Recenze Ford Focus Clasic Trend Plus - hatchback
“Výborný poměr cena/ výbava”

Autor recenze: Jirka (47 let),
Zlínský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2011 Typ motoru:1.6 benzin Stav km při koupi:6 km Stav km nyní:2 700 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 měsíce Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6.8 l/100 km Vloženo: 20. 7. 2011

Hodnocení inzerátu: 9 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Fabia 1.2 HTP

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatím žádné.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vzhled - myslím, že design je povedený a bude se dlouho líbit, ikdyž je ho vidět na našich silnicích spousty.

Komfort v předu velmi dobrý, sedačky pohodlné, bederní opěrka u řidiče je velmi povedený doplněk. V zadu na nohy celkem dostatek místa i pro vyšší postavy, ale tyto budou-li se chtít pohodlně usadit, musejí povytáhnout opěrky hlavy. Jinak je budou tlačit do zad. Mám 194 cm, ale hlavou o strop nešoupám, jak se jinde píše.

Zavazadlový prostor na svoji třídu dostatečný a proti konkurenci výborný.

Výbava Trend Plus - viz. internetové stránky. Nechal jsem si pouze přidat tempomat - vynikající věcička. Všem doporučuji. Hojně používám při nastavení rychlosti v obci a je to také výborné ulehčení šlachy nad nártem při dlouhých cestách - mám totiž dlouhé nohy a boty č. 13, tak mám nohy i nárt více ohlé než běžná populace.

Brzdy mají komfortní náběh (žádné prásknutí hlavou o sklo), ale při vyšším tlaku na pedál pěkně zaberou co proto.

Výkon mi stačí, ikdyž na 1.6 bych očekával větší sílu při předjíždění. Na pětku, když se blíží 4000 ot/min auto velmi ochotně zrychluje. Motor kapánek hlučnější i po zajetí. Pětka by mohla být delší - chtělo by to šestku.

Podvozek velmi povedený, ikdyž kapánek tvrdší při přejezdech příčných nerovností (pneu 205/55 R 15). Ale při pneu 195/65 R 15 myslím bude auto komfortnější.

V zatáčkách se vůz pěkně ovládá. Posilovač řízení tak akorát. Řazení pohodlné, ikdyž na moji předchozí Fabii prostě nemá. Ten Volkswagen Group má to řazení prostě bezkonkurenční.

Spotřeba - jsem řidič kliďas a pod 6.7 l kombi spotřebu jsem se ještě nedostal.

Vůz koupen za 292 500 Kč i se zástěrkami a zamykáním řadící páky (+ výše zmíněný tempomat). Přemýšlel jsem o Hyundai i30 cw Trikolor - ale ti mi nechtěli dát tempomat a nemají ESP. A jejich kufr je na kombík malý. Mám jedno dítě....

Přednosti vozu:
- povedený design
- velký kufr
- velmi dobrá ovladatelnost
- pasivní bezpečnost (8 airbagů, lámavý sloupek řízení,
robustní karoserie)
- vnitřní prostornost (hlavně šířka)

Nedostatky vozu:
- tvrdší podvozek
- vyšší hlučnost od podvozku i motoru (oproti Renaultu
Megan Gradtour či Hyundai i30 cw)
- výkon klimatizace podprůměrný (ve Fabii jsem měl na plný
výkon rampouchy u nosu, ve Fordu chladím při hicu na max.
ale musím více přidávat ventilátor...)
- nemožnost přehrávání formátu MP3 (!)
- nepohodlné ovládání počítače musejí se použít dva prsty
počítač ve Fabii super (tam jste si mohl nastavit 2 režimy,
trip, který se 2 hodiny po dojetí smazal, nebo dlohodobý, který se smazal asi po 9 999 km)

Vůz jsem si koupil pro výborný poměr cena užitná hodnota (výbava s ESP a tempomatem) - viz. výše srovnání s Hyundai i30 cw.
Renault Megane Grandtour bych koupil jen v případě kdybych měl 2 děti.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 9


Komentáře uživatelů k recenzi Ford Focus

Vložit komentář

Postřehy po 30 000 km

Tak mohu říci, že na to pískání jsem si nějak zvykl. Jinak je auto bez problémů. Zatím vše funguje.

04.12.2014 | 14:34:55 | Jirka  | 79.170.252.* Reagovat

RE: Postřehy po 30 000 km

No vidíš. Kdo má Forda, zvykne si na leccos. Je to lepší, než lamentovat nad špatným výběrem auta. Na mým "blbým" autě nepíská nic. A taky jsem si časem zvykl - že se nic nekazí ani po 140 000 km.

05.12.2014 | 20:36:22 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Postřehy po 30 000 km

:-), :-) aj ty filuto. No na jiné jsem neměl love. Ford byl v té době celkem za dobré peníze. A ty máš teda co za káru, že nepíská a je po 140k v pohodě?? :-)

13.01.2015 | 12:53:55 | Jirka  | 79.170.252.* Reagovat

Postřehy po 16000 km

Tak, po 16000 km slyším "pěkně" pískat palivové čerpadlo. Hnus a děs! Někdo mi říká, že to uvnitř není slyšet, ale já to slyším. Po přečtení reakcí o tomto problému na fóru Forda Focus je to prý normální a nelze s tím nic moc dělat. Prostě to hodit za hlavu a pustit si rádio, či konverzovat s manželkou a dětmi. Ale kdybych toto věděl před koupí, tak se raději rozhodnu pro zatracovaného Renaulta či Hyundai.

19.02.2013 | 18:32:15 | Jirka  | 83.208.11.* Reagovat

RE: Postřehy po 16000 km

Pokud ti auto vydává podezřelý zvuky zajeď s tim okamžitě na reklamaci do forda.Spíš ti píská servo nebo vodní puma,benzininový čerpadlo je elektrický a to normálně slyšet není.Servo je hydraulický a teď v zimě můze trochu hučet.Jo u rencka nebo hjondé už jsou elektrický posilovače a ty se se*ou víc.

19.02.2013 | 22:21:17 |   | 93.99.128.* Reagovat

RE: Postřehy po 16000 km

Jestli ti do teď nic nepískalo a ty řešíš,,,měl koupit,neměl koupit.A co takhle zjistit příčinu a odstranit.Mě nic nepíská ani při podstatně větším nájezdu.Vlastnost to určitě není.

20.02.2013 | 04:22:24 |   | 88.102.67.* Reagovat

RE: Postřehy po 16000 km

Palivové čerpadlo je v nádrži, pokud píská je třeba jej vyměnit jedná se o vadný kus, a je to spotřební zboží, které by mělo vydržet najetím alespoň 150tkm, no a po najetí tak málo km, se na to MUSÍ vztahovat záruka a nutné je nenechat se odbýt. )

20.02.2013 | 08:43:07 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

tempomat

co stojí přidělání tempomatu a kde se dá obnednat

05.10.2012 | 23:04:08 | honza  | 94.112.172.* Reagovat

RE: tempomat

Ak je možnosť dodatočne namontovať, tak jedine vo Forde,v servise, baj očko okolo 3-5.000 kč, podľa niektorých iných značiek.

ale najprv si treba zistiť,podľa WIN,či je montáž vôbec možná. a to zistia jedine vo Forde.

05.10.2012 | 23:28:53 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: tempomat

Tady je návod www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?f=185&t=22847&st=0&sk=t&sd=a

06.10.2012 | 19:27:55 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

Dali mi tam čtyřramenný volant, tak jak to má být.

21.07.2011 | 20:22:33 | Jirka Reagovat

Čau,ten tempomat ti dodělávali jak?Dali ti tam čtyřramenej volant s ovládáním nebo ti to udělali na ovládání radia.

21.07.2011 | 11:18:54 | Jirka Reagovat

Pro Anonyma
Fabii jsem prodal, protože jsem chtěl auto, se silnějším motorem, větším kufrem a prostornějším interiérem. Neříkám, že HTP jel lépe - tvůj styl komentářů jsem již někde četl.....
Tempomat jsem již používal v USA v roce 1995 a měl jsem ho i v té poslední Fabii, takže vůbec z něj nejsem vyvalený. Jen ho chci doporučit případným váhavcům, kteří říkají, že na naše přecpané okresky (ale i např. D1) je to zbytečný doplněk.

21.07.2011 | 10:08:58 | Jirka Reagovat

Jirko s těma pneumatikama máš asi pravdu, psal jsem to narychlo, však si rozumíme - letní Mischelinky jsou menšího profilu a ty zimní budou s větším profilem -vyzkouším.
S tou klimou moc nesouhlasím, protože ve Fabii jsem měl při max. chlazení ve výdechu 1.5 °C a ve Focusu mám sotva
9 °C.

20.07.2011 | 22:22:48 |  Reagovat

Nazdar,trochu tě poopravím.Pnumatiky máš 16" a ne 15",airbagů máš šest ne osm,podvozek máš měkkej ne tvrdej.Nevím co si představuješ pod pojmem tvrdej,ale Fabia je oproti Focusu žebřiňák.O i30,ceedu a jim podobným nemluvim.Řazení ve focusu jedno z nejlepších ve třídě a co do těchhle posledních kusů dávaj řidší převodovej olej nezadrhává trojka,jak to dělalo dřív.V Yetim jde řadit rozhodně hůř.Výkon klimy je dobrý,akorát chladíš větší prostor tak to trvá dýl.Lepší je automatika.

20.07.2011 | 21:59:39 | Jiří Reagovat

Dle tvého srovnávání ti ta Fábie vychází líp jak celý Fokus.Proč jsi to měnil,ještě napiš že motor HTP jel víc .Ty jsi v životě nejel s tempomatem?,že jsi z toho tak vyvalený.

20.07.2011 | 21:13:37 |  Reagovat