Rok výroby:2003Typ motoru:1,6Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:80 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:7,6 l/100 kmVloženo:23. 4. 2008
Každé auto má nějaké mouchy. V mojem případě kosti na přední, silenblok na zadní nápravě a cívky Sagem - řešeno během záruky bez jakýchkoliv problémů. Za 5 let každodenního provozu mám najeto 80 000 km.
Předtím jsem měl Fiata Bravu, 6 let, 100 000 km, kromě výměny jednoho ložiska a tlumičů, naprosto bez problému. Obě auta jsem kupoval nová.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Přesto, že jsem byl s Bravou nadmíru spokojen, dělal jsem před koupí Stila rozsáhlý průzkum trhu. Prolezl jsem všemožnými diskusemi, porovnával v testech, objížděl autosalóny. Chtěl jsem prostorné kombi, se standardní výbavou, klimatizací, slušným výkonem motoru v ceně do půl melounu. Nakonec byla volba velmi jednoduchá. Stilo mělo například proti nejprodávanější oktávii lepší výsledky v testech, především v jízdních vlastnostech, proti většině konkurence výrazně lepší úroveň výbavy včetně osazení airbegy.
Kufr je velmi prostorný bez vnořených podběhů, zadní sedačka je skutečně sedačkou a ne lavicí, v mojem případě navíc posuvná takže pro nohy i nad hlavou je místa dostatek. To je další parametr, kde oktávie těžce propadala.
Přední sedačky jsou opravdu skvělé. Ani po čtrnáctihodinové cestě do Chorvatska nemám problém s únavou.
Roli hrál samozřejmě také design. Což je v případě kombi často velmi ošemetná věc. Nemohu tvrdit, že by mne Stilo svým vzhledem dostalo. Italskou školu jsem v něm hledal marně, ale pravdou je že hezčí kombi jsem prostě v roce 2003 v tomto segmentu neobjevil.
Motoru dopřávám slušný olej nadstandardně každých 12000 km a je naprosto v pohodě. Spotřeba přesně podle tabulek výrobce - kombinovaná 7,6 l
Jízda se Stilem je prostě radost. Reaguje naprosto přesně, skvělé brzdy, 1,6 je podle mne výborný motor (mám ještě původní fiaťácký, později byl nahrazen GM), s řazením nemám žádný problém - jde lehce a přesně.
Kvalita použitých materiálů v interiéru a jejich zpracování je velmi dobrá a slícování dílů přístrojovky naprosto bez problému.
A co mi na něm vadí: Nejspíš delší řadící páka, která v poloze 3. a 5. stupně částečně zakrývá tlačítka klimatizace a cirkulace vzduchu.
Vadí mi také neprofesionální přístup Fiatu ČR, protože například cívky Sagem odcházeli velmi spolehlivě ve všech 1,6 snad do roku výroby 2003 a tento problém měl být řešen svolávačkou.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Stilo