Recenze Suzuki Ignis 1.3
“Horší, ale levné auto s pohonem všech kol”

Autor recenze: Mira všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru: Stav km při koupi:96 000 km Stav km nyní:108 000 km Způsob řazení:manuál Jak dlouho auto používáte? 2 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7.5 l/100 km Vloženo: 10. 12. 2018

Hodnocení inzerátu: 7 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.0

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

3
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Nějaké ty drobné závady, ale třeba i zlomená pružina, nefunkční klimatizace a lamda sonda. Není to uplně zavad prosté vozidlo.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsme kupovali jako druhé do rodiny k Toyotě Yaris, se kterou auto můžu hodně srovnávat. Hlavním důvodem k pořízení tohoto auta byl pohon všech kol. Máme prudší výjezd k domu a s Yarisem jsem často musel couvat s nohou na podlaze. Což má žena odmítala. Tak jsme hledali levnou čtyřkolku.

Co se týče vzhledu je to lehce zaoblená krabice od bot. Kvalita zpracování je spíše podprůměrná a použité materily také. Po drobné nehodě, při které žena vzala roh o svodidla, jsem se snažil vyklepat blatník. Mohu říci že lemy šli ohýbat prsty. Auto je spíše papírové, je opravdu lepší nebourat.

Interier je trochu obyčejný, ale svůj účel plní. Přístrojová deska je přehledná, jen to červené podsvícení je trochu otravné, naštěstí jde snížit intenzita. Bohužel jsme auto koupili s neoriginálním rádiem, tak není možné nastavit na displeji čas (trochu nedomyšlené). Co se týče prostoru uvnitř vozu, tak ho tam příliš není. Při nastavení sedadla na max výšku, už mi nestačí ani popojet sedadlem zcela vzad. Další problém jsme měli s délkou pásů, kdy při pokusu připoutat dítě ve vajíčku jsme narazili hodně brzy na konec. To nemluvím o tom že se u spolujzdce nedá vypnout airbag. Řešili jsme to stejně jako ostatní, vyjmutím pojistky airbagů. Kufr také nepatří mezi obry, ale vzhledem k velikosti auta je lehce nadprůměrný, jen škoda že se nedají posunout zadní sedadla jako v Yarisu. Také ve večerních hodinách máte problém v kufru cokoliv najít, chtělo by to více světla.

Po otočení klíčku do polohy start motor naskakuje bez problémů, jen ten zvuk startéru je jako by baterie mlela z posledního. Auto má velmi kratkou jedničku, tak se rychle rozjíždí, ale nenechte se zmást je to lenoch. Ačkoliv by papírově mělo být výrazně silnější než litrový Yaris, opak je pravdou. První týdny jsme hledal jestli mi nezůstavají viset brzdy, nebo jestli není problém v motoru. Po té jsem se svezl jiným Ignisem a bylo to stejné. Motor trochu ožívá při vyšších otáčkách, ale stejně tak ožívá jeho apetit. Když jsme u spotřeby, tak se dlouhodobě pohybovala kolem 7.5l/100km. U Yarise to bylo 5.6l/100km. Výhodou vyššího množství spáleného benzínu je to, že auto topí opravdu rychle a dobře.O něco hůře nám ovšem ofukovalo přední sklo, rohy zůstavali vždy zamlžené.

Další necností tohoto auta je podvozek. Jeho jedinou výhodou je výška, takže neodřete nárazník ani velkých obrubníků. Jinak auto odskakuje, nedrží kloudně na silnici a při vyšší rachlosti je to už adrenalinový sport.

Za dva roky provozu tohoto auta nás naštěstí nepotkali žádné velké problémy. Odešla lamda sonda, což místní servis Suzuki diagnostikoval 4x, než na to přišel. Zlomila se průžina. Poslední závada byla nefunkční klimatizace, což jsme ani neřešili, protože jsme auto stejně prodávali. Ostatní byli spíše drobné, ale i tak otravné problémy. Předchozí německý majitel měnil převodovku na 94000km, což byla opravdu drahá oprava.

Osobně bych si toto auto znovu nekoupil. Nepřesvědčilo mě ani zpracování, ani spolehlivost, ani jízdní výkony. Jeho hlavní výhodou je jen pohon 4x4. Nechápu proč by někdo koupil toto auto pouze s předním náhonem, když je velký výběr daleko lepších aut. U mě to vyhrál Yaris na celé čáře. Jen rozdíl ve spotřebě při nájezdu kolem 20000km za rok je 12000,-. To nemluvím o zpracování, interieru a spolehlivosti.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 7


Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Ignis

Vložit komentář

Z recenze citace

Cituj: Ačkoliv by papírově mělo být výrazně silnější než litrový Yaris, opak je pravdou..

No to se stává často. Výkon a spotřeba uvedené v papírech je jedna věc a realita věc druhá. A ještě záleží, jak s tím autem kdo jezdil a jezdí. Liší se i v rámci stejného typu. Mně se stalo, že jsem přišel zkoušet jedno auto do bazaru a odjel jsem s jiným, protože to papírově slabší bylo ve skutečnosti živější a lépe táhlo. No a to je asi hned druhý vjem po tom, co si auta sednu. První vjem je pocit z místa řidiče, sedadla, jak se tam sedí, drží volant, jak je všechno tak, jak má být. Druhý pocit je pak za jízdy, jak auto táhne. Jak je zdravý motor. A třetí vjem jsou brzdy. Čtvrtý vjem je stabilita, kymácení, pérování, prostě podvozek. Pátý vjem je akustika. Zda nic nevrže, neskřípe, žádné pazvuky. Pokud všech pět parametrů je v pořádku, auto postupuje do užšího výběru. :-)

18.02.2025 | 12:09:10 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Z recenze citace

A samozřejmě řazení, kvalty. S tím jsem se ale nikdy nesetkal, že by nabízené auto mělo problémy s řazením. To samé koroze. Když má někdo 10 fotek ze všech stran, tak už podle fotek vidím stav a jedu je za takovým autem, na které má smysl se kouknout.

Co se týká nového auta, je to zrádné v tom, že to ještě nemá plný výkon, ani to není hned dobré zkoušet, ani by to prodejce nemusel dovolit. Nové auto jsem ale vybíral jen jednou v životě, v roce 1999. Já si sednu do auta a během pár sekund vím, zda ho chci nebo nechci. Podle těch 5 parametrů. Jak táhne motor, jak brzdí, jaké jsou pazvuky, jak drží na cestě a je stabilní, v jakém stavu je vizuálně.

18.02.2025 | 12:17:30 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Z recenze citace

Nechci tu trousit nějaká moudra o koupi ojetých aut, neboť s tím nemám a nebudu mít nikdy zkušenost. Ale zcela obecně, a to i u koupě nového auta, vyplatí se (a to doslova) před koupí prohlédnout si recenze a zkušenosti uživatelů stejného vozu a naopak se moc nevyplatí brát novinky na trhu, kde není známo nic. U ojetin až potom přichází na řadu stav vozidla. Tedy i u ojetiny je prvotní kvalita konstrukce a výroby vozu a až pak jeho stav daný opotřebením, který má tím větší vliv, čím více to má najeto. Také takové to, že je tam vyměněno kde co, není žádná výhra. Může a je to obvykle vyměněno za aftermarket kdovíjaké kvality a vrtal se v tom kdovíkdo (něco o tom vím, auta si servisuji sám 😀a většinou nejsem takový kurvič jako leckterý servis samozřejmě, nemám to vybavení a znalosti, trvá mi vše dlouho, to servis dělat nemůže tam je to buch buch a další). Ojetina na ježdění a nikoliv na opravování, má podle mě smysl tak s nájezdem 50000 km, kdy je zajetá a pokud s tím nejezdil nějaký blb, bude ve velmi dobrém stavu. Nad 100000 km nebo více, i když stav je dobrý, stává se další majitel, chca nechca, měničem různých dílů, podléhajících opotřebení. Jistě, s přístupem - vyměnil jsem ten spotřebák za 50000,- a zase v pohodě jezdím,
- to jde. Kdo to vidí ekonomicky i co se týká spolehlivosti služby jinak, asi do tohohle nepůjde.

19.02.2025 | 09:41:03 | Ital  | 78.80.112.* Reagovat

RE: Z recenze citace

I když u ojetin velmi významnou roli hrají podvody, tj. skryté bouračky, stočenky, omlazení a já nevím co ještě. Když jde koupit ojetinu např. nějaká neznalá paní, v tomto marasmu nemá šanci.
Ani já bych to nechtěl řešit a to trochu něco vím.

19.02.2025 | 09:51:50 | Ital  | 78.80.112.* Reagovat

RE: Z recenze citace

Prvního Matize 0.8 jsem měl od novoty. Přelom roku 1999/2000. Sloužil až do května 2016, kdy mi v nájezdu 198 tis km začal blbnout. Tehdy jsem začal chodit po bazarech. Celý květen 2016 jsem tomu věnoval. Prodejci mi nabízení větší auta, tak jsem je zkoušel. Ale netáhlo to líp než Matiz. Jen to bylo větší. Sice silnější motory, ale těžší kastle, takže výsledek stejný jako Matiz. Jen by byla větší spotřeba. Proto jsem radši vzal znovu Matize. Tentokrát silnějšího 1.0. A to bylo opravdu skvělé auto! Jak píšeš, byly už vychytané mouchy. Bylo to z konce výroby. Zpevněná kastle, lepší brzdy proti původní verzi. Elektrická okna, posilovač, klimatizace. Všechno, co první Matiz neměl. To auto bylo opravdu fantastické. Bohužel když je něco super, tak se to posere. Auto jsem po třech letech naboural. Nebo spíše do mě naboural dědula z boku. Auto bylo na odpis. Ale to už byl rok 2019 a Matizů notně ubylo. Nešlo sehnat Matize, tak jsem si vzal C 3. No a začaly problémy. Co z toho, že bylo větší a pohodlnější než Matiz, když byly samé poruchy a jen to žralo benzín o litr až dva více než Matiz. Tehdy jsem definitivně pochopil, že se už nenechám přemluvit na tzv. normální auto a koupím si zase zpátky prcka. Je to dáno i tím, že měřím jen 177 cm. Tak mně to fakt stačí. No a C 1 je jako Matiz. Jenom je o něco širší a líp sedí na cestě. Jsem šťastný a to je hlavní. Ve větším autě bych jen více platil a více štěstí by nebylo. Vím to. Můj C1 je sice starý, z roku 2009, ale velice zachovalý, páč nájezd byl jen 21 tis km. Já jsem to auto zajížděl. Já ho zajíždím v podstatě pořád. Má jen 32 tis km. Předchozí majitelka byla důchodkyně, se kterou jsem si telefonoval. Podle hlasu poznám babičku. Nabízela mi ještě letní pneu s disky, ale měla to staré, tak jsem to nebral. Babka to auto fakt šetřila. Ona s tím jezdila tak málo, že to auto spíše jen stálo. Takže se přidřel váleček v brzdě vpravo vzadu. Což mi řekli na STK. A řekli mi, že se to stává u aut, kde se spíše nejezdí než jezdí. Interiér byl jako nový. A to auto bylo za pakatel. 73 tis Kč. Ten druhý litrový Matiz byl super a to současné C1 je taky super. Snad ho nerozbiju, jako jsem rozbil toho Matize.

20.02.2025 | 11:10:51 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Z recenze citace

Jinak nechápu, proč Matize hned od počátku neudělali jako litrového. Ten rozdíl mezi 0.8 a 1.0 je prostě ku prospěchu věci. Spotřebu to zvýší jen mírně, akceleraci po rovině taky jen mírně, ale sílu do kopce podstatně. Zatímco první Matiz 0.8 v táhlém stoupání na dálnici chudinka trpěl a pětka nic nevydržela, a ani čtverka to někdy neudýchala, tak Matiz 1.0 do kopce držel statečně. To byla fantastická změna k lepšímu, kterou jihokorejští soudruzi vymysleli. Nevím, jestli v jižní Koreji nejsou kopce, že jim to trvalo tak dlouho, než pochopili, co chce evropský zákazník. :-)

20.02.2025 | 11:22:53 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Z recenze citace

Možná proto, že Korejci často hledali inspiraci v Japonsku, kde autíčka začínala se směšnými objemy motorů a později se ustanovila velmi rozšířená třída minivozů tzv. Kei car (viz Wiki), kde je motor do 660 ccm. Tam někde bych možná hledal technický vzor původního Matizu.

20.02.2025 | 11:52:49 | Ital  | 89.24.44.* Reagovat

RE: Z recenze citace

Asiati jsou o 10 cm menší. Průměrná výška Evropanů je kolem 180 cm, průměrná výška asiatů kolem 170 cm. Proto se nedivím, že tam mají často menší vozy. Hele, kdybych měřil dva metry, tak si Matize nikdy nekoupím, to je jasné. :-) Můj kámoš měl 168 cm a jezdil od roku 2000 do roku 2022, kdy zemřel, v Seicentu. Bylo tak akorát pro něho. Co se týká motorů, tak by měly mít motor podle váhy. Když má auto hmotnost 900 kg, stačí mu motor 50 kW. Když má auto 1100 kg, 50 kW už nestačí! Potřebuje 60 kW! A tak dále...

22.02.2025 | 09:57:00 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE: Z recenze citace

Já taky nechápu, proč kdysi škodovka ve Fábii Junior dala jako základ motor 1.0 a nikoliv 1.2. Vyšlo by to fabriku dokonce levněji, neboť se mohlo použít stejné vrtání (písty, kroužky, hlava) jako u Fabie 1.4 (1.4 - 75,5x78mm, výkon 68 nebo 60k, 120 nebo 118Nm, 1.0 - 72x61mm, 50k, 84 Nm, teoretický 1.2 - 75,5x67mm, cca 55-60k, cca 100+Nm). Také mohli dát nárazníky do laku a plato nad kufr. Pak by to bylo normálně vypadající i jedoucí auto a jistě by kolem něj nebylo tolik znechucených poznámek. Dnes se k tomuto modelu prý výrobce nehlásí, ale může si za to zcela a pouze sám. Navíc, tady inspiraci v Japonsku určitě nehledal... 😀

20.02.2025 | 12:17:42 | Ital  | 89.24.44.* Reagovat

RE: Z recenze citace

Ty disky by se asi hodily, kdyby byly taky za pakatel. Co se týká kvality, není to o velikosti auta. C3 je asi zrovna dost profláklý nekvalitou. Byly stížnosti na korozi, pružiny, podvozek celkově, elektrika, i ten motor, koneckonců u novějších verzí ten 1,2 Puretech je katastrofa s rozvodovým řemenem v oleji, předtím problém s řetězy, tak to vylepšili. Prostě Frantíci nejsou precizní, asi je to pravda, co se říká. Rencek je podobné pověsti. Mohu zopakovat, že mě se Renaulty vždy líbily motoricky a to kterýkoliv, do kterého jsem sedl. To taky není náhoda, mě by se to auto docela líbilo, ale nerisknul bych to. Třeba Fiat nebo ten Citroen na mě tak motoricky nezapůsobily.

20.02.2025 | 15:44:06 | Ital  | 89.24.44.* Reagovat

RE: Z recenze citace

K motorům Renault upřesním, že se mi líbil kdysi dvoulitr R20, dále malý 1150 ccm (60k), se čtyřventilem (75k) jsem nejel. Dále 1.6 (90k), diesel 1.9D a novodobý 1.0 turbo (92k). Naopak se mi nelíbil fádní 1.4 (75k), to už ale bylo v Dacii Logan.

20.02.2025 | 15:52:33 | Ital  | 89.24.44.* Reagovat

Suzuki Ignis 4x4

Recenzí psal kokot

17.02.2025 | 19:02:58 | Gomez  | 81.0.244.* Reagovat

RE: Suzuki Ignis 4x4

Možná to bylo míněno tak, že recenzent u tohoto autíčka z Německa vůbec netuší, kolik už toho chudinka najelo...

17.02.2025 | 23:37:31 |  Ital  | 37.48.18.* Reagovat