Rok výroby:1996Typ motoru:3.0Stav km při koupi:150 000 kmStav km nyní:160 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:11 l/100 kmVloženo:11. 11. 2008
Předchozí auto:Wartburg Felicia Fabia SierraScorpion
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Mělo, po koupi jsem zjistil u vozidla špatný stav některých "spotřebních" dílů a motoru. Výměna ramen, čepů, katalyzátoru, generálka motoru (oprava klikového hřídele, uložení a ojničních čepů). Výměna všech náplní a filtrů včetně oleje aut. převodovky.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vozidlo zakoupeno z důvodů nutnosti velkého prostoru jako rodinné vozidlo. Po důkladné opravě agregátu a výměně opotřebených dílů je vozidlo spolehlivé, spotřeba 10 až 11 litrů benzínu, prostorné a hlavně bezpečné. Jde o nejbezpečnější VAN konce 90tých let.
Budoucí majitel ojetého vozu by měl dbát především na stav převodovky a motoru, ostatní díly netrpí přílišným opotřebením a jejich výměna je u tohoto vozu jednoduchá.
Motor 3.0i se vyznačuje poruchovostí pohodu olejového čerpadla, která je poháněno z vačkové hřídele skrze ozubení čidla vačkového hřídele, kde dochází k opotřebení šestihranného hřídele pohonu čerpadla, nedostatečnému mazání, vydření klikového hřídele a uložení klika/ojnice. I mírně klepající motor v otáčkách nad 2000 je již nepoužitelný.
Převodovka: Jedná se o převodovku A4Xs, známou v USA u vozů s předním pohonem koncernu Ford. Spolehlivost převodovky nebyla nikterak ohromující, průměrná výdrž cca 150000km. V případě koupě vozu je nutné počítat s repasí dílů převodovky v ceně cca 30 až 40tis nebo koupit vozidlo s repasovanou převodovkou nejlépe v záruce.
Ostatní konstrukce vozidla se vyznačuje maximální jednoduchostí.
Náhradní díly z USA na objednávku do týdne, ceny cca 1/2 evropských.
Windstar je super auto, pohodlné a bezpečné. Životnost agregátů leží od zacházení s vozem. Na voze číslo 1. jsem najezdil 280 000 Km. kupoval jsem ho jako nové v roce 1997. pak jsem si postupně koupil dvě ojetiny r.v. 1998 a taky v pohodě. Motory OK a převodovky taky OK. Náplně se musí u Automatu pravidelně měnit. dnes jsem po 130 000 Km měnil svíčky u vozu č 3. Pohodlí je bomba. Super topení a klima. V zimě na sněhu super- bydlím ve městečku 660 metru mad mořem a sněhu tam máme v zimě až moc. V zimě je to pojízná pekárna a v létě pojízný mrazák. Vzduchové pérování - bomba. Co víc ?- už se nevyrábí . Nového Windstara bych koupil znova. V rodině jich máme celkem 5-
13.04.2013 | 21:44:19 | Emil
| 90.180.10.*Reagovat
RE: Windstar mám 3 kusy
Tak to se mi líbí :-) Já mám nyní dva 3.0i, 95 a 2000. Do druhého jde LPG, v prvním je. Spotřeba cca 13-14l LPG
05.07.2013 | 23:47:56 | Martin
| 93.99.128.*Reagovat
RE: Windstar mám 3 kusy
Dobrý den ,mám naprodej winstara rok 2OOO,v LPG do roku2023,po stk.Cena 78OOOkč. TEL.736 268 309
nedavno jsem koupil Windstara s vadnou převodovkou motor ma najeto 140 000 a převodovka vubec nereaguje potřeboval bych poradit nakou solidní firmu ktera problem s převodovkou vyřesi
To je sice pravda, ale dovoz dílů je zatížen poštovným a clem, většinou zde 1,7 az 2x cena dílu v USA, např SIMIX. Výdrž převodovek A4Xs opravdu není velká, v porovnání s ostatními v USA. Cena 25kKč za repasi je reálná, Master Repair Kit to opravdu řeší.
ty ceny sou nesmysl, komplet repase převodovky na ameriky vyjde na 25 tis vč práce. Na americké převdovky existuje totiž tzv. master repair kit, kde jsou hlavní součásti nutné na výměnu. jen tak pro info se podívej na www.rockauto.com za kolik je v usa. Samotné vyndání a nadnádní převodkvy je za cca 6 tis kč.... Takže za co těch dalších 34 tis? Za rozebrání převodky, olej s filtrem, který stojí 2 tácy a za master repair kit? Trošku zloděj, kdo ti řekl tuhle cenu :o)))
Většinou odejdou lamely vinou rychlé jízdy bez přídavného chaldiče, či zanedbání výměn ATF + filtru. Za to si můžou ale amjitelé samy, jinak normální životnost převodovek je v usa cca 200-300 tis km
Bohužel Master Repair Kit to VÚBEC neřeší!!! To je jen zbloudilá myšlenka garážmistrů u nás v ČR. Lamely neodejdou rychlou jízdou, ale netěstnostmi a poruchami v hlavním hydraulickém rozvaděči (mozku). Tím, jak začnou kanálky a aktuátory propouštět, snižuje se tlak na spojkách a brzdách převodů a tyto se začnou nadměrně zahřívat a opotřebovávat. Navíc A4XS převodovka trpí zasekáváním pístku dopředné spojky.
U nás oprava převodovky znamená naházet tam MasterKit, zkásnout 35kKč a hotovo. Za 15000km je převodovka opět mrtvá. Stačí objednat z USA profi repasovaný mozek za cca 7000 a vyměnit i s MasterKitem. Pak to vydrží dlouho. Čili pozor, při repasi převodovky se vždy dožadovat repase MOZKU!!!
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Windstar
troubleshootmyvehicle.com/ford/3.0L-3.8L/troubleshooting-a-no-start-condition-1
18.09.2014 | 21:45:29 | | 89.102.228.* Reagovat
Windstar mám 3 kusy
Windstar je super auto, pohodlné a bezpečné. Životnost agregátů leží od zacházení s vozem.
Na voze číslo 1. jsem najezdil 280 000 Km. kupoval jsem ho jako nové v roce 1997. pak jsem si postupně koupil dvě ojetiny r.v. 1998 a taky v pohodě. Motory OK a převodovky taky OK. Náplně se musí u Automatu pravidelně měnit. dnes jsem po 130 000 Km měnil svíčky u vozu č 3. Pohodlí je bomba. Super topení a klima. V zimě na sněhu super- bydlím ve městečku 660 metru mad mořem a
sněhu tam máme v zimě až moc. V zimě je to pojízná pekárna a v létě pojízný mrazák. Vzduchové pérování - bomba. Co víc ?- už se nevyrábí . Nového Windstara bych koupil znova. V rodině jich máme celkem 5-
13.04.2013 | 21:44:19 | Emil | 90.180.10.* Reagovat
RE: Windstar mám 3 kusy
Tak to se mi líbí :-) Já mám nyní dva 3.0i, 95 a 2000. Do druhého jde LPG, v prvním je. Spotřeba cca 13-14l LPG
05.07.2013 | 23:47:56 | Martin | 93.99.128.* Reagovat
RE: Windstar mám 3 kusy
Dobrý den ,mám naprodej winstara rok 2OOO,v LPG do roku2023,po stk.Cena 78OOOkč. TEL.736 268 309
18.09.2014 | 15:15:06 | levypetr | 109.80.246.* Reagovat
problem s převodovkou
nedavno jsem koupil Windstara s vadnou převodovkou motor ma najeto 140 000 a převodovka vubec nereaguje potřeboval bych poradit nakou solidní firmu ktera problem s převodovkou vyřesi
07.02.2011 | 23:02:40 | shark Reagovat
jak kde
To je sice pravda, ale dovoz dílů je zatížen poštovným a clem, většinou zde 1,7 az 2x cena dílu v USA, např SIMIX. Výdrž převodovek A4Xs opravdu není velká, v porovnání s ostatními v USA. Cena 25kKč za repasi je reálná, Master Repair Kit to opravdu řeší.
20.12.2008 | 23:30:22 | martin Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
18.12.2024 | 01:23:42 | ńŕéň | 37.212.52.*
repase špajsky
ty ceny sou nesmysl, komplet repase převodovky na ameriky vyjde na 25 tis vč práce.
Na americké převdovky existuje totiž tzv. master repair kit, kde jsou hlavní součásti nutné na výměnu.
jen tak pro info se podívej na www.rockauto.com za kolik je v usa.
Samotné vyndání a nadnádní převodkvy je za cca 6 tis kč....
Takže za co těch dalších 34 tis? Za rozebrání převodky, olej s filtrem, který stojí 2 tácy a za master repair kit?
Trošku zloděj, kdo ti řekl tuhle cenu :o)))
Většinou odejdou lamely vinou rychlé jízdy bez přídavného chaldiče, či zanedbání výměn ATF + filtru.
Za to si můžou ale amjitelé samy, jinak normální životnost převodovek je v usa cca 200-300 tis km
13.11.2008 | 09:59:23 | Marty Reagovat
RE: repase špajsky
Bohužel Master Repair Kit to VÚBEC neřeší!!! To je jen zbloudilá myšlenka garážmistrů u nás v ČR. Lamely neodejdou rychlou jízdou, ale netěstnostmi a poruchami v hlavním hydraulickém rozvaděči (mozku). Tím, jak začnou kanálky a aktuátory propouštět, snižuje se tlak na spojkách a brzdách převodů a tyto se začnou nadměrně zahřívat a opotřebovávat. Navíc A4XS převodovka trpí zasekáváním pístku dopředné spojky.
U nás oprava převodovky znamená naházet tam MasterKit, zkásnout 35kKč a hotovo. Za 15000km je převodovka opět mrtvá. Stačí objednat z USA profi repasovaný mozek za cca 7000 a vyměnit i s MasterKitem. Pak to vydrží dlouho. Čili pozor, při repasi převodovky se vždy dožadovat repase MOZKU!!!
16.11.2011 | 12:07:22 | MarPac | 195.39.93.* Reagovat