V den koupě(AAA auto,původně dovoz z CH) zjištěn únik motorového oleje-prodřený plech olejové vany u vypuštěcího šroubu. Spouštěč motoru "škrčel". Vůz při jízdě "táhl"do leva. Chvění auta při vyšších rychlostech-nekvalitní pneu,špatný rozmněr pneu,vadné tlumiče.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po opravě olejové vany,výměně tlumičů a pneumatik velmi příjemná jízda.Dobře vyřešený interiér-pohodlí i při dlouhých cestách.Veliký zavazadlový prostor s nízkou nakládací hranou. Nejspolehlivější auto jaké jsem kdy vlastnil.Robustní,kvalitně nadimenzovaná konstrukce a kvalitní dílenské zpracování,životností a spolehlivostí vůz v dané kategorii daleko převyšuje konkurenci.Za tři roky vlastnictví tohoto auta se mi nikdy nestalo,že by nešlo nastartovat nebo že by nejelo.Nebo že by "odešel"nějaký k provozu důležitý funkční celek. Dokonce letos-v 15ti letech stáří-cesta do Chorvatska a zpět,plně naloženo+celá rodina(celkem cca 1700km)naprosto bez problémů. Veškeré opravy za tři roky provedené vedly pouze k vyššímu komfortu(nebo běžná nutná údržba/výměna),nikoli k nutnému zprovoznění: -výměna rozvodového řemene,kladky,seřízení ventilů -výměna mot.oleje,filtrů:olej,vzduch,palivo,nové svíčky -výměna uhlíků,kluzných ložisek-startér -výměna brzdové kapaliny+zadního brzdiče,výměna brzdových destiček -výměna tlumičů,nové pneu 185/70/13 -výměna kabelů k zapalovacím svíčkám -výměna chladící kapaliny V čem se mi zdá Sierra trošku slabší: -neošetřovaný spodek vozu velmi rychle koroduje(vč.palivového,brzdového potrubí pod podlahou),stejně tak výfuk velmi náchylný ke korozi -pedály plyn/brzda velmi blízko u sebe,v určitých situacích velmi nebezpečné(zvláště pro náhodného a neznalého řidiče Sierry) -motor OHC 2,0i EFi trošku hlučnější(vysoký pištivý zvuk) ve vyšších otáčkách(deroucí se do interiéru systémem větrání-při zavřené klapce v režimu topení není slyšet nic) -izolace elektroinstalace by mohla být kvalitnější(sklon k stárnutí a praskání v tepelně namáhaných částech vozu)
Měl jsem Sierru 2.0 dohc efi rok 1990 hatchback a byla opravdu výborná.Za 2 roky jsem na ní nalítal kolem 35 000 a nemoh jsem proti ní cokoli negativního říct.Je to jedno z poseldních poctivejch a kvalitně udělanejch aut co se kdy vubec dělaly.A motor DOHC EFI byl ve svý době celkem třída:D I spotřeba byla dobrá, po městě mezi 8-9lítry a dálku jsem jel bezpečně kolem 6.5 při nějakejch 130 a uplně v phodě všechno.Ani olej skoro nebrala, možná dcl na 1000km.Koroze se taky nějak značně neobjevila a mužu všem upřímě říct, že to bylo poslední německej Ford, kterej byl takhle kvalitní a poctivej.
17.07.2012 | 16:36:47 | MICHAL
| 88.100.57.*Reagovat
Ale jistě, Scorpio 2,9i Cosworth Ghia sedan jsem měl v loňském roce souběžně se Sierrou. Dokonce jsem zjistil, že Scorpio mělo na stejné trase ČR-Chorvatsko a zpět při nepomněrně svižnějším tempu v průměru o cca 1,5l/100km nižší spotřebu než 2,0i CL Sierra!
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Sierra
Měl jsem Sierru 2.0 dohc efi rok 1990 hatchback a byla opravdu výborná.Za 2 roky jsem na ní nalítal kolem 35 000 a nemoh jsem proti ní cokoli negativního říct.Je to jedno z poseldních poctivejch a kvalitně udělanejch aut co se kdy vubec dělaly.A motor DOHC EFI byl ve svý době celkem třída:D I spotřeba byla dobrá, po městě mezi 8-9lítry a dálku jsem jel bezpečně kolem 6.5 při nějakejch 130 a uplně v phodě všechno.Ani olej skoro nebrala, možná dcl na 1000km.Koroze se taky nějak značně neobjevila a mužu všem upřímě říct, že to bylo poslední německej Ford, kterej byl takhle kvalitní a poctivej.
17.07.2012 | 16:36:47 | MICHAL | 88.100.57.* Reagovat
Ale jistě, Scorpio 2,9i Cosworth Ghia sedan jsem měl v loňském roce souběžně se Sierrou. Dokonce jsem zjistil, že Scorpio mělo na stejné trase ČR-Chorvatsko a zpět při nepomněrně svižnějším tempu v průměru o cca 1,5l/100km nižší spotřebu než 2,0i CL Sierra!
08.02.2005 | 15:19:54 | Roman Reagovat
A co Scorpio, to je vetsi, pohodlnejsi a bezpecnejsi - ale taky na stejne cenove urovni... Ale jinak Sierra taky dobra volba - mel jsem taky...
27.03.2004 | 12:26:48 | demo Reagovat