Rok výroby:1990Typ motoru:1598Stav km při koupi:104 000 kmStav km nyní:124 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?24 měsícůPrůměrná spotřeba:1Olpg l/100 kmVloženo:21. 1. 2007
Po koupi vozu jsem vyměnil rozvodový řemen-680kč,napínací kladku 1180kč-org. Motorkraft a zapalovcí svíčky 600kč-org. Motorkraft,dále 3.díl výfuku 1080kč a 4.díl koncový 980kč oba org. Motorkraft.
Před zimou výměna chladící kapaliny za org.červenou Ford 7l-700kč.Zatím největší investice je v přestavbě vozu na pohon LPG-20000kč.Jestli považuji za poruchu utržený gumový závěs výfuku,ulomená páčka vnitřniho otvírání dveří nebo utržený lanovod ruční brzdy tak říkám ne!
Pro mě znamená porucha zadření motoru,utržení části přední nebo zadní nápravy,popř.havarie vozu bez možnost dašího provozu vozidla.
Za 90% poruch na vozidle může člověk a 10% tvoří stáří vozu a únava materiálu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po cca 25 letech ma Sierra co nabídnout.Jednoduchá linie velkého a prostorného vozu zaujme i dnes,dokáže pojmout 4členou rodinu s dětmi nebo 4 vysoké vazouny nebo v případě verze kombi cokoliv do délky 200cm.Nabízených variant karoserií a motorů je i v dnešní době dostatek,nedoporučuji 1.8 TD.
Měl jsem možnost vyzkoušet osobně veškeré typy motorů,kromě typu 2,8l -V6 Cosworth tyto modely dodnes slouží svým majitelům a není snadné je získat,a za sebe mohu prohlásit,že nejlepší volbou je sedan s motorem 2.0 DOHC s 120Ps.U tohoto vozu je skvělí poměr váha vozu*výkon motoru při solidní spotřebě 8l/100km.Pro srovnání Škoda felicie 1.3mpi od 7l/100km výše,Octávie 1.6mpi od 8,5l/100km a nejnovější Fabie 1,4mpi od 8l/100km výše.
Jediným nepřítelem jsou pojišťovny se svými šílenými cenami za pojistné za 2.0 motory od 7ooo-12oookč.Já osobně vlastním již druhý vůz tohoto typu s motorem 1.6i z roku 90,který denně najezdí cca 80km a bere cca 10l lpg/100km při rychlostech 80- 120km/h./první sierra z 88 a motor 2.0 88kw/.Pokud v blízké budoucnosti budu kupovat jiný vůz,veřte,že opět sáhnu po Fordu Sierra.K údržbě vozidla je dobré řídit se intervaly výměn udávané výrobcem vozidla.Pouze je dobré zmínit,že motory používají oleje 15W40 a žádné jiné,je dobré montovat zapalovací a žhavíci svíčky org.Motorcraft-vydrží předepsané km a nemáte žádné problémy.Dle doporučení používat čistou neředěnou směs Ford pro zaručení dobrého chlazení motoru a funkčnosti termostatu,mj.vůz pak v zimě velice dobře topí.
Z mých zkušeností pouze zmíním pravidelnou kontrolu přední nápravy-10000km a používání protektorů na zadní nápravě,dále jen výměna lpg filtru po 10000km a nutná výměna zap.svíček v důsledku provozu na lpg po 20000km místo 60000km.
Taktéž vlastním sierru na lpg. Motor 2,0i DOHC, spotřeba 12,5l na 100km ve městě, jinak kolem 10-11litrů. Maximální spokojenost, auto mám 4 roky, před tímto autem taky sierra DOHC, takže já na tyto auta nedám dopustit.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Sierra
Taktéž vlastním sierru na lpg. Motor 2,0i DOHC, spotřeba 12,5l na 100km ve městě, jinak kolem 10-11litrů. Maximální spokojenost, auto mám 4 roky, před tímto autem taky sierra DOHC, takže já na tyto auta nedám dopustit.
09.02.2007 | 12:19:30 | David Reagovat