Vložit recenzi
Škoda Kamiq
420 000,- Kč
Škoda Kamiq
498 000,- Kč
Škoda Kamiq
349 000,- Kč
Škoda Kamiq
435 000,- Kč
Škoda Kamiq
419 000,- Kč
Škoda Kamiq
515 000,- Kč
Škoda Kamiq
593 000,- Kč
Škoda Kamiq
419 888,- Kč
Škoda Kamiq
599 900,- Kč
Škoda Kamiq
389 000,- Kč
Škoda Kamiq
498 000,- Kč
Škoda Kamiq
579 000,- Kč
Škoda Kamiq
579 900,- Kč
Škoda Kamiq
399 000,- Kč
Škoda Kamiq
542 900,- Kč
Škoda Kamiq
449 000,- Kč
Škoda Kamiq
499 000,- Kč
Škoda Kamiq
329 000,- Kč
Škoda Kamiq
399 000,- Kč
Škoda Kamiq
449 000,- Kč
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Kamiq
Komfort a kola
Konečně jsem se svezl s Kamiqem 1.0 na litých kolech (taková ta složená ze stylizovaných véček, standard pro Top selection, prý ukradená nějakému výtvarníkovi či dizajnérovi, jsou pěkná) a pneu 205/60 R16. Komfort je srovnatelný s Fabií 4 na plechových 15, čili dobrý, zatím bez pazvuků. Snad na plecháčích se stejnými pneu by to mohlo být o chlup lepší (zde letní GoodYear). Tohle bylo nové auto, předchozí zkušenost s r. 2019, ono se to také vyvíjí. Ty balóny 205/60 R16 se zdají dobré a nemyslím si, že to starší auto na plechu 195/60 R16 bylo lepší. Nebylo. Tato kola přijdou na auto až zas v zimě. Takže rezumé je takové, že nic většího než základ 16 nebrat a lépe s vyššími pneumatikami 205/60 R16. Tyto jsem nevyzkoušel na plechu, ale i s litými koly je to dobré, podle mě zcela akceptovatelné, vlastně jsem byl mile překvapen po předchozích zkušenostech. On výrobce na tom pracuje, ventilátor už není přes menu infotainmentu, Front asist už není agresivní, je to po faceliftu lepší auto, už vychytanější.
23.06.2025 | 12:40:29 | Ital | 89.24.33.* Reagovat
RE: Komfort a kola
Na zadních sedadlech s 205/60 r16 je to dobré, akceptovatelné.
05.08.2025 | 22:43:49 | Ital | 89.24.60.* Reagovat
RE: Komfort a kola
Vyzkoušen stejný vůz na zimních plecháčích 185/60-R16 a komfort je horší. Doporučit mohu jen 205/60-R16 na plechu nebo litých kolech se stylizovanými véčky. Vše ostatní bude zřejmě horší.
29.10.2025 | 16:15:04 | Ital | 89.24.43.* Reagovat
RE: Komfort a kola
Oprava: na 195/60-R16
29.10.2025 | 16:16:52 | Ital | 89.24.43.* Reagovat
Servis
Dovolím si úvahu o značkových servisech a jejich navštěvování/nenavštěvování. Je možné, že jsem naprosto neinformován a úvaha je zcestná. Totiž: Jakou motivaci má zákazník jet do značkového servisu? Jistě zejména s novým vozem. Servisy Škoda jsou v ČR ve specificky výhodné pozici, kdy do nich jezdí vozy státních institucí a mnoha soukromých firem, takže o práci zřejmě mají postaráno. Je-li to však servis Neškoda, a dokonce mezi vozy jeho značky je vyšší procento nepodnikatelů a nestátních majitelů, je situace, podle mě, obtížnější, a zde záleží, jak má automobilka nastavenou záruku nového vozu a servisní intervaly. Např. ideálně Kia měla svého času záruku 7 let bez příplatku (nevím jak dnes) a servisní interval tehdy jistě roční. Pro značkový servis nejlepší nastavení. Klient nechce přijít o záruku (ani dnes by se asi v případě plnění nechtěl hádat, neboť do značky už se jako nemusí ani v záruce, ale soudný majitel tam v záruce jezdí), takže s novým vozem do značkového servisu přijede určitě aspoň 6x. Naproti tomu vidím tu škodovku, kde značkové servisy obyčejné klienty z řad obyvatel nepotřebují a je záruka zákonné 2 roky (nebo si zaplať delší) a servisní interval rovněž 2 roky. Takto tuším, že řada aut běžných nepodnikatelů se do značkového servisu ani nepodívá. Není proč. Tedy pokud by to nebyl servis Škoda a měl by to takto jako škodovka nastaveno, s prací a výdělky to tam může být docela zajímavé. No, mohu se zcela mýlit.
07.05.2025 | 09:31:52 | Ital | 78.80.98.* Reagovat
Bavit se se značkovým servisem o nedostatcích vozu většinou nebývá nic milého a servis na to má své odpovědi (asi dle nějakých pokynů). Reznou ti kotouče? Málo brzdíš, jezdíš vodou, máš auto ve vlhku, můžeš si za to sám. Vrže podvozek? Kdoví kudy jezdíš a jak jezdíš. Můžeš si za to sám. Ředí se ti olej benzinem? Neumíš jezdit s tímto motorem, kdovíco tankuješ. Atd. Znovu zopakuji, že nejlepší to pro mě zatím bylo s auty japonských značek. V záruce se neřešilo vůbec nic (3 roky) a po záruce už v servisu nikdy nebyly, neboť běžnou údržbu zvládnu sám a nic jiného nebylo třeba. Nejsou to dokonalá auta třeba z hlediska komfortu pružení (byla to menší a levná auta), ale po mechanické a elektrické (elektronické) stánce strčí do kapsy většinu evropských aut. Po najetí 150000 km už nastaly nějaké výměny dílů vlivem opotřebení a byl čas na výměnu celého auta. Jinak ta auta slouží svému uživateli a nikoliv naopak.
25.03.2025 | 11:01:05 | Ital | 37.48.19.* Reagovat
RE:
Já jsem od 80. let kupoval všecko, co šlo, jen japonské. Kalkulačky, magnetofony, kazety, televize, rádia, sluchátka, videorekordér, stříhací strojky atd. Nejprve v Tuzexu, pak v devadesátkách už normálně. Já si nemyslím, že by Japonci měli vyšší IQ o tolik nebo měli nějaké esoterické vlastnosti. Oni jsou prostě jen o něco více precizní. Jsou spíše poctivci, nemají v sobě tolik flegmatismu. Taky je zvláštní, že je jeden z mála národů na světě, který byl vytrvale bombardován západními misionáři, jak katolickými, španělskými, portugalskými, tak americkými evangelikálními, letničními. Ale s nimi to nehnulo. Japoncům totiž z principu přijde západní křesťanství nepoctivé. Samé kouzla, čáry, snaha přečůrat přírodu, nebýt poctivý, nezaslouženě se dostat k úspěchu. Japonec je spíše asketický, co si neoddře, to nemá. Je tam princip zásluhovosti a snažení. Zatímco Bible nabízí zázraky, fejky, zázračné spasení, kouzla, nehmotné sliby, zázračné destinace jako nebe, ráj, jen na základě bombastických proklamací. To je vzdálené obecně asijské mentalitě. Jim to přijde moc vychcané a nepoctivé.
25.03.2025 | 20:40:36 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
Čistokrevné japonské auto je určitě dobrá volba, pokud to byla starší auta z ještě zlaté doby. Dnes to už neplatí tak zcela. Já jsem se po zkušenostech se škodovkami po koupi dvou aut japonské značky (vyrobených už ale v Evropě) octl ve zcela jiném světě, pokud se týká spolehlivosti vozu a životnosti komponentů. Pravda, naposled jsem zase pořídil škodovku, neboť má velmi dobré reference na motor atd. a japonci mají často trochu přeťáplé ceny a jsou horší třeba v hlučnosti, komfortu. Výběr není tak snadný, přestože aut je dost.
24.03.2025 | 19:38:26 | Ital | 37.48.41.* Reagovat
Osvětlení spínací skříňky mi nikdy nechybělo, asi proto, že klíček se tam strká jaxi popaměti. Nevím jak Kamiq, s klíčkem jsem nejel, ale tačítko vidět je, možná podsvícené? Nevím. Osvětlení zrcátka ve cloně nevím jak bylo myšleno, ale clona je pohyblivá, možná je to ten problém. Jinak je osvětlení i na nohy a podobné blbůstky. Pneu Barum Polaris 5 jsou opravdu mizerné, že se tady hodně nabízejí, chápu. Že se také hodně prodávají, nechápu. Co jsem já zkusil Kamiq, už má přes 100000 km a rozvrzaný není. Zajímala by mě velikost kol a pneu u konkrétního vozu.
21.02.2025 | 23:07:18 | Ital | 78.80.30.* Reagovat
RE:
Zdravím. Pneu jsou 205/60 R16 a fakt to na nerovnostech na můj vkus vydává dost pazvuků, dveře, sloupky, palubka. U slunečních clon jsem měl na mysli chybějící lampičky,ale v kontextu celé recenze je patrné, že to není nějaká výtka. Lepší výbavy to bezpochyby mají. To samé platí o podsvícení zámku spínačky. Pokud je tlačítko místo klíčku, není co řešit.
22.02.2025 | 17:44:26 | Honza | Reagovat
RE:
Zdravím rovněž. 205/60-R16 by měly být asi nejkomfortnější gumy, ale nezkusil jsem je. Je možno zkusit lehčí plechové disky, ovšem to je nedůstojné člověka, že, nebo to prodat😉. Mě to na plecháčích 195/60-R16 v zimě za mrazu přijde dobré, v jiných případech ne. S litrovým motorem, to je také rozdíl, bude lehčí. Ten podvozek je v podstatě Fábiácký a Fabia 4, 1.0 tsi na plechových 15 kolech je komfortem dobrá. Všechno ostatní (větší a těžší kola) bude více či méně horší. Co se týká osvětlení, svítí se na to, co má být v zrcátku vidět, ale auto není koupelna a malý crossover Kamiq není prémiový vůz. Osvětlení na kosmetiku by mě opravdu netrápilo, lepší komfort pružení by potěšil. Vrzání jsem nepozoroval, ale zvuky od podvozku - jako drkotání - ano.
22.02.2025 | 19:49:50 | Ital | 194.212.167.* Reagovat
RE:
Tak mně jsou lampičky u zrcátek taky celkem ukradený, ale vysvětlujte to těm, co sedí vedle řidiče. Obzvláště spolujezdkyně budou často jiného názoru 🤭, zejména když už tam to zrcátko je. Že jim něco svítí na nohy si možná ani nevšimnou. Kamiq je sice malý crossover, ale za nemalé peníze a takovou blbost mají i auta podstatně levnější. Ale ještě jednou zdůrazňuji, lampičky (jejich absence) jsou v celkovém hodnocení auta naprosto marginální záležitostí. Disky mám jak plecháče tak elektrony originál od Škodovky, tak by ten podvozek měl být naladěn tak, aby to dohromady fungovalo jak má.
22.02.2025 | 22:08:33 | Honza | 109.81.162.* Reagovat
RE:
Jestli to teď jezdí na plechových kolech a zimních pneu 205/60-R16, tak lepší to asi nebude. Je možno zkusit 195/60-R16, to by měly být stejné disky, zkušenost s tím jsem tu popsal. A rozhodně ne Barum nebo Matador, ani ne kvůli komfortu, ale jsou to prostě mizerné gumy, neříkám že nevydrží. Třeba radši nějaký Nokian. S letními gumami a patrně většími tzv. elektrony je to neřešitelné už i proto, že to nejsou žádné elektrony (čili lehká hořčíková slitina), nýbrž řádně masivní hliníky a ty jsou v nejlepším případě o málo těžší než plechy, většinou ale o dost těžší, zvláště u menších kol. Plecháče bývají jen v základu, takže obludných velikostí nejsou. Co se týká vyladění podvozku, výrobce i značkový servis by bezesporu tvrdil, že to funguje jak má. Názor zákazníka je irelevantní😔. Ten si to může jen koupit nebo nekoupit. A zatím si na prodeje Kamiqů nemohou stěžovat. Takže jaxi - kdo chce kam...Netvrdím, že je nějak na výběr, škodovka je dnes v porovnání s konkurencí dost dobrá.
23.02.2025 | 01:36:58 | Ital | 37.48.48.* Reagovat
RE:
Ano, starttlačítko je podsvícené. Tlačítka jsou podsvícená běžně, ale zkuste si podsvítit spínací skříňku :0)
24.03.2025 | 11:05:11 | Ital | 37.48.41.* Reagovat
RE:
Tak zakoušet si nic nemusím. Osvětlení integrované do zámku spínačky jsem měl u většiny aut, která jsem za posledních 30 let vlastnil. A dokonce mi ještě dvě taková stojí doma v garáži. 🙂
24.03.2025 | 12:21:28 | Honza | Reagovat
RE:
Asi je to otázka stupňů výbav, já jsem to v autě neměl a nemám. Co jsem si teď vyhledal, asi svítí okruží kolem skříňky. Ale za mě je to jedno. Klíček strkám do spínačky automatickým pohybem bez přemýšlení. Když jsem si to teď vyzkoušel, nahmátnu prstem spínačku a na totéž místo vsunu klíček, otázka dvou sekund. Protože spínačka je obvykle skryta za volantem, stejně ji nevidím a nejnepohodlnější na celé akci by bylo podívat se na spínačku, protože to nejde jen tak jednoduše. Musím se naklonit, sklonit, podívat se za volant. To samozřejmě nedělám a klíček zasunuji do spínačky stejným způsobem za světla i po tmě. Je mi tedy jedno, zda je osvětlená.
24.03.2025 | 13:16:49 | Ital | 37.48.41.* Reagovat
Mám další zkušenost s Kamiqem, stále je to totéž auto, 1.0 tsi, nyní na plechových zimních kolech 195/60-16 a má už najeto kolem 100000 km. Teď se ochladilo na teploty nula nebo mírně pod nulou a pic kozu do vazu - ten podvozek je náhle bez hluků, klepání, drnčení a světe div se, je plavnější! Je dobrý! Čím to je? Olej v tlumičích je teď asi viskóznější, vytlumil hluky, mělo by to být asi tvrdší, ale to nepozoruji. Že by pružiny v mrazu měkly jsem neslyšel...Každopádně takto bych si ten podvozek představoval. Je mňam mňam. Bohužel, jen v mrazu...
29.12.2024 | 22:01:06 | Ital | 78.80.19.* Reagovat
RE:
Pak je tu ještě zkušenost s jízdou na zadních sedačkách. Bylo to sice v zimě, ale po delší předchozí jízdě, takže nevylučuji např. určité zahřátí tlumičů, kde pak ty mnou chválené vlastnosti za studena asi pozvolna mizí. Nicméně vzadu jsem se, co se týká komfortu pružení, dobře necítil. A to jakože vůbec. Jízda vzadu v Kamiqu je trošičku utrpení. Samozřejmě, nic strašného a jsou jistě horší vozy, ale komfort pružení vypadá jinak. Dost jinak.
08.01.2025 | 22:13:24 | Ital | 89.24.44.* Reagovat
RE:
Vypadalo by to asi na nedobře naladěné tlumiče pružení. Možná hlavně malá účinnost při expanzi. Nezabrání tlučení kol. Při nízké okolní teplotě olej zvýší viskozitu a účinnost se zvýší, plavnost se zlepší, pazvuky vymizí.
21.04.2025 | 21:54:52 | Ital | 78.80.18.* Reagovat
Kola
Ta litá kola na fotce, asi 16 Orion nebo Nyota nebo jak to jmenují, zkrátka ta pětihvězda, jsou o 2 kg těžší než plechový disk. K tomu těžší pneu 205/60, i když přidává 6 mm výšky oproti lehčí 195/60, těžko říct, co nakonec je komfortnější. Zas širší guma méně propruží. A moc to nefunguje. S většími koly ještě horší. Kamiq má prý tužší stabilizátor a vzadu příčku, takže moje původní úvaha o tvrdosti podvozku z důvodu větší světlé výšky je relevantní. Kamiq zkrátka moc komfortní není ani se základními plechovými koly. Scala je v tomhle lepší, ale žádný zázrak. Fabia 4 na základních kolech je lepší, je dobrá. Dobrá. Lépe bych ji také nehodnotil. Ze Škoda podvozků pro malá auta byla nejkomfortnější Fabia Junior (buď vysmívaná nebo tabu) na kolech 155/80 R13. Tam na mírných nerovnostech bylo slyšet jen tlumené bubnování od kol a rázy se téměř nepřenášely do kabiny. Bez konkurence, alespoň mezi Fábiemi, Kamiqy, Scalami. Nepočítám adaptivní podvozky, o těch není řeč. Takže i zapráskaný Junior měl některé výhody, dokonce co se týká komfortu a ne že by se s tím nedalo jet svižně. Ono to natřásání v drncajícím autě brzy omrzí, i kdyby mělo kola pozlacené jednadvacítky. Aspoň mě jo, už na to mám také věk.
03.12.2024 | 22:49:19 | Ital | 89.24.46.* Reagovat
RE: Kola
No jo, no. Mnoho lidí chce svým autem ohromovat. Já tomu taky nerozumím, ale je to tak. Když je móda velkých kol s čím jak nejmenší gumovou částí, tak tomu podlehnou a musejí to mít taky. Přitom jako kluci, co jsme stavěli káry a různá vozítka, kterými jsme v dětství a dospívání sjížděli svahy na vesnici, jsme preferovali právě ty gumová kola a kdo měl více gumy, ten to měl komfortnější a byl král.
Na pořizování aut se nejvíce projevuje psychopatologie a davová psychóza. Částečně i v oblečení, módě a částečně i v bydlení, typu koupelen, kuchyní, obýváků. Ale nejvíce v těch autech. Tam je to úplně vyhraněné. Má to on, musím to mít taky. I kdyby to byla blbost. Ale když to má on, tak....
04.12.2024 | 10:07:16 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Kola
Pokud jsou to sedmnáctky, tím hůře. Ale pak by se to dalo zlepšit šestnáctkami.
15.12.2024 | 23:59:20 | Ital | 194.212.255.* Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
21.01.2025 | 18:54:15 | 1xslots áîíóń çŕ đĺăčńňđŕöčţ 1xslots review | 37.212.85.*
Kamiq a Scala
Objevují se různě srovnání těchto dvou vozů, někdy i s protichůdnými informacemi, tak jsem zkusil srovnat sám, takříkajíc naživo. Např. na zadních sedadlech, kde byla leckde řešena výška sedáků a prostor nad hlavou, podle mého zjištění v těchto parametrech je to shodné u obou. Neměřil jsem to metrem, ale jestli je tam nějaký rozdíl, pak neznatelný. Naopak vpředu je Kamiq nad hlavou vzdušnější. Motory jsem porovnal jen litrové, snad slabší nemá dvouhmotový setrvačník (zase info se různí) a silnější ano. Slabší motor je skutečně slabší, tady nedošlo k objevení Ameriky, zřejmě má také hrubší chod, což by souviselo s těmi setrvačníky, pokud je to s nimi tak. Jinak se i slabší motor dá, krouťák má, se silnějším je to veselejší. O podvozku opět byly protichůdné informace, co je komfortnější, měkčí, tvrdší. Porovnal jsem 16 plechová kola, která by z hlediska komfortu měla nejméně vadit. Pneu nemají stejný rozměr Kamiq 195/60, Scala 205/55. Kamiq by mohl mít 205/60, zda by to něco řešilo, těžko říct. Spíš ne. Zázraky se nekonají nikde, Kamiq i na těchto kolech není úplně komfortní, dokonce bych řekl, že za ty prachy by to mělo být lepší. Scala je o něco lepší, to by šlo, ale že by nějak hezky žehlila, jak jsem někde četl, dokonce na kolech 18, tak to ať povídají svojí babičce. Ve verzi Ambition (Scala) už není volant v kůži, jen takový šedý PUR a jako struhadlo. Povrch je také na omak nepříjemný. To se nepovedlo a zas takovou Čínu by tam dávat nemuseli. PUR volant mám v Nissanu Note a je to ve srovnání se Scalou jako nebe a dudy. Tedy tolik.
16.12.2023 | 12:14:07 | Ital | 37.48.33.* Reagovat
RE: Kamiq a Scala
Ke srovnání Kamiqu a Scaly, po shlédnutí některých testů, mě napadá...neboť se nemohu svézt oběma vozy na všech velikostech kol, navíc může probíhat dílčí vývoj nastavení podvozku...Že Scala s měkčím podvozkem hůře snáší montáž větších a těžších kol. Neboť na základních (nyní) 205/55-16 to celkem jde a stížnosti na komfort větších kol od testerů jsou a to je co říct. Oni přece (většinou) testují jen krásná auta na velkých kolech i kdyby to z nich mělo vytřást duši a o tom se nemluví. Kamiq s tvrdším nastavením je sice tvrdší na shodných kolech se Scalou (jediný shodný rozměr je 195/60-16, v tomto rozměru jsou prodávána např. zimní kola Kamiq/Scala). Kamiq na běžně dodávaných 205/60-16 pak může být komfortem srovnatelný se Scalou v základu (205/60-16 vs. 205/55-16.
16.12.2024 | 13:27:53 | Ital | 37.48.16.* Reagovat
Po pár svezeních
Mě přijde verze 1.0 85 kW motoricky jako malý zázrak, citlivý na podtočení, takže na dvojku z pomaličké jízdy zdechne, ale dá se na to zvyknout. Jede to fakt pěkně. Spotřeba kolem 5 litrů, ve městě nevím, při akcekeraci žere jak prokopnutý, ale té tolik není, při plynulé jízdě krásně šetří. Odhlučnění výborné, prostornost špičková, ten panel vzadu opravdu šikovný není. Pokud je sedadlo řidiče dole, nevystupuje se moc dobře, SUV neSUV. Dvouzónová klima je k zlosti, má ovládání ventilátoru přes displej. Jednozóna zřejmě ne, i tak bych bral mechanickou. Automat má nastavení rozvodu vzduchu přes displej, kde je možno vyzískat více kombinací ofuku, ale i tak bych preferoval mechanické ovládání. Displej občas zamrzá a jste bez všeho ovládání na něm. Nešikovně umístěná kontrolka dálkových světel na spodní liště, v určité poloze sedadla a volantu ji řidič nevidí. Jízdní vlastnosti takové SUVčkovité, komfort pružení opravdu na 17 nevalný a na základních plechových 16 lepší, včetně jízdních vlastností. Je velmi důležité vybrat vyhovující verzi, aby výsledkem nebylo zklamání, za ty prachy. 100 lidí, 100 chutí.
22.11.2023 | 00:12:30 | Ital | 37.48.24.* Reagovat
Budoucnost je tady
Děkuji za recenzi. Píšete pěkně a čtivě. Vybírali jste si auta, kde nebude moc elektroniky, asistentů apod., přesto tam jsou a přesto prudí nebo signalizují něco, co neexistuje. A to je důvod, proč si nikdy nekoupím nové auto. Jakmile tam vidím ty vychytávky, je mi jasné, že by mně to jen škodilo, nasíralo. Nová auta vypadají krásně, ale tou přemírou obtěžující regulace krásu motorismu ničí. Beztak to vymýšlejí úředníci v EU. Okurky už narovnali, žárovky zakázali, tak se vrhli na auta. Nejlépe na baterky a takové, co budou řídit místo šoféra a ještě mu určí i cíl cesty.
21.11.2023 | 15:59:41 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Budoucnost je tady
To by nebylo to nehorší, ale brzy přijde doba, kdy na vás bude vaše vlastní auto bonzovat, kde jste překročil rychlost....
30.11.2023 | 09:42:02 | Vašek | 109.81.114.* Reagovat
RE: Budoucnost je tady
A samozřejmě za příplatek, připlatí si všichni, povinně...
Skoro si myslím, že tohle neprojde. Ne kvůli nám, běžným lidem, ale skupina mocných a bohatých lidí to nepřipustí. Ve svobodné a demokratické zemi je takové šmírování vlastním vozidlem nepřípustné, basta fidli. A tentokrát úchylové utřou, protože, mezi námi, nikomu to neříkejte, nikdo jiný tohle nemohl vymyslet...
05.12.2024 | 09:27:37 | Ital | 78.80.117.* Reagovat
RE: Budoucnost je tady
Bez šance - již brzy ve vašich kárách...
05.12.2024 | 10:48:30 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat