Rok výroby:1999Typ motoru:1.8iStav km při koupi:99 000 kmStav km nyní:108 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?8 měsícůPrůměrná spotřeba:8,1 l/100 kmVloženo:4. 3. 2008
Je mu 8 let, takže výměna výfuku (prostřední + zadní díl + práce = 5.000), brzdové destičky na předku + vyvážení předních kol = 2.000. A jednorázová investice po nákupu: komplet rozvody + všechny filtry + olej = 8.000.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil po pečlivém výběru. Jednalo se o dovoz z DE, bylo po první majitelce, a se serviskou (i když tu už dneska vyplní leckde na počkání). Po koupi jsem nechal udělat preventivně rozvody, vyměnil filtry a olej, od té doby jen údržba (destičky, výfuk, teď mne čekají tyčky stabilizátorů na předku). Auto je zvenku velmi atraktivní, obstojí se ctí vedle o dost mladších Peugeotů (206 +306)a vedle Fabií apod. designových legrací, ale to je samozřejmě věc názoru.
Uvnitř je velmi pohodlné. Já mám verzi Trend, což znamená 4 airbagy, přední okna v elektrice, manuál klima, vyhřívané přední sklo, ale pozor, Ford má ve výbavách dost bordel, takže nelze říci, co v které výbavě opravdu má, nebo nemá být. Mám i tažné,ale v německu používají jiný druh zásuvek, je třeba koupit přechodku (350 kč). Verze kombi je neskutečně prostorná, po sklopení zadních sedaček vznikne zcela rovná plocha, do které jsem naložil celou kapelu (kytarový + basový aparát + komplet bicí + kytary, a dopředu ještě kytaristu :-)).
Jen mi ze začátku vadilo, že na přístrojovce není kontrolka rozsvícených světel, ale to není případ jen Focusu. Jízdní vlastnosti netřeba popisovat, ty jsou u Focusu vynikající, auto nikdy nešlo zcela do smyku, vždy zasáhlo ABS + ESP, jen tlumení mi přide trochu tvrdší, holt jsem zvyklej na měkkou Felicii. Brzdy slušné, celkově auto pěkně sedí na slinici, a příjemně se řídí.
Motor 1.8i má výkon 115 koní, moje maximálka byla tachometrových 215 km/h, což v reálu odpovídá zhruba 205-210 km/h. Spotřeba 8,3l v zimě klesla na 8,0l, ale to je způsobené spíš tím, že jsem se "naučil" auto řídit, a hlavně správně řadit. Nejvíce mu chutnají otáčky kolem 3.500, to má opravdu příjemnou akceleraci.
Na přístrojovce není kontrolka rozsvícených světel ? To mi přijde divné, měl jsem několik aut i dva Fordy a v každém to bylo, dokonce bych řekl, že tam být podle předpisu musí, stejně tak modrá na dálkové, nemáš jen prasklou žárovku?
Stále spokojenost. jen ty stabilizátory na předku jsem ještě nevyměnil, jsem hroznej. Najeto 122.000, tzn. s autem nějakých 23.000, teď jsem byl zkontrolovat tlumiče, všechny na 96%, takže pohoda. Auto je denně v provozu, a plní to proč jsem jej kupoval - spolehlivost a pohodlí. A trochu zlobí dálkový centrál, ale jen v tom, že přestal blikat. A na to kašlu. Je to zřejmě proto, že není originál, nýbrž dodělávaný.
Auto jezdilo krásných 6 let, najel jsem s ním 110.000 km, a jen jsem lil olej a 2x měnil destičky. Možná už bylo trochu unavenější, ale pořád se dalo jet s plně naloženym autem kolem 170 km/h, aniž by se člověk bál, nebo někde něco klepalo/vrzalo. Jen se již v jeho 14 letech věku objevila koroze a to na zadních dveřích pod lištou s osvětlením SPZ a kupodivu na okraji haubny. Jinak uvnitř byl jako nový, nikde nic nepovolilo, nezavrzalo. Byl to držák na který rád vzpomínám. Prodali jsme ho, protože jsme koupili nový vůz. Nechtěli jsme 14tileté auto.
Mal som dvoch fordov r.v. 99, 5-dveroví a kombi . 5-dveroví trend bol omnoho tvrdší(t.j. športový podvozok) a kombi ghia, obe 1.8, 85kw, bol príjemne odpružený,(príklad felda 5-dverová / kombi) . Tieto autá som mal ako jazdené, dovezené z De. Tieto dva modeli boli od seba veľmi odlišné jazdnými vlastnosťami, ale nemal som im čo vytknúť. Oba spľňali na čo boli úrčené. Podvozok nemá konkurenciu!!!. Motrizácia OK! Čo by som vytkol Fordu (r.v. 99 -00 t.j. el. centrál, na oboch sa zamykal a odomykal ako sa mu chcelo). Asi nie som sám, to isté mi potvrdil aj kamarát. Spotreba mesto: 9-10l/100km, kombinovaná: 6,7-7,3. Spôsob tankovania: plná nádrž až vytekalo z nádrže, najazdil som 100/200/ alebo 300km a znovu plná až vytekalo z nádrže). Teraz mám C-max 1.8l benzín 92 Kw , vyžší výkon a spotreba tá istá, čo ma teší. Mal som pred tím rôzne značky áut ( ako prvé Škoda, Fiat, MB, Renault, Opel, autá boli jak bezín ,tak aj diessel) , no k Fordu 99< by som sa kedy koľvek vrátil. Myslím k benzínu. Mal som možnosť jazdiť aj vo verzii diesel, no to je pre mňa moc hlučné a traslavé ( radšej obetujem 2l/100 km benzínu a jazdím si komfortne, nehovorím o servise pri kúpe jazdeného dieslu). A ešte na záver, môj kamarát kúpil v r.2001 dvoch focusov, 3-dveroví a limuzínu a do dnešného dňa tieto autá jazdia bez poruchy, bez problémou. To sú 1.6l / 74Kw benzíny. Veľmi dobrá voľba. Doporučujem. Prajem všetkým veľa šťastných km bez stresu a šťastných km.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus
Kontrolka
Na přístrojovce není kontrolka rozsvícených světel ? To mi přijde divné, měl jsem několik aut i dva Fordy a v každém to bylo, dokonce bych řekl, že tam být podle předpisu musí, stejně tak modrá na dálkové, nemáš jen prasklou žárovku?
30.12.2015 | 08:28:30 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: Kontrolka
Je to zvláštní ale opravdu tak kontrolka světel není ani Escort jí neměl ten měl pouze kontrolku dálkových.
30.12.2015 | 21:33:20 | Nick406 | 89.176.3.* Reagovat
Po 13 měsících...
Stále spokojenost. jen ty stabilizátory na předku jsem ještě nevyměnil, jsem hroznej. Najeto 122.000, tzn. s autem nějakých 23.000, teď jsem byl zkontrolovat tlumiče, všechny na 96%, takže pohoda. Auto je denně v provozu, a plní to proč jsem jej kupoval - spolehlivost a pohodlí. A trochu zlobí dálkový centrál, ale jen v tom, že přestal blikat. A na to kašlu. Je to zřejmě proto, že není originál, nýbrž dodělávaný.
25.10.2008 | 17:14:08 | gu-staff Reagovat
RE: Po 6 letech
Auto jezdilo krásných 6 let, najel jsem s ním 110.000 km, a jen jsem lil olej a 2x měnil destičky. Možná už bylo trochu unavenější, ale pořád se dalo jet s plně naloženym autem kolem 170 km/h, aniž by se člověk bál, nebo někde něco klepalo/vrzalo. Jen se již v jeho 14 letech věku objevila koroze a to na zadních dveřích pod lištou s osvětlením SPZ a kupodivu na okraji haubny. Jinak uvnitř byl jako nový, nikde nic nepovolilo, nezavrzalo. Byl to držák na který rád vzpomínám. Prodali jsme ho, protože jsme koupili nový vůz. Nechtěli jsme 14tileté auto.
29.12.2015 | 14:39:17 | gu-staff | 78.102.150.* Reagovat
Focus kombi r.v.99.
Mal som dvoch fordov r.v. 99, 5-dveroví a kombi . 5-dveroví trend bol omnoho tvrdší(t.j. športový podvozok) a kombi ghia, obe 1.8, 85kw, bol príjemne odpružený,(príklad felda 5-dverová / kombi) . Tieto autá som mal ako jazdené, dovezené z De. Tieto dva modeli boli od seba veľmi odlišné jazdnými vlastnosťami, ale nemal som im čo vytknúť. Oba spľňali na čo boli úrčené. Podvozok nemá konkurenciu!!!. Motrizácia OK! Čo by som vytkol Fordu (r.v. 99 -00 t.j. el. centrál, na oboch sa zamykal a odomykal ako sa mu chcelo). Asi nie som sám, to isté mi potvrdil aj kamarát. Spotreba mesto: 9-10l/100km, kombinovaná: 6,7-7,3. Spôsob tankovania: plná nádrž až vytekalo z nádrže, najazdil som 100/200/ alebo 300km a znovu plná až vytekalo z nádrže). Teraz mám C-max 1.8l benzín 92 Kw , vyžší výkon a spotreba tá istá, čo ma teší. Mal som pred tím rôzne značky áut ( ako prvé Škoda, Fiat, MB, Renault, Opel, autá boli jak bezín ,tak aj diessel) , no k Fordu 99< by som sa kedy koľvek vrátil. Myslím k benzínu. Mal som možnosť jazdiť aj vo verzii diesel, no to je pre mňa moc hlučné a traslavé
( radšej obetujem 2l/100 km benzínu a jazdím si komfortne, nehovorím o servise pri kúpe jazdeného dieslu). A ešte na záver, môj kamarát kúpil v r.2001 dvoch focusov, 3-dveroví a limuzínu a do dnešného dňa tieto autá jazdia bez poruchy, bez problémou. To sú 1.6l / 74Kw benzíny. Veľmi dobrá voľba. Doporučujem. Prajem všetkým veľa šťastných km bez stresu a šťastných km.
04.03.2008 | 21:32:33 | pepane-sk. Reagovat