Nejčtenější auto recenze

5,8Citroën C5 (2002) Citroën C5 (2002) autor: Steve Přečteno: 32937x
5,6Citroën C5 (2010) Citroën C5 (2010) autor: Jarek Přečteno: 29297x
3,6Citroën Jumper (2003) Citroën Jumper (2003) autor: majco151 Přečteno: 26938x
5,8Citroën Berlingo (2008) Citroën Berlingo (2008) autor: Hawk Přečteno: 26168x
8,4Citroën C4 (2008) Citroën C4 (2008) autor: milan Přečteno: 25943x
Všechny nejčtenější auto recenze >

Nejnovější komentáře v diskuzích

RE: Kolíně

To je těžký. Tekutější olej lépe maže v zimě za studena, což je asi jediná výhoda. Jinak s 10w-40 se motor méně třese, což musí být lepší pro celý hnací agregát. Svíčky budou čistší, olej se tolik nespaluje, olej se méně špiní. Z hlediska životnosti motoru nemá olej 10w-40 žádnou nevýhodu. Jedině že bys stále startoval při teplotě pod bodem mrazu. Tam by nevýhoda byla.

25.07.2024 | 11:13:31 | Ital  | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE: Kolíně

Mě by asi nejvíce zajímalo srovnání ohledně opotřebení součástek motoru. Když někdo jezdil 200 tis. km s 5w 30 a někdo jiný 200 tis. km s 10w 40, který motor je v lepším stavu? Že by udělali odborný rozbor, podívali se na pístní kroužky, rozvodový řetěz a srovnali opotřebení.

25.07.2024 | 00:29:07 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE: Kolíně

Viskóznější olej je méně tekutý, takže lépe tlumí a těsní. Také v extrémnějším případě bude pravděpodobně lépe mazat. Ovšem odpory v motoru zato o něco vzrostou a to má za následek zvýšení spotřeby paliva. Třeba si ani nevšimneš, třeba ano. Já jsem uvedl přibližně 0,2 L, vzhledem k nízké spotřebě kolíněte by to dělalo 4%, ale nemusí to být tolik a jiné vlivy jsou i silnější. Jiné pneumatiky tu spotřebu ovlivní klidně o víc. Takže můžeš pozorovat, zda se něco změní nebo nic. Kdo spotřebu sleduje, asi to pozná. Kdo jen tak povšechně, nepozná nic.

24.07.2024 | 22:49:08 | Ital  | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE: Kolíně

Wow, hustší olej o dvě deci zvýší spotřebu? To tedy tak přilne ke kovovým součástím motoru, že ho zpomalí? Tak to je potom lepší ten řídký, kde to líp klouže. Jenže ten řídký nedostatečně chrání a zase to více tříská a je to hlučné. To si člověk nevybere. Tak možná měli udělat ještě nějaký prostřední mezi těmi dvěma. 7,5w-35. Nebo si to namíchám sám. :-) Litr a půl toho, litr a půl toho druhého. :-)

24.07.2024 | 22:18:13 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE: Kolíně

Další výhodou bude snížená spotřeba oleje, asi na 3/4 té s olejem 5w-30. Asi se trochu zvedne spotřeba paliva, třeba o 0,2L/100 km, pokud by se to sledovalo. Do tohohle motoru bych jiný olej nedával. Je tam dost malý vzduchový filtr a není od věci zkrátit interval jeho výměny, už si nepamatuji kolik km mají určeno v příručce. Obecně nejsem příznivcem nějakého úzkostného zkracování intervalů, ale tenhle filtr, když jsem ho viděl po určeném výměnném intervalu, bych měnil dříve o jednu periodickou prohlídku (15000 km). Je-li tam interval 45000 km (asi je), pak vyměnit po 30000 km.

24.07.2024 | 16:51:27 | Ital  | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE: Kolíně

Kolíně jsem koupil, když mělo najeto 21 tis. km. Auto mělo vyměněný olej, nový, 5W 30. Měli štítek na motoru. Auto jsem kupoval ve Škoda salonu. Jejich servis olej vyměnil a auto prodával od staré paní, se kterou jsem mluvil po telefonu a poznám hlas staré 80 leté babky, takže to podvod nebyl. Ostatně byla uvedena jako jediný předchozí majitel. Podle VIN jsem si vyhledal záznamy na STK a věděl jsem, že ty nízké kilometry jsou pravé. Žádný podvod. Na počátku jsem se koukl, jo olej byl čistý, průzračný. Celý rok jsem to neřešil. Po roce mám na tachometru 30 tis. To znamená, že jsem najel 9 tisk. km za rok. Díval jsem se dneska do dílny na starý kanystr s vyjetým olejem, co tam byl a je to tma 2,5 litru. Takže předpokládám, že ho tam nalili více než ty 2,5 litru. Předpokládám, že ho tam nalili 3 litry, jak je v manuálu a těch půl litru odešlo během toho roku, co jsem jezdil. Což považuji na normální. Ostatní auta, co jsem měl, mi taky brala tak půl litru až litr oleje za rok. Dolil jsem tam nejdříve olej 5w 30, ale dělalo to kravál, tak jsem ho dal pryč a teďkom tam je 3 litry oleje 10w 40, jak jste mi radil a pazvuky už nejsou. Za rok si to zase budu měnit sám, předpokládám, že zase bude nějaký úbytek a vyteče těch 2,5 litru. Na měrku seru, ta ukazuje nesmysly. Ta měrka měří leda barvu oleje a jak je čistý nebo nečistý. Hladinu neměří.

24.07.2024 | 11:37:00 | Mulit | Recenze: Citroën C1 (2009)

RE: Idiot

15.000 u mne strop - a je mi jedno, co se píše v servisknize...

22.07.2024 | 09:36:32 | Vašek | Recenze: Citroën C5 V6 HDi (2009)

RE: Idiot

Ten olej spousta lidí prostě neřeší a nechává to servisu. A nejsou to idioti. Zajímavé by bylo nějak podchytit zkušenosti provozovatelů vozů s různými výměnnými intervaly. Tuším, že interpretace takového výzkum by byla dost obtížná, resp. skupiny měničů a neměničů by vyzdvihovaly různé dílčí výsledky ve prospěch jednoho či druhého způsobu údržby. Podle mě by se nic jednoznačně neprokázalo. Jiné vlivy jsou totiž silnější. Měnič si myslí, že to se prostě nedělá a neměniče, pokud se svým strojem nemají problém, asi nikdo nepřesvědčí, že to se nedělá.

21.07.2024 | 18:44:02 | Ital | Recenze: Citroën C5 V6 HDi (2009)

Idiot

Sorry, ale dodrzovat tech 30 tisic km pro vymenu oleje muze jen idiot. Stejne jako tankovat premiovou naftu, kdyz nejlepsi je od Eurooilu bez biohnusu.

21.07.2024 | 12:44:01 | Pepa z depa | Recenze: Citroën C5 V6 HDi (2009)

RE: Kolíně

V servisu většinou doporučují ten olej, který mají v sudu. Nejlépe takový, který mohou dávat do všeho. A to nebude 10w-40. Nejuniverzálnější v dnešní době, je 5w-30, nejlépe i s normou pro částicové filtry a jedou ho hlava nehlava. Je to nejjednodušší a nejvýhodnější. Jinak si to musí zajistit motorista sám. To také dělám. Bavit se s někým v servisu a ještě značkovém, o tom, co to auto potřebuje, by nebavilo ani je, ani mě. Bohužel, značkové servisy dnes často fungují na té bázi, že musí odrat každého, kdo tam strčí nos. I zaměstnanci jsou na tom závislí a vědí to. Do takového servisu přijet nechceš.

18.07.2024 | 13:14:39 | Ital  | Recenze: Citroën C1 (2009)