Rok výroby:1990Typ motoru:1,3Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 letPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:27. 5. 2006
Poruch byla spousta, především v elektroinstalaci.
Nefungující relátka, zoxidované konektory, palící se pojistky jsou prakticky na denním pořádku.
Občas je nutno zkontrolovat funkčnost pístků brzdových třmenů, které rády rezavějí a zatuhnou.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil výhradně k užitkovému provozu, jako pracanta, u kterého se nehledí na nějaký ten šrám. Výhodou je obrovský zavazadlový prostor. Motor 1,3 (48 kW) je vcelku živý, přesto jsem ho vyměnil za motor 1,5 s 55 kW, neboť často jezdím s plně naloženým vozem + vlekem a rozdíl 7 kW je hodně znát.
Sovětská auta jsou pověstná svou odolností a vytrvalostí, což mohu potvrdit. Nikdy jsem neměl potíže ani s jedním z motorů. Vyznačují se snadnou startovatelností i za velmi nízkých teplot a dlouhou životností. Údržba vozu je díky jednoduché konstrukci velmi snadná. Velkým problémem je koroze karoserie, která postupuje velice rychle.
Co se týká jizdních vlastností, je třeba brát v úvahu, že tyto vozy vycházejí z konstrukce šedesátých let. Klasická koncepce s motorem v předu a hnanou zadní nápravou způsobuje horší ovladatelnost v zatáčkách. K tomu vůbec nepřispívá šnekové řízení, které je velice tuhé a vyžaduje velkou sílu při zatáčení. K mínusům lze přičíst i dost velkou žíznivost auta.
S motorem 1,3 jsem jezdil za 9-10 litrů, motor 1,5 si veme 10-11 l. V interiéru se od roku 1980 , kdy se žigulíky řady 2105 začly vyrábět, nic nezměnilo. Sedadla jsou hodně měkká a na delších cestách nepohodlná. K pohodlí má daleko i řazení, které je nepřesné a má velice dlouhý chod řadící páky.
Komentáře uživatelů k recenzi Lada 2104