Recenze Kentoya XOR 125 Generic XOR 125
“Levný, přesto hbitý a líbivý skútr.”

Autor recenze: Daelimek (21 let),
Kraj Vysočina
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:125 Stav km při koupi:400 km Stav km nyní:1 500 km Způsob řazení:automat Status motocyklu při koupi:ojetý Jak dlouho motorku používáte? 3 měsíce Průměrná spotřeba: 2,85 l/100 km Vloženo: 12. 7. 2008

Hodnocení inzerátu: 25 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí motorka: Malaguti Centro,Yuki Rally,Daelim NS 125,Fichtl

Koupili byste další motorku tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na motorce

Zatím žádné..ťuk, ťuk,


Hodnocení a zkušenosti s motorkou

Generic XOR 125 (nesprávně Kentoya), je montován ve Francii a to z dílů,vyrobených v Číně. Skútr má neokopírovaný design navržený rakouským návrhářem významných tamních budov. Všechny mechanické části a důležité šrouby u kterých se počítá s jejich častým povolováním jsou ošetřeny velmi kvalitní vrstvou připomínající stříbro. Zatím mám najeto 1.200km a nikde žádné vrzání,skřípání,praskání,únik oleje či odpadávání šroubků,jak to bylo u mé předchozí Yukiny. Možná materiál sedla není nic moc, mohl by být pevnější a hlavně tlustší {chápej - tvrdší}. Osvětlení skútru je efektní, skútr má jako potkávací světlo čočku, kterou známe z dražších aut. V noci by intenzita mohla být trošku větší, ale svítí lépe, než třeba Daelim NS 125 (další můj exskútr).

Po pár kilometrech jsem ihned poznal, že se jedná o ryze městský skútr, posed je velmi vysoký (mám co dělat - 169cm dělá své :-( ). Skútr je mimo město doslova mimo, tam kde můj Daelim (9kW) směle jel, tam XOR nemůže a umírá. Maximálka na XORu je cca 85km/h, šlo by možná i více, ale skútr se jíž při osmdesátce vyloženě přetáží a kvůli typu pohonu (místo řemene,tam nacpali řetěz), bych rychleji ani jet nechtěl. Ovšem co nedohání XOR na maximálně, jde mu ve městě. Akcelerace jsou vyloženou chuťovkou, protože výborné zpřevodování dokáže skútr vyhnat kupředu až nevídaně. Tam kde u Daelimu muselo být půl plynu na rozjetí, zde stačí čtvrtka. Samozřejmě hmotnostní rozdíl 30kg ve prospěch XORu mluví také za vše. Jak jsem si mohl všimnout, Generic se snažil čínské díly alespoň částečně vylepšit a tam, kde jsou typické problémy, tam je vše podchyceno. Výfuk je kompletně z nerezu, takže rez se nekoná. U mé Yuki začal výfuk reznout po 2 zmoknutích. XORův výfuk je kompletně zajímavý. Jedna série měla problém s jakýmsi jeho praskáním,ale řešilo se výměnou kolena, teď je vše v pořádku a pokud tomuto výfuku občas dopřejete Silichrom, uvidíte jak se bude krásně blýskat.

Ovšem jedinečná věc je jeho zvuk..hluboký až dunivý..dle mě,nemá konkurenci. Abych také stále jenom nechválil, uvedu pár věcí, které bych změnil. Vibrace, řekl bych že jsou větší i než u Daelimu. Chtělo by to skútr nějak zklidnit. Přemýšlel jsem o podložkách, ještě uvidím jak to vyřeším. Dále bych změnil ventilovou techniku. 2 ventily na válec je prostě málo, rozmazlen Daelimem bych uvítal ventily čtyři. Narostl by jedna výkon, ale hlavně kultivovanost motoru.Dále bych určitě zlepšil chlazení, Daelim měl kapalinové chlazení a prostě neznal únavu.

Zrovna tuhle jak byly vedra jsem si to trandil do 25km vzdáleného města, téměř celou cestu na plný plyn samozřejmě.Je fakt,že byly zrovna vedra,ale když jsem dojel,skútr bych vyloženě přehřátý.Akcelerace děsná a neustálé chcípání si vyžádaly 10min. přestávku. Tohle jsem s Daelimem nezažil.Ten najel i 200km v kuse.

Dále by to mohla být příšerně malá 4litrová nádrž,což je opravdu horor. Nic mě už dále nenapadá, však ono se časem něco najde. Budoucího kupujícího by mohla také zajímat spotřeba. Takže motor je zatím syrový, ale měřím téměř od začátku, kdy skútr vlastním. Při jízdě solo jsem naměřil 2,8l/100km a při jízdě ve dvou + mimo město, tedy vytáčení motoru jsem naměřil 3,2l/100km. Ono jak jsem už psal s tím přehříváním, málokdo ví, že skútr je koncepčně stavěný opravdu nejvíce na město.

Jen si vemte tuto situaci, je 28°C ve stínu a vy jedete na skútru,třeba XORu někam ven, v tu chvíli je skútr na nejvyšších otáčkách, protože co si budeme povídat 125ccm stačí opravdu jen do města (o padesátkách nemluvím,to jsou sekačky,ty bych zakázal,jen brzdí provoz),no a jak skútr točíte, vzniká větší teplo. No jo,jenže skútr je celý zakapotovaný a tak hlava motoru není chlazená ani náporem vzduchu. Možná jste si někdy všimli takové malé krabičky vedle výfuku, ano správně, to je ventilátor.

On je sice regulovaný, takže čím více otáčet motor točí, tím více se točí i větrák, ale nedělejme si iluze o tom,že by takový paskvil stačil na uchlazení motoru nacházejícího se ve vysokých otáčkách. Zde pak ventilátor postačí fakt jen ve městě, kde se se skútrem popojíždí a při stání na křižovatce,tedy volnoběžných otáčkách ventilátor v pohodě motor uchladí, zde pak zaostávají klasické motocykly, které jsou chlazeny náporem vzduchu, který na křižovatce vlastně žádný není :-)

No rozhodně se ještě rozepíšu, protože na skútru jezdím téměř denně a tak pokaždé něco objevím...pokud máte nějaké dotazy,klidně napište,

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 25


Komentáře uživatelů k recenzi Kentoya

Vložit komentář

Čínský šrot,

Vážení, pro ty co zde píší jaké jsou Číňani úchvatní, tak tito lidé nejezdili nikdy na skútrech, ale jen na těchto paskvilech. Jen bych chtěl poprosit kde se daji koupit tyto zázračné stroje v zapadni EU???? Jedeno jediné místo kde bych ji koupil tu úžasnou značku???? Stačí zadat na mobile a prostě ten šrot tam nenajdete 🤗

07.08.2018 | 06:27:13 | Jarda  | 62.201.27.* Reagovat

Kentoya, NEKUPUJTE nízká kvalita, je to pouhá náhraška skůtru

Kentoyu jsem koupil s vidinou levnějšího cestování přes léto do práce. Neočekával jsem žádné zázraky, ale take jsem netušil že kupuji něco co se skůtru akorát podobá. Byl jsem rád že jsem se po měsíci Kentoye zbavil. Pro srovnání skůtry 50 ccm jezdí daleko lépe než kentoya 125. Kentoyu nekupujte, raději si došetřete na značkový skůtr a ve výsledky ušetříte ( spotřeba přes tři litry oproti dvěma u značkových skůtrů 125, servisní interval 2500 km oproti značkovým skůtrům 6000km a životnost si sami domyslíme. Nemluvím o tom jak je kentoya líná a slabá zpracování a další věci které Vás při výběru kentoye neudělají šťastnými.

12.12.2017 | 16:27:33 | Pavel  | 80.78.146.* Reagovat

Reakce po letech

Přátelé, jsem autor recenze. XORa už mám dávno pryč. Se skútry jsem celkově skončil, protože auto je prostě pohodlnější. Přesto, sloužil dobře. Na dotazy již odpovídat nebudu. Debata o čínských skútrech je již pasé. Stále je lze sehnat, ale kvalitnější skútry už klesly na ceně, takže nevidím důvod kupovat čínu. Přesto - srajdy z AutoKelly se těší obrovské oblibě.. :-)

17.05.2017 | 15:57:29 | Daelimek  | 46.13.2.* Reagovat

Kentoya

skvělá Kentoyka, já kupoval podobnou z shopu kentoya.cz a jezdím na ní jako král.

20.09.2016 | 22:30:53 | Dominno  | 109.105.39.* Reagovat

Pouziti

Tak ono asi taky pujde o pouziti, ne? Ja shanim nejakou levnou cinu aspon v nejaky kvalite na chatu na ryby a hospody... Kdyz mi tam nekdo vykrade drevak tak se z toho nepicnu a nebudu tam huntovat skutr za 80tis... takze jako levny popojizdedlo z druhy ruky pro me dobra volba... nechapu ty histericky komentare...

17.06.2016 | 15:28:44 | Pyrrus  | 37.188.142.* Reagovat

čínské skůtry

Chtěl bych pouze připomenout majitelům čínských skůtrů, kterým to možná v tisku a tv uniklo, že od nového roku je pro ně rozšířeno povinné vybavení skůtru o pytel na mrtvoly. Tento pytel, si mohou zakoupit v univerzální velikosti v kterémkoliv pohřebním ústavu s15% slevou pro sebe a ostatní členy své rodiny.Jako dárek od nás dostanete zdarma roční členství v klubu přátel žehu.(delší členství ještě žádný z našich zákazníků nepotřeboval.)Hodně najetých kilometrů v nové sezoně(alesponˇ500km bez závad)vám přeje a těší se na vás náš tým perfektně zaškolených hrobníků.

04.04.2016 | 18:20:58 | anděl strážný  | 80.78.146.* Reagovat

Náhrandí díly

zdravim, mam takovou prosbicku, sháním pár náhradních dílu na tuto motorku, jedná se přesně o generic XOR 125 cc a konkrétně potřebuji kryt ventilátoru na kentoyu je trochu jinej nez na generic, po puvodnim majiteli je tam cast ulomena, a nechci aby nejakej sutr ci cokoli znicilo lopotky v nasavni.

predme děkuji za odpoved.

26.05.2013 | 19:30:44 | Martin  | 88.103.28.* Reagovat

Kentoya XOR 125

Dobry den nezlobte se ze obtezuji,ale mam ten samy typ skutru a nevim si s nim rady.Nevite jaka by tam mela prijit baterie?Nebo nemate nejaky manual,ktery by jste mi zaslal treba na email?freudl.jiri@seznam.cz Moc by jste mi tim pomohl.Predem dekuji za odpoved

25.07.2012 | 15:35:48 | Jirka  | 193.85.36.* Reagovat

Čína

Měl jsem Suzuki AN125, Yuki Hawk 125 a teď Majesty 250, ale na Čínu nemůžu nijak nadávat, jezdila dobře, a po lese na velmi špatné cestě vše v pořádku. A kde jezdí více skůtrů jak v Číně? Tak by měli mít nějaké zkušenosti.

12.12.2010 | 11:06:08 | radek Reagovat

RE: Čína

V Indii.

27.05.2013 | 15:15:47 |   | 89.102.162.* Reagovat

Anonyme

V Číně se dělá vše, židle na které sedíš, klávesnice, na které píšeš, trenky, do kterých prdíš..prostě všechno..pokud se ti to nelíbí, tak si jdi a kup si předraženýho značkovýho skútra... :-D

18.07.2010 | 21:54:52 | Mr. Amoleta Reagovat

RE: Anonyme

V číně se nevyrábí skútry, ale plácají ,,parodie na skútr"... Jestli tady někdo obhajuje tento čínský paskvil a má tu drzost ho srovnávat se značkovými stroji, tak by se měl podívat, jak vypadá, z čeho se vyrábí a jak funguje opravdový skútr, který jezdí v civilizovaném světě (itálie, Francie, Španělsko), ne v komunistické číně! Proč myslíte, že si např. v Itálii téměř nikdo čínského skútra nekoupí???

01.03.2014 | 18:49:56 | JK  | 193.165.72.* Reagovat

to Anonym, Kája

Nechť si o vaší inteligenci udělá názor každý sám..jste jen hlupáci, nikdy jste na tom nejezdili, takže držte pysk..

28.06.2009 | 16:01:01 | Daelimek Reagovat

jestli by se mělo něco zakázat, tak komplet všechny šity z číny. Jsou nebezpečné. Kdyby měly nějaký test bezpečnosti jako auta, tak tu nejezdí ani jeden.

25.06.2009 | 10:26:13 |  Reagovat

RE:

Plně s Vámi souhlasím! Víte, ono to je tak, že v civilizované Evropě tyto výtvory žádné homologace nemají, ani mít nemůžou, protože tam fungují zákony tak, jak fungovat mají, ne jako tady u nás, kde je se dá zaplatit téměř vše - i ta jinde nemožná homologace... Je to katastrofa a smutné je, že mnoho lidí tady u nás - v rozvojové Evropě tohle vůbec nechápe, je mi z toho vážně špatně...

01.03.2014 | 18:55:53 | JK  | 193.165.72.* Reagovat

To je dobrý, jak majitel a pisatel recenze srovnává: Daelim, Kentoya, ještě možná Yuki - samý klenot! To je jako srovnávat šišlavýho, koktavýho a pajdavýho! Doprdele, svez se někdy na NORMÁLNÍM skútru ! Ty chceš zakazovat padesátky? Ty blbe, lecjaká padesátka od Italů by ti natrhla prdel - a bez přehřívání! Oni totiž umí!

21.06.2009 | 21:39:15 | Kája Reagovat

No to by mě fakt bavilo, koupit si čínskej zvratek a potom trnout, co z něj upadne a kolik toho upadne a jestli někam dojedu... Co blázníte??? Proč si takové blitky kupujete??? Vy nevíte, že čína neumí vyrobit nic normálního, ani boty, ani hodinky, ani kabelky, ani rifle, ani hračky aby se to neposralo??? Jak můžete podporovat výrobce a prodejce takových plagiátů a škvárů? Proboha existují super motorky a skůtry, aŤ už Piagio, nebo Peugeot, a další, kvalitní, spolehlivé. A že jsou dražší? No jasně, taky za něco stojej a jezdí. Koupíte si čínskou napodobeninu s vidinou, jak jste ušetřili, a pak tady brečíte!

21.06.2009 | 21:32:03 |  Reagovat

autor recenze

Nyní mám ujeto 5500km a krom výměny řemene a válečků nic extra. Možná si řeknete, že jsem řemen a válečky měnil brzy, ale ty čínské opravdu mnoho nevydrží. Nahradil jsem je kvalitnějšími takže uvidíme. Jinak výfuk nepraskl, takže paráda..uvidíme dále

20.06.2009 | 16:48:32 | Daelimek Reagovat

RE: autor recenze

Tak to je vážně bomba, když v 5.500km ještě stále výfuk drží!!! U SKÚTRŮ (nemyslím tím čínský sajrajt), vydrží výfuk klidně i 100.000km aniž by praskl...

01.03.2014 | 19:00:47 | Honza  | 193.165.72.* Reagovat

to Mattig.one:

Dobrý den,
to jste zřejmě trefil vyloženě na špatný kus, znám 3 lidi s XORem a zatím naprostá spokojenost..někteří mají už vysoko přes 10tis. kilometrů. Jinak ano, s výfukem byly u určitých sériích problémy, a řešení bylo opravdu šílené. Samozřejmě, že kvalita je největším problémem čínských skútrů, ovšem dobrý servis, který naštěstí u nás ve městě máme, dokáže nedostatky čín trošičku vylepšit. Vašich zkušenosti se opravdu děsím a doufám, že mě to nepotká. Mám totiž najeto jen 2.000km a záruka mě končí v dubnu roku 2009..kupoval jsem skútr jako ojetý..no zatím problémy nemám, jen mě zlobí startování studeného motoru, myslím si, že to bude automat. sytič, uvidíme jak to vyřeší servis. Jinak doporučuji výměnu svíčky, zkusil jsem NGK a jsem naprosto spokojený, skútr jede daleko lépe a nechá se lépe vytáčet..Jinak pokud se vrátím k servisu Kentoya, znám lidi, kteří si hrůzou rvali vlasy z hlavy, ale stejný přístup je i u Yuki a kdejaké číny. Nelze to brát tak, že je pouze Kentoya špatná. Zárukou bezproblémového používání číny opravdu závisí na kvalitě servisu, znám lidi co měli poměrně drahé,značkové auto a kvůli servisu dopadli velmi špatně..
Možná by nebylo od věci vyzkoušet více dealerů Kentoya, jinak jen se zeptám, jak přesně to praskání začalo ? Já jsem si totiž již při koupi všiml toho, že když jedu třeba 40km/h a povolím plyn, tak ve výfuku jakoby praská, jakoby jemně ševelí..nevím jak bych ten zvuk popsal..jinak vím, že výfuk praskáním trpí, takže se ho snažím kontrolovat..Závěrem zde hodím link na můj web, kde se tímto a nejen tímto skútrem zabývám: http://chinessescooters.blogspot.com/

02.08.2008 | 16:55:13 | Daelimek Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Kentoya