Recenze Fiat Uno 1.3 diesel
“Byl jsem zklamán.”

Autor recenze: mastak (22 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1992 Typ motoru:1301 Stav km při koupi:170 000 km Stav km nyní:176 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 16. 5. 2005

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 4.8

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 125 L

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Vypadal jako krasavec ale pod hezkou tváří spousta vad.

Netěsněl motor, neměl tlaky, takže při 5 stupních už nebyla šance nastartovat.

Spojka silně opotřebovaná a brzdy fungovaly až když se ohřál olej v motoru.

Měnil sem manžety na poloosách, destičky a kotouče.

Potom sem měnil palivovej filtr a vyfuk - komplet.

Po pár dnech od koupě odesla vývjeva.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Obsah je nízký, tudiž nelze očekávat žádné zázraky.

Spotřeba byla na dálku kolem 6 litrů a ve mestě snad přes 7.

Jediny co se mi libilo byl příjemný vzhled, bohatá výbava - přední mlhovky, centra a alarm na dalku, dělené sedacky..

Interiér byl velice zachovalý, sedačky příjemné.

Při koupi doporučuji změřit tlaky, fiati v dieselu nemají dobrou pověst.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Uno

Vložit komentář

Nejlepší auto

zdárek, vlastnil jsem UNO 1,5 SX benzín a suprovej auták, kdyby mi nezrezla podlaha, že mě už málem propadli nohy, nepořizoval bych jinčí auták, malej, ale šikovnej. Starty v zimě? parádička, velkej mráz, žádnej strach, spusti z kopce a už blafal, a že by mohl přeskočit rozvodák, kdepak nikdy se mi to nestalo a to jsem s tím svým "partákem" najezdil pracovně tak 200 kiláků týdně i více, denně 70 km byla skor minimem, v zimě jsem ho pravda, tolik netrápil, ale v létě to neunavně valil ,co mě zlobilo, bylo palivový čerpadlo, elektroinstalace, ale nikdy jsem nikde nezvostal stát. Ted mám Punto, ale zlobí mě, že se mě přes noc, když je vyplej motor a puntík odpočívá, vymlátí baterka, ted v zimě. nevíte čím to jest?

11.02.2012 | 10:04:36 | Nevada  | 80.188.178.* Reagovat

BASE výbava

Anonym nezabúdaj, že pred 20 rokmi hmlovky, centrál ani delené sededlá rozhodne základnou výbavou neboli. Foter kupoval v 1992 Favorita v najvyššej výbave kde toto všetko bolo, ale štadndardné Faváče 135L nemali z vymenovaného vôbec nič.

22.02.2010 | 16:50:22 | Psycho Reagovat

bohatá výbava?

to co popisuješ je BASE výbava-základní..to nemyslíš vážně do jako "výbavu" brát centrál, mlhovky a dělená zadní sedadla?

08.05.2009 | 20:10:32 |  Reagovat

r.v. 1992 1.3 D

Dlouhodobá spotřeba 5,5l. 1/2 město.
Sice jen 33 kW ale pro tak lehké auto a krátké převody dostačující. Když sklopíte zadní sedačky, ohromně moc toho pojme.
Koncepce jako favorit, ale když jsem vedle nějakého zaparkoval - praštil vás ten rozdíl. Stav laku po stejné době, stav plastových součástí.. Nešlo se nekoukat se zalíbením..
Majitel přede mnou měl auto do práce a zpět. Choval se k němu slušně. Majitelé před ním samé ženy. Nikdo s tím asi nikdy nezávodil a neakceleroval na plný kotel. Autíčko se odměnilo. Věřím, že to bylo zacházením a způsobem jízdy. Startovalo napoprvé i v -10°.
Mému unu však zlomila vaz koroze. Po celou dobu jsem se potýkal s drobnými problémy elektroinstalace. Světla, pojistná skříňka, stírače..

08.05.2009 | 19:54:05 | K@rel Reagovat

Uno 1,3D

já mám uno 1,3D logo 1993roku mám nejeto 120000km a jsem nadměrně spokojenej 4,5L nafty na 100kilasku,levne nahradní díly motor nezmar za půl roku sním najezdím 8000km,měsičně sním najezdím 1500km byly mrazy -20 a bez problemu škitne a jedu,topení jenom chvala topi víc než žigulík a to jsem vyřešil tím že jsem vyndal velky chladič a dal jsem tam z 900stovky a žadne přehřívání nic v poho uchladí mám tam cca3,5L vody tak že jak říkam Fiat Uno 1,3D je skvěly vuz aspon promně já jsem z fiatem nikdy neměl žadny problem a nikde mě nenachal mám fiatu několik a jezdím každy rok z mím druhým autičkem a to je fiat tipo 1,6ie do chorvatska byl jsem tam sním už 8krat jak říkam jenom nadavejte na fiaty lepší pro mě aspon budou levne:-)))otec má fiata bravo,brachá má fiat brava,strejda má fiat marea weekend,bracha od brachovy manželky má fiat punto předtím fiat uno 1,4Td,od mé holky mamka má taky fiat brava a to díky mě proto že viděly že mám fiaty celé roky a bez problemu tak daly namně a tedkom jezdí naměrně spokojení to je mé slovo na italy a říkej te si co chcete zdraví michal

15.03.2009 | 17:27:09 | Tommy Angelo Reagovat

kotrmelec

toto auto jsem koupil synovi ,budoucí automechanik a čumím jak to jezdí,a hlavně za kolik,má najeto asi185 000km a motor jde pravidelně bez kolísání,starty ok na okulení jde, sem tam koroze ,priorita italů jinak dobrý ,auto je určeno spíš jako učební pomůcka a na postupné zničení a za 1 500 kč s doklady tažným a spoustou dílů no nekup to

04.09.2007 | 23:12:06 |  Reagovat

Jo,Jo - UNO 1,3D

Mněl jsem toto auto 6 let a potom můj syn 2 roky .Kupoval jsem ho v roku 92 Na svou malou velikost velký vnitřní prostor a při skop. zad. sedaček prostorný kufr ,převážel jsem tam vše , Co se týče motoru .starty kalamita při O stupňů , Až po g.opravě starty v poř, Jinak je vidět že v Italii neznají zimu a mráz . Zamrzal palivový filtr ,zámky všech dveří a jiné drobné zimní problémy to u jiných značek není. Co dva měsíce jsem opravoval válečky před. kotoučových brzd ( zadíraly se )Jinak jsem byl spokojen . Z vozidlem jsme najeli za 8 let asi 110000 km.Nikdy jsem nezustal viset ,vždy jsem dojel i když se vyskytly menší problémy . Nyní bych si již žádného Fiata , ale nekoupil.

14.01.2006 | 20:28:19 | SAWE Reagovat

Můj otec měl taky UNO,starší typ.Závady?Skoro furt.V zimě nenastartoval,zamrzala nafta,ucpanej přívod paliva,koroze,zadní stěrač fungoval až po přejetí díry na silnici....a....dál nevim.Naštěstí ho už prodal.Koupil ho za 15000 a prodal ho 5000.

03.12.2005 | 22:50:15 | Kuba Reagovat

Jo, ještě jsem si vzpoměl na pár závad
Rez prahů - v mém případě poměrně nízká, ale občas bývá problém
Výměna spínací skříňky, silentbloky na zadní nápravě pravý kulový čep řízení..
Mírná koroze (stačí brusný kotouč) na spodní části dveří

05.06.2005 | 20:50:07 | Fighter Reagovat

Jelikož jsem (podotýkám šťastným) vlastníkem stejného typu ale staršího roku výroby, tak mohu také komentovat:

Motor těsnil, ale u některých starších motorů opravdu netěsní válce (vlastním 3 tyto motory), takže při koupi je třeba dát pozor na tlaky (asi jako každého auta - vždy záleží na předchozích majitelých a jejich způsobu jízdy).

Spojka silně opotřebovaná opět není chybou auta (já mám spojku v naprostém pořádku) - není objektivním parametrem nebo poruchou v pravém slova smyslu. U každého auta dochází k opotřebování těchto dílů v závoslosti na způsobu jízdy.

Brzdy fungují nezávisle na oleji. Vývěva je hnána přes vačkovou hřídel. A účinnost brzd u tohoto auta mi nejedenkrát zachránila život.

Manžety, destičky a kotouče jsou bohužel dalším (bohužel neovlivnitelným) faktorem stáří. Bohužel na každém autě odchází.

Co mě odešlo je akumulátor, a žhaviče. Jinak se měnili jen věci, které se pravidelně mění (kapaliny, filtry).

Hodnocení a zkušenosti:
Výkon dostatečný s překvapivě dobrou akcelerací (na diesel) a maximálkou něco kolem 150 km/h.

Spotřeba při sportovní jízdě v průměru 6,5 l nikdy ne přes 7 (jízda s velkým podílem ve městě).

Občasné problémy s elektrikou - falešné okruhy.
Starší typ - ovládání na sloupcích - výhoda i nevýhoda.
Úplné odpojení všech zařízení po vypnutí klíčku - menší šance vybití baterky při probíjení na kostru.

Auto
Typ: 1,4 DS (1300 ccm)
r. v. 1985
Najeto při koupi: 190 tisíc
Najeto nyní: 250 tisíc
Vlastnictví vozu: 4 roky

Hodnocení:
Spolehlivost: 8/10 (vždy jsem dojel - občas nezávažné poruchy)

Jízdní vlastnosti 7/10 (výborná stabilita - i přes výšku a úzkost vozu, nižší výkon daná druhem paliva, výborné brzdy)

Komfort 6/10 (prostorný vůz - ačkoliv z venku tak nevypadá, horší sedačky, horší rozložení ovládacích prvků)

Provozní náklady 6/10

Náhradní díly 8/10 (často levnější než na škoda 120 apod.)

Průměrná spotřeba 6,5 l

Předchozí vůz: žádný ve vlastnictví (jinak Octavie, Ford Escort, Focus, Toyota supra, š120 aj.)

Koupil bych jiný vůz od tohoto výrobce: jistě.

05.06.2005 | 20:40:54 | Fighter Reagovat