Recenze Lada 2105 -
“Kdyby auto mělo 5 kvaltů, lepší antikorozní ochranu karosérie a menší spotřebu a kvalitu takovou jak kolem roku 1980 nikdy bych nekoupil jiný auto.”

Autor recenze: Jene (24 let),
Kraj Vysočina
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1980 Typ motoru:1,5 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:100 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 15 let Průměrná spotřeba: 8-9 l/100 km Vloženo: 10. 1. 2007

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 10.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Autu nešli hodiny v palubovce.To byla jediná závada na autě ,která nebyla nikdy odstrtaněna.Vůle v řízení,koroze karosérie.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Toto auto bylo otce ,který se jen staral o pravidelnou ůdržbu nic víc.Při provozu auta měnil jen normální položky jako olej,výfuk a brzdové obložení.Auto ho nikdy nezradilo.Já sem jezdil s tímto autem také.

V 70 000 se začala oběvovat vůle v řízení a po dalších 10 000 se začala hodně projevovat koroze karosérie auta.U auta byly vyměněny čepy řízení sice stáli pár korun ,ale už to nebyla ta kvalita jak originál.

Za 2 roky čepy odešli do věčných lovišť.Na autě byly vyměněny 2 přední blatníky za nové které byly po 2 letech zralý na výměnu.

Co se týče náhradních dílů na auto - sou sice za pár korun ,ale je blato a nic to nevydrží oproti původním součástkám na autě.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Lada 2105

Vložit komentář

LADA 2105

Mám jednu 2105 rokem výroby 1985, pánové, auto prošlo kompletní GO, a lehkou úpravou motoru (komplet cena asi 50tyček). S motorem 1300S dává výkon 56kw, 0-100km/h suveréně za 14s co dokáže (ne co je psáno). Podvozek jsem upravil za (1000kč) takže jsem přitvrdil předek a převodovku poskládal s Vmax 135km/h (při 4kvaltu na 6000ot.min dá rovných 160km/h). Auto se nehřeje, je tichounký, všechno v něm funguje, jedničku bez meziplynu zařadíte už v 25km/h s meziplynem až do 40km/h (tedy nemusíte zastavit). Nejzáživnější je spotřeba (dvoukomorový ozon karbec s ekonomizérem): kombinace s těžkou nohou 9L, s lehkou nohou 8L, mimo město 7L, při závodění byl max 14L (nejezdím na vzduch jako někteří...). Věřte, že když to s LADOU umíte, nemaj dnešní fabie s motory do 50kw šanci (mimochodem fabie na 50kw taky potřebovala 1,4motor, dnes už 1,2 dává 50kw taky tj fakt). Ale jak říkám, stačí to umět a máte vidět jak někteří fabiisti koušou volant, je to docela zábava.. Ale na ježdění to už dneska moc není - mám LADU už jen jako hračku...

31.01.2008 | 22:20:15 | Miči Reagovat

Puškin 21053

Zdravím, já se teda nechci fandů Lad nějak dotknout, doma jednu takovou strojovnu, konkrétně 21053 z dob počínající perestrojky, taky máme, takže uznávám, že na dobu vzniku ve VÝCHODNÍM BLOKU se asi jednalo o dost nadprůměrné auto, startuje třebas dodnes i při -20°C, ale je to prostě svou filozofií dělník. Můj tatík ho ještě dodnes používá jako "další auto" do města, z nostalgie mu pořídil předloni dokonce i nový ohoz, protože nejen blatníky, měněné cca v r. 2000 (nové!), byly durch ... vypadá teď sice jako nový, nicméně podle mě nic nevykompenzuje poměrně šílené jízdní vlastnosti ... nestabilnost v zatáčkách, neustále se rozhašující brzdy (kdy se při sešlápnutí často předek hádá se zadkem, kdo půjde do vedení), absence pátého kvaltu, díky čemuž se jakákoliv cesta s rychlostmi nad 90 km/h. mění ve zvukovou rallye, které odpovídá mj. i spotřeba benzínu a teplota chladící kapaliny.... Vlastní kapitolou je pak jízda pouze po městě, kde se studeným motorem (kde navíc musíte ještě hodně dávkovat plynovým pedálem, abyste při rozjezdech "necukali") hravě dosáhnete i 15l/100km :) . Navíc mizerný rejd, při němž se každé parkování, anebo i průjezd zúženou třeba pravotočivou vozovkou, navíc při absenci posilovače řízení a s kormidlem místo volantu, mění v solidní vojenské silové manévry... (nevím, jak silný může být onen jeden prst :)) A se spolehlivostí na delší cesty jsem po zkušenostech taky opatrný. Čepy, poloosy, vodní pumpa, to vše odchází tiše, rychle a hlavně nečekaně. Párkrát se taky v zácpě vařilo, to už je ale zase klasika, uznávám. Tu a tam něco nesvítí, nebo naopak svítí, když nemá (např. osvětlení kastlíku v palubovce díky něpřesně sesazeným dílům), topení krásně topí, ale hlavně v létě, kdy nejde vypnout, s rychlostí se to taky nesmí přehánět, protože nad 120 km/h se už v autě neuslyšíte, neuslyšíte ani rádio či kolemjedoucí sanitku, spotřeba se vyhoupne jako u dvouapůllitru, navíc s nezadržitelně vzrůstající vůlí v řízení se jízda stává dokonalým adrenalinovým sportem... Můžu si dovolit tato ostrá slova, protože doma vlastním ještě o deset let staršího veterána, francouzského renaulta, kterému se dostalo zhruba stejné údržby jako Puškinovi, a některé věci jsou prostě jakoby z jiného světa :( Je to zkrátka "pěkná vzpomínka" na 80tá léta v ČSSR, jako malý jsem nadšeně sledoval, jak otec při jízdě poráží jednu škodovku za druhou, později i včetně favoritů, ale komfort je už fakt někde jinde. Jinak nic proti němu, ve své době mělo i jistý punc reprezentativnosti a garážované prvních 7-8 let ani nerezlo. Navíc je dobré zanechat pár exemplářů i pro příští generace...

02.07.2007 | 14:46:41 | gorwitz Reagovat

Láďa

No nevím jak ostatní, ale já mám i dosti dlouhé osobní zkušenosti s ladou a všechny jsou velice pozitivní.
1. mám toto auto od r 1985, kdy bylo skoro nové. Dnes má na tachu 230.000 km a téměř vše je na autě původní. I kotouče!!! Měnil jsem pouze olej, obložení, a čepy. Dnes už s ním jezdím jen rekreačně.
2. Před 5 lety jsem koupil druhou ladu na běžné ježdění. Také rv 1985. Měla najeto 120.000 km. Ročně s ní najedu 20 - 25.000 km. Dnes tedy má najeto 210.000 km. Opět prakticky bez závad.
3. Spotřebu mám u obou lad 7,2 mimo město a 8,5 ve městě. Nevím o tom, že by měla Tatra takovou spotřebu.
4. Při parkování si vystačím s jednou rukou a to nejsem kulturista.
5. Celkem jsem najel v ladách cca 300.000 km, což je celkem dost km na to, abych to mohl objektivně posoudit. Spolehlivost 1*
Odolnost 1*
Spotřeba 1-
Komfort 2 - 3
6.Jezdím i novými "moderními a bezporuchovými" auty jako např. Octavia, Focus, Mondeo, a pod. V jízdních vlastnostech za nimi lada nijak výrazně nezaostává. Někdy má i navrch. Že by to dělala i koncepce zadního náhonu, kterou má mimochodem i BMW nebo Mercedes? Pokud se umí se zadokolkou jezdit, tak není pro mě problém v zatáčkách ujet i těmto autům. Pokud jsou na autě dobré zimní gumy, tak nemám problém ani v zimě. Závaží v kufru používají jen méně zdatní řidiči.

Toť ve stručnosti pro Ami a Diega

12.02.2007 | 18:43:37 |  Reagovat

Omlouvá Tě jenom to,že jseš mladej a nezkušenej,chlapče.

13.01.2007 | 07:57:58 |  Reagovat

10

Když má Lada 10 kolik mám Mercedes? Mimochodem s Ladou sem taky jezdil a je to děsná plečka. Volant jak u Liazky, spotřeba jak Tatrovka. Jízdní vlastnosti? Co třeba v zimě při předjíždění? Když tam nemáš pytel písku nemáš šanci.

12.01.2007 | 12:47:34 | Ami Reagovat

to hodnoceni myslis vazne? vzpamatuj se. projed se v necem jinym a nebude ti stacit stupnice

12.01.2007 | 11:38:05 | diego Reagovat

re Jene

..."takže to nejni žádnej trakař jak některý dnešní super auta.Toto auto bylo pohodlný a s dobrýmmi jízdními"...

Upadl jsi na hlavičku? Jel jsi někdy v BMW? Třebas i ve staré e36?

11.01.2007 | 22:10:59 | Luky Reagovat

Muj Pepan!!!

Pepana jsem zdědil,výborné auto,spolehlivé!Udělal jsem přestavbu na LPG najel 150000KM a motor šlape jak nový!Jenom ta kastla trošku kvete!

11.01.2007 | 21:13:18 | ROMAN Reagovat

Měl jsem Ladu 2101.Bylo to na dnešní dobu téměř ve všech směrech zastaralý auto( původ Fiat 124 r.1964).Jedna z věcí,kterou nemají ani dnešní Fábie s českými motory(původ motorů ještě v embéčku),byl rozvod OHC.Jízdní vlastnosti byly dost otřesný.Volantem bylo také potřeba neustále korigovat směr jízdy.Brzdy a řízení neměly posilovač,takže manželka svěřovala parkování vetšinou mně.Ani zařazení potřebné rychlosti pro ni nebylo vždy jednoduché.Velký problém byla koroze.Byl to takový pracant,rád na něj vzpomínám,ale zpátky bych už neměnil.

11.01.2007 | 16:55:43 | jikrman Reagovat

hodnocení

Reakce na ami - komfort 10 proč? protože v tym autě pro mě bylo ve všech směrech dost místa.Jak ve předu na sedačkách tak v zadu na sedačkách a to je pro mě komfort takže za 10 chlapče.Jízdní vlastnosti sou dobrý auto sedí na silnici odpružení je lehce měkčí pro věčí pohodu cestujících takže to nejni žádnej trakař jak některý dnešní super auta.Toto auto bylo pohodlný a s dobrýmmi jízdními vlastnostmi pro mě samotnýho tak sem napsal za 10.

11.01.2007 | 15:57:00 | Jene Reagovat

Raz ma kamarát požiadal o kúpu nového krytu na smerovku na Ladu, lebo starý bol prasknutý. Lenže nový za pár mesiacov zmenil farbu z oranžovej na bielu, tak 15 ročná krytka putovala naspäť. S ostatnými súčiastkami to bolo podobné, väčšinou sa jedná o polské a maďarské napodobneniny súčiastok.

11.01.2007 | 12:01:15 | neb Reagovat

Hodnocení

Když dělám hodnocení, tak u toho trochu přemýšlím. Komfort 10, jízdní vlastnosti 10 .....

11.01.2007 | 11:37:39 | Ami Reagovat