Recenze Chrysler Stratus
“Jízní vlastnosti výborné, komfort nic moc.”

Autor recenze: Marek (43 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:2000 / benzin Stav km při koupi:100 400 km Stav km nyní:124 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 31. 3. 2005

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Chrysler Le Baron GTS

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Žádné vážnější poruchy se nikdy nevyskytly.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Koupil jsem si si toto starší auto, protože jsem vlastnil Chrysler LeBaron GTS a tím jsem byl přímo nadšen.
Bohužel asi naposledy v životě.
Tedy v porovnání s tímto, o deset let starším autem, jsem byl Stratusem dost zklamaný.
Po technické stránce mu nelze nic vytknout.

Brzdy perfektní.
V zimě výborně topí, klimatizace bez problémů.
Řízení, včetně serva je plynulé a auto výborně drží stopu i na nerovné vozovce.
ABS a airbag je dnes samozřejmostí.


Nedostatky jsou v dílenském zpracování. Tento vůz, asi jako dnes většina, je vysoce spotřební zboží - spotřebovat a zahodit.

Nedostatky:

Velmi rychle začíná koroze.
Příliš hlučný podvozek.
Málo dynamický motor ( 2000 ccm ).
Laciný interiér, o kufru ani nemluvě.

Je potřeba si uvědomit, že pořizovací hodnota nového vozu se pohybovala někde nad hranicí 700 000 kč a nemůžememe ho tedy srovnávat například z felicií.

Koroze, dle mého názoru začíná příliš brzy, především v lemech kapoty a zadních dveří, ale i víku zavazadlového prostoru. Nyní, tedy asi po osmi letech, je patrná i vně - víko motoru, spodní roh zadního okna. Lze usuzovat, že se nejedná o zinkovanou karoserii.
Dvoulitrový motor neposkytuje autu příliš dynamiky. Dostatečný výkon podává asi od 4000 otáček a to dává o sobě hodně, až nepříjemně vědět.

Podvozek je na můj vkus příliš tvrdý a často " vymete " kdejakou díru.
Tady je potřeba si dát pozor na příliš opotřebené spodní rejdové čepy předních kol. Zvláštní konstrukce přední nápravy, kdy pružiny a tlumiče jsou ukotveny do ramen, způsobuje, že celá váha vozu spočívá na výše zmíněných čepech a vůz na nich přímo visí. Doufám, že konstruktéři s tímto faktem počítali a velmi dobře je dimenzovali. Pokud tedy zjistíte vůli ve svislé rovině na předním kole, neváhejte a navštivte servis. Možná se tam zítra potkáme. Dnes jsem opět "protáhl" jednu díru po zimě a asi to byla poslední kterou si to nechalo líbit. Řekl bych, že ani nebyla tak hluboká, cca 8 cm, ale rána jako z kanónu.

Další problém je spojovací rameno horního a spodního čepu, které doslova čistí bláto s pneumatik a díky kterému v zimě nenasadíte řetězy.
Lze to však vyřešit použitím užších pneumatik 185, které jsou povoleny.
Celkově je na podvozku použito více čepů a silenbloků, tedy především na zadní nápravě, které vržou a vržou ať stříkáte kamkoliv.
Nikdy jsem nebyl zvyklý olej dolévat a překvapilo mě, že tomuto motoru přímo chutná - asi 1l na 4000 km.
Zavazadlovámu prostoru už nikdo žádnou pozornost nevěnoval. Víko bez polstrování, odpadávající koberce, nekryté reproduktory. Kromě objemu, pohled nedává tušit, že se díváte do útrob vozu vyšší střední třídy.

Shrnutí:

Tvarově velmi pěkné, spolehlivé a snad i bezpečné auto s omezenou životností. Nedostatky připisuji faktu, že se nejedná přímo o výrobek automobilky Chrysler, pod kterým je v Evropě prodáván, ale o produkt skupiny Dodge. Stejný vůz z produkce Chrysler nese v USA název Cirrus.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Chrysler Stratus

Vložit komentář

chrysler stratus

Nemužu s tebou souhlasit Marku...spis nez recenze me to prijde jako kritika kazdy auto ma svy mouchy a myslim ze kdyz to porovnas s vozy stejne tridy i financni kategorie tak stratus na tom neni tak spatne ja mam auto 12let stary a ta koroze je teprve v pocatku zalezi kdo jak se k tomu chova.mam 2litra a nemuzu rict ze auto neni zivy je pravda ze ten znatelnej rozdil kdy se prdel vozu prilepy k zemi a auto zacne znacne zrychlovat je az od 3 tisic otacek ale jako jediny agregat davany do tohoto auta je s manualni prevodovkou coz k sportovnimu vozu patri pomerem vykon spotreba oproti 2,5 V6 to je uplne jinde neni tak zivy ale zas zere v prumeru min. o 5litru min.než jsem si ho koupil tak sem prolezl celej internet a přecet kde jake nazory a recenze a jedine minusy byly levne plasty v interieru ,špatny vyhled z vozidla a u 2,5 vysoka spotreba...ja sam sem spokojenej a to technicky zpracovani i desing se mi libi když se podivam na nektera francouzka auta kera maji budiky uprostred palubovky a pred volantem odkladaci prostor tak je mi z toho spatne...

17.02.2009 | 01:46:58 | David Reagovat

stratus 2,5 V6

Ja mam uz dva a pol roka dodge stratus a som s nim spokojný A je pravda ze ak chcel ten pan predtym dynamickejšiu jazdu mal kupit 2,5 v6. Je to velmi dynamicke auto s velmi dobrými jazdnymi vlastnostami , vozil som sa aj v lepsich, ale je porovnatelne aj s BMW radu5, Mazda Xedos9,mal som možnost porovnať tieto autá s mojim a až na bubnove brdy v zadu je porovnatelné a dokonca priestor pre spolucestujúcich je velkorisejší v Dodge.

28.12.2006 | 14:03:54 |  Reagovat

Lemy

V lemech to začíná vždycky nejdříve - proto se dělá ten nástříik dutin - tedy stříká se do dveří, dobrý je nástřik do prahů apod. Ne jen spodek, ale vnitřní části jako jsou dveře, prahy, lze prostříkat i víko kufru a kapotu....

22.08.2005 | 16:44:47 |  Reagovat

Já jsem netvrdil, že jsem toužil po po silném dynamickém voze,
pouze konstatuji, že dynamika tohoto vozu je nic moc - je to recenze
ne, nikoli kritika. Co se týče používání Resistinů a různých postřiků,
to bych zařadil do historie. Vůz který dnes potřebuje podobný nástřiky,
asi není nic moc. Nehledě na to, že koroze u tohoto vozu se projevuje
zatím výhradně v lemech dveří a kapoty. Tady nedochází k žádnému
mechanickému poškození a nedokážu si představit, že bych měl dveře
posoplený Resistinem. Souhlasím, že dílenské zpracování u Chryslera je
na vysoké úrovni, jak jsem psal, měl jsem Chrysler LeBaron GTS a nikdy
jsem žádné postřiky nedělal. Zdůrazňuji - spodek vozu byl holý plech
bez postřiku ( zinek) a stav koroze po 17 leteh celoročního provozu byl
téměř nula. Rez byl pouze v poškozených místech po drobných kolizích a
překryvu přední a zadní části karoserie na spodku vozu. Tam žádný
postřik nepomůže. Proto mě to trochu zarazilo u tohoto auta, pokud se
honosí značkou Chrysler. Vzhledem k ceně ojetiny, to ovšem pořád
považuji za dobrý vůz i když dalších deset let, jako to minulé, by asi
nevydrželo. Značce stále věřím, teď pokukuju po 300M. Škoda že tu žádná
recenze není.

08.04.2005 | 16:54:59 | Marek Reagovat

Bodejt by dynamika byla dobrá, když v tom je motor, který se dával do menšího Neonu, kterje je o dost lehčí. Když jsi chtěl dynamiku, měl si šáhnout bud po R4 2,4 nebo 2,5 V6. Navíc ten dvolulitr od Chryslera není zrovna nějakej etalon životnosti, po takovejch 230 000,- Km je zralej na GO. Měl sis koupit V6, ta sice pochází od Mitsubishi, ale je mnohem lepší. Navíc manuál se do tohohle auta vůbec nehodí. Co se týče dílenského zpracování - nevím jak u dodge, ale u Chrysleru (Stratus, Cirrus) je na velmi dobré úrovni, stejně tak antikorozní ochrana. Ono to chce taky jednou za čas prostříkat dutiny a podvozek vozu aspoň Resistinem ML a CAR. Co se týče interiéru - jsou tam nic moc plasty no, zase si vem, že v americe to byla konkurence vozů Honda Accord apod., to že to tady v Evropě řadily "odborníci" do vyšší střední třídy jako konkurenci vozů MB E klasse a BMW řady 5 je věc druhá.

06.04.2005 | 10:14:50 | Marty Reagovat