Rok výroby:1991Typ motoru:2.0 TurboStav km při koupi:56 000 kmStav km nyní:86 000 kmZpůsob řazení:manuálPrůměrná spotřeba:14 a více l/100 kmVloženo:30. 10. 2003
66.000 km - Po vymene rozvodaku ve znackovem servisu znicena remenice, v dusledku praskly napinak
70.000 - zarezly zadni pistek
Hodnocení a zkušenosti s autem
Supersportovni special pro narocne blazny. Mel jsem jich nekolik. Vzhledem k vykonum prekvapive solidni spolehlivost. Karoserie se krouti ve strese, spodek je naopak ultra tuhy. Hodne sklon ke korozi (rusky plech i kdyz peclive osetreny, hnije zevnitr), naprosta vetsina aut v CR je po bouracce a diky tuhy podlaze a mekky strese se to skoro neda rovnat.
Je nutna pravidelna servisni pece - na cem clovek kratkodobe usetri se mu vrati i s tezkyma urokama. Motor setrit na studenych startech, nakladat az pri teplote oleje nad 80 °C. Motor prekvapive spolehlivy, pokud dostava za usi za studena, odchazi lagry na klice.
Na 150.000 mivaji turba uz vule a maly tlak a chce to nechat repasovat. U motoru 8v moc neladit - ma slabsi ojnice, 16v snese snad vsechno. Spojka trpi, chce to keramiku, na prvnich 8v s lankovou spojkou obcas rupne to lanko (pokud se nemaze). Prevodovka je super, zase chce trochu prohrat, ma sice volnejsi kulisu, ale rychlosti tam padaji samy. Diferaky jsou bez zavad, vetsinou vydrzi i 300k. Obcas potize s poloosami, kdyz se dava velky vykon.
Brzdy dobre, lepsi je dat desticky a kotouce od OMP za cca 15.000. Ramena na 100.000 lepe vymenit komplet i se vsema silentblokama (vadi jim spise sul, nez namahani). Srouby jsou pevnostni a povrchove upravovany = dobre se povoluji a nenatahuji. Interier vydava tisice pazvuku, je neesteticky, ale jsou tam vsechny budiky jak ve WRC (olej-tlak, teplota, tlak plneni, voda...), coz je perfektni.
Zadni lavice je hrozne vysoko, spatne se tam sedi a clovek se porad mlati hlavou o strop. Cely auto je tvrdy a nepohodlny, svezeni pusobi dojmem WRC a ne komercniho auta. Slepnou svetla, velmi rychle se opotrebovavaji pneumatiky.
Jizdni vlastnosti bezkonkurencni, neznam realne rychlejsi auto v serpentinach a na rozbitych silnicich, pri brzdeni na dalnici z 200 na 100 km/h hodne nervozni, chce to prerusovane brzdeni, jinak zadek vybocuje (zamkne se spera).
Je to soutezni special, ne auto pro jezdeni do prace. Vzhledem k vykonum prijatelne ceny ND. Drahy olej, spotreba od 12 litru, zere v extremu i 36 (Hoermann s ALS).
Ojnice na 8v a 16v jsou jiné na první pohled - stačí se podívat, že mají zrcadlově otočené zámky ložisek... samozřejmě se stačí podívat do ePera nebo servisního manuálu.
Komentáře uživatelů k recenzi Lancia Delta
Na to jsi přišel kde, že ojnice 16V a 8V jsou jine?????
04.03.2009 | 18:52:39 | xxxx Reagovat
RE:
Ojnice na 8v a 16v jsou jiné na první pohled - stačí se podívat, že mají zrcadlově otočené zámky ložisek... samozřejmě se stačí podívat do ePera nebo servisního manuálu.
29.02.2012 | 21:51:44 | magic | 78.102.160.* Reagovat
Integrale
Tak této recenzi veřím,jsi velký odborník na ty italky.Přemýšlím o koupi tohoto vozu na občasné vyblbnutí,ale nevím,jak pude sehnat!
29.07.2007 | 11:58:17 | pett24 Reagovat