autor:
Adams
2 komentáře
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
5,8
autor:
RKAR
0 komentářů
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
8,6
autor:
1 komentář
doplněno:
hodnocení vozu autorem:
9,0
autor:
libsil
0 komentářů
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
9,4
autor:
miki
2 komentáře
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
9,2
autor:
Mira
13 komentářů
vloženo:
hodnocení vozu autorem:
5,0
Nejnovější komentáře v diskuzích
RE: Z recenze citace
Asiati jsou o 10 cm menší. Průměrná výška Evropanů je kolem 180 cm, průměrná výška asiatů kolem 170 cm. Proto se nedivím, že tam mají často menší vozy. Hele, kdybych měřil dva metry, tak si Matize nikdy nekoupím, to je jasné. :-) Můj kámoš měl 168 cm a jezdil od roku 2000 do roku 2022, kdy zemřel, v Seicentu. Bylo tak akorát pro něho. Co se týká motorů, tak by měly mít motor podle váhy. Když má auto hmotnost 900 kg, stačí mu motor 50 kW. Když má auto 1100 kg, 50 kW už nestačí! Potřebuje 60 kW! A tak dále...
22.02.2025 | 09:57:00 | Mulit | Recenze: Suzuki Ignis (2006)
RE: Z recenze citace
K motorům Renault upřesním, že se mi líbil kdysi dvoulitr R20, dále malý 1150 ccm (60k), se čtyřventilem (75k) jsem nejel. Dále 1.6 (90k), diesel 1.9D a novodobý 1.0 turbo (92k). Naopak se mi nelíbil fádní 1.4 (75k), to už ale bylo v Dacii Logan.
20.02.2025 | 15:52:33 | Ital | Recenze: Suzuki Ignis (2006)
RE: Z recenze citace
Ty disky by se asi hodily, kdyby byly taky za pakatel. Co se týká kvality, není to o velikosti auta. C3 je asi zrovna dost profláklý nekvalitou. Byly stížnosti na korozi, pružiny, podvozek celkově, elektrika, i ten motor, koneckonců u novějších verzí ten 1,2 Puretech je katastrofa s rozvodovým řemenem v oleji, předtím problém s řetězy, tak to vylepšili. Prostě Frantíci nejsou precizní, asi je to pravda, co se říká. Rencek je podobné pověsti. Mohu zopakovat, že mě se Renaulty vždy líbily motoricky a to kterýkoliv, do kterého jsem sedl. To taky není náhoda, mě by se to auto docela líbilo, ale nerisknul bych to. Třeba Fiat nebo ten Citroen na mě tak motoricky nezapůsobily.
20.02.2025 | 15:44:06 | Ital | Recenze: Suzuki Ignis (2006)
RE: Z recenze citace
Já taky nechápu, proč kdysi škodovka ve Fábii Junior dala jako základ motor 1.0 a nikoliv 1.2. Vyšlo by to fabriku dokonce levněji, neboť se mohlo použít stejné vrtání (písty, kroužky, hlava) jako u Fabie 1.4 (1.4 - 75,5x78mm, výkon 68 nebo 60k, 120 nebo 118Nm, 1.0 - 72x61mm, 50k, 84 Nm, teoretický 1.2 - 75,5x67mm, cca 55-60k, cca 100+Nm). Také mohli dát nárazníky do laku a plato nad kufr. Pak by to bylo normálně vypadající i jedoucí auto a jistě by kolem něj nebylo tolik znechucených poznámek. Dnes se k tomuto modelu prý výrobce nehlásí, ale může si za to zcela a pouze sám. Navíc, tady inspiraci v Japonsku určitě nehledal... 😀
20.02.2025 | 12:17:42 | Ital | Recenze: Suzuki Ignis (2006)
RE: Z recenze citace
Možná proto, že Korejci často hledali inspiraci v Japonsku, kde autíčka začínala se směšnými objemy motorů a později se ustanovila velmi rozšířená třída minivozů tzv. Kei car (viz Wiki), kde je motor do 660 ccm. Tam někde bych možná hledal technický vzor původního Matizu.
20.02.2025 | 11:52:49 | Ital | Recenze: Suzuki Ignis (2006)
RE: Z recenze citace
Jinak nechápu, proč Matize hned od počátku neudělali jako litrového. Ten rozdíl mezi 0.8 a 1.0 je prostě ku prospěchu věci. Spotřebu to zvýší jen mírně, akceleraci po rovině taky jen mírně, ale sílu do kopce podstatně. Zatímco první Matiz 0.8 v táhlém stoupání na dálnici chudinka trpěl a pětka nic nevydržela, a ani čtverka to někdy neudýchala, tak Matiz 1.0 do kopce držel statečně. To byla fantastická změna k lepšímu, kterou jihokorejští soudruzi vymysleli. Nevím, jestli v jižní Koreji nejsou kopce, že jim to trvalo tak dlouho, než pochopili, co chce evropský zákazník. :-)
20.02.2025 | 11:22:53 | Mulit | Recenze: Suzuki Ignis (2006)
RE: Z recenze citace
Prvního Matize 0.8 jsem měl od novoty. Přelom roku 1999/2000. Sloužil až do května 2016, kdy mi v nájezdu 198 tis km začal blbnout. Tehdy jsem začal chodit po bazarech. Celý květen 2016 jsem tomu věnoval. Prodejci mi nabízení větší auta, tak jsem je zkoušel. Ale netáhlo to líp než Matiz. Jen to bylo větší. Sice silnější motory, ale těžší kastle, takže výsledek stejný jako Matiz. Jen by byla větší spotřeba. Proto jsem radši vzal znovu Matize. Tentokrát silnějšího 1.0. A to bylo opravdu skvělé auto! Jak píšeš, byly už vychytané mouchy. Bylo to z konce výroby. Zpevněná kastle, lepší brzdy proti původní verzi. Elektrická okna, posilovač, klimatizace. Všechno, co první Matiz neměl. To auto bylo opravdu fantastické. Bohužel když je něco super, tak se to posere. Auto jsem po třech letech naboural. Nebo spíše do mě naboural dědula z boku. Auto bylo na odpis. Ale to už byl rok 2019 a Matizů notně ubylo. Nešlo sehnat Matize, tak jsem si vzal C 3. No a začaly problémy. Co z toho, že bylo větší a pohodlnější než Matiz, když byly samé poruchy a jen to žralo benzín o litr až dva více než Matiz. Tehdy jsem definitivně pochopil, že se už nenechám přemluvit na tzv. normální auto a koupím si zase zpátky prcka. Je to dáno i tím, že měřím jen 177 cm. Tak mně to fakt stačí. No a C 1 je jako Matiz. Jenom je o něco širší a líp sedí na cestě. Jsem šťastný a to je hlavní. Ve větším autě bych jen více platil a více štěstí by nebylo. Vím to. Můj C1 je sice starý, z roku 2009, ale velice zachovalý, páč nájezd byl jen 21 tis km. Já jsem to auto zajížděl. Já ho zajíždím v podstatě pořád. Má jen 32 tis km. Předchozí majitelka byla důchodkyně, se kterou jsem si telefonoval. Podle hlasu poznám babičku. Nabízela mi ještě letní pneu s disky, ale měla to staré, tak jsem to nebral. Babka to auto fakt šetřila. Ona s tím jezdila tak málo, že to auto spíše jen stálo. Takže se přidřel váleček v brzdě vpravo vzadu. Což mi řekli na STK. A řekli mi, že se to stává u aut, kde se spíše nejezdí než jezdí. Interiér byl jako nový. A to auto bylo za pakatel. 73 tis Kč. Ten druhý litrový Matiz byl super a to současné C1 je taky super. Snad ho nerozbiju, jako jsem rozbil toho Matize.
20.02.2025 | 11:10:51 | Mulit | Recenze: Suzuki Ignis (2006)
RE: Z recenze citace
I když u ojetin velmi významnou roli hrají podvody, tj. skryté bouračky, stočenky, omlazení a já nevím co ještě. Když jde koupit ojetinu např. nějaká neznalá paní, v tomto marasmu nemá šanci.
Ani já bych to nechtěl řešit a to trochu něco vím.
19.02.2025 | 09:51:50 | Ital | Recenze: Suzuki Ignis (2006)
RE: Z recenze citace
Nechci tu trousit nějaká moudra o koupi ojetých aut, neboť s tím nemám a nebudu mít nikdy zkušenost. Ale zcela obecně, a to i u koupě nového auta, vyplatí se (a to doslova) před koupí prohlédnout si recenze a zkušenosti uživatelů stejného vozu a naopak se moc nevyplatí brát novinky na trhu, kde není známo nic. U ojetin až potom přichází na řadu stav vozidla. Tedy i u ojetiny je prvotní kvalita konstrukce a výroby vozu a až pak jeho stav daný opotřebením, který má tím větší vliv, čím více to má najeto. Také takové to, že je tam vyměněno kde co, není žádná výhra. Může a je to obvykle vyměněno za aftermarket kdovíjaké kvality a vrtal se v tom kdovíkdo (něco o tom vím, auta si servisuji sám 😀a většinou nejsem takový kurvič jako leckterý servis samozřejmě, nemám to vybavení a znalosti, trvá mi vše dlouho, to servis dělat nemůže tam je to buch buch a další). Ojetina na ježdění a nikoliv na opravování, má podle mě smysl tak s nájezdem 50000 km, kdy je zajetá a pokud s tím nejezdil nějaký blb, bude ve velmi dobrém stavu. Nad 100000 km nebo více, i když stav je dobrý, stává se další majitel, chca nechca, měničem různých dílů, podléhajících opotřebení. Jistě, s přístupem - vyměnil jsem ten spotřebák za 50000,- a zase v pohodě jezdím,
- to jde. Kdo to vidí ekonomicky i co se týká spolehlivosti služby jinak, asi do tohohle nepůjde.
19.02.2025 | 09:41:03 | Ital | Recenze: Suzuki Ignis (2006)
RE: Z recenze citace
A samozřejmě řazení, kvalty. S tím jsem se ale nikdy nesetkal, že by nabízené auto mělo problémy s řazením. To samé koroze. Když má někdo 10 fotek ze všech stran, tak už podle fotek vidím stav a jedu je za takovým autem, na které má smysl se kouknout.
Co se týká nového auta, je to zrádné v tom, že to ještě nemá plný výkon, ani to není hned dobré zkoušet, ani by to prodejce nemusel dovolit. Nové auto jsem ale vybíral jen jednou v životě, v roce 1999. Já si sednu do auta a během pár sekund vím, zda ho chci nebo nechci. Podle těch 5 parametrů. Jak táhne motor, jak brzdí, jaké jsou pazvuky, jak drží na cestě a je stabilní, v jakém stavu je vizuálně.
18.02.2025 | 12:17:30 | Mulit | Recenze: Suzuki Ignis (2006)