Rok výroby:2000Typ motoru:2998/135 kwStav km při koupi:104 000 kmStav km nyní:161 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:9,5 l/100 kmVloženo:3. 5. 2008
Dva roky vlastním BMW E39 530 dA, motor 135 kw. Vozidlo jsem kupoval ojeté od prvního majitele v showroomu dealera BMW. Předchozí majitel pravidelně navštěvoval autorizovaný servis a o vozidlo se staral.
Za dva roky co s BMW jezdím jsem nezazamenal žádnou závadu. Servisní inerval (olejový) mám nastaven na 30 000 Km, jezdím na olej long life a i při 160 000 Km nedolevám mezi intervalem žádný motorový olej. S motorem maximální spokojenost. Co se týče brzd, vydrží zhruba 15 000 Km, podvozek zatím drží, měnil jsem ve 150 000 Km všechny tlumiče a nyní mne čekají silentbloky přední nápravy, což je standardní výměna u každého vozidla.
Jediná závada, resp. bolest BMW je palubní přístrojová deska (display), zhruba po třech letech provozu didplay uvadá a nejsou vidět některé údaje.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Osobní zkušenosti s BMW pětkové řady E39 s třílitrovým dieselovým motorem jsou jen ty nejlepší. Vozidlo má nadstadardní výbavu (kožený iteriér, dřevěné obložení), skvělou muziku a M paket. Poměr pořizovací ceny a užitné hodnoty (radosti) vozu je ideální. Pětileté vozidlo po faceliftu se dá pořídít zhruba za 400 000 Kč, záleží na výbavě, ale určitě bych doporučil koupit vůz u autorizovaného dealera BMW s historií a servisní knihou v nabídce jich je dostatek.
Co se týče provozu, nadstardardní výkon umožňuje dieselu sportovní jízdu a při normální jizdě a lehké noze se dostanete i na 9,5 l a to i ve městě. Pravidelný servis se dá provádět i u jiných kvalitních firem, které sevisují BMW za poloviční ceny než u autorizovaných dealerů a to i vč. diagnostiky. Na trhu je velký výběr plnohodnotných náhradních dílů za přijatelné ceny, nepočítaje doplňků.
Za sebe mohu říci, že po minulých zkušenostech s jinými vozidly u BMW určitě zůstanu je to celkově povedné vozidlo s pečlivým vývojem a vlastní identitou, je bepečné, rychlé, poměrně úsporné a především krásné.
Vážení, nedá mi to abych nezareagoval na níže uvedené recenze. Pánové, motorový olej nemá jen funkci mazání, ale i čištění vnitřních motorových částí, konkrétně karbou, který se při spalování usazuje, proto je lepší si pár kurun připlatit a dopřát vozu kvalitu. Barva oleje se u každého vozu (u vozidel s instalovaným LPG později) mění na černou barvu, ješte jsem neviděl zlatý olej po výměně a ujetí 1 500 Km. Pokud je motor v pořádku a olej nežere, tak je to normální jev a na vlastnosti oleje, resp.jeho viskozitu (mazání) to nemá vliv, proto není po použití kvalitního oleje problém najet i 30 000 Km. Pokud je interval od výrobce při použití oleje longlife nastaven na 30 tis. souhlasím, že je lepší ho preventivně vypustit o něco dříve. Zásadní a důležitá je průběžná kontrola na měrce, idální hladina motorového oleje je něco málo nad středem mezi MAX -MIN. Málo oleje znamená hůře namazaný motor a turbo při vyšších otáčkách, příliš mnoho oleje způsobuje velký tlak v motoru a případné natěsnosti (vana, víko ventilů, atd.), také trpí pístní kroužky, což je velké riziko! Typ pro všechny dezinformované machry, kteří žijí v iluzi: Podívejte se na a pak se teprve můžete dohadovat, až se něco praktického dozvíte a nastudujete.
prečítal som Vašu diskusiu chlapi,miestami som sa až pozastavil,ja osobne mením olej po 10 0000 km,a lejem iba 5w-40,plnú syntetiku,a vždy keď ide von,tak je čierny ako smola...nemal by som to srdce najazdiť na ňom 30 000km a podobne.olej je pre motor základ,kto nemaže,nepojede...:-)a životnosť motora tu má tiež svoju rolu.
Jak řikám, auto slouží mě, ne já jemu.Však ta laguna je taky celkem pekáč, až dojezdí, tak vyměním motor a bude klid, pač kastle je zdravá, je to rok 1996, je fakt že ten motor hovno jede (cca 85 koní), ale abych kupoval olej atd...to ne
si deláš prdel ne?olej po 15 tis.km čirí?no mal som dizle,benziny ale olej čiri nikdy nebol,menim si ho sam,teraz mam nové Combo,a long-life olej som menil na 20 tis,a číri nebol urcite,sice ale ani čierny jak uhol tiež nie ako na dízly,ale zbierať špaky pod oknami by som určite nechcel ako ty s olejom,vsak on ten olej nieje až taký drahý,kup si nový radsej,vsak ten olej ti oplachuje z motora vsetok sajrajt,to je ako voda s pračky,a ty to tam nalejes
Máte někdo zkušenosti s automatickou převodovkou u BMW E39 530 D?Dozvěděl jsem se, že se do těchto vozů montují převodovky ZF nebo GM. Zvažuji koupi BMW 530 v naftě a řeším jestli manuál nebo automat. Na trhu ojetin se dají koupit pěkný kousky, některé mají nalítáno kolem 120 000 Km, stáří 5 let a samozřejmě se serviskou, což není a BMW zas tak moc. Nechce se mi už kvrdlat ale obavy z automatu jsou. Vzkaz pro Antonia: označení dA je automatická převodovka, takto to u BMW uvádějí v TP.
Olej beru od sousedů kteří mají malou autodílnu.Beru od nich polosyntetiku starline, kterou oni mění po 15 tisících.Takže olej je většinou i docela čirý.
Pardon, teraz som si všimol, že friťák leješ namiesto nafty, ale aj tak tvrdíš, že olej len dolievaš, aj to nie nový. To prosím Ťa chodíš po servisoch a berieš od nich zo suda použitý?
Píšeš, že s autom si najazdil asi 84 tisíc km. To znamená, že si ho kúpil, keď malo najazdených cca 280.000 km. Nechceš mi dúfam nahovoriť, že aj predchádzajúci majiteľ namiesto výmeny oleja len dolieval friťák. To by sa totiž to auto nedožilo toľkých km.
Auto má sloužit mě, ne já jemu...Má najeté 360 tisíc a uplne o.k..To, že se musí dávat kvalitní olej po 15 tis, km a jezdit na kvalitní naftu je jen marketingový tah aby výrobci vydělali.
ja olej vůbec neměním, jen dolívám cca 2 litry na 10 tisíc(ne nový), ročně najedu tak 30000, auto mám 3 roky a jezdí bez problémů.Dohromady jsem na něm najel asi 84 tisíc km a bez problémů. Jezdím na fritovací olej. Nejsem otrok auta. Auto Laguna 2,2 D. Co je výměna oleje, nebo nafta, nevím:o):)
Troska sa v motoroch a autach vyznam a s vymenou oleja po cca max 15tis.km si stojim. Niektore zaujimave fakty su uvedene aj v nasledujucom odkaze http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=12 a predpokladam ze su celkom objektivne kedze tato firma sa pokial viem predajom a distribuciou oleja nezaobera. Netvrdim ze motor BMW nevydrzi pri setrnom zaobchadzani aj pri longlife systeme niekolko sto tisic km ale ide o to ze by mohol este omnoho viac :-)
Zdravím všechny. Auto na fotce je opravdu moc pěkný. Ještě co se týče brzd, mám BMW E39 530 benzin automat a většinou jezdím ve městě, výměna předních destiček po 15 000 Km je zcela normal. Můžete najet i 18 až 20 tisíc, ale je prasárna čekat až se rozsvítí kontrolka opotřebení, je lepší průběřně kontrolovat obložení a raději je vyhodit než oddělat kotouče. Za ty dva a půl tisíce to fakt nestojí. A ještě k oleji longlife, můžu potvrdit zmínku pisatele, sám také na něj jezdím MOBIL a kolega co má stejný typ motoru jako pisatel J.F. třílitr diesel opravdu mění cca po 30 000 Km a nedolévá vůbec nic. Kontrola - upozornění na výměnu oleje se mu rozsvěcí po ujetí cca 28 000 Km, vůbec žádný problém. Tyto oleje jsou na to stavěné, četl jsem výsledky testů a při ujetí až 60 000 Km měly stále minimální vizkozitu a motor se nezadřel, vůbec nebojte měnit až po 30 000 Km. Záleží na tom jak kdo umí a jezdí, pokud v zimě proženete studený auto tak moc turbo nešetříte, vršek motoru se maže pomaleji, totéž platí pokud pojedete ostrou jízdu třeba na dálnici v kuse je poté lepší nechat motor alespoň půl minuty až minutu běžet na volnoběh a pak teprve vypnout, opět tím šetříte motor výsledek je větší životnost motoru a minimální či žádná spotřeba motorového oleje. Prostě motory BMW jsou držáky a pokud jim dopřejete kvalitní oleje tak jezdí bez problémů, je mi líto souseda který má vytuněnou Fabii 1.2 HTTTTTPPPPP.....rychlý tři válce a do kopce to sokoro tlačí, když jede na loženej
Moc pekny kusok,aj ked mne sa viac paci v tmavomodrej.Kolesa tiez moc fajn. Ale tie brzdy sa mi predsa len zdaju trocha skoro opotrebovane po 15000km,posudzujem z toho ze vodic jazdi dost svizne,aj spotreba o tom nieco naznacuje kedze s tymto motorom sa da jazdit aj omnoho uspornejsie a tym padom by som rozhodne nemenil olej az po 30000km,podla mna je to k motoru dost nesetrne. Nech si hovori kto chce co chce,ked je motor namahany tak je naprosto namieste olej menit max.po 15000km. Ja pouzivam tiez longlife 0W30 a najneskor po 15000kilometroch ide z auta von,keby aj olej zniesol viac, ol.filter uz bude riadne zaneseny.
Skúsený vodič zistí z recenzie, že auto má autom. prevodovku (aspoň keď vie čítať), v týchto autách sú brzdy namáhané oveľa viac ako v autách s manuálnou.
15 000 km brzdy, to sou ti co 5 kilometrovej kopec sjíždí na neutrál a celou dobu mají nohu na pedálu brzdy a v kuse brzdí, brzdit se má přerušovaně a zkušenej řidič téměř brzdy nepoužívá.....a brzdí motorem , pokud to samozřejmě jde
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 530
Oleje
Vážení, nedá mi to abych nezareagoval na níže uvedené recenze. Pánové, motorový olej nemá jen funkci mazání, ale i čištění vnitřních motorových částí, konkrétně karbou, který se při spalování usazuje, proto je lepší si pár kurun připlatit a dopřát vozu kvalitu. Barva oleje se u každého vozu (u vozidel s instalovaným LPG později) mění na černou barvu, ješte jsem neviděl zlatý olej po výměně a ujetí 1 500 Km. Pokud je motor v pořádku a olej nežere, tak je to normální jev a na vlastnosti oleje, resp.jeho viskozitu (mazání) to nemá vliv, proto není po použití kvalitního oleje problém najet i 30 000 Km. Pokud je interval od výrobce při použití oleje longlife nastaven na 30 tis. souhlasím, že je lepší ho preventivně vypustit o něco dříve. Zásadní a důležitá je průběžná kontrola na měrce, idální hladina motorového oleje je něco málo nad středem mezi MAX -MIN. Málo oleje znamená hůře namazaný motor a turbo při vyšších otáčkách, příliš mnoho oleje způsobuje velký tlak v motoru a případné natěsnosti (vana, víko ventilů, atd.), také trpí pístní kroužky, což je velké riziko! Typ pro všechny dezinformované machry, kteří žijí v iluzi: Podívejte se na a pak se teprve můžete dohadovat, až se něco praktického dozvíte a nastudujete.
07.05.2008 | 09:54:26 | Tomáš F Reagovat
OLEJ
prečítal som Vašu diskusiu chlapi,miestami som sa až pozastavil,ja osobne mením olej po 10 0000 km,a lejem iba 5w-40,plnú syntetiku,a vždy keď ide von,tak je čierny ako smola...nemal by som to srdce najazdiť na ňom 30 000km a podobne.olej je pre motor základ,kto nemaže,nepojede...:-)a životnosť motora tu má tiež svoju rolu.
07.05.2008 | 07:05:08 | kakafko Reagovat
dement, že do toho nervu zbytečně prachy....aha...nejdu se lecit..jdu koukat na hokej:o)))prachy jdou utratit i jinak než za olej...
07.05.2008 | 00:52:05 | praktik Reagovat
to praktik
seš fakt dement jdi se léčit!
06.05.2008 | 23:52:47 | Reagovat
Jak řikám, auto slouží mě, ne já jemu.Však ta laguna je taky celkem pekáč, až dojezdí, tak vyměním motor a bude klid, pač kastle je zdravá, je to rok 1996, je fakt že ten motor hovno jede (cca 85 koní), ale abych kupoval olej atd...to ne
06.05.2008 | 23:49:38 | praktik Reagovat
si deláš prdel ne?olej po 15 tis.km čirí?no mal som dizle,benziny ale olej čiri nikdy nebol,menim si ho sam,teraz mam nové Combo,a long-life olej som menil na 20 tis,a číri nebol urcite,sice ale ani čierny jak uhol tiež nie ako na dízly,ale zbierať špaky pod oknami by som určite nechcel ako ty s olejom,vsak on ten olej nieje až taký drahý,kup si nový radsej,vsak ten olej ti oplachuje z motora vsetok sajrajt,to je ako voda s pračky,a ty to tam nalejes
06.05.2008 | 21:31:22 | bugy Reagovat
Automat
Máte někdo zkušenosti s automatickou převodovkou u BMW E39 530 D?Dozvěděl jsem se, že se do těchto vozů montují převodovky ZF nebo GM. Zvažuji koupi BMW 530 v naftě a řeším jestli manuál nebo automat. Na trhu ojetin se dají koupit pěkný kousky, některé mají nalítáno kolem 120 000 Km, stáří 5 let a samozřejmě se serviskou, což není a BMW zas tak moc. Nechce se mi už kvrdlat ale obavy z automatu jsou. Vzkaz pro Antonia: označení dA je automatická převodovka, takto to u BMW uvádějí v TP.
06.05.2008 | 19:28:19 | Mates Reagovat
Olej beru od sousedů kteří mají malou autodílnu.Beru od nich polosyntetiku starline, kterou oni mění po 15 tisících.Takže olej je většinou i docela čirý.
06.05.2008 | 17:17:03 | praktik Reagovat
Pardon, teraz som si všimol, že friťák leješ namiesto nafty, ale aj tak tvrdíš, že olej len dolievaš, aj to nie nový. To prosím Ťa chodíš po servisoch a berieš od nich zo suda použitý?
06.05.2008 | 16:58:58 | Petrík Reagovat
to praktik
Píšeš, že s autom si najazdil asi 84 tisíc km. To znamená, že si ho kúpil, keď malo najazdených cca 280.000 km. Nechceš mi dúfam nahovoriť, že aj predchádzajúci majiteľ namiesto výmeny oleja len dolieval friťák. To by sa totiž to auto nedožilo toľkých km.
06.05.2008 | 16:55:13 | Petrík Reagovat
Auto má sloužit mě, ne já jemu...Má najeté 360 tisíc a uplne o.k..To, že se musí dávat kvalitní olej po 15 tis, km a jezdit na kvalitní naftu je jen marketingový tah aby výrobci vydělali.
06.05.2008 | 16:44:40 | praktik Reagovat
Praktik
Ak to nieje recesia tak nech ma buduci majitel toho auta silne nervy :-)
06.05.2008 | 15:49:00 | Roman Reagovat
ja olej vůbec neměním, jen dolívám cca 2 litry na 10 tisíc(ne nový), ročně najedu tak 30000, auto mám 3 roky a jezdí bez problémů.Dohromady jsem na něm najel asi 84 tisíc km a bez problémů. Jezdím na fritovací olej. Nejsem otrok auta. Auto Laguna 2,2 D. Co je výměna oleje, nebo nafta, nevím:o):)
06.05.2008 | 15:29:26 | praktik Reagovat
Longlife
Súhlasím s Romanom - pre každé auto je ideálny interval 15000 km a motor určite vydrží dlhšie a menej sa opotrebúva.
06.05.2008 | 14:42:13 | Boss Reagovat
to "A" znamená, že to je automat
05.05.2008 | 19:30:06 | Antonio Reagovat
Longlife
Troska sa v motoroch a autach vyznam a s vymenou oleja po cca max 15tis.km si stojim. Niektore zaujimave fakty su uvedene aj v nasledujucom odkaze http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=12
a predpokladam ze su celkom objektivne kedze tato firma sa pokial viem predajom a distribuciou oleja nezaobera. Netvrdim ze motor BMW nevydrzi pri setrnom zaobchadzani aj pri longlife systeme niekolko sto tisic km ale ide o to ze by mohol este omnoho viac :-)
05.05.2008 | 17:53:01 | Roman Reagovat
dA
530 dA---co znamená to ,,A"? xd je 4x4 to vim, ale toto ne
05.05.2008 | 17:18:35 | jašin Reagovat
Zdravím všechny. Auto na fotce je opravdu moc pěkný. Ještě co se týče brzd, mám BMW E39 530 benzin automat a většinou jezdím ve městě, výměna předních destiček po 15 000 Km je zcela normal. Můžete najet i 18 až 20 tisíc, ale je prasárna čekat až se rozsvítí kontrolka opotřebení, je lepší průběřně kontrolovat obložení a raději je vyhodit než oddělat kotouče. Za ty dva a půl tisíce to fakt nestojí. A ještě k oleji longlife, můžu potvrdit zmínku pisatele, sám také na něj jezdím MOBIL a kolega co má stejný typ motoru jako pisatel J.F. třílitr diesel opravdu mění cca po 30 000 Km a nedolévá vůbec nic. Kontrola - upozornění na výměnu oleje se mu rozsvěcí po ujetí cca 28 000 Km, vůbec žádný problém. Tyto oleje jsou na to stavěné, četl jsem výsledky testů a při ujetí až 60 000 Km měly stále minimální vizkozitu a motor se nezadřel, vůbec nebojte měnit až po 30 000 Km. Záleží na tom jak kdo umí a jezdí, pokud v zimě proženete studený auto tak moc turbo nešetříte, vršek motoru se maže pomaleji, totéž platí pokud pojedete ostrou jízdu třeba na dálnici v kuse je poté lepší nechat motor alespoň půl minuty až minutu běžet na volnoběh a pak teprve vypnout, opět tím šetříte motor výsledek je větší životnost motoru a minimální či žádná spotřeba motorového oleje. Prostě motory BMW jsou držáky a pokud jim dopřejete kvalitní oleje tak jezdí bez problémů, je mi líto souseda který má vytuněnou Fabii 1.2 HTTTTTPPPPP.....rychlý tři válce a do kopce to sokoro tlačí, když jede na loženej
05.05.2008 | 16:23:04 | Tomáš F Reagovat
Moc pekny kusok,aj ked mne sa viac paci v tmavomodrej.Kolesa tiez moc fajn. Ale tie brzdy sa mi predsa len zdaju trocha skoro opotrebovane po 15000km,posudzujem z toho ze vodic jazdi dost svizne,aj spotreba o tom nieco naznacuje kedze s tymto motorom sa da jazdit aj omnoho uspornejsie a tym padom by som rozhodne nemenil olej az po 30000km,podla mna je to k motoru dost nesetrne. Nech si hovori kto chce co chce,ked je motor namahany tak je naprosto namieste olej menit max.po 15000km. Ja pouzivam tiez longlife 0W30 a najneskor po 15000kilometroch ide z auta von,keby aj olej zniesol viac, ol.filter uz bude riadne zaneseny.
05.05.2008 | 15:20:21 | Roman Reagovat
Skúsený vodič zistí z recenzie, že auto má autom. prevodovku (aspoň keď vie čítať), v týchto autách sú brzdy namáhané oveľa viac ako v autách s manuálnou.
05.05.2008 | 05:47:12 | Reagovat
15 000 km brzdy, to sou ti co 5 kilometrovej kopec sjíždí na neutrál a celou dobu mají nohu na pedálu brzdy a v kuse brzdí, brzdit se má přerušovaně a zkušenej řidič téměř brzdy nepoužívá.....a brzdí motorem , pokud to samozřejmě jde
04.05.2008 | 22:13:30 | Reagovat
15000km brzdy???nejak malo na desticky?
03.05.2008 | 16:46:12 | olso Reagovat
Jojo BMW su krasne
Prajem len nech Vam sluzi, co viac dodat, je nadherne.
03.05.2008 | 15:34:42 | misso Reagovat