Recenze Fiat Bravo 1,4 S
“Jsem poučen - před koupí v bazaru důkladně prohlednout v servisu.”

Autor recenze: Hawkey (27 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1995 Typ motoru:1,36 Stav km při koupi:82 000 km Stav km nyní:93 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 15. 8. 2006

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.4

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Vlastní výroba ne jen zkušenost s Escortem Felicií

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Sliby bazarníka o lehce zajetém autě a předchozí jedné majitelce, byly samozřejmě kecy. Posledním majitelem auta byl 18 letý němec, který mu dal co proto a najeto mělo tak 2x víc než ukazoval tachásek... Auto mělo za rok provozu tyto vady:

- poškozená vačková hřídel zřejmě kvůli ucpanému mazání (cena 20-30000,- podle servisu), neopravil jsem protože se s tím dalo dočasně jezdit.

- nefunkční termostat (900,-)

- špatné řazení 2. a 4. rychlosti a zpátečky (cena opravy cca 7000,-), neopravil jsem

- hnusně popraskané kliky dveří - oprava stáhnutím měkkého plastu je asi nejlepší řešení a zadarmo.

- špatné těsnění hlavy (400,-), prosakování oleje skrz kontrolku oleje

- spálené žárovky - často a zpravidla několik zároveň


Hodnocení a zkušenosti s autem

Kvalita - toto auto mělo všechny typické neduhy Fiatů Bravo a nepovedeného motoru 1,4. Závad bylo hodně a nelze je omluvit ani tím, že se jednalo o první sérii Bravíček. Kvalita zpracování je prostě nízká. Jediné co bych vyzdvihl je karoserie, která neměla ani kousek rzi.

Zde jedna poznámka - i přes množství závad mě auto nikdy nenechalo na holičkách, vždy nastartovalo a dojelo do cíle.

Komfort - zde mohu i chválit. Pohodlí na předních sedadlech a dostatek místa vzadu mě překvapil. Výborný posilovač, nastavitelné sedadlo i volant. Automatické vypínání/zapínání světel - skvělá věc, může ušetřit bodíky. :-) Výbava u verze S téměř nulová (jen posilovač).

Motor 1,4 - vyhněte se mu. Špatný zřejmě už od prvních výkresů. Nevelký výkon, nadprůměrná spotřeba, zbytečně vyšší pojistka (1,36 l), časté vady. Spotřeba 8-9 litrů, později díky vadnému motoru 9-10l.

Závěrem - než se pouštět do kompletní opravy, tak jsem vůz raději se slevou 25tkč prodal. A když vezmu v úvahu, že do oprav jsem investoval jen nějakých 2000,-, tak to myslím, že to mohlo být i horší. Případným zájemcům velmi doporučuji koupit novější kus (99+ prý maj dost much vychytaných), s motorem 1,2 nebo silnějším a opravdu důkladně si vůz prohlédnout před koupí.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Bravo

Vložit komentář

1.4 byla zlá volba

Auto Motor und Sport měl nejnižší index poruchovosti v testu na 100 000 km ze všech vozů právě u Bravy 1.6 SX (a že rozhořčení Němci psali i sprosté dopisy, co si to dovolili napsat).
Obecně platí, že výborný jsou verze 1.2 16v/80 k, 1.6 16v/103 k a 1.9 JTD/105 k. Verze 1.8 16v/113 k a 1.8 16v/131 k (velmi málo) jsou sice spolehlivé, ale mají dost vysokou spotřebu paliva; u 131 k je potřeba po cca 120 000 km vyměnit variátor (cca 7 000 Kč), ale v ČR se tato vrze nikdy neprodávala (ani v D, viděl jsem ji jen v I).
Nedoporučené verze jsou 1.4 12v, 1.9 TD/100 k - přesně, jak je zde v recenzi uvedeno.
Stejná skupiny je Lancia Delta (lepší Bravo), Lancia Dedra (lepší Marea), přičemž u Delty byly socka verze 1.6 8v 75 koní, což je lepší nebrat kvli elektronice Bosch, pak 1.6 8v/90 k (celkem málo - hodně se vyskytovala naopak v Dedře) je dobrá a moc nežere a výborná 1.6 16v/103 k. Málo se vyskytovaly verze 1.8 16v/113 k, spíše byly GT 1.8 16v/131 k, kde zase platí 120 000 km na variátor. 1.9 TD stály za prd a JTD se do Delty a Dedry nikdy nedostaly. Lancie Delta/Dedra jsou spolehlivostí na úrovni Fiata Bravo/Brava/Marea, ale jsou líp udělaný, mají lepší sedadla, kvalitnější materiály a lepší podvozek. Nezlobí u nich kliky ani páčky ovládání světel, u 1.6 se klasicky mění termostat, pokud auto dýl stojí. Někdy ůpřeskočí" klimatizaci, že je potřeba ji dát o stupeň výš a pak zase zpět. U všech je potřeba "díky" českým tankodromům občas přehodit přední ramena, v Praze po cca 60 000 km, na vsi s kvalitníma silnicema vydrží i dvojnásobek, cena ramene od Vemy je 1550 Kč, oscilačky je za 300 a to vše krát 2. Výfuky doporučuju Zara, jsou celkem kvalitní a laciné, v ČR bohužel ale kralují Němci (Bosal, Sebrink), který jsou kvalitativně sice na stejné úrovni, ale citelně dražší.

31.07.2009 | 12:04:30 |  Reagovat