autor:
Ital
155 komentářů
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
6,6
autor:
V.Vopalecký
22 komentářů
doplněno:
hodnocení vozu autorem:
9,0
autor:
Naviják
18 komentářů
doplněno:
hodnocení vozu autorem:
7,4
autor:
Stanislav
1 komentář
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
8,2
autor:
Miro
1 komentář
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
9,4
autor:
simplynever
0 komentářů
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
9,4
Nejnovější komentáře v diskuzích
116875 km
Dnes nový olej 5w-40, 3,1L (100,- Kč/L) + filtr 150,- Kč. Sakumprásk 460,- Kč. Trochu očištěna a nastříknuta nápravnice s rameny. Zajímavé je, že ve značkových servisech účtují při výměně oleje vždy nový vypouštěcí šroub nebo minimálně těsnění. Tedy nic proti tomu těsnění, šroub už je výmysl. Já neměním šroub ani těsnění a šroub neteče ani se nemastí, zkrátka čisto.
05.04.2025 | 23:11:27 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
RE: 9 let a 115600 km
Ty doplňující poznámky kolikrát nejdou umístit přímo za text, kterého se týkají, takže se omlouvám za trochu zmatek v návaznostech.
05.04.2025 | 10:47:32 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
RE: 9 let a 115600 km
A je to počítáno za poslední rok s nájezdem skoro 30000 km.
05.04.2025 | 10:44:32 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
Pneu EcoContact
Během let jsem vyzkoušel na různých nových autech tam dodávané (sám bych je nekoupil) pneu Conti EcoContact 3, 4, 5, 6. Hodnotil jsem je vesměs jako mizerné, např. Eco 3 špatné na suchu, velmi dobré na vodě, životnost bídná atd. Ty poslední Eco 6 jsem zatím zkusil jen na suchu a konečně jsou to příjemné gumy s pěknými vlastnostmi. No, natvrdo jsem s nimi nebrzdil, netuším ani kolik vydrží, ale dobrý pocit na suchu z nich mám. To se u předchozích typů nestalo.
02.04.2025 | 20:05:43 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
Nevidím tu recenzi(e) na Teslu. Byl to nedávno nejprodávanější vůz Evropy. No, kdo si pořídí Teslu asi nemá čas na blbosti...Konečně, nejprodávanější je i Dacia a na tu je recenzí dost...Dnes se mluví i o poklesu prodeje Tesly jako reakci na E. Muska a jeho angažovanost v politice. Asi to funguje, ale pokud ta fabrika v Německu nebude prosperovat, tak běžné řešení dnes je to, že se zavře. A to asi také nebude vyhovovat všem.
01.04.2025 | 10:26:21 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
116500 km
Dnes jsem taknějak bezděky při předjíždění busu konečně vyzkoušel, na kolik otáček je nastaven omezovač. Je to klasika, 15% nad otáčkami nejvyššího výkonu, čili 6900 rpm. To už se ten motůrek docela točí.
27.03.2025 | 22:01:34 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
RE: 9 let a 115600 km
Opravuji ještě částku za opravy, ještě plus řemen za 590,- Kč (taky sice běžná údržba, ale je to díl, který může klidně držet 200000 km), takže celkem 6468,- Kč a 719,- Kč ročně. Fu, to je pálka, to je pálka...
20.03.2025 | 16:03:21 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
RE: 9 let a 115600 km
Ještě jsem sečetl periodický servis, čili hlavně výměny provozních kapalin a filtrů, tj. celkem za 9 let 9656,- Kč. Jsou v tom 2 záruční prohlídky ve značkovém servisu, ostatní je za pár stovek na jednu výměnu/kontrolu. Pneumatik jsem zatím koupil 10 ks, cca 1000,-/kus. Dříve byly do 1000,-/kus, dnes přes 1000,-/kus. Čyři nové gumy byly na novém autě, ty zde nefigurují, mohl jsem je nějak započíst, ale jsou v ceně auta, kterou zde neprobírám. Opravy + údržba byly, jak jsem uvedl, 5878,-Kč, plus jsem opomněl čerstvě nový řemen za 590,-. To je 6468,-Kč. Sečteno 6468+9656+cca 10000 pneu =26164. A 26164:9= 2907. Tedy roční náklady bez paliva, pojistek a TK, čili pouze na údržbu a opravy auta, včetně všech dílů podléhajích běžnému opotřebení, i pneumatik, vyšlo průměrně do 3000,- Kč. Zopakuji, že nové dobře vybrané auto se dá do určitého stáří a nájezdu provozovat dosti levně a ve srovnání s ojetinou provozovanou systémem ala Richard jsou to náklady asi z říše snů. Jistěže s narůstajícím nájezdem bude potřeba leccos vyměnit a náklady porostou. Pak bude čas auto vyměnit, nejen kvůli nákladům, ono to pak maličko i otravuje. Dělám to obvykle po třech opravách, které lze považovat za opravy. Někdo by vše, co jsem dělal např. na Splashi, považoval za běžnou údržbu a ten spotřebák. Já mám hledisko přísnější, ale stěrače nebo destičky není oprava. Řemen a kotouče po více než 100000 km budiž, také ne. Jediná oprava tedy byla třetí brzdové LED světlo. Ledky prdky by měly prý i přežít auto, ale mnohdy tomu tak není. Je to problém nejen ekonomický, neboť ceny orig. led světel na auta jsou naprosto hovadské, ale i ekologický, neboť dříve se vyhazovaly jen žárovičky a dnes celé světlomety. Ať žije ekologie. Zvrácenost.
20.03.2025 | 12:56:53 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
RE: 9 let a 115600 km
Abych byl zcela korektní, když teď auto jezdí hodně, je potřeba započítat výměnu oleje 2x ročně, takže plus cca 500,- Kč. To by pak bez benzinu znamenalo 7000,- Kč ročně.
19.03.2025 | 21:29:15 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)
RE: 9 let a 115600 km
Není v tom nová baterie, kterou mám už třetí rok uskladněnou (samozřejmě dobíjenou), neboť ta původní EFB sice už léta nedrží napětí, ale stále točí, stále točí...Nebyla vyměněna, zatím nezapočtena. A nepovinné doplňky, to jsou potahy trička, už druhé, cca 700,- Kč. Pak už fakt nevim.
19.03.2025 | 21:17:25 | Ital | Recenze: Nissan Note 1.2 (2016)