Rok výroby:2006Typ motoru:1,2 8VStav km při koupi:9 kmStav km nyní:29 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:5,4 l/100 kmVloženo:23. 7. 2007
Zatiaľ bez väčšiej poruchy, ktorá by ovplivnila mobilitu vozidla. Fiat ma najazdené cca 29 tisíc km za 11 mes.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Motor má klapanie ventilov po 25 tis. km pri rozbehu na križovatke a jazde do kopca. V značkovom servise mi nediagnostikovali žiadnu chybu motora, ale uznali klepanie.
Poradili mi prečistiť prípravkom palivovú sústavu ale po 2 naplneniach nádrže to robí zas. Menil som druhy paliva 95, 98 aj výrobcov, nepomohlo. Od začiatku mám vysokú spotrebu oleja 1 l na 10 tisíc km.
Jediný klad auta nízka spotreba paliva priemerka 5,4 l a dobrá výbava vozidla v základnej cene.
Motor Polo 1,2 40 kw je výkonnější než motor Punto 1,2 44 kW ? Zvláštní názor... takový matematicky těžko podložitelný :-) Asi jsi to myslel jinak, totiž že je pružnější. Jednotlivé válce mají totiž větší obsah u tříválce než u čtyřválce při stejném objemu. Proto mají lepší kroutící moment a vypadá to, že mají víc síly. Tomuto se však vymyká Fábia HTP, ta má natolik zvláštní konstrukci, že je nedefinitovatelná. Tu nikdo nezkonstruoval, ta se prostě vyskytla... :-)
Souhlasím s Tebou a musím přiznat, že mé Punto 1.2 44kW, také papá olej /nebo někde uniká/ cca 0,5 litru na 5000 km, ale když klesne mezi min a max, tak již celkem drží a ubývá velmi pomalu. Takže jsem do výměny oleje /cca 10000 km/ dolil až 1,5l oleje. Od teď budu nechávat na polovině.Motor je sice malinko hlučnější, ale zároveň i o něco svižnější. Jinak je Punto II pěkné a lehce ovladatelné vozidlo, se kterým se lehce sžijete. Má prostorný interiér i kufr. Je celkově tiché /výborné odhlučnění kabiny/ a motor je opravdu úsporný a pokud pojedete na spotřebu a nikoliv na rychlost, dá se dosáhnout i 4,5 l/100 km. Měl jsem VW Polo 1,2 40 kW a uznávám, že mělo kvalitnější zpracování /působí ovšem celkově stroze/ a i o něco výkonnější ikdyž 3-válcový motor /114 Nm/ a stejně tichý /oproti 3-válcové Fabii-traktůrku/. Přesto se v Puntu cítím oproti Polu lépe - jednak hezčí a veselejší interiér a zároveň i o něco lepší výhled do stran i vzad. Abych jen nechválil, má Punto i drobné závady a to: 1. Nemá v lásce různé nerovnosti vozovky, natož díry /tužší podvozek/ 2. Častěji odchází žárovky v předních světlometech 3. Čas od času klepou ventily /44 kW/ 4. Zasekla se ručka otáčkoměru 5. zřejmě špatný software řídící jednotky - po sundání nohy z plynu je motor stále v tahu /někdy je to až nebezpečné/ 6. Praskla spojovací tyč ve sváru předního nastavitelného sedadla /problémy se sedadlem začaly od posledního servisu, kdy do něj sedl snad 150kg člověk - začalo se projevovat vrzání a měknutí sedadla v každé zatáčce a od té doby se neudrželo ani výškové nastavení/ 7. Zrezivělé zadní tlumiče: pravý je totálně děravý /kryt/, ale stále funkční Je to holt 8 let staré vozidlo, ikdyž má najeto jen 65 tisíc km. Do servisu už ho nikdy nedám - pokud to nebude opravdu akutní a neporadím si s tím sám. V servise po výměně oleje /přelili asi přes 0,5 litru a odešlo těsnění pod hlavou a oprava mě stála s údajným zarovnáním a vyvařováním 8 tisíc Kč, zároveň byl zaseklý onen otáčkoměr - nemá to sice spojitost, ale kdoví co s tím autem dělali, otáčkoměr byl seklý na 4,5 tisících otáček. V jiném servisu mi podělali onu sedačku a místo aby mi sdělili, zda opraví onen otáčkoměr, tak jsem vysolil 500 Kč za diagnostiku řídící jednotky - prý v pořádku/..... Zajímalo by mne, zda ta tyčka co pod sedadlem vypadla, je tlumič, či na pevno a kam patří. Pokud to někdo víte, písněte na můj e-mail. Díky.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Punto
ojetiny
nemáte si kupovat starý křápy-ale jít do novejch-mám gépéčko a naprostá spokojenost-starý šunky patřej na vrakáč
11.08.2009 | 01:02:35 | petr67 Reagovat
výkon
Motor Polo 1,2 40 kw je výkonnější než motor Punto 1,2 44 kW ? Zvláštní názor... takový matematicky těžko podložitelný :-) Asi jsi to myslel jinak, totiž že je pružnější. Jednotlivé válce mají totiž větší obsah u tříválce než u čtyřválce při stejném objemu. Proto mají lepší kroutící moment a vypadá to, že mají víc síly. Tomuto se však vymyká Fábia HTP, ta má natolik zvláštní konstrukci, že je nedefinitovatelná. Tu nikdo nezkonstruoval, ta se prostě vyskytla... :-)
11.02.2009 | 19:35:46 | Reagovat
Punto II
Souhlasím s Tebou a musím přiznat, že mé Punto 1.2 44kW, také papá olej /nebo někde uniká/ cca 0,5 litru na 5000 km, ale když klesne mezi min a max, tak již celkem drží a ubývá velmi pomalu. Takže jsem do výměny oleje /cca 10000 km/ dolil až 1,5l oleje. Od teď budu nechávat na polovině.Motor je sice malinko hlučnější, ale zároveň i o něco svižnější. Jinak je Punto II pěkné a lehce ovladatelné vozidlo, se kterým se lehce sžijete. Má prostorný interiér i kufr. Je celkově tiché /výborné odhlučnění kabiny/ a motor je opravdu úsporný a pokud pojedete na spotřebu a nikoliv na rychlost, dá se dosáhnout i 4,5 l/100 km. Měl jsem VW Polo 1,2 40 kW a uznávám, že mělo kvalitnější zpracování /působí ovšem celkově stroze/ a i o něco výkonnější ikdyž 3-válcový motor /114 Nm/ a stejně tichý /oproti 3-válcové Fabii-traktůrku/. Přesto se v Puntu cítím oproti Polu lépe - jednak hezčí a veselejší interiér a zároveň i o něco lepší výhled do stran i vzad. Abych jen nechválil, má Punto i drobné závady a to:
1. Nemá v lásce různé nerovnosti vozovky, natož díry /tužší podvozek/
2. Častěji odchází žárovky v předních světlometech
3. Čas od času klepou ventily /44 kW/
4. Zasekla se ručka otáčkoměru
5. zřejmě špatný software řídící jednotky - po sundání nohy z plynu je motor stále v tahu /někdy je to až nebezpečné/
6. Praskla spojovací tyč ve sváru předního nastavitelného sedadla /problémy se sedadlem začaly od posledního servisu, kdy do něj sedl snad 150kg člověk - začalo se projevovat vrzání a měknutí sedadla v každé zatáčce a od té doby se neudrželo ani výškové nastavení/
7. Zrezivělé zadní tlumiče: pravý je totálně děravý /kryt/, ale stále funkční
Je to holt 8 let staré vozidlo, ikdyž má najeto jen 65 tisíc km. Do servisu už ho nikdy nedám - pokud to nebude opravdu akutní a neporadím si s tím sám.
V servise po výměně oleje /přelili asi přes 0,5 litru a odešlo těsnění pod hlavou a oprava mě stála s údajným zarovnáním a vyvařováním 8 tisíc Kč, zároveň byl zaseklý onen otáčkoměr - nemá to sice spojitost, ale kdoví co s tím autem dělali, otáčkoměr byl seklý na 4,5 tisících otáček. V jiném servisu mi podělali onu sedačku a místo aby mi sdělili, zda opraví onen otáčkoměr, tak jsem vysolil 500 Kč za diagnostiku řídící jednotky - prý v pořádku/.....
Zajímalo by mne, zda ta tyčka co pod sedadlem vypadla, je tlumič, či na pevno a kam patří. Pokud to někdo víte, písněte na můj e-mail. Díky.
12.05.2008 | 16:21:15 | Roman Reagovat