Rok výroby:1992Typ motoru:1372/benzínStav km při koupi:125 000 kmStav km nyní:144 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?11 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,0 l/100 kmVloženo:29. 11. 2006
Odešlo palivové čerpadlo, prasklo primární lanko ruční brzdy a byly měněny uhlíky v alternátoru.
Jinak jen běžné provozní závady (žárovka,defekt,...)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Uno jsem koupil za 32000 Kč v prosinci 2005. Bylo ve velmi dobrém technickém stavu (přede mnou jej užíval německý důchodce a poté osm let mladý pár s dítětem), mělo velmi zachovalý lak (metalízu) a hezký a čistý interiér.
1) Motor
Motor 1.4 mi příjde více než dostačující, i v plném obsazení auto rozhodně nezaostává za ostatními, navíc při velmi příznivé spotřebě (na delší trasy není problém udržet 6l/100km). Se startováním není nejmenší problém ani v zimě. Jediný kaz je poměrně vysoká spotřeba oleje.
2) Jízda
Řízení je přesné, posilovač nemá, ale ten mi rozhodně nechybí. Brzdy jsou dostačující. Řazení jde trochu ztuha, ale každý stupeň lze bez problémů zařadit napoprvé. Auto celkově dobře sedí na silnici, jen při vyšších rychlostech na dálnici (nad 140km/h) už trochu "hopsá". Mám s ním kupodivu velmi dobré zkušenosti i při jízdách v zimě.
3) Karoserie, prostornost, bezpečnost
Co se týče rzi,zatím se projevila jen na spodcích dveří a to ještě jen na velmi malých ploškách. Drobná nepříjemnost se objevila na zrcátkách - jsou v barvě vozu a trochu se z nich loupe taková tenká čirá vrstva. Ačkoliv to na první pohled nevypadá, je v Unu poměrně hodně místa. Běžně jezdíme ve čtyřech a dle názoru spolujezdců je vzadu více místa než v Octavii... Vnitřek mi příjde poměrně pěkně vyřešený, myslím, že Uno muselo být na svou dobu velmi hezké a zajímavě vyhlížející auto (jak interiér tak exteriér). Co trochu postrádám je otáčkoměr a denní počítač kilometrů, v této verzi prostě nebyly. Topení a větrání fungují dobře, někdy je však trochu problém s rychlým odmlžením. Zavazadlový prostor odpovídá velikosti vozu, mám permanentně vytažené zadní plato, protože jinak bych tam toho ve čtyřech moc nedal. Jednoznačně největším záporem Una je jeho bezpečnost, která za dnešními standardy malých vozů už velmi silně zaostává. Jedinou bezpečnostní výbavou jsou čtyři tříbodové+jeden dvoubodový pás, o airbagu, ABS nebo vůbec o pořádně vyztužené karoserii si Uno může opravdu nechat jenom zdát...
4) Celkový dojem, spolehlivost, náklady
I když má určitě své zápory, považuji Uno ve své cenové kategorii za velice dobrou volbu. Nákladovost je velmi nízká díky malé spotřebě a snadno dostupným dílům ze spousty vrakovišť, na opravy a údržbu je to celkově velmi jednoduché auto. Autu důvěřuji, jezdím s ním i delší trasy (jednou měsíčně Praha-FM a zpět, o prázdninách jsem s ním byl dokonce na Ukrajině,...) a zatím celkem bez problémů. Ideální auto pro studenty (to jsem já), svobodnou matku, začátečníka, ale myslím, že dokáže dobře posloužit i méně majetné rodině.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Uno