Recenze Fiat 126 Maluch
“Supr vozidlo.”

Autor recenze: Mc Gywer (35 let),
Ústecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1989 Typ motoru:650 Stav km při koupi:70 000 km Stav km nyní:110 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 roky Průměrná spotřeba: 4,5 l/100 km Vloženo: 8. 8. 2005

Hodnocení inzerátu: 19 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Felicie combi 1.9D Fabia combi 1.9 TDI Mondeo TD

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Autíčko mám asi 4 roky a nesetkal jsem se s žádným závažným a nákladným problémem.

Konstrukce motoru, převodovky a karoserie, včetně náprav a řízení, je velmi jednoduchá a nenáročná na údržbu (žádný chladič, žádný termostat, žádná vodní pumpa, žádný fridex, žádná kontrola chladícího média, žádný servo a posilovače, ani ABS, a různé čipy, computery a controlery závislí na čidlech, snímačích a datech).
Prostě se leje jen benzín a jezdí.

Díky jednoduché konstruci si každý zručný člověk (i žena) může sám vyměnit třeba ojetou lamelu spojky. Zkontrolovat vůle ventilů atd.

Toto autíčko je velmi spolehlivé a zaručuje vždy bezpečné dosažení cíle.

Za 4 roky provozu jsem musel vyměnit manžety poloos, kladívko zapalování, silenblok převodovky, napnout řemen a dolít olej do motoru. Až na kladívko vyžaduje tyto opravy každé moderní auto, každé značky.

Narozdíl od nových a rádoby kvalitnějších vozů, jako škodovky, volkswagny, fordy, renaulty, peugeoty, atd. jsem tyto opravy proveld do 1.000,- kč. Za tyto peníze Vám nikdo nevymění ani olej s olejovým filtrem.


Hodnocení a zkušenosti s autem

U tohoto vozítka mám rád obratnost, stabilitu na silnici, spotřebu, poměr komfortu k velikosti, cenu náhradních dílů, a mnoho dalších.

Několik postřehů:

Obratnost v městském provozu:
Ta je prostě fascinující. I místa, kde parkování vzdali tak malé vozy jako Fiat seicento a podobné, tak tam P126 zaparkuje, má veliký rejd, takže se dokáže otočit na půli pražské vozovky bez couvání. Při zácpě na dálnici, je toto vozítko schopno pokračovat mezi levým stojícím a pravým stojícím pruhem spolu s motorkáři.

Stabilita na vozovce:
V prudší zatáčce, kde např. běžná Škoda fábia 1.9.TDI při 70 Km/h je napokraji smyku, projede Fiat 126 P rychlostí až 85 Km/h bez n áznaku smyku. Tato vysoká stabilita vozítka je způsobena nízkým uložením těžiště a v poměru výšky těžiště nad vozovkou je fiátek velmi široký a dlouhý. Těmito vlastnostmi lze přirovnávat k motokáře.

Spotřeba:
Při neseřízeném zapalování a karburaci může toto vozítko pohltit až 14 l/100 Km, ale při běžném provozu mám průměr 4,5 l / 100 Km. Při delších trasách s přihlédnutím k ideální rychlosti 70 - 80 Km/h jsem ujel 100 Km jen za 2,5 l. Byla to nejnižšší spotřeba při okolní teplotě 25°C, vyřazování rychlostního stupně z kopců, a velmi jemným ovládáním plynového pedálu. Trasa byla po dálnici z Prahy do Liberce.

Poměr komfortu k velikosti vozu:
Zatímco ve srovnání velké fábii mám po 20 Km otlačené pravé koleno od středového panelu, nevidím přes přední sloupek chodce, a po několika dalších kilometrech mě bolí záda, spolujezdcova levá noha mi překáží při řazení, je Fiat P126 velmi komfortní a pohodlný. Sedačky jsou s pružinami, takže máte pocit, že sedíte doma v obýváku u televize, při řízení vozidla Vás nikde nic netlačí, a z vozidla je velmi dobrý výhled k sledování provozu. Při řazení je spolujezdcova noha také naobtíž, ale nezapomínejme na rozdíl šířky fiata P126P a fábie :-)

Pokud nemáte u novějšího vozu stahování oken ovládané elektricky, nemáte šanci si otevřít za jízdy okno spolujezdce. U Fiata P126 je vzdálenost od řidiče ke kličce stahování okna asi jako k rádiu u moderního vozu, takže si jej můžete otevřít i za vyšší rychlosti bez ohrožení provozu.

Cena náhradních dílů je zanedbatelná.

Několik postřehů v bodech:
Vysoká účinost brzd, lepší než nějaké ABS.
Spolehlivý start za jakéhokoliv počasí a okolní teploty.
Zavazadlový prostor není zrovna vhodný pro nějakého velkoskladníka, ale při použití střešního nosiče, nebo přívěsu jsem nikdy neměl problem cokoliv přemístit.


Závěrem: Velmi podobné vlastnosti má i vozidlo značky TRABANT. Tyto automobily jsou opravdu určené pro lidi, aby se mohli bezpečně přepravovat bez volání asistenčních služeb atd. kam potřebují. Je škoda, že dnešní výrobci neumějí vyrobit jednoduché auto pro lidi. Mám pocit, že vozidla se dnes vyrábějí výhradně pro opravny a různé asistenční služby a pseudopodnikatele, jako nástroj k vytažení peněz z kapes zákazníků.

Když se podíváme na ceny náhradních dílů nových vozů, tak je to katastrofa.
Myslím si, že soudruzi v NDR a Polsku ovládli technologie již v šedesátých letech minulého století, ale naši páni inženýři se budou muset ještě hodně dlouho učit, jak se vyrábí auto. Na tento slogan si vzpomenu vždy, když potkám v noci fabii. Konstrukter, který konstruoval hlavní světlomet fabie, musel být asi snad pod vlivem alkoholu.
Vytvořit světlomet se žárovkou, bez stínítka potkávacího vlákna, s většinouvou odrazovou plochou dole je magořina. Světlo od vlákna žárovky se musí odrážet od vrchní odrazové plochy světlometu na vozovku a nikoliv od spodní odrazové plochy světlometu protijedoucím do očí. Ale to už přecházím na jinou značku a typ vozidla...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 19


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat 126

Vložit komentář

Riadny poklad na kolesách....:))

Recenzia a la fejtón.

P.S. Nie že by bol Maluch zlým autom, ale už je asi 25-30 rokov out, max. ako recesia, alebo po dedinách.

14.12.2011 | 10:34:49 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

" Vysoká účinost brzd, lepší než nějaké ABS. "
Táto veta vystihuje, že pisateľ recenzie nemá ani potuchy o tom, na čo ABS slúži. To je ale v rozpore s autami, ktoré uviedol ako predchádzajúce. Nechce sa mi veriť, že by žiadne z nich nemalo ABS. A ešte ísť po diaľnici 70-80 km/h a pri klesaní vyradiť rýchlosť? Nič nebezpečnejšie si na diaľnici neviem predstaviť. Možno si si vylepšil rekord ohľadom spotreby, ale koľko krížov na tej trase po Tebe pribudlo?

11.06.2008 | 22:14:27 | Petrík Reagovat

jo pravda...

To byla tuším slova Henryho Forda, že vyrábí automobily proto aby na ně mohl vyrábět náhradní díly..... :)

z osobní zkušenosti: mám doma....
-Fiat 126P 87 najel sem s ním asi 8000km cena servisu.Po prvotní pravě po koupi (okolo 3tic.kč) jsem už jen lil benzín a olej.Plus nové pneu

-VW Polo 6N 1.2 95 najeto s ním zhruba 6000km, prvotní pravy byl za 10.000kč a do dneška se vyšplhaly asi ke 40.000kč.

pardon za ty slova ale t to jsou ku*va drahé kilometry !

11.06.2008 | 21:30:23 | jkilled Reagovat

Jsi dobrej

Docela mě to pobavilo.Držím ti pěsti a přeji hodně šťastných km.

01.04.2007 | 17:13:29 | Franta Reagovat

strašně jsem se pobavil nad tím,že když sedíš v maluchovi,tak je to jako doma v obýváku a spotřeba na dálnici 2,5l to nemůžeš myslet vážně.
brzdy jsou,tak super,že jsem jednou skončil v poli a podruhé jsem podjel 5 aut než jsem zastavil.
a to můj maluch byl v dobrym stavu,ale u tohoto vozu se dají menší překvapení a horké chvíle předpokládat.
na druhou stranu pokud člověk nemá moc peněz,tak je maluch lepší volba jak trabant a pokud je i zručnější,tak si vše opraví a vymění sám doma.
malucha jsem se rád vozil a i když jsem vlastnil a vlastním lepší vozy,tak na malucha si rád vzpomenu a trošku mi zacukají koutky a jelikož jsem tenkrát peněz moc neměl,tak maluch byla dobrá volba(viz.výše-nechci se opakovat)

06.03.2007 | 14:53:08 | Loser Reagovat

Namachrovaným...

No, je to na celou knihu...
Když tatínek koupí, aby bylo čím jezdit z nového bytu za rodiči a na servis dá taky, to pak jo... A taky když nevadí, že si lopata, protože všecko za tebe dělají jiní... Však na to máš...
Když si myslíš, že je lepší chodit pěšky a mrznout na zastávce MHD, tak to jó, tak si mrzni...
A vidláci, jak rádi používate tento termín, makají rukama, nemyslím že je to ostuda. A ti, co tento termín používají o tom mluví, jak kdyby se sami postarali o to, že se narodili ve městě...
Ahoj

02.03.2007 | 09:40:12 | rockybalboa Reagovat

Ach jo.

Že tady u každé recenze na Malucha (čest jedné výjimce) musí být plno chytráků, kteří tady majitele tohohle přibližovadla shazují, aniž by o tom autě cokoliv faktického věděli...

Je jasné, že se 126p nemůže bezpečností měřit s moderními šoukáry, ale právě proto by začínající řidiči měli projít alespoň půl rokem ježdění s tímhle vozem. Protože ten je opravdu naučí předvídat i za druhé, dvakrát přemýšlet, než cokoliv riskantního udělají, zbytečně nepospíchat, zachovat si chladnou hlavu a mít ohled k ostatním.
Neb kdejaký fracek nebo bébéčko (blbá blondýna), kteří začínají na fobiích, oktávkách, nedejbože SUV a výš, jsa přitom obklopeni metráky plechu a všemožnými elektronickými vyjebávkami, jsou do značné míry oproštěni od reality a mají jen velmi neurčité představy o bezpečnosti, resp. nebezpečnosti svých činů.

Třeba by pak na silnicích bylo o něco bezpečněji pro všechny, i pro nás, kdož se občas chceme projet ve svém oldtimerovi.

Jinak dodatek pro autora recenze: že maluch sedí výborně v zatáčkách, je kromě nižšího těžiště způsobeno hlavně tvrdšími pružinami, tedy znatelně tvrdšími oproti jeho předchůdci F500.

25.01.2007 | 15:48:43 | Oliver Reagovat

Než tohle, tak to bych raději choditl pěšky. Je to rozhodně bezpečnější, zdravější a mnohdy i rychlejší. Ale jedno pozitivum tohle auto rozhodně má. Vždycky dokáže vyloudit pobavený úsměv kolemjdoucích...

24.01.2007 | 10:24:01 | dave Reagovat

RE:

Tady je názornej příklad je vidět že si v maluchovy nikdy nejel nebo neseděl.Pak bys mluvil jinak!

14.12.2011 | 01:53:31 | mates  | 77.236.211.* Reagovat

NEBEZPEČNÁ HRAČKA

Máme doma 2 auta-táta svýho Peugeota 405 a máma jezdí do práce Feldou 1,9D. Feldu sem si (po dovolení) pučovával ale nebylo to vono. Při první (finanční) příležitosti sem si Fiatka letos na jaře koupil a JE JENOM MŮŮJ! . Su smířenej s tím, že jestli se za jízdy o cokoli zastavím, tak budu rád když mě vystříhají živýho. V dnešní uspěchané době PLNÝCH silnic je jízda v Maluchovi NEBEZPEČNÝ adrenalinový sport-toho si musí být každý majitel vědom. Svýho Malucha prodám dřív než požádám tu moju o ruku, protože od té chvíle už si nedovolím se svým životem NIKDY tolik hazardovat.

12.01.2007 | 21:43:26 | trbosan Reagovat

Náhodov malúch je najtichčie auto, ale len pre vodiča s výškou nad 190cm. Hlavu máš medzi kolenami a tým pádom nepočuješ motor... -:)

16.08.2006 | 10:32:07 |  Reagovat

ach jo

Asi v roce 1988,taky věčně bez peněz,jsem si objednal nového a po měsíci pro něj šel.V životě před tím jsem v tom neseděl,ale ojetinu jsem nechtěl a na tehdejší Š 105/120 se čekalo na pořadí.Měl jsem Moskviče 408 co dožíval.Po zkušební jízdě jsem utekl jak malý kluk,rychle vzal šek zpátky a v životě bych do toho už nevlezl ani jako spolujezdec.Hrůza,děs,peklo soustředěné pod zn.F 126.Snad vhodné na superkrátké trasy kde moc nehrozí nějaká havárie.

05.08.2006 | 10:36:33 | zima24 Reagovat

čoveče vidláku ty jsi se snad moc načichal toluenu když jsi tohle psal. komfort 9/10?? a to jsi mel predtim fabku a mondeo? trosku jsi to prestrelil. o bezpečnosti ani nemluv je to humus. a srovnávat to s fabkou to už je fakt odvaha
to že ušetříš za fridex je fakt super, ale az bude 35 ve stínu tak to stejne budeš mít upečené.
a to že nemáš ABS a kritizuješ to je závist.
celá tahle recenze je vychvalování auta ,o kterém má obrázázek snad každej kdo v tom jel a ví že slovo BEZPEČNOST je prázdný pojem.
mimochodem VŠECHNY náhradní díly z Polska jsou levné! adios

19.05.2006 | 12:16:11 |  Reagovat

Ještě něco

Takového Fiatka máš pro zábavu ,a pro potěšení . Když ho máš v pěkným stavu ,tak se za tebou otočí hodně lidí a řekne , je to Supr, to už není moc vidět tak pěkných starých aut .Z novým autem umí jezdit a frajeřit každý puberťák .

12.01.2006 | 00:49:01 | ki3 Reagovat

Koupíš kul.čep za 85 kč?

Je to supr auto .Myslím do práce ,školy,nákupy atd.Na dovolenou do Španělska nebo na Jadran asi ne. To ví každý . Jesli máš peněz dost , tak si do práce jezdi v Cadilaku . Za 85 kč kulový čep nekoupíš , 320kč ložisko na před. nápravu ,přední blatník za 300 ,spotřeba 5 l Spočítal si kolik to vyjde tebe když máš napřiklad Citroena Saxo nebo staré Clio ?

12.01.2006 | 00:33:27 | kit3 Reagovat

kocourek

Osobne si myslim ze ma pisatel onoho clanku naprostou pravdu, protoze ja mam malucha taky a je to prvni faro, ktery me fakt chytlo za srdce ouje

08.01.2006 | 19:13:54 | kubajz Reagovat

maluch je nejlepsi a nejhezči auticko pro spravny a velky chlapy! a basta....

06.11.2005 | 22:53:44 | Lóra Reagovat

Ano je to skutecne velka skoda, ze uz dnes vyrobci nic takovyho nevyrabej :)) Ja jel v maluchovi jednou a byl to zazitek na celej zivot. Jel jsem hodne autama od trabiho po M3, ale jenom 126 mi dokazal nahnat takovej strach!!!
To uz dneska fakt auta neumej. Pri prejezdu sebemensi nerovnosti zpusobit otres mozku a tak...
Jestli v tom aute jezdis sam tak O.K., ale jinak ber do auta pouze sebevrahy a podobny masochisty jako ses ty.

13.10.2005 | 00:28:57 | Reihensechscylinder Reagovat

Jasně, všichni jezděte Maluchama a Trabantama! A co bezpečnost? Taky skvělá že? Když tě něco sejme, tak ušetříš za rakev, protože je z tebe mastnej flek, co?

11.08.2005 | 19:45:50 | Petr Reagovat

No jasne

Dalsi mudrak z " moderneho " auta. Prave koli Tebe podobnym sa vymyslaju akoze bezpecnejsie a predrazene auta. Jazdit viete len na trenazeri, ale na cestu nelez.! Vodicak dostanes len preto, aby si uvolnil miesto v ucebni dalsiemu platiacemu akoze vodicovi.

06.09.2011 | 23:34:45 | lajdack  | 80.87.223.* Reagovat

Ty si teda komik...

08.08.2005 | 21:08:31 | horrorist Reagovat