Rok výroby:1997Typ motoru:125Stav km při koupi:32 000 kmStav km nyní:37 000 kmZpůsob řazení:automatStatus motocyklu při koupi:ojetýJak dlouho motorku používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:3 l/100 kmVloženo:22. 7. 2009
Vespa byla zakoupena s italskou odhláškou pro přepis na českého majitele. Byla lehce bouraná - popraskané plasty přední masky, položená na obě strany, bez zrcátek. Obecně jako "hodně použitá".,
Hodnocení a zkušenosti s motorkou
Po koupi jsem Vespu celou rozebral, sehnal nové plasty a příslušenství, které chybělo nebo bylo poškozeno, nalakoval a poskládal. Od té doby zatím ke spokojenosti jezdím.
Jízdní zkušenosti hodnotím jako nadprůměrné. Je to subjektivní hodnocení, jiný typ skůtru jsem nevlastnil delší dobu abych mohl porovnávat. Takže porovnávám na základě zkušeností se svezením se na skůtrech svých přátel.
Jízda na Vespě je pohodlná, mezi klady řadím pro řidiče i spolujezdce dobře řešené sedlo. Přední část skůtru je dostatečně široká, aby za deště i za zimy dobře chránila holeně a kolena řidiče. Úložné prostory v kastlíku pod řidítky bez problémů pojmou povinnou výbavu. Horší je to s kyblíkem pod sedlem pro uložení helmy - moje integrální přilba se tam prostě nevejde. Vozím na zadním nosiči kufr a ukládám ji tedy do něj.
Motor je vzduchem chlazený 125ccm čtyřtakt. Disponuje výkonem 8kW (12PS). Je osazen el. starterem a v případě potřeby je možné startovat i mechanicky. Cestovní rychlost se pohybuje mezi 80-100km/h při průměrné spotřebě do 3L / 100km. Když ranní teploty dosáhnou alespoň 10C, dojíždím denně do 20km vzdáleného města za prací. Šestilitrovou nádrž benzínu vyjezdím za týden.
Při srovnání se skůtry stejné velikosti a váhy, které kamarádi přestavují z 50ccm na 70ccm, je tento stroj znatelně tišší, obdobně výkonný a má nižší spotřebu. Navíc se jedná o klasiku :o),
Komentáře uživatelů k recenzi Vespa ET4 125