Nejčtenější auto recenze

8,6Škoda Octavia (1998) Škoda Octavia (1998) autor: BECHER Přečteno: 112086x
8,0Škoda Octavia (2011) Škoda Octavia (2011) autor: Petr Přečteno: 86942x
8,4Škoda Octavia (1997) Škoda Octavia (1997) autor: Zbyněk Přečteno: 68689x
7,4Škoda Fabia (2006) Škoda Fabia (2006) autor: Jirka Přečteno: 62266x
Všechny nejčtenější auto recenze >

Nejnovější komentáře v diskuzích

RE:

Ano, pozoroval jsem, že slušný moderní atmosferický motor se dokonale zajede asi po 50000 km a po cca 150000 a více km začne pomaličku ztrácet výkon. Točit se bude ještě třeba statisíce km, ale nejlepší doba je 50000-150000 km. O turbech nemluvím, tam se to nějak dofoukne i po vyšším nájezdu, pokud motor drží.

22.04.2025 | 12:00:14 | Ital | Recenze: Škoda Fabia 1.2HTP (CGPB) (2011)

RE:

Vypadalo by to asi na nedobře naladěné tlumiče pružení. Možná hlavně malá účinnost při expanzi. Nezabrání tlučení kol. Při nízké okolní teplotě olej zvýší viskozitu a účinnost se zvýší, plavnost se zlepší, pazvuky vymizí.

21.04.2025 | 21:54:52 | Ital  | Recenze: Škoda Kamiq 1,5 TSI (2021)

RE:

Richarde, u posledního auta, které u mě ukončilo provoz prodejem, takže je možné vše definitivně spočítat, vyšlo toto. Roční náklady na pořízení auta a jeho opravy jsou sakuprdum necelých 13000,- Kč (12730). Je to rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou vozu + opravy vozu (bez ročních prohlídek, kde jsou jen výměny kapalin, filtrů, svíček). V mém pojetí i výměna stěračů je oprava, tedy je tam do detailu všechno. Ty jezdíš hodně, takže relevantnější bude údaj o nákladech na 1 km. Pak tedy amortizace vozu + opravy (140000,- Kč) vyšly na 0,82 Kč/km. Počítám jen 170000 km, korekce odometru, který dost lže. Zkus spočítat, za kolik jsi v tom byl se starou Fábií :0)

12.04.2025 | 09:56:10 | Ital  | Recenze: Škoda Fabia 1.2HTP (CGPB) (2011)

Značkový (i jiný) servis ví, že klient si opravu hned v servisu sám nezkontroluje a jakmile opustí servis, cokoliv dodatečně je neprokazatelné, takže se to nedá ani reklamovat, ani např. řešit přes výrobce (auta). Je to o lidech a o přístupu. K této namátkové kontrole práce značkového servisu vlastně došlo jen proto, že servis (jak bylo zjištěno) nejen šidí a v tomto případě vysloveně krade na dílech, ale zároveň je i neschopen odstranit závadu. Kdyby alespoň auto po návštěvě tohoto servisu v pořádku jezdilo, mohli nerušeně dál okrádat i tohoto konkrétního zákazníka. Tento konkrétní značkový servis tedy neumí ani pořádně opravit auto, ani okrást zákazníka tak, aby tento na to nepřišel...

05.04.2025 | 12:04:18 |  Ital  | Recenze: Škoda Rapid (2016)

Ta výměna spojky před 100000 km asi není úplně standard, i když některé automobilky a servisy (zrovna Škoda) by z toho chtěly udělat standard. Když něco za jízdy hučí, nejspíš to bude nějaké ložisko a nejspíš v kole. To je asi základ. Jak by např. tlumič asi hučel?

05.04.2025 | 10:37:47 | Ital  | Recenze: Škoda Rapid (2016)

RE:

Samozřejmě, měl jsem na mysli zelenou haťapku, ale lepl jsem to omylem k této modré.

04.04.2025 | 10:04:44 | Ital | Recenze: Škoda Fabia 1.2HTP 40kW (AWY) (2003)

Richarde, jsi-li Richard, máš asi dnes svátek. Tož, vše nejlepší a ať ta haťapka slouží. Hele, a dej na dobrou radu a do značkového servisu s tím nejezdi. Člověče, máš ji hlavně na dojíždění do práce, tak ať nevyděláváš jenom na to dojíždění, že jo. Tak buď zdráv.

03.04.2025 | 16:02:53 |  Ital | Recenze: Škoda Fabia 1.2HTP 40kW (AWY) (2003)

Spotřeba oleje

Richarde (HTPdrivere), připomeň, jakou spotřebu oleje měla ta haťapka krátce před smrtí motoru? Tuším, že moc velkou ne?

01.04.2025 | 17:39:04 |  Ital | Recenze: Škoda Fabia 1.2HTP 40kW (AWY) (2003)

RE:

Já jsem od 80. let kupoval všecko, co šlo, jen japonské. Kalkulačky, magnetofony, kazety, televize, rádia, sluchátka, videorekordér, stříhací strojky atd. Nejprve v Tuzexu, pak v devadesátkách už normálně. Já si nemyslím, že by Japonci měli vyšší IQ o tolik nebo měli nějaké esoterické vlastnosti. Oni jsou prostě jen o něco více precizní. Jsou spíše poctivci, nemají v sobě tolik flegmatismu. Taky je zvláštní, že je jeden z mála národů na světě, který byl vytrvale bombardován západními misionáři, jak katolickými, španělskými, portugalskými, tak americkými evangelikálními, letničními. Ale s nimi to nehnulo. Japoncům totiž z principu přijde západní křesťanství nepoctivé. Samé kouzla, čáry, snaha přečůrat přírodu, nebýt poctivý, nezaslouženě se dostat k úspěchu. Japonec je spíše asketický, co si neoddře, to nemá. Je tam princip zásluhovosti a snažení. Zatímco Bible nabízí zázraky, fejky, zázračné spasení, kouzla, nehmotné sliby, zázračné destinace jako nebe, ráj, jen na základě bombastických proklamací. To je vzdálené obecně asijské mentalitě. Jim to přijde moc vychcané a nepoctivé.

25.03.2025 | 20:40:36 | Mulit | Recenze: Škoda Kamiq 1,5 TSI (2021)

Bavit se se značkovým servisem o nedostatcích vozu většinou nebývá nic milého a servis na to má své odpovědi (asi dle nějakých pokynů). Reznou ti kotouče? Málo brzdíš, jezdíš vodou, máš auto ve vlhku, můžeš si za to sám. Vrže podvozek? Kdoví kudy jezdíš a jak jezdíš. Můžeš si za to sám. Ředí se ti olej benzinem? Neumíš jezdit s tímto motorem, kdovíco tankuješ. Atd. Znovu zopakuji, že nejlepší to pro mě zatím bylo s auty japonských značek. V záruce se neřešilo vůbec nic (3 roky) a po záruce už v servisu nikdy nebyly, neboť běžnou údržbu zvládnu sám a nic jiného nebylo třeba. Nejsou to dokonalá auta třeba z hlediska komfortu pružení (byla to menší a levná auta), ale po mechanické a elektrické (elektronické) stánce strčí do kapsy většinu evropských aut. Po najetí 150000 km už nastaly nějaké výměny dílů vlivem opotřebení a byl čas na výměnu celého auta. Jinak ta auta slouží svému uživateli a nikoliv naopak.

25.03.2025 | 11:01:05 |  Ital | Recenze: Škoda Kamiq 1,5 TSI (2021)