reagovat

pro avi

Jo,jsou tam myslím ony torzní tyče, no 4 -5 let a stejně půjde asi pryč...Je pravda,že tento16V motor trochu při volnoběhu tvrději diselově řehtá,ale při jízdě mi to teda vůbec nepřipadá,to má pěkný zvuk.Já osobně jezdím denně a s naftou je to pro mne ekonomičtější.Jezdí to po městě kolem 6.5 litrů i když momentálně se s tím nemazlím a je to 7 litrů na sto. Zvykl jsem si a diesely na jejich tah a zatím to nechci měnit. Po 159JTDm jsem původně šilhal,souhlasím je pěknější, jenom byla o dost dražší - tohle bylo ve slevě o 150 tis dolů.Na dálkovou cestu 1000km /za 9 hodin,spotřeba 7.0L/100/se s tím jezdí velmi dobře a sedadla jsou dobrá.Kdo umí počítat, vykalkuluje, že jsme s tím letěli opravdu, ale opravdu nechutně rychle. Od novoty jak jsem psal jsem měl potíže s předními kotouči.Při 14 tis.byly dost ojeté a chrhlaly jako rezavé plus jemné kopání a byly strašně moc sjeté.Druhé vydržely asi 2000km a znova podobný problém. Při další výměně vyměnili na moji prapůvodní žádost konečně i brzdové desky a je pokoj. Laitsky jsem tušil, že problém bude spíše v nich. Jo Alfisti, zkuste při otevírání auta dálkovým podruhé zmáčknout ovladač, mi nikdo neřekl, že to má dálkové spouštění oken.

19.05.2009 | 06:03:33 | pittrs40 Reagovat

naprava, motor

Alfa s 1.9 naftou? Puvodne sem myslel, ze se ve stredomori nekdo upsal, kdyz mu zaskocila ryba v pizze.

Je pravda, ze soucasti zadni napravy je torzni tyc, jako ve 156? V tom pripade totiz pocitejte s tim, ze se to cele totalne podela a to spis drive, nez pozdeji. Nehlede na to, ze je to straslive reseni samo o sobe.

Hlucny motor, ktery "tahne odspoda" moc neprida. Radsi si kupte 159ku

Uvedomte si, ze 159 s benzinovym 2.2 jts, coz je o pul tridy lepsi motor je k dostani o 100k CZK levneji ! A 159 je vyborne auto. Absolutne nevidim duvod, proc GT koupit.

08.05.2009 | 14:29:56 | Avi Reagovat

Nové kotouče začínají kopat znova po 2000 tis Km....

07.04.2009 | 06:35:16 | pitrs40 Reagovat

dříve

Udělal jsem si o 5500 dříve první garančku /co 20tis/,Zdá se mi, že to nějak pěkněji hlouběji brumlá a taky okamžitá spotřeba v určitém úseku asi 4km byla ve 120km/h vždycky ráno do práce spíš kolem 7,5L a včil max. 6.6 L,ale je to možná jen dojem -možná nefoukalo? A měnuil jsem kotouče na předních -pravý jemně kopal.

02.02.2009 | 12:39:01 | pitrs2277 Reagovat

malý výkon?! Hahaha :o)

Tak proč vždycky ti, co tohle ruchadlo rádi dráždí, zůstávají cirka během 200 m tak 30-40 m za mnou? Jako Superb 2.8i V6... :o))), no, ale sportovně řečeno zase ocením přátelsky, že se snažil, a posledně to byl naprdel se lepící vytuněný Golf v překlenovací šikaně na Mariánskohorské, kterého jsem v oblíbené šikaně předjel přes 100Km/h a ujel mu. Neřekl bych, že je Alfa špatně udělané auto. Mám momentálně naběháno 13 008 Km bez poruchy při každodenním kombinovaném provozu. Myslím, že po minulém kazovém Volvu V40 je tak asi trochu jedno, co si koupíte, jak se říká, když je to vyrobeno v pátek odpoledne je to utrpení.

07.01.2009 | 20:52:49 | pitrs40 Reagovat

...

Celkovo Taliani su smejdovy potom francuzi no a v pohode su japonci a nemci nerobia az take smejdy auta ... ja taliana s francuzom by som nekupoval vobec nebudem riskovat ze sa mi to potom zacne kazit .... a tie ceny nahradnych dielov taktiez dost taliani s francuzmi kaslat ich...

18.12.2008 | 18:50:15 | Jonny Reagovat

Pravda

Měl jsem kdysi Fiata Uno. Byl hbitý a celkem prostorný,ale plech baštil ferožrout a motor trochu kouřil. Ovšem musím podotknout, že jízdní vlasnosti a onen obsah 1.1 cm by možná potrápil i Ladu 1600, kterou jsme měli před tím. Bylo to lehké a dost živé.

11.11.2008 | 07:46:38 | pitrs40 Reagovat

Je to tak italove se fakt snaži a je to vidět,novějši fiati už nejsou takove olejničky a poruchovost taky dobry,par jich dělam a docela se mi zamlouvaji,takže jen tak dal...

01.11.2008 | 18:03:59 |  Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Alfa Romeo GT