Recenze Peugeot 106 Color Line
“Šikovné auto, avšak aj so závadami. Nezabudnite, že nekupujete nové auto.”

Autor recenze: Ivankaa (24 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2000 Typ motoru:1.1 benzín Stav km při koupi:35 000 km Stav km nyní:75 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6 l/100 km Vloženo: 7. 1. 2008

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 120

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

106ku som kupovala búranú, vymieňala som predné tlmiče, brzdové platničky, neskôr čapy.

Výmena duplex relé (spína palivové čerpadlo a riadiacu jednotku), čo sa prejavovalo tak, že auto mi hocikedy zdochlo (nefungovalo čerpadlo) a nešlo naštartovať niekedy pár minút, niekedy niekoľko hodín až dní. V servise závadu nevedeli odstrániť, resp. ani vôbec nájsť po napojení na diagnostiku.

Nefunguje osvetlenie niektorých častí prístrojovky - kontrolka vody, vypadáva osvetlenie nastavenia fúkania vzduchu.

Nie moc dobré skúsenosti s autorizovaným servisom.


Hodnocení a zkušenosti s autem

106ka je šikovné malé auto s nízkou spotrebou a poistkou.

Spotreba v lete: mesto 6-7 l, mimo mesta 5 l/100km

Spotreba v zime: mesto 7-9 l (krátke trasy), mimo mesta 6 l/100 km

Po kúpe elektrónov a ich používaní v lete spotreba stúpla cca o 0,5-1l/100 km.

Poistka cca 2300 Sk na rok.

Dajú sa zohnať lacné náhradné diely, aj doplnky na tunning :)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 106

Vložit komentář

Ach jo...

Pánové, vy musíte mít fakt hovno co na práci, když tady čtyři dny řešíte elektrony... nechcete třeba vyřešit mezi kterým párem nohou má stonožka kun*u? Možná by tu padlo míň blbostí než v případě elektronů...

29.10.2014 | 16:10:05 | Venouš  | 193.86.8.* Reagovat

RE: Ach jo...

I když budeš vědět, kde má stonožka kun.u, protožes ji před deseti minutama osobně ojel, to máš jedno, on se tady najde někdo, kdo ti to vyvrátí. Protože na googlu je to prej jinak.

29.10.2014 | 19:16:05 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Ach jo...

Kdyby fungoval úředník z bruselu, tak jak má, tak se tu nemusíme dohadovat. Všude na každém výrobku je obsah materiálu vidět. Čokoládě se nesmí říkat čokoláda, marmeláda, RUM, atd. U oblečení je to také samozřejmost, že je na štítku napsán materiál. Kovy to samý a třeba doprava jako cyklistika na rámech je také uváděn materiál, ať ocel dural, karbon. Jen tohle není na kolech. :D
To ještě potrvá, schválně aby bylo Německo atd. ve výhodě proti Číně, která má hořčíku tři prdele. :D

30.10.2014 | 08:16:10 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

Jo, jo, mucholapka na debily - autorecenze. Tolik hlouposti na jednom místě jinde nenajdeš. Kumulace pitomců je tady větší, než úchylů na pornostránkách. Nejdřív nevíte, co byly elektrony, když já na nich už před 30 lety jezdil, a te´d mi bude majitel hyundaie vyprávět, co bylo špatný a jak je to teď dobrý. To je prostě tady Dikobraz! :-) Hliník je tak "drahej", že ho používali komunisti na autech a motorkách (nikde nebylo víc hliníku než na ozdobách trabantů, součástkách emzet a simsonů, schwalbin, DKW, embéček, spartaků, dělaj se z něj skříně převodovek, motorů, atd atd... je to jenom lacinej oxidující nepevnej šmejd, ovšem díky slavnýmu kapitálismu uměle předražovanej. Elektron - to byl materiál. Pevnej, lehkej, odolnej. Ale to vy tydýti nemůžete vědět, protože zkušenost nevygoogluješ.

28.10.2014 | 18:48:41 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

No ty seš král debilů že. Ani sehnat kola si neumíš. A nahazuješ míčky na smeče.
Tady píšou o elektronech po staru, takže žádná sláva na běžné užívání. Jooo zkušenosti před 30lety nenahradíš. :D
www.skoda110r.cz/article.php?id=25
V dnešní době je to skvělý materiál z Číny, tedy tak akurát měkký, ještě dobře že to nevyrábí u nás jako kdysi. Konečně!!!

28.10.2014 | 19:47:43 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE:

Neříkej mi král debilů, protože tím jsi už dávno ty. Mnou poptávané elektrony prostě neseženeš - pozor - myslím tím také nějaký design, ne jenom paprsková kola ze škodovky. A taky počet a rozmístění otvorů na šrouby kol. A taky hump a taky povolenou rychlost a... Ale nemá cenu s tebou něco rozebírat, protože nic nevíš. Vůbec nic nevíš. Googlící hlupáku.

28.10.2014 | 20:09:21 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Nabízet škodovácký 30 roků starý elektrony někomu na současný Peugeot 106 s úplně jinými parametry může jen, slušně řečeno - idiot. A ještě se přitom tvářit jako king :-) No jo, chápu, vygooglil jsi to, a to je smysl tvýho života (je to ještě vůbec život?)

28.10.2014 | 20:21:12 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Aaaa, Ty nevíš jak vypadají stránky běžného E-shopu. A myslíš si, že jsem Ti poslal odkaz přímo na elektrony P106. Mám záchvat smíchu, tak jsem se dlouho nepobavil. :D

28.10.2014 | 21:30:41 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE:

Ty blbče, já vím cos mi poslal, odkaz na elektrony pro starý škodovky. Ty jsi opravdu blbec. Ty máš poškozenej mozek? Jdi už do prdele, vždyť ty mluvíš z cesty!

28.10.2014 | 22:17:32 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Poslal jsem odkaz, kde rozebírají rozdíl hliník vs Elektrony a je samozřejmé, že většinou bývají zkušenosti na stránkách Škodovky, když jsme v ČESKU! Ty si žij raději ve Francii, když uznáváš jen Peugeoty!
Ještě, že k nám dováží ty kola Čína, tady totiž evropani elektrony pro běžné uživatele neumí! Ani nemůžou, ložiska nejsou k nalezení, a když už tak špatná kvalita, která se projeví stářím!
Jojo další z nevýhod proč se tady hlupáci češi snaží prosadit v motoprůmyslu, když tu nemají ani ten hlavní základ a to je snadno dostupný materiál z matičky přírody!
Když nevíš jak vypadá E-shop tak se neztrapňuj. :D

29.10.2014 | 06:31:05 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE:

Kola sem nedováží čína, kola z číny sem dovážíme my. Trotle.

30.10.2014 | 15:23:33 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Já se neustále bavím Tim, jak si myslíš, že se tu prodává pouze jeden typ litých kol a snažíš se to zařadit do jedný skupiny, abyá elektrony=litá kola a mělo by to být třeba i z Číny. :D Fakt se směji už několikrát po tom co tu píšeš za kraviny. :D

30.10.2014 | 16:42:27 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE:

Tvým kravinám se tu smějem všichni. Ti rozumní už ti ani neodpovídají, a já hloupý se nechal unést. Už to neudělám, třeba tě to přestane bavit. Protože zasíráš tyhle stránky plkama o ničem, a navíc jsi nemocný.

30.10.2014 | 17:24:22 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Každý si kdykoliv může objednat jakýkoliv rozměr a vyrobí to v čechách. Cokoliv na zakázku třeba i jeden kus do rezervy, to jen ty ubožáku jsi blbý jak necky a za boha neseženeš to co chceš. :D

30.10.2014 | 17:35:48 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE:

hele, blbečku, kterej by si nechal vyrobit v číně na zakázku litý kola za cenu, která pětinásobně převýší cenu auta, víš proč je kolíně lepší než posraný citigo? Protože má přímý vstřikování paliva!!!

30.10.2014 | 18:03:07 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Stando, už to tolko neprežívaj....

Ty so supersportom....:)

31.10.2014 | 06:45:32 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Stando, už to tolko neprežívaj....

A ty se nepo.er, když vidíš slovo kolíně, napsal jsem ten příspěvek schválně, abych tomu magorovi zavřel hubu. Ale je to marný. Čekal jsem, že vygoogluje, že to není pravda, a nevygoogloval nic. Protože to neumí. Zdravím na Slovensko!

31.10.2014 | 15:40:23 |   | 89.102.162.* Reagovat

Komentář byl smazán administrátorem

 

15.12.2024 | 14:16:24 | âűáčđŕé  | 37.212.49.*

Komentář byl smazán administrátorem

 

15.12.2024 | 17:20:47 | âîň ýňîň  | 37.212.81.*

Komentář byl smazán administrátorem

 

13.12.2024 | 20:48:34 | Jessemoubs  | 37.113.33.*

Komentář byl smazán administrátorem

 

14.12.2024 | 08:53:50 | Jessemoubs  | 37.113.33.*

Komentář byl smazán administrátorem

 

14.12.2024 | 19:44:48 | Jessemoubs  | 37.113.33.*

Komentář byl smazán administrátorem

 

15.12.2024 | 07:07:10 | Jessemoubs  | 37.113.33.*

Komentář byl smazán administrátorem

 

16.12.2024 | 12:05:00 | Jessemoubs  | 37.113.33.*

Âńĺ ęđĺäčňíűĺ ęŕđňű

Ďîëó÷ŕéňĺ ęýřáýę äî 5% íŕ ęŕćäűé ďîęóďęó ń ęŕđňîé Ńáĺđáŕíęŕ! Ýęîíîěüňĺ íŕ ďîęóďęŕő â ěŕăŕçčíŕő, ęŕôĺ č îíëŕéí. Ďđîńňîĺ îôîđěëĺíčĺ č óäîáíîĺ óďđŕâëĺíčĺ ÷ĺđĺç ěîáčëüíîĺ ďđčëîćĺíčĺ.
Íŕ÷íčňĺ ýęîíîěčňü óćĺ ńĺăîäí˙!======>
<a href=https://nashestroitelstvo.ru/category5/bks-bank-rko-v-nizhnem-novgorode.html>Ăŕçďđîěáŕíę - Äĺáĺňîâŕ˙ ęŕđňŕ Ěčđ â Îđëĺ</a>

21.12.2024 | 00:00:02 | Jessemoubs  | 37.113.12.* Reagovat

Kristova noho, to sem opravdu píšou dvanáctiletí teenageři, nebo je to tady mucholapka pro naprostý debily? jestli aspoň jeden z těch co tady žvaní o "elektronech" je dospělej chlap, tak já jsem Vinetouvův Hatátitlá. Vy znalci a svlastíkové, vy opravdu nevíte, co jsou elektrony, neboli elektronová kola? Tak tedy:
Elektron je obchodní název slitiny nejméně 90 % hořčíku (Mg) a nanejvýše 10 % hliníku (Al), případně ještě s příměsí zinku (Zn) a manganu (Mn), která se dříve používala v technice jako materiál pro přesné tlakové lití. Jelikož se dnes všechny sračky vyrábí v číně, a tam je hořčík zbytečnej přepych, dělají se ty současný kšunty z hliníku. Howg a už se v tom nepitvejte, inženýři.

28.10.2014 | 13:50:49 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Mě je to vcelku jedno, vím, že ty staré kola byly na houby, ted jsou rozhodně lepší. Zvláštní je, žes začal s rozměrem, prý že se elektrony nedají sehnat určitého rozměru. Ha v dnešní době? Se bavím. Kdybys věděl to cos napsal hned na začátku, tak bys takovou blbost ani nenapsal. Jenže info o elektronu sis zjistil až potom cos napsal blbost o shánění rozměru. Chytráku...:D
Čína největší dodavatel hořčíku a bude vyrábět kola jen z hliníku, dobrý vtip, víš co by to stálo? Hodnotu kovů asi neznáš, že. :D
Já to jen hádal, ale tys něco opsal a hned v jednom příspěvku svých toků myšlenek, které vypustíš a neopíšeš napíšeš zase blbost. :D

28.10.2014 | 14:58:45 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE:

Já se bavím s tebou. Hlavně když potřebuju sehnat elektrony na s rozměrem 5 x 13. Ha, v dnešní době! Ty jsi ještě nepochopil, že v dnešní době neseženeš co ty chceš, ale jenom to, co ti výrobci vnutí? Doma u PC to nepochopíš nikdy. Musel bys ven.

28.10.2014 | 18:52:14 |   | 89.102.162.* Reagovat

Komentář byl smazán administrátorem

 

15.12.2024 | 14:34:31 | ýňîăî  | 37.212.49.*

RE:

Ale ty jsi toho opravdu vygoglil inženýre.To ti to trvalo než jsi přišel na to že hliník z číny není hořčíková slitina kterou jsem uváděl hned v prvopočátku.A o to tady šlo.Co k tomu dodat?Tak ještě jsi stále přesvědčený o těch elektronech na tom pežotu?

28.10.2014 | 15:49:29 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE:

Tvoje věta: Jestli je tím laicky myšleno litý disk - tak to beru. To byla veškerá tvoje povědomost (spíš nevědomost) o tom, že kola z hořčíkových slitin jak píšeš, jsou vlastně ELEKTRONY. Tak tady nemachruj, už to neokecáš.

28.10.2014 | 18:54:54 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE:

Zase Stando rejpeš do toho o čem nemáš ani páru,ty kterej celej život jezdí na orezlejch plecháčích.

28.10.2014 | 17:12:37 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE:

Jirko, na hemoroidy je dobrý odvar z dubové kůry. Hořkost tady na těch stránkách ti je nevyléčí.

28.10.2014 | 18:49:41 |   | 89.102.162.* Reagovat

Se mě líbí jak se tady každý předhání v tom kdo je větší odborník....:D a rejpe se ve slovech ve kterých je všem jasné oč se jedná.....

26.10.2014 | 18:42:36 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE:

Pochopitelně že na světě jsou milióny a milióny větších odborníků než jsem já ale ty to zcela určitě nejsi ,to je všem jasné ...

26.10.2014 | 20:23:10 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE:

By mě zajímalo z čeho soudíš že já to rozhodně nejsem a že všem ostatním je to taky jasný.... :D mimo to ani to netvrdím jen se mě líbí jak tady dokážete rozebírat slova o kterých každý ví co znamenají a hrajete si tu na chytráky.

Když někdo řekne elektrony tak je všem jasné že tím myslí ALU kola tak nechápu proč to tady někdo musí rozebírat...

26.10.2014 | 20:29:55 |   | 62.245.124.* Reagovat

Kde je umístěno to duplexní relé? Teda spíš které z nich to je? A je to nějaké speciální relé, nebo se dá běžně koupit?

16.05.2011 | 14:12:38 | Jerry Reagovat

duplex rele

ahoj, prosim ta kolko stalo to duplex rele? ako si prisla na to ze je chyba prave tam? lebo mam presne taky isty problem ale na 206ke. mohla by si sa ozvat na mail buky1911@gmail.com. dakujem

25.08.2009 | 23:13:50 | buky1911 Reagovat

ak tam zabila dake 205-ky tak sa ani nedivim

10.01.2008 | 19:15:07 | lakyi Reagovat

elektrony?

spotreba pri elektronoch stupla? nemalo by to byt nahodou opacne>?

10.01.2008 | 18:51:47 |  Reagovat

RE: elektrony?

A proč? To snad taky záleží na použitém rozměru kol a pneumatik.

25.10.2014 | 22:31:17 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: elektrony?

Ale on o změně rozměru kol a pneumatik nic nepíše.Ve většině případů kdy litá kola z hliníkových slitin bývají dokonce těžší než ocelové(pokud se ovšem nejedná o špičkové kola z hořčíkových slitin)není jediný důvod (při zachování stejného průměru ráfků a šířky a u pneumatik šířky a profilového čísla ),pocítit nějakou změnu na spotřebě.Co to je elektronové kolo??(Snad se to nevyrábí z nějakého elektronu?).Jestli je tím laicky myšleno "litý disk"-tak to beru.

26.10.2014 | 14:03:04 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: elektrony?

Co je to elektronové kolo? To mluví samo za sebe. A že o rozměru kol nic nepíše neznamená, že ke změně nedošlo. Moc chytrej nejsi už podle tvé otázky na to co je elektron... jinak bys věděl, že těžko seženeš elektrony o rozměru disku pro původní pneu 145x13. většinou vždycky bývají elektrony širší (podstatně)a většího průměru. Ale když ani nevíš, co to je elektron, nebudeme to asi dál řešit.

26.10.2014 | 16:22:06 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: elektrony?

Co to je elektron ? Ty to víš,pouč nás.Jenom prosím nepiš že jsou to litá kola z elektronu- to snad né.

26.10.2014 | 18:48:53 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: elektrony?

svět je plnej elektronů, protonů, neutronů a idiotů. Vítej na světě!

27.10.2014 | 15:19:21 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: elektrony?

Tak nakonec jsi to přece pochopil.

28.10.2014 | 07:42:21 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: elektrony?

Což u tebe jsem ani neočekával - a potvrdilo se. A ve škole se chovej slušně a nenos domů poznámky.

28.10.2014 | 09:55:44 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: elektrony?

Hm, že by způsob nástřiku kol a ponoření do lázně a nános barvy pomocí elektronů?
Kurňa to je úplně jedno, každý ví, že jsou to dobře nastříkané hliníky, se kterými se dá jezdit i v zimě. V 90.letech se kola dělila protože jejich barva nic nevydržela. Dneska je to úplná samozřejmost! :(

28.10.2014 | 10:11:22 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: elektrony?

Svlastíku, prosím tě pěkně, kola z elektronu jsou dobře nastříkané kola z hliníku? A jsou nastříkána ponořením do lázně a barva je nanesena pomocí elektronů? Svlastíku, ty jsi doktor docent věd. Jestli ti mozek ještě trochu blafe, tak si přečti, kolik sebevyvracejících nesmyslů máš v tomto jediném odstavci. Už prosimtě nic neřeš, NIC! Kola se dělila, protože jejich barva nic nevydržela - a to ani po nastříkání ponořením....AU, to bolí....já už na tebe nebudu reagovat, protože jsi nemocný. Máš teď navrch, můžeš mi napsat deset ponižujících příspěvků, jak jsem blbej - já budu mlčet. Je totiž pod moji důstojnost urážet duševně nemocného člověka, chudáka mrzáka. A urážet bych tě musel.

29.10.2014 | 15:27:38 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: elektrony?

Jednoduše pro ty jenž nechápou.....ELEKTRON=lehká slitina hořčíku a hliníku kdysi se používal a množná i dnes v leteckých konstrukcích později někdy v 60-70 letech z toho začali dělat disky proto se jim říká elektrony.

29.10.2014 | 16:00:23 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: elektrony?

Ano nepoznat hořčík od hliníku na kole, který držíš v ruce? Dám ti kolo z elektronu a pak ho vemu a pak přinesu z hliníku jinýho tvaru tak schválně jak bys asi poznal mezi nimi rozdíl. Zvláště, když budou klasicky povrchově nalakované.
Musím to opakovat znova? Na elektronech vydrží barva, na hlinících se barva loupe. Navíc se to na to blbě lakuje. Ty to nechápeš, protože TOHLE JE PRAXE! Jak poznat elektron
Píšu to z vlastních zkušeností, ty máš jen prázdnou hlavu bez praxe a opsaný text z internetu!

29.10.2014 | 16:08:54 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: elektrony?

Na praxi atd.docela kašlu jen píší důvod proč se tomu říká elektrony což vystihlo bych řekl na 100% o nějakém lakování a rozdílech nic nepíši a ani to nemám v plánu.

29.10.2014 | 16:38:54 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: elektrony?

Říkat elektrony tomu nemáš jsme v EU. Pokud máš evropské disky, máš vyšší pravdepodobnost, že to nebudou elektrony, ale jen obyč. Alu disky. Cca kolem nebo do roku 2005 to bilo do očí a elektrony šly od klasických kol opravdu poznat. Teď jsou novější technologie lakování. Joo člověk se může zmýlit.:D

30.10.2014 | 08:20:09 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: elektrony?

Achjo celou dobu mě jde o to že to je prostě slovo pod kterým každý ví co to znamená jestli to je dneska tak či tak mě nezajímá a ani mě o to nešlo.

Jde prostě o to že to je zarytý slovo a i kdyby se začali vyrábět se dřeva tak tomu budou lidi říkat elektrony se dřeva kde o známý použitý název který mezi lidmi koluje desítky let a tohle je důvod proč jsem se vůbec pustil do diskuze protože nechápu proč tohle někdo musí rozebírat......i když vím že to z toho nebude tak stejně tomu tak řeknu protože to tak znám a všichni kolem mimo rejpavejch chytráků ví oč jde.

30.10.2014 | 12:35:29 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: elektrony?

Takhle mluví člověk, který v životě neviděl elektron a myslí si, že ho viděl! A tím že ho v životě neviděl mu to nevadí a bude označovat všechno co mu to připomíná. :D

31.10.2014 | 06:43:59 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: elektrony?

A jak to nazýváš ty sám, Svlastíku?

31.10.2014 | 07:08:29 | Venous  | 193.86.8.* Reagovat

RE: elektrony?

Normálně elektrony nazývám elektrony, protože je rozeznám i když jsem nevěděl, že jsou z hořčíku, mylně jsem se domníval, že jde o slitinu hliníku, protože ty kola byly kódované číslem a nenazvané jménem. :D
Je tisíc druhů oceli, proč né hliník? jsem si říkal. Kdybych po tom pátral víc a zjistil, že jsou víceméně z hořčíku, ani bych po tom neprahnul. :D

31.10.2014 | 07:38:19 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: elektrony?

Tak jo. A když to není elektron, tak to nazveš jak? No vidíš, já ne nerozeznám a proto říkám obecně kolům z lehkých slitin elektrony a nikdy jsem nepotkal nikoho, kdo by mi nerozuměl. Stejně jako když si objednám v hospodě rum, tak na mě nikdo nekouká jak na blbce a neopravuje mě, protože je to u nás tuzemák apod. Takže bych neslovíčkařil, když všichni ví o čem je řeč.

31.10.2014 | 07:48:05 | Venous  | 193.86.8.* Reagovat

RE: elektrony?

Kluci, v té Vaší neplodné debatě zapomínáte na jeden důležitý fakt. Kola z elektronových slitin se dnes pro běžné účely už nevyrábí a ani se v běžném provozu nepoužívají. Už cca od osmdesátých let minulého století. Elektron (tak se slitiny hořčíku s hliníkem a příměsí dalších kovů nazývají), je totiž díky hořčíku hořlavý, obzvláště jeho třísky a ve styku se solí silně koroduje a dělají se v něm trhliny. Proto se v minulosti museli elektronová kola co dva roky rentgenovat, aby se mohli vůbec používat - to platilo při použití na sportovních vozech, v běžném provozu nevím, to už si nepamatuji. Od dob pravých elektronů se tak všechna litá kola z lehkých slitin nazývají elektrony, i když nesprávně, ale téměř každý si pod tím vybaví paprskové kolo z lehké slitiny. I když dnes už jen na bázi hliníku, možná titanu, ale titan pro běžného smrtelníka nebude. Analogie s tuzemákem a rumem je tedy na místě. Hořčík však v dnešních kolech budete hledat marně. Možná na srazu veteránů na nějaké "vytuněné" Š110R. Co z toho plyne? S koly z pravého elektronu se málokdo z diskutujících skutečně v praxi potkal, možná ti starší ano, ale "zobáci" určitě ne. Hlavně, že zasvěceně mudrují o tom, jak elektron a hliník rozeznají potěžkáním. Úsměvné.....

31.10.2014 | 08:22:43 | Kolemjdoucí.  | 188.175.53.* Reagovat

RE: elektrony?

Naopak v běžném provozu se používají elektrony víc než kdysi, ale v závodním provoze už ne. Kdysi to bylo jeden z 10 tisíců kol. Dneska 1 z 800? :)
Kol bude přibývat s čínským dovozem materiálu. Čína má hořčíku na rozdávání a za směšný peníz. Na co by měli lidi nadávat je spíš Hořčík, než hliník. Protože Hořčík má horší vlastnosti než hliník, ale je k dispozici a ve velkým. S hliníkem se budem postupně časem loučit a pomalu příjde přechod k materiálu na hořčík. Věřím, že hořčík nahradí díky Číně i hliníkové části motoru. :)

31.10.2014 | 09:31:04 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: elektrony?

Já věděl, že potrefená husa zakejhá. Hoď sem alespoň jeden odkaz na hořčíková, čili skutečně elektronová kola z komerčního e-shopu a podpoř své nesmyslné tvrzení. Ale musí to skutečně být kolo z hořčíkové slitiny.

31.10.2014 | 10:02:17 | Kolemjdoucí.  | 188.175.53.* Reagovat

RE: elektrony?

Jo a ještě chci upozornit, že tady byla celou dobu řeč o elektronech, byť si pod tím spousta lidí představuje jakákoli litá kola. Skutečně elektronová jsou pouze ta, kde je obsah hořčíku 90 a více procent. Takže až sem hodíš odkaz na kola z hliníkové slitiny s přídavkem hořčíku, tak to není hořčíková, ale hliníková slitina. To abychom si rozuměli.

31.10.2014 | 10:30:29 | kolemjdoucí.  | 188.175.53.* Reagovat

RE: elektrony?

Zkoušel jsem jen tak ze srandy na svoje auto. :D
www.a1racing.cz/kola-pneu-prisl/lehka-elektronova-kola-icw-racing-17-18-vaha-9-2-a-10-2-kg/
Jinak máš pravdu dnešní kola mají ÚPLNĚ VŠECHNY minimálně 7% hořčíku vyrábí se to z nové slitiny. Takže proto je to tak těžké rozeznat na pohled. Už tam není čistý hliník. :)

31.10.2014 | 11:12:56 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: elektrony?

Tak to vidíš sám. I prodejce prodává kola z hliníkové slitiny pod označením "elektrony", páč to je zažitý, byť nepřesný název, ale má je správně v sekci Alu kola. Z čistého hliníku se kola nevyráběla nikdy, protože čistý hliník nemá potřebné vlastnosti (pevnost a pod.), ale slitina hliníku se zinkem, příp. s dalšími kovy a s příměsí hořčíku zachová lehkost hliníku a zvýší se pevnost. Hořčíková slitina "elektron" se dnes na komerční kola už dávno nepoužívá. Kola z hliníkové slitiny s příměsí hořčíku nemůžeme nazývat hořčíkovými. HOWGH.

31.10.2014 | 11:40:47 | Kolemjdoucí.  | 188.175.53.* Reagovat

RE: elektrony?

Nezajímá mě sekce, hořčík je lehčí. Tady lze porovnat tabulky kolik váží běžné hořčíkové kolo, tady prodávají pouze elektrony.

www.jsm-autosport.cz/autosport/

Z toho vyvozuji, pokud 18" kolo váží méně než 10kg a stojí pakatel, rozhodně není kované, ale je z číny a z levného hořčíku.
Na kované kolo(lehčí a pevnější, které stojí za to) by sis hodně připlatil!

31.10.2014 | 12:07:24 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: elektrony?

Jasně v evropě je tolik hořčíku, že si odjakživa dovolili vyrábět slitinu s obsahem 7% hořčíku a cena byla pořád v pohodě. Hehe dobrý no, taková hezká pohádka průmyslová. :D
Hořčíku je na světě hodně, ale protože je součástí nás všech, v přírodě, ve vodě. Ale né aby evropa disponovala tak velkým měřítkem, že by hořčík mohla těžit. Zlata je v evropě víc než hořčíku. Hliníky dostaly do vínku něco jiného než hořčík. Třeba železo na tvrdost, pár procent uhlíku, atd. :D

02.11.2014 | 08:07:19 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: elektrony?

Dále OZ se chlubí na svých stránkách, že používá tyto slitiny.
Slitiny používané při výrobě OZ kovaná kola: Az 80A, AZ 91, EN AW 6082.
Všimněte si AZ 91(to je totiž elektron), bohužel nevím jestli vadí, že to už jsou kovaná kola. :)
Běžné kola se označují A356.0 to je 7% hořčíku. Ostatní nerozluštitelné.
Super, že se ty slitiny díky internetu dají rozluštit, jóo zlatý časy. :)

31.10.2014 | 11:36:11 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: elektrony?

Děláš si prdel nebo jsi fakt už úplně mimo?????? zde se jedná o zažité slovo v tomto případě elektrony!!!!!! o jeho složení procentech jak se dnes používá a podobných ptákovinách se tu zde nikdo nebaví takže absolutně nechápu jak tě napadne se dávat označení apod.trochu nenormální ne??? co je na tom složitýho pochopit?? výbornej příklad je ten s tím rumem tak přesně o tohle tu jde.!!!


31.10.2014 | 14:14:13 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: elektrony?

No to jo to je podobný příklad s Rumem. Představ si borce, který příletí z jižní ameriky a dá si zde Rum(dneska naštěstí tuzemák). Tak se po..... :D
Ano my blbci co tu chlastáme patok(ale chutnou přísadu do kuchyně) jsme v celé republice spokojení. :D Do té doby jsem taky nevěděl, že třeba Malibu je skutečný RUM!
Navíc po té aféře už ani nevím jak se to objednává, ale nejspíš se to objednává nejlépe jako "Božkov"! :D

31.10.2014 | 14:50:50 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: elektrony?

Co na tom nechápeš???? :D :D :D netuším do hlavy ti nevidím ale víš oč se tu vůbec jedná? :D

31.10.2014 | 15:22:18 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: elektrony?

No chápu jedině, že Tys opět nikdy nepil ani jeden druh pravého Rumu. Protože, kdybys pil pravý RUM, tak tomu našemu budeš říkat možná Český RUM, ale určitě né jen slovo RUM.:D
Takže tu zas bude pojem Český Elektron, prostě se už nedostáváme z toho kolečka, že češi jsou národ ojebávačů, kteří prodávají podvod! Nedivte se pak, když vylezete ven do světa, že co čech to cigán! V některých zemích je slovo cigán=Bohemia.

01.11.2014 | 09:52:17 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: elektrony?

Absolutně marný tobě něco vysvětlovat tvoje hlava to prostě nepobere...máš tam jen google vzorce tabulky a konspirační teorie.

Už jen tou větou národ ojebávačů kteří prodávají podvod jde vidět že absolutně nevíš o čem je tato debata.

Nejde o to že nějaká prodejna má v názvu elektrony a nakonec je neprodává jde o to že je to prostě mezi lidmi zažitý výraz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tak mě řekni jak tomu říkáš ty třeba mezi řečí?? vytáhneš vzorec nebo tak??


01.11.2014 | 11:49:34 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: elektrony?

Ti to vysvětlím po lopatě!!!
Kdysi se vyráběla kola se složení 90% hořčíku a 10% hliníku tudíž ELEKTRON což byl obchodní název.Později z určitých důvodů se to začalo dělat jinak ale lidi se pořád pamatují tento název tudíž jej používají co na tom nedovedeš pochopit???? nejde o to z čeho se vyrábí ale jde o to že to je prostě tak hovorově nazývané i dnes kvůli zažití.

Takže ty budeš 40 let nazývat máslo máslem a pak zničeho nic kvůli jinýmu složení budeš říkat jakoby stejné věci třeba mamlas??? ono lidi nejsou idioti jak si myslíš vědí že už se to z toho dávno nevyrábí tak stejně že všechno co je pod názvem máslo taky není máslo ale jde o zvyk a to nejdůležitější je to že všichni vědí o co jde ale to ty asi prostě nějak nepobíráš a chápeš to zcela jinak.Ale co už s tebou je to vždycky složitý......

01.11.2014 | 12:06:19 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: elektrony?

Ty si blázen! Nejenže nepoznáš jak vypadá elektron, ty bys ho ještě zařadil mezi koly, které v 70.letech běžně jezdily po cestě?! :D

Ten kdo měl na autě elektrony byl KING a je tomu tak dodnes!

Kdysi to byl jeden z 10tisíců aut? A bylo to buď rovnou originál elektronové kolo na supersportu, nebo limitovanou edici sportovního auta! Viz třeba v ČR 130RS, na který klidně elektron nasadit můžeš a projdeš technickou. :D

Proto ta marketinková masáž, že jsou všechny hliníky Elektrony aby se to dobře prodávalo. :D

01.11.2014 | 13:43:55 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: elektrony?

Božeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee zabijte ho někdo....to není možný:D kam co řadím zase řadím??? byli elektrony nebo snad ne??? byli tak o čem furt meleš??

01.11.2014 | 13:53:59 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: elektrony?

Elektron byl pouze na SUPERSPORTU! Ty nechápeš, že pojem ELEKTRON je něco VYJÍMEČNÉHO? Nemůžeš slučovat něco vyjímečného s něčím obyčejným! Kdysi elektron stál MAJLANT! Dneska je to buď ČÍNSKÝ ŠMEJD, který vyhodíš za rok. Nebo opět EVROPSKÉ KOVANÉ KOLO ZA MAJLANT!

01.11.2014 | 14:10:55 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: elektrony?

Po prostudování jsem totiž zjistil, že litý hořčík potřebuje mít sakra dobrou atestaci, kterou čínani nedělají, takže to je o tom materiálu, který praská a nedá se to spravit. Údržba na tom se dá mno. :(
Ideální zatím aby čína dovážela materiál, a až se přizpůsobí kvalitě, pak pude evropa do kopru. :(

01.11.2014 | 14:13:34 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: elektrony?

Raději to ukončíme než se z tebe zblázním...99% lidí ví o co jde ale prostě ty to vidíš jinak a navíc ani nechápeš o co mě a ostatním tady šlo nazdar.

01.11.2014 | 13:55:20 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: elektrony?

Né ty nic nevíš, nedokážeš rozlišit Elektron=hořčíkové kolo a hliníkové kolo.
Asi stejně jako v cyklistice bys Ty nedokázal oddělit duralový rám od karbonového rámu.
Naštěstí v cyklistice to mají v pořádku a prodávají to správně, také i na internetu.:)
Protože ve skutečnosti bys ty obě kola poznal ihned potěžkáním! A vzhledem možná i taky. A lakování těchto materiálů je taky rozdílné i kdybys nevěděl z čeho to je!

01.11.2014 | 14:17:55 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: elektrony?

Nedokážu??? pořád marný nevíš o čem je vůbec řeč a napovím ti není to o materiálu kol ale o hovorovém názvu určité věci o kterém všichni vědí jak to je kromě tebe.

Min.20 let slyším skoro od každého slovo elektrony přitom ti lidi i já víme že to pravej elektron není tak co teda pořád ti nejde do hlavy? nebo se chceš vychloubat že ty to kolo poznáš?? bavíme se tu zde o zažitém názvu který se používá mezi prodejci a lidmi desítky let toť vše.

A ještě mě řekni jak těm kolům říkáš ty třeba mezi řečí?? to je docela důležitý ještě jsi na to nedokázal nějak odpovědět za život jsem slyšel několik názvů paprsková kola,ALU kola pak ty elektrony dále litá kola a nevím co ještě.Chápou to všichni ale ty pořád nějak ne...většina lidí to prostě považuje za kolo které není plecháč a dokážou se mezi sebou těmito hovorovými slovy dorozumět a to je docela důležitý a běžně ve společnosti 21.století běžný.Jde tu jen čistě o slovo které jak si můžeš všimnout ještě nikoho kromě tebe nějak nezarazilo.

Takže ti nezbývá nic jiného přiznat než to že prostě nechápeš o co my jde ale klidně to přiznej...

01.11.2014 | 14:47:06 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: elektrony?

Elektron je v hovorovém názvu vždycky pro závodní a sportovní auta (kovaný disk), tedy na tunning. Nevím mezi jakými lidmi se pohybuješ. Většinou ten elektron je ve středu kovaného disku, ráfek je jiný materiál. Pořád se tento materiál prodává, žádné ukončení výroby. Neustále tu mluvím o tom, že je to konkurenční kolo a ten název znamená, že je to lepší kolo, se kterým se dá jezdit i v zimě(má lépe ošetřen povrch) je lehčí a hořčík zaručuje, že se kolo nebude kroutit ani při výmolech(bohužel ale stane se, že praskne a svařování něco stojí). U motocyklů se používá litý disk z elektronu, používá se i na kolech. Je zvláštní, že jak motorky, tak i v cyklistice pěkně popisují materiál, že kola jsou vyrobena z hořčíků. To jen automobily mají smůlu. A ty si na to klidně zvykej, ale nedělej z toho hovorový název!
Není to nikde zažité, tady se jedná o marketingový PODVOD!

01.11.2014 | 17:12:02 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: elektrony?

To jsi našel na googlu??

01.11.2014 | 17:55:43 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: elektrony?

Mi to trvalo, ale tady jsou pravé elektrony.
www.sadac.cz/disky/speedline-corse-zavodni-disky-lita-kola/

01.11.2014 | 18:51:31 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: elektrony?

Nedělej z toho hovorový název? Ty jsi se včera musel vylíhnout z vejce, nebo nevím, protože to už dlouhá léta obecný název pro lité disky je! Možná nesprávný, ale je. Ale chápu, že to nevíš, tvůj život není mezi lidmi, je na internetu, takže to ani vědět nemůžeš... můžeš natočit osvětu, aby lidi nazývali disky tak jak mají a poslat jí do televize, ale tvoje snaha bude asi stejně marná, jako u Hyunaie, který chce, aby ho lidé nazývali Hjondé. Já osobně slýchám ze všech stran stále "hjundaj", lidi si na to tak zvykli a nikdo už s tím nic neudělá. To byl jen takový příklad... prostě s tím nic nenaděláš

02.11.2014 | 07:45:00 | Venous  | 213.226.245.* Reagovat

RE: elektrony?

Vždyť říkám, národ ojebávačů, každý kdo toto slovo používá se stává podvodníkem, tolerováno je to bohužel v rámci KOLEKTIVNÍ VINY! :D
A slučovat to s nějakým špatným vyslovením je totální hloupost. Počešťování cizojazyčných slov je zcela běžná záležitost! Protože v češtině se vyslovuje tak jak se píše! Já osobně elektron nevyslovuji, dále se tu taky najdou lidi, kteří, když neznají slovo, nepoužívají ho ve svém slovníku!

02.11.2014 | 08:02:13 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: elektrony?

Vyslovování hyundai a říkání elektronů jsem nesrovnával jako stejnou věc. Tím jsem chtěl říct jenom to, že když si na něco lidi zvyknou, tak jim to z hlavy nedostaneš. A navíc je to úplně jedno, protože to všichni chápou, pokud ty ne, tak je to jen tvůj problém. Tímto jsem s touhle diskuzí skončil, více slov netřeba..

02.11.2014 | 08:22:54 | Venous  | 213.226.245.* Reagovat

RE: elektrony?

Tomu to nevysvětlíš on si totiž myslí že všichni jsou blbci neví jak to je a pořád nechápe že jde jen o název....proto pořád vytahuje vzorce a důkazy o pravém elektronu přitom to nikoho nezajímá protože to všichni ví.

02.11.2014 | 13:52:44 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: elektrony?

Přesně, a beztak tomu sám říká elektrony, jen dělá machra že ne :-)

02.11.2014 | 17:01:58 | Venous  | 193.86.8.* Reagovat

RE: elektrony?

Blbec budeš jen Ty, možná je vás tady víc. Pojem blbec je ten, který i přes důkazy se nenechá poučit a neustále opakuje svojí písničku, že je to zažité. Ty kráso já padám...
Máme tu podvodníky, kterým v Česku říkáme ŠMEJDI! Autoprůmysl s prodejem ojetin je jimi doslova přehlcen! Stočené km, prodávaná výbava zcela vymyšlená, či nefunkční úplně rozbité věci, které budou fungovat, např. známá hláška "Stačí doplnit klimu a bude fungovat". Na BMW se bavím, když prodávají model v inzerátu M3(nejrychlejší verze) s motorem 1.8. To samé se dá říct u Subaru WRC a dalších značek. A pojem "elektron" patří mezi tyto PODVODY! Protože zde zažil dobu prodeje POUŽITÝCH DOVEZENÝCH KOL, nebo byl prodáván v OJETÉM AUTĚ. A lidi TUPCI si na to tolik zvykli používat tento výrok, že Marketing se tomu přizpůsobil aby se dobře prodávaly NEORIGINÁLNÍ kola!
Teď máte na internetu WIKIPEDII a jste všichni v řiti jak Baťa s dřevákama. I ŠMEJDI (prodejci kol zneužívající tento pojem) i podvedené oběti, kteří budou neustále omýlat písničku, že Elektron mají právě oni, protože se pravé elektrony už dávno prý už nevyrábí! :D

03.11.2014 | 06:38:38 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: elektrony?

S tebou to museli mít ve škole učitelé asi hodně těžký že?? nějak špatně pořád vnímáš o čem je tu řeč protože tvoje věta(Pojem blbec je ten, který i přes důkazy se nenechá poučit a neustále opakuje svojí písničku, že je to zažité) je jasným důkazem že to stále nechápeš.

Já osobně používám slovo liťáky ale když někdo řekne elektrony tak vím o co jde ví to asi 30 lidí co znám vědí to lidi tady vědí to lidi na forech v servisech atd.protože to je prostě mezi lidmi název pro jednoduše neplechová kola!!!!! je to název pro ALU kola asi stejně jako kryty kol kterým se říká poklice.

Když někdo řekne že chce koupit elektrony tak myslí ALU kola,liťáky a nevím co ještě se tomu říká nikdo od toho pokud po tom vyloženě nejde nepočítá s tím že bude mít pravý elektron je to prostě název a jsi jediný člověk co v životě znám co tohle nějak nepobírá ale ty máš vždy svou pravdu a navíc co ty neznáš tak to vlastně není pravda nebo to neexistuje že??? Už ti říkám po sté lidi nejsou idioti a vědí že to není pravý elektron ale jen tomu tak říkají ne aby na tom vydělali nebo aby někoho oblbli prostě čistě název!!! že ty ho neznáš tak je tvůj problém a nedělej tady z lidí idioti že se nechají napálit a nevím co ještě stačí říct neznám to tak napiš jednou svůj názor a pořád nikoho nepoučuj nejsme idioti!! Co já znám a vidím že i tady je to známo tak 99% lidí to bere jako prostě název pro neplechový disk!!!!!! ještě jednou pro tebe nejde o podvod!!!!! nauč se tolerovat a přijmat cizí zvyky a tolerovat ostatní zkušenosti protože jakmile něco není podle tebe tak je to lež a všichni jsou blbci.

Ještě jednou NÁZEV ELEKTRONY STEJNĚ JAKO ALU KOLA ATD.JE PRO VĚTŠINU LIDÍ PROSTĚ NEPLECHOVÉ KOLO!!!!!! TAK KONEČNĚ ŘEKNI ŽE TY TAK NEZNÁŠ NEBO NEPOUŽÍVÁŠ ALE NEDĚLEJ Z LIDÍ CO TOHLE SLOVO POUŽÍVAJÍ BLBCE PODVODNÍKY OBĚTI PODVODU A NEVÍM CO JEŠTĚ JE TO ÚPLNĚ MIMO!!!

03.11.2014 | 08:53:37 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: elektrony?

To tys asi nepochopil jak to začlo. Asi Ti to musím zrekapitulovat!
Začlo to otázkou CO TO JE ELEKTRON!!!!
Tys tu napsal každý ví co to je! A odpovědi jsme se nedočkali. Takže podle Tebe je to AL Disk!
Když někdo napíše, že má elektrony fajn, nereaguji, ale já nejsem slepý jako ty a poznám to.
Pro mne je elektron lepší než Alu disk a ve skutečnosti poznáš rozdíl IHNED co ho OPATLÁŠ SVÝMA RUKAMA!
Tohle je moje odpověď na otázku: CO JE TO ELEKTRON!!!

03.11.2014 | 09:47:23 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: elektrony?

Tentokrát i vzhledem k tomu že jsem většinou jeho odpůrce mu dávám za pravdu.Je to nicotné ale zastávám se jeho názoru .A má dle mě má pravdu,přiznejte si to

03.11.2014 | 13:14:44 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: elektrony?

Tak pravdu v tom co je opravdu elektron má na 100% to mu v žádném případě nevyvracím ani nepopírám to že se najde někdo kdo si myslí že opravdu kupuje pravé elektrony šlo mě pouze o to že běžně prostě neplechová kola se mezi řečí nazývají i elektrony jen kvůli tomu že to prostě není plech.

Což v tomto s ním souhlasím od samého začátku v podstatě o elektronu z čeho je atd.jsem ani nemluvil jen o tom že já a jak vidím nejsem sám znám tohle označení ve skupině alu kola,litá kola atd.

03.11.2014 | 13:27:39 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: elektrony?

Navíc já osobně jsem reagoval pouze na to že jak ty tak další anonym ví že se tomu tak říká a museli jste si hrát se slovíčky pak už se do toho svlastik pustil po svém.
Přišlo mě to absolutně zbytečný něco takovýho rozebírat...akorát mě došlo že svlastik tu otázku která dle mě byla jen z hecu vzal moc vážně.

03.11.2014 | 13:34:44 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: elektrony?

Mimochodem já se přiznávám, nevěděl jsem doteď co je to elektron(z čeho to je). Spíš jsem si myslel, že je to kovaný hliníkáč který stojí přes 20tisíc. Dneska to vyrábí jak BBS, OZ-racing, Ronal, to jsou značky, které sakra něco znamenají. Hořčíku je víc díky Číně. Za mých dob v hojném množství byl hořčík tak akurát ve vitamínových tabletkách. A vědět to, tak se podělám smíchy a říkal bych tomu multivitamínové kola... :D
Elektron používám hlavně v oboru elektro, nebo elektrochemii...

03.11.2014 | 10:05:15 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: elektrony?

A ještě taková věc, když příjdeš s pravými elektrony do servisu na opravu, tak Tě nepříjmou, protože ty se spravují úplně jinak než běžné hliníkové kola. Takže jak je možné, že člověk, který pracuje v servisu mluví o elektronech. Tohle je totiž jeho živnost a klamat lidi by fakt neměl! Když mechanik vysloví lživě pojem ELEKTRON, tak je tady něco špatně v celém českém motoprůmyslu! Ty vado vždyť je to úplně jiný materiál. Borec si koupí kola za 20tisíc a pak je může vyhodit, protože se nedohledá opravny. Navíc když mu zruší prodejnu, která mu to prodala, tak se nikde ani nedoptá.
Je hezké obhajovat ty, kteří elektron viděli tak na obrázku, ale co Ti poškození. Výrobci, skuteční majitelé, Ti co to opravují a co to udržují? A co přehazování gum na elektrony? Zvládne to běžný pneuservis? Když vyvažování má hliník a plecháč jinak? Proč né hořčík, který nemá být povrchově narušen, tedy co nejméně. Když se tam majitel zeptá, jestli to mění na elektronech? Tohle přesahuje víc, než si představíš! Jasně musí se zmínit o hořčíku. Co když mu ale bylo prodáno kolo jako elektrony doopravdy, protože to tak chtěl a někdo mu to sehnal, například kámoš, co má lidi v závodech a toho člověka už není?
Kurnik vždyť je to tady na trhu neskutečná šmelina!

03.11.2014 | 10:38:12 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: elektrony?

Svlastiku, ty truhlíku. Na začátku této debaty o ničem jsi tvrdil toto: "Naopak v běžném provozu se používají elektrony víc než kdysi, ale v závodním provoze už ne. Kdysi to bylo jeden z 10 tisíců kol. Dneska 1 z 800? :)." Své tvrzení si v zápětí vyvrátil odkazem hořčíková kola, která jsou však způsobilá jen pro závodní vozy, viz certifikáty na tvém odkaze "www.jsm-autosport.cz/autosport/". Pak, aby v tom byl větší guláš, jsi přidal odkaz "www.sadac.cz/disky/speedline-corse-zavodni-disky-lita-kola/" na opět závodní kola, ale ani jeden odkaz na kola z hořčíkových slitin pro běžný provoz. Proč asi? Protože hořčíková kola se nepoužívají z bezpečnostních důvodů. Slitina elektron je silně hořlavá, zejména její třísky. Stačí se diskem otřít o obrubník trošku rychleji a kolo vzplane. A že by se hořčíková kola vyráběla kováním, tomu snad věříš jenom ty. Tak zanech plků o ničem a dej si pauzu. Nikdo na ty tvé blitky není zvědav.

03.11.2014 | 14:09:00 |   | 78.102.253.* Reagovat

RE: elektrony?

O homologaci tu nikdo nepsal. :D Koho by to zajímalo, na pozemních komunikacích, jde tu o závodní kola, to jsou speciály a ježdění. :D
Kolikrát jsem viděl příklady, kde si borci kupovali kola rozměr 20" v TP jeden rozměr sotva 17" a před technickou šlo auto na plecháče. Prostě Tunning móda, a když máš edici RS, např. Fábia, Octávia, tak to je skoro pro tunnera taková povinnost udělat repliku doslovně. :D

03.11.2014 | 14:35:19 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: elektrony?

Bezpečnost? Že by obrana proti Čínskému dovozu hořčíkových kol?
Nebyl jsem svědkem hoření kol, tedy disků a to ty disky tu fungovaly kolik, 80 let? Ale hoření pneumatik to bývalo na denním pořádku. :D
Guláš v tom není, vždycky to byly závodní kola nebo určená pro supersport. Kované kolo? hmm a co třeba oprava kola, při prasknutém středu, to už pak kované je ne? A co třeba OZ, asi neumíš číst pořádně, když jsem napsal, že OZ zveřejnil na internetu materiál pro výrobu KOVANÝCH kol. OZ ale hledat nebudu, protože ten má neuvěřitelný rozsah kol, to je světový výrobce a nebudu hledat jehlu v kupce sena! A možná ani závodní kola nemá zveřejněné. Jak vidím, ty si ty mé blitky sežral. Fuj, tohle si představit obrazně. Chceš ještě něco vyzvracet, aby sis dal něco teplého? :D

03.11.2014 | 17:58:50 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

Komentář byl smazán administrátorem

 

16.12.2024 | 23:06:41 | âîň ňŕęŕ˙.  | 37.212.55.*

RE: elektrony?

Elektron = Hořčíkové kolo AZ91(že by 90procent hořčíku?) a jiné číslo označení, které je na wiki.
Hliníkové kolo je hliníkové kolo. :)
Vsadím se, že s Čínou příchází jiné příměsi třeba označené jinak, ale třebas 30% hliníku 59% hořčíku a ostatní. Ale pokud nezasáhne brusel a EU a nedá do zákona povinně obsah materiálu, tak nevíme nic. :(

31.10.2014 | 09:57:26 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: elektrony?

Oprava, teď už je nepoznám z fleku(ale jde to poznat v obchodě potěžkáním a porovnáním stejného typu), protože v tom nechodím, mám toho plný kecky kašlu na hliníky, jezdím na plecháčích auto mi má sloužit, né abych mu kupoval hliníky za peníz dražší a ještě aby ty hliníky vydržely méně než plecháče. Rovnání hliníků, vyvažování kol, a až moc časté všechno je na tom dražší 2x víc než co stojí na plecháče a opakuji, plecháč vydrží klidně i 25let. Zbavuji se i plecháčů 30let starých(na kterých drží nafouknuté gumy přes 5let co jsem to pořídil a předtím nevím), protože jsem měl stejnou rozteč z VW golf II. :D Takže ee kupuju do auta to co nejdýl vydrží a nejméně stojí a vzhled je až to druhé, v mládí jsem se vydováděl dost a taky nemám 5 let staré auto abych se s ním prezentoval. :D

31.10.2014 | 07:52:51 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: elektrony?

Okamžitě doktora absolutně nechápeš o čem tady píší.........na materiál seru o tom jsem nemluvil pouze o to že to je slovo které desítky let patří k určité věci a i dnes když už se vyrábí jinak tak stejně jej používají bez ohledu z čeho to je dnes prostě zvyk jako spousta dalších jiných slov.Chápeme konečně??????? jednoduše pod slovem elektrony ví každý oč se jedná a je jedno z jakého materiálu se to dnes vyrábí.
A pokud nepřekousneš takovou kokotinu nebo máš kolem sebe lidi kteří musí značit vše přesně dle obsahu tak ti nezávidím.....

31.10.2014 | 14:01:31 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: elektrony?

Po čase ježdění takových kol, uniká vzduch z pneumatik velmi mírně. Jestli byl člověk zvyklý na klasické plecháče(neuvěřitelný poměr kvality), nehlídal si to. Pneumatiky velmi mírně podhuštěné(okem nepostřehnutelné), zvýší se spotřeba, jednoduché jak facka. Ty vado je to marný, je to marný, je to marný! Hlavně rozebírat z čeho jsou hliníkové kola vyrobené, opravdu na hlavu, co vám to pomohlo na odpověď o spotřebě?
PRD!

29.10.2014 | 10:42:22 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

Nevím

Nevím jak na Slovensku..ale u nás se píše tuning s jedním N :o))

08.01.2008 | 22:02:50 | KubikCv Reagovat

Na Slovensku

sa pise tunning s dvoma,vynimocne aj s troma N.S pozdravom frodo

25.10.2014 | 21:51:25 | frodo  | 90.64.58.* Reagovat