Rok výroby:2005Typ motoru:1.9 SDIStav km při koupi:92 000 kmStav km nyní:111 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:22. 1. 2010
Od koupi vozu mě zatím nepotkaly žádné závažné poruchy, auto mám rok a prozatím jsem provedl tento servis:
- výměna rozvodů a vodní pumpy + olej (ihned po koupi) - výměna brzdových desek - výměna ložisek kol (2ks) - výměna silentbloků přední nápravy - výměna spínače el. okna u spolujezdce
Vše proběhlo v rámci úvodního servisu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Automobil jsem koupil v jednom autobazaru v Ostravě jako vůz z operativního leasingu. Mám model combi s motorem 1.9 SDI a výbavou Elegance. Ve výbavě jsou pro Fabii netypické prvky jako například 4x airbag, klimatizace, el. přední okna, el. zrcátka, ABS, tempomat, PP, originální litá kola, centrál s DO a sklopnými klíči atd.
Co se týká interiéru, je povedený, mám kožený packet, takže uvnitř vypadá Fabie lépe než její kolegyně v nižších výbavách. Interiér je funkční, přehledný a snadno se dá zorientovat. Horší je to s dílenským zpracováním. Zejména v zimě pracují plasty palubní desky a v zatáčkách lze slyšet různé pazvuky. Už jsem si ale zvykl, v létě není slyšet nic.
Oceňuji nejrůznější čidla, například na docházející kapalinu v ostřikovači skla, chladící kapalinu nebo na prasklou žárovku ve světlometu.
Motor je klasický archaický diesel s rotačním čerpadlem, ač se dle diskusí na webu dá jezdit na cokoli, já tankuji zásadně aditivovaná paliva, v zimě na tyto směsi motor naskočí ihned a je klidnější. Dynamika vozu není tak špatná, jak se na diskusích na webu dočtete. Řekl bych, že je na úrovni HTP, do města ideální. Motor si kromě oleje a dražších rozvodů nevyžádá nějaké složitější opravy, životnost by měla být v řádech 500.000+ km. Spotřebu mám v létě kolem 4.5 - 5.0 litrů, v zimě o litr vyšší. Pravdou je, že jezdím hlavně po městě a kratší trasy.
Jistou nevýhodou je, že se motor skutečně pomalu zahřívá a vytopit zmrzlé auto chce ujet alespoň 10km jízdy. S automobilem jsem byl na dovolené v Itálii (celkem 3000 km) a vše proběhlo naprosto bez problémů.
Automobil doporučím, chci jej využívat ještě nejméně 4 roky, následně jej přenechám do rodiny, nikdo by při prodeji nedocenil ekonomické vlastnosti tohoto vozu.
Auto bych charakterizoval jako pracovitého držáka pro klidné řidiče, kteří hledí provozní náklady, které jsou co do nafty i servisu nicotné.
Mal som túto Fabiu ako služobné auto. Za rok som najazdil tuším niečo okolo 15 000 km.
Výhodou bola smiešne nízka spotreba,cca 4,5 litra (a to som mal v aute klímu).
Nevýhodou hluk pri studenom motore a hlavne mizerná akcelerácia. Predbiehanie nákladných aut na bežných cestách bolo často životu nebezpečné.
Ale keď už sa auto zohrialo a rozbehlo, tak nebol problém ísť po diaľnici 120 - 130 km/h. A aj hluk pri tejto rýchlosti nebol až tak katastrofálny.
Keď som odišiel z firmy a kúpil si súkromného benzíňáka so 75 HP motorom, tak som si nevedel vynachváliť podstatne nižší hluk a výrazne lepšiu akceleráciu. Pravda je ale, že spotreba bola 6,2 l/100 km.
14.02.2017 | 15:20:38 | Vladimír
| 195.91.99.*Reagovat
levný provoz SDI???
Pořád nechápu,proč je modla sdi a tdi,že jezdí za 5L nafty(to je 5x30kč=1,5 kč/km. Já se starým dvoulitrem 96 kw na LPG jezdím za 9,5 L LPG na 100 km=9,5x 13,5=1,28 kč/km. A to je teď LPG zimní lepší a tudíž drahé. Na jaro půjde zas v pohodě na 12 kč. Tak,kde máte ty Vaše levné sdi a tdi?Pořád naftové příznivce nemohu pochopit,proč jezdit čmoudící a hlučnou lokomotivou,když lze jezdit tiše,rychle,komfortně a hlavně levněji!!!
No s LPG by mne z podzemnich garazi hnali svinskym krokem. Jinak za svym SDI coud nevidim a kraval taky neni az tak drasticky. LPG nemam rad od te doby co mi kolegyne uhorela v aute s LPG
27.11.2017 | 18:39:45 | Dan
| 147.32.157.*Reagovat
RE: levný provoz SDI???
Hlavne s tim nejde parkovat v podzemni garazi, takze pro mne nepouzitelne
04.01.2018 | 09:20:15 | Dan
| 147.32.157.*Reagovat
RE: levný provoz SDI???
ze s plynem kazdy rok na stk, smrad lpg v aute uz mlcis co?
Zase troll s mazutem na mozku, který zná LPG leda tak podle názvu :-D Ti, co LPG mají a provozují totiž vědí, že STK nemá s LPG co dělat a platí zde stejná doba, jako pro ostatní vozy s klasickým pohonem. Ony revize by se měli dělat 1x ročně, což stojí těžkých 400kč :-) a smrad v autě z LPG, to si také pleteš s dieselotinama, protože jet za nima, je fakt na použití plynové masky.
LPG jsem měl v novém autě přímo od prodejce a už nikdy víc. Z LPG jsem už vyléčený. Poruchy, závady, problémy, svítící kontrolky, opravy, pokažené palivové čerpadlo atd atd. Teď mám diesel, 105 kW, spotřeba 5,7 a hlavně mi stačí tankovat jednou za 2 měsíce a ne jak s plyneřem 3x do měsíce.
05.10.2019 | 17:39:37 | David
| 46.33.99.*Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
17.12.2024 | 01:58:19 | ýňŕ
| 37.212.55.*
Další dva roky za námi
Tak dodávám další informace. Stále platí, že si Fabii SDI nemohu vynachválit - spotřeba stále skvělá průměrně kolem 5.2 l/100km - vedu si ji zde: www.spritmonitor.de/en/detail/417920.html. Od posledního příspěvku jsem ujel cca 30tis km a co se servisu týče (krom běžné údržby) jsem řešil toto: kosti stabilizátoru, autobaterie, výfuk, spínač zámku u řidiče, mikrotlačítko otevírání kufru a stahovačku okna řidiče. Dá se říci, že vše mělo nárok na výměnu a stálo to v úhrnu pár tisícovek. Nyní při faktických cca 240tis km začíná občas, když je zima, zlobit setrvačník (po startu vibrace, po chvíli ustanou). Tak se chystám na spojku a setrvačník. Ale ještě to nedospělo do fáze zralé na výměnu. Celkový dojem z auta je bezvadný.
Nemyslíš vážne, na 406 2.0 HDi 66 kw po najazdení vyše 450.000 km je pod 5 litrov, presnejšie 4,6-4,8 -1-3 osoby, max. rýchlosť do 110-120 km(h na diaľnici.
ozaj, všetko motorové pôvodné, spojka, vstreky, turbo...
No z mého pohledu to beru jako dobrý výsledek - najedu 80 procent po městě, semafor, couračka, kolona, chvilku rovinka a opět semafor. Jsem si jistý, že jezdit 80 procent mimo obec, tak bych se dostal pod 4,5 litru. Na dálnici toto léto do Chorvatska jsem najel 2000 km za celou dovolenou, auto plně naložené a klima puštěná prakticky pořád. Průměr byl 4.7 litru.
Srovnáváš s jiným autem, jiným motorem a také s motorem, který je foukaný turbem.
Takže za mě jsem spokojený. Kolegové jezdí podobné trasy ve městě s benzínovými auty o cca 2 litry více na 100 km. A vůči tomu jsem spokojen :-)
Fabii SDi jsem si koupil od firmy, kde byla mým služebním vozem ve 3OO tis.km, protože se mi s ní dobře jezdilo a sloužila perfektně. Nyní jsem prolomil hranici 400tis. a stále slouží. Průměrná spotřeba je v létě 4.5 / v zimě 5.2 ltr. Ve městě i na okreskách mě zdržují mnohem silnější vozy, na dálnici se v pohodě udržím v lévém pruhu. Pokud není řidič jelito, nepotřebuje na rychlou jízdu silnej motor, ale mozek -) Je to nenáročnej držák a měl jsem štěstí na poměrně vybavenou verzi: klimatizace, ABS, 6x Airbag, pal. počítač, el.okna i zrcátka atd.
Po delší době přidávám další informace - původní problémy s rozsvícenou kontrolkou skončily nakonec neplánovanou výměnou rozvodů, neboť předchozí mechanik koupil nejlacinější díly, které byly po 50tis km na odpis (zejména kladka). Hrozila destrukce motoru. Takže oprava za krásných 9000 Kč. Od té doby klid. Najeto mám od koupě už 56000 km, auto má fyzicky cca 210 000 km a šlape jak švýcary - spotřeba dlouhodobá 5,15 litru.
To radek: To je dost divné, na krátkých trasách nemám problém jezdit i pod 4 litry, dlouhodobý průměr mám pak cca 5.2.
Jinak se mi rozsvítila kouzelná kontrolka elektroniky motoru a s mechanikem jsme zjistili, že je potřeba pootočit palivovým čerpadlem, aby čerpadlo vstřikovalo naftu ve správnou dobu, kdy ji motor očekává - oprava za 500 Kč včetně diagnostiky.
Zdravim vsechny ctenare, uzivatele zmineneho stroje... Mam SDI-ckovou fabku teprve tri nedele, v autoskole pred 5 lety jsem jezdil s TDI Fabii. Prvni dojmy: pro mne citelne auto , ktere ma previdatelne jizdni vlastnosti, v tomto supr.. Pred Fabkou jsem jezdil s VW Lupo 14 16v, za tech skoro pet let jsem s lupikem najezdil okolo 150t Km, jizdni vlastnosti se nedaj srovnavat a ceny nahradnich dilu jiz vubec ne... koncern , mozna jen pro typ auta co jsem mel extrem v cenach. Mam vsak drobne dilema: chtel jsem zamerne SDI motorizaci z duvodu, ze z TDI mam trochu obavy ... a lakala mne deklarovana spotreba, kde se uvadi skoro vsude, kam jsem se na netu podival prumer okolo 5l/100 Km. At jezdim jak jezdim, pod 6l se proste nedostanu . Diagnostika PP nevykazuje chyby, prosim poradite cim by to mohlo byt??? Jinak moc OK auticko, a vsem dekuji za pripadne rady. Preji vsem moc fajn Km za volantem bez nehod Radek
Tak za posledních pár tisíc kilometrů bez nějakého tragického vývoje. Vyměnil jsem kosti stabilizátorů neb byly ještě od novoty (1600 Kč s prací) a přezul na zimu. Dále jsem přišel o originální rádio při krádeži - do auta se dostali vykopnutím okna u řidiče. Nové tónované okno stálo včetně práce solidních 1300 Kč.
není o čem diskutovat...
Fabii 1.9sdi jsem používal od r.2002 jako služební a v roce 2009 jsem si ji s najetými 307tis km odkoupil pro soukromé účely. Kdybych s ní nebyl spokojen, asi bych to neudělal. Teď má najeto 327tis a rozhodně nejeví známky únavy.
U mna rovnaky príbeh..Fabia SDI jazdila u nas vo firme do 300.000 km. Odtial som si ho odkupil domov nakoľko cely čas vo firme šlapala absolutne bez problemov a bez poruch. Len bežny spotrebny material sa menil. Teraz po roku a niečo ma najazdene 315.000 km a motoricky ide ešte lepšie ako predtym. Pomože pred zimou a po zime naliať do nadrže prípravok na čistenie palivoveho systemu - osvedčil sa mi ten od zn.SONAX. Inak stale davam VIF V zime predpisany pomer a v lete polovičnu davku zimneho pomeru. Vrelo každemu taketo auto odporučam.
14.05.2013 | 21:19:18 | Martin
| 217.31.40.*Reagovat
RE: sdi - spolehlivý pracant
Možná se zeptám blbě, ale co znamená ta zkratka VIF. Mám taky tuhle fabku a jsem taky maximálně spokojený.
Tak se opět vracím k recenzi. V září jsem byl znovu v Itálii, cesta v pohodě, od posledního servisu v květnu 2010 jsem měnil olej, filtry apod. Jinak vše super.
Tak jsem se vrátil z Itálie a Fabia má za sebou dalších 2500 km bez sebemenšího zaváhání. Cestu do Itálie jsem absolvoval s průměrnou spotřebou 5,3 litru a to jsem jel stabilně 130-140 kmh a s klimatizací. Maximální spokojenost. Poslední dobou se snažím jezdit maximálně na spotřebu a dlouhodobý průměr za posledních 5000 km jsem stlačil na 4,8 litru (80% město, 10% mimo město, 10% dálnice).
Ahoj,
již rok a půl užívám služební automobil Škoda Fabia combi 1.9 SDi r.v. 2002 a přebral jsem ho s cca 129 tkm.
Musím s Vaší recenzí souhlasit, vůz je spolehlivý a motor mě velice mile překvapil. Akcelerace je samozřejmě velká slabota přirovnal bych to k HTP a možná i horší, ale když se na dálnici rozjede a nikdo jí nezbrzdí dokáže uhánět cca 160km/h. po dlouhé rovince jsem z ní vytáhl cca 175 km/h což je celkem slušná hodnota
Ale hlavní předností je spotřeba ( a spolehlivost ) motoru. Měsíčně najedu kolem 3500 km ( 70% dálnice 20% město 10% okresky ) a průměrná je kolem 4.5 l/100 km. Nejsem žádná brzda provozu a na dálnici jezdím v rozmezí 120 - 150 km/h. Když jsem ho dostal zkoušel jsem za kolik se dá jezdit nejméně a věřte nebo ne při rychlostech 90 -100 km/h mi při výpočtu natankováno/ujeto vyšla spotřeba 3.7 l/100 km
Motor 1.9SDi doporučuji všem, kteří měsíčně najezdí nějaký ten kilometr.
Tak se vracím k recenzi a doplňuji informace o právě proběhnuvším servisu, který stál cca 5000 Kč a od posledního velkého servisu jsem tak ujel cca 25tis městských km bez závad.
- doplnění klimatizace - výměna obou silentbloků nápravy (již podruhé) - výměna misek tlumičů na zadní nápravě - vyčištění a seřízení brzd - geometrie - problém se stahováním okna u spolujezdce - hadička ostřikovače - diagnostika
Jak vidno, problémy jsou u Fábií hlavně s nápravami - asi důsledek těžkého motoru. Na to, že jsem poslední rok do auta neinvestoval mi to přijde jako klasická údržba jakékoli ojetiny.
Zdravím všechny majitele fabia 1,9 sdi sám jsem nedavno váhal při koupi auta chtěl jsem fabii combi ale měl jsem dilema či benzín nebo naftu po předchozích špatných zkušenostech z firmy se starými naftáky které bylo umění natočit už třeba jen při -5 stupních jsem z nafty měl opravdu špatný pocit mj brácha si před dvěma roky pořídil fábii 1,4 tdi ale tříválec jsem opravdu nechtěl a po přečtení recenzí jsem tedy začal scháněd s motorem sdi a už po prvním týdnu hledání jsem objevil u soliddního pána sdéíčko najeto pouze 122 000 km stará 8 let šedá metalíza 4 airbagy přední okna v elektrice hagusy klimatizace sada kol na diskách a podobně a byla za 80 000 kč zatím jsem s ní nalítal asi 1100 km a spokojenost je na místě spotřeba +- 4,8 a denně najedu kolem 60 km do práce
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Fabia
Skúsenosti s Fabiou SDI
Mal som túto Fabiu ako služobné auto. Za rok som najazdil tuším niečo okolo 15 000 km.
Výhodou bola smiešne nízka spotreba,cca 4,5 litra (a to som mal v aute klímu).
Nevýhodou hluk pri studenom motore a hlavne mizerná akcelerácia. Predbiehanie nákladných aut na bežných cestách bolo často životu nebezpečné.
Ale keď už sa auto zohrialo a rozbehlo, tak nebol problém ísť po diaľnici 120 - 130 km/h. A aj hluk pri tejto rýchlosti nebol až tak katastrofálny.
Keď som odišiel z firmy a kúpil si súkromného benzíňáka so 75 HP motorom, tak som si nevedel vynachváliť podstatne nižší hluk a výrazne lepšiu akceleráciu. Pravda je ale, že spotreba bola 6,2 l/100 km.
14.02.2017 | 15:20:38 | Vladimír | 195.91.99.* Reagovat
levný provoz SDI???
Pořád nechápu,proč je modla sdi a tdi,že jezdí za 5L nafty(to je 5x30kč=1,5 kč/km. Já se starým dvoulitrem 96 kw na LPG jezdím za 9,5 L LPG na 100 km=9,5x 13,5=1,28 kč/km. A to je teď LPG zimní lepší a tudíž drahé. Na jaro půjde zas v pohodě na 12 kč. Tak,kde máte ty Vaše levné sdi a tdi?Pořád naftové příznivce nemohu pochopit,proč jezdit čmoudící a hlučnou lokomotivou,když lze jezdit tiše,rychle,komfortně a hlavně levněji!!!
13.01.2017 | 20:39:27 | kelenda | 94.125.216.* Reagovat
RE: levný provoz SDI???
S přístupem k naftě v práci? Už vidím jak nosíš plyn v kanystru ?
28.07.2017 | 15:30:46 | Dino 39 | 46.13.39.* Reagovat
RE: levný provoz SDI???
No s LPG by mne z podzemnich garazi hnali svinskym krokem. Jinak za svym SDI coud nevidim a kraval taky neni az tak drasticky. LPG nemam rad od te doby co mi kolegyne uhorela v aute s LPG
27.11.2017 | 18:39:45 | Dan | 147.32.157.* Reagovat
RE: levný provoz SDI???
Hlavne s tim nejde parkovat v podzemni garazi, takze pro mne nepouzitelne
04.01.2018 | 09:20:15 | Dan | 147.32.157.* Reagovat
RE: levný provoz SDI???
ze s plynem kazdy rok na stk, smrad lpg v aute uz mlcis co?
08.12.2018 | 11:28:26 | hihi | 90.177.234.* Reagovat
RE: levný provoz SDI???
Zase troll s mazutem na mozku, který zná LPG leda tak podle názvu :-D Ti, co LPG mají a provozují totiž vědí, že STK nemá s LPG co dělat a platí zde stejná doba, jako pro ostatní vozy s klasickým pohonem. Ony revize by se měli dělat 1x ročně, což stojí těžkých 400kč :-) a smrad v autě z LPG, to si také pleteš s dieselotinama, protože jet za nima, je fakt na použití plynové masky.
11.12.2018 | 02:24:12 | kolemjdoucí | 91.103.165.* Reagovat
RE: levný provoz SDI???
LPG jsem měl v novém autě přímo od prodejce a už nikdy víc. Z LPG jsem už vyléčený. Poruchy, závady, problémy, svítící kontrolky, opravy, pokažené palivové čerpadlo atd atd. Teď mám diesel, 105 kW, spotřeba 5,7 a hlavně mi stačí tankovat jednou za 2 měsíce a ne jak s plyneřem 3x do měsíce.
05.10.2019 | 17:39:37 | David | 46.33.99.* Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
17.12.2024 | 01:58:19 | ýňŕ | 37.212.55.*
Další dva roky za námi
Tak dodávám další informace. Stále platí, že si Fabii SDI nemohu vynachválit - spotřeba stále skvělá průměrně kolem 5.2 l/100km - vedu si ji zde: www.spritmonitor.de/en/detail/417920.html. Od posledního příspěvku jsem ujel cca 30tis km a co se servisu týče (krom běžné údržby) jsem řešil toto: kosti stabilizátoru, autobaterie, výfuk, spínač zámku u řidiče, mikrotlačítko otevírání kufru a stahovačku okna řidiče. Dá se říci, že vše mělo nárok na výměnu a stálo to v úhrnu pár tisícovek. Nyní při faktických cca 240tis km začíná občas, když je zima, zlobit setrvačník (po startu vibrace, po chvíli ustanou). Tak se chystám na spojku a setrvačník. Ale ještě to nedospělo do fáze zralé na výměnu. Celkový dojem z auta je bezvadný.
22.09.2013 | 20:33:41 | dprochazka | 83.208.54.* Reagovat
RE: Další dva roky za námi
To je"skvelá" spotreba?!
Nemyslíš vážne, na 406 2.0 HDi 66 kw po najazdení vyše 450.000 km je pod 5 litrov, presnejšie 4,6-4,8 -1-3 osoby, max. rýchlosť do 110-120 km(h na diaľnici.
ozaj, všetko motorové pôvodné, spojka, vstreky, turbo...
22.09.2013 | 21:56:45 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Další dva roky za námi
No z mého pohledu to beru jako dobrý výsledek - najedu 80 procent po městě, semafor, couračka, kolona, chvilku rovinka a opět semafor. Jsem si jistý, že jezdit 80 procent mimo obec, tak bych se dostal pod 4,5 litru. Na dálnici toto léto do Chorvatska jsem najel 2000 km za celou dovolenou, auto plně naložené a klima puštěná prakticky pořád. Průměr byl 4.7 litru.
Srovnáváš s jiným autem, jiným motorem a také s motorem, který je foukaný turbem.
Takže za mě jsem spokojený. Kolegové jezdí podobné trasy ve městě s benzínovými auty o cca 2 litry více na 100 km. A vůči tomu jsem spokojen :-)
23.09.2013 | 15:37:03 | dprochazka | 172.19.100.* Reagovat
RE: Další dva roky za námi
Fabii SDi jsem si koupil od firmy, kde byla mým služebním vozem ve 3OO tis.km, protože se mi s ní dobře jezdilo a sloužila perfektně. Nyní jsem prolomil hranici 400tis. a stále slouží. Průměrná spotřeba je v létě 4.5 / v zimě 5.2 ltr. Ve městě i na okreskách mě zdržují mnohem silnější vozy, na dálnici se v pohodě udržím v lévém pruhu. Pokud není řidič jelito, nepotřebuje na rychlou jízdu silnej motor, ale mozek -)
Je to nenáročnej držák a měl jsem štěstí na poměrně vybavenou verzi: klimatizace, ABS, 6x Airbag, pal. počítač, el.okna i zrcátka atd.
16.09.2016 | 19:35:12 | cepis | 90.176.87.* Reagovat
Další vývoj
Po delší době přidávám další informace - původní problémy s rozsvícenou kontrolkou skončily nakonec neplánovanou výměnou rozvodů, neboť předchozí mechanik koupil nejlacinější díly, které byly po 50tis km na odpis (zejména kladka). Hrozila destrukce motoru. Takže oprava za krásných 9000 Kč. Od té doby klid. Najeto mám od koupě už 56000 km, auto má fyzicky cca 210 000 km a šlape jak švýcary - spotřeba dlouhodobá 5,15 litru.
01.11.2011 | 13:37:35 | davpro | 172.19.100.* Reagovat
To radek: To je dost divné, na krátkých trasách nemám problém jezdit i pod 4 litry, dlouhodobý průměr mám pak cca 5.2.
Jinak se mi rozsvítila kouzelná kontrolka elektroniky motoru a s mechanikem jsme zjistili, že je potřeba pootočit palivovým čerpadlem, aby čerpadlo vstřikovalo naftu ve správnou dobu, kdy ji motor očekává - oprava za 500 Kč včetně diagnostiky.
08.07.2011 | 14:22:18 | davpro Reagovat
Fabka sdi
Zdravim vsechny ctenare, uzivatele zmineneho stroje... Mam SDI-ckovou fabku teprve tri nedele, v autoskole pred 5 lety jsem jezdil s TDI Fabii. Prvni dojmy: pro mne citelne auto , ktere ma previdatelne jizdni vlastnosti, v tomto supr.. Pred Fabkou jsem jezdil s VW Lupo 14 16v, za tech skoro pet let jsem s lupikem najezdil okolo 150t Km, jizdni vlastnosti se nedaj srovnavat a ceny nahradnich dilu jiz vubec ne... koncern , mozna jen pro typ auta co jsem mel extrem v cenach.
Mam vsak drobne dilema: chtel jsem zamerne SDI motorizaci z duvodu, ze z TDI mam trochu obavy ... a lakala mne deklarovana spotreba, kde se uvadi skoro vsude, kam jsem se na netu podival prumer okolo 5l/100 Km. At jezdim jak jezdim, pod 6l se proste nedostanu . Diagnostika PP nevykazuje chyby, prosim poradite cim by to mohlo byt???
Jinak moc OK auticko, a vsem dekuji za pripadne rady.
Preji vsem moc fajn Km za volantem bez nehod
Radek
28.04.2011 | 19:29:06 | Radek Reagovat
Konec roku 2010
Tak za posledních pár tisíc kilometrů bez nějakého tragického vývoje. Vyměnil jsem kosti stabilizátorů neb byly ještě od novoty (1600 Kč s prací) a přezul na zimu. Dále jsem přišel o originální rádio při krádeži - do auta se dostali vykopnutím okna u řidiče. Nové tónované okno stálo včetně práce solidních 1300 Kč.
28.12.2010 | 13:47:23 | davpro Reagovat
sdi - spolehlivý pracant
není o čem diskutovat... Fabii 1.9sdi jsem používal od r.2002 jako služební a v roce 2009 jsem si ji s najetými 307tis km odkoupil pro soukromé účely. Kdybych s ní nebyl spokojen, asi bych to neudělal. Teď má najeto 327tis a rozhodně nejeví známky únavy.
02.11.2010 | 19:50:09 | emanuel vasquez Reagovat
RE: sdi - spolehlivý pracant
U mna rovnaky príbeh..Fabia SDI jazdila u nas vo firme do 300.000 km. Odtial som si ho odkupil domov nakoľko cely čas vo firme šlapala absolutne bez problemov a bez poruch. Len bežny spotrebny material sa menil. Teraz po roku a niečo ma najazdene 315.000 km a motoricky ide ešte lepšie ako predtym. Pomože pred zimou a po zime naliať do nadrže prípravok na čistenie palivoveho systemu - osvedčil sa mi ten od zn.SONAX. Inak stale davam VIF V zime predpisany pomer a v lete polovičnu davku zimneho pomeru. Vrelo každemu taketo auto odporučam.
14.05.2013 | 21:19:18 | Martin | 217.31.40.* Reagovat
RE: sdi - spolehlivý pracant
Možná se zeptám blbě, ale co znamená ta zkratka VIF. Mám taky tuhle fabku a jsem taky maximálně spokojený.
18.05.2017 | 21:08:19 | Honza | 77.48.237.* Reagovat
Sledování spotřeby
Tak se opět vracím k recenzi. V září jsem byl znovu v Itálii, cesta v pohodě, od posledního servisu v květnu 2010 jsem měnil olej, filtry apod. Jinak vše super.
Začal jsem sledovat spotřebu:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/417920.html
14.10.2010 | 22:19:00 | davpro Reagovat
175 km/h je fááákt slučná hodnota u 1,9 :-)) Skoro o 10 km/h víc než u kdejakého trpaslíka s polovičním benzínovým motorem.
25.06.2010 | 22:28:45 | Reagovat
Po dovolené
Tak jsem se vrátil z Itálie a Fabia má za sebou dalších 2500 km bez sebemenšího zaváhání. Cestu do Itálie jsem absolvoval s průměrnou spotřebou 5,3 litru a to jsem jel stabilně 130-140 kmh a s klimatizací. Maximální spokojenost. Poslední dobou se snažím jezdit maximálně na spotřebu a dlouhodobý průměr za posledních 5000 km jsem stlačil na 4,8 litru (80% město, 10% mimo město, 10% dálnice).
25.06.2010 | 22:01:02 | davpro Reagovat
Fabia SDi
Ahoj, již rok a půl užívám služební automobil Škoda Fabia combi 1.9 SDi r.v. 2002 a přebral jsem ho s cca 129 tkm. Musím s Vaší recenzí souhlasit, vůz je spolehlivý a motor mě velice mile překvapil. Akcelerace je samozřejmě velká slabota přirovnal bych to k HTP a možná i horší, ale když se na dálnici rozjede a nikdo jí nezbrzdí dokáže uhánět cca 160km/h. po dlouhé rovince jsem z ní vytáhl cca 175 km/h což je celkem slušná hodnota Ale hlavní předností je spotřeba ( a spolehlivost ) motoru. Měsíčně najedu kolem 3500 km ( 70% dálnice 20% město 10% okresky ) a průměrná je kolem 4.5 l/100 km. Nejsem žádná brzda provozu a na dálnici jezdím v rozmezí 120 - 150 km/h. Když jsem ho dostal zkoušel jsem za kolik se dá jezdit nejméně a věřte nebo ne při rychlostech 90 -100 km/h mi při výpočtu natankováno/ujeto vyšla spotřeba 3.7 l/100 km Motor 1.9SDi doporučuji všem, kteří měsíčně najezdí nějaký ten kilometr.
09.06.2010 | 13:05:00 | Lachtis Reagovat
Servis po roce
Tak se vracím k recenzi a doplňuji informace o právě proběhnuvším servisu, který stál cca 5000 Kč a od posledního velkého servisu jsem tak ujel cca 25tis městských km bez závad.
- doplnění klimatizace
- výměna obou silentbloků nápravy (již podruhé)
- výměna misek tlumičů na zadní nápravě
- vyčištění a seřízení brzd
- geometrie
- problém se stahováním okna u spolujezdce
- hadička ostřikovače
- diagnostika
Jak vidno, problémy jsou u Fábií hlavně s nápravami - asi důsledek těžkého motoru. Na to, že jsem poslední rok do auta neinvestoval mi to přijde jako klasická údržba jakékoli ojetiny.
24.05.2010 | 14:29:29 | davpro Reagovat
Fabia 1,9 sdi
Zdravím všechny majitele fabia 1,9 sdi sám jsem nedavno váhal při koupi auta chtěl jsem fabii combi ale měl jsem dilema či benzín nebo naftu po předchozích špatných zkušenostech z firmy se starými naftáky které bylo umění natočit už třeba jen při -5 stupních jsem z nafty měl opravdu špatný pocit mj brácha si před dvěma roky pořídil fábii 1,4 tdi ale tříválec jsem opravdu nechtěl a po přečtení recenzí jsem tedy začal scháněd s motorem sdi a už po prvním týdnu hledání jsem objevil u soliddního pána sdéíčko najeto pouze 122 000 km stará 8 let šedá metalíza 4 airbagy přední okna v elektrice hagusy klimatizace sada kol na diskách a podobně a byla za 80 000 kč zatím jsem s ní nalítal asi 1100 km a spokojenost je na místě spotřeba +- 4,8 a denně najedu kolem 60 km do práce
22.09.2013 | 08:53:45 | bracji | 62.168.31.* Reagovat