Rok výroby:1997Typ motoru:1834 ccmStav km při koupi:165 000 kmStav km nyní:242 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:5. 7. 2011
Zhruba po 10000 km od koupě se projevila závada řídící jednotky centrálního zamykání. Stále otevírala a tím zlikvidovala ozubená kola v motorcích centrálního zamykaní ve dveřích. Nové sehnáno přes internet za cca 1500 Kč (řídící jednotka i čtyři motorky).
Po této epizodě auto fungovalo znamenitě, kromě pár vypálených pojistek a žárovek. Přestalo jen fungovat odstřikování pátých dveří.
Zlom nastal až při najetí zhruba 237 tisíc km. Auto začínalo mít problémy se startováním. Nikdo nevěděl co s tím. Tak po postupné koupi nové baterie (od koupě jsem neměnil) a svíček a přetěsnění motoru, když problémy přetrvali, odvezl jsem auto do autorizovaného servisu Mitsubishi Motors. I v tomto servise ze začátku nevěděli co s tím, ale po chvíli zjistili, že je prý špatný tlak na palivovém čerpadle a tak to znovu naprogramovali, vyměnili znova svíčky a od té doby to jezdí zase v pořádku. Nutno dodat, že od koupě dodržuji servisní intervaly a navštěvuji originální servisy MM (po neblahé zkušenosti s jedním "odborníkem na japonská auta a taky kvůli poněkud exotickému motoru mého auta).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem kupoval před skoro třemi lety jako nástupce Mazdy 626 2.0i 66kW z roku 1987. Ne že by předchozí auto bylo na odpis, ale potřeboval jsem něco s menší spotřebou na denní dojíždění do práce (cca 200 km tam i zpět) a také něco novějšího. Jelikož po zkušenosti s Mazdou jsem hledal další japonské auto a jako jejich příznivec (rovná se odpůrce nafty) jsem hledal benzín. Nejdřív jsem měl vybranou Hondu Civic 1.5 Vtec 84kW, ale pak jsem se dočetl o motoru GDI a bylo jasno. Narazil jsem na auto za slušné peníze a se slušnou výbavou (aut. klima, 4x airbag, ABS, palubní počítač, všechny okna v elektrice a s dojezdem,....) Když jsem vzal rok výroby a porovnal, co v té době dělala konkurence bylo jasno.
Kromě výše uvedených závad jsem s autem velice spokojen, i když už mě mrzí, že se nejedná o klasického Japonce ( vyrobeno v Nizozemí), což možná vysvětluje uvedené nedostatky. Hlavně oceňuji na benzínové auto nízkou spotřebu (na dlouhé trasy není problém kolem šesti litrů) Při kratších jízdách po městě něco málo přes sedm. Když ovšem chcete využít maximum vozidla, tak počítejte s vyšší. Dále chválím jízdní vlastnosti a v neposlední řadě prostornost vozu (v nižší střední třídě se řadí ke špičce co se týká prostoru na zadních sedadlech) Sice nemá tak velký zavazadelník (asi 450 litrů) jako některá konkurence, ale mě plně postačí a navíc jeho využitelnost zvyšují páté dveře (liftback).
Co říci na závěr? Možná se budete divit, že i po některých problémech s tímto vozem ho budu hodnotit vesměs kladně. Ale vzhledem ke stáří vozu, výbavě a benzínovému motoru s nízkou spotřebou jsem s ním vzhledem k tomu kolik jsem na něm už najel celkem spokojen a vnímám ho jako zajímavou a neokoukanou alternativu pro ty, kteří nechtějí naftovou Oktávku.
Tak já jsem si včera svou carismu koupila v bazaru a koukala jsem jak blázen. Mám 1.6 z roku 1996 a nejsem zvyklá na silnější auto, než je 1.3 proto jsem výskala radostí, že to táhne. Sportovní úprava je super. Podle některých odborných očí je novější motor i chladič. Spodek krása. Motor si krásně vrní ale dokáže i překrásně zařvat. Věřím, že mi tenhle drak bude dlouho sloužit. Zamilovala jsem se do něj a můžu říct, že takhle klidně, skvěle a vyrovnaně jsem se v žádném autě ještě necítila. Snad jsme si přirostli k srdci už takhle brzy a začínáme si rozumět. Předchozí majitel se o auto prostě staral a jde to na něm vidět.
Mám Carismu 1,6 rok 2000.Výborné auto, spolehlivé, mám jej 3 roky,nikde nás nenechalo a ještě ke všemu dobrý dělník,na opravu chaty jsem odvozil veškeré trámy a prkna. Prostě super.A pak se v myčce promění zase v elegantní dámu.Nějaké mouchy jsou, ale to jsou drobnosti a vše vyváží spolehlivý provoz. Na dálku je pod 7 litrů, ve městě spotřeba vyšší,ale je třeba mu porozumět a pak je spokojenost na obou stranách.
Tenhle motor je náchylnej na benzín a olej a vůbec čistotu palivovýho systému - tedy dobrý papání po všch stránkách. Jakmile začne takhle zlobit znamená to vážnou nemoc a bzkou smrt. Proto jsem volil nezničitelnou klasiku 1.6.
Komentáře uživatelů k recenzi Mitsubishi Carisma
Tak já jsem si včera svou carismu koupila v bazaru a koukala jsem jak blázen. Mám 1.6 z roku 1996 a nejsem zvyklá na silnější auto, než je 1.3 proto jsem výskala radostí, že to táhne. Sportovní úprava je super. Podle některých odborných očí je novější motor i chladič. Spodek krása. Motor si krásně vrní ale dokáže i překrásně zařvat. Věřím, že mi tenhle drak bude dlouho sloužit. Zamilovala jsem se do něj a můžu říct, že takhle klidně, skvěle a vyrovnaně jsem se v žádném autě ještě necítila. Snad jsme si přirostli k srdci už takhle brzy a začínáme si rozumět. Předchozí majitel se o auto prostě staral a jde to na něm vidět.
05.03.2014 | 22:21:30 | Stormfly | 193.86.114.* Reagovat
provoz
Mám Carismu 1,6 rok 2000.Výborné auto, spolehlivé, mám jej 3 roky,nikde nás nenechalo a ještě ke všemu dobrý dělník,na opravu chaty jsem odvozil veškeré trámy a prkna. Prostě super.A pak se v myčce promění zase v elegantní dámu.Nějaké mouchy jsou, ale to jsou drobnosti a vše vyváží spolehlivý provoz. Na dálku je pod 7 litrů, ve městě spotřeba vyšší,ale je třeba mu porozumět a pak je spokojenost na obou stranách.
01.03.2013 | 19:37:50 | Jarda | 83.240.34.* Reagovat
koroze
A jak to vypadá s korozí podvozku lemů a prahů?
09.01.2012 | 23:40:33 | thom | 77.48.160.* Reagovat
Emisie
A emisnú kontrolu prechádzaš v pohode?
19.12.2011 | 11:57:45 | ??? | 178.41.2.* Reagovat
RE: Emisie
Tenhle motor je náchylnej na benzín a olej a vůbec čistotu palivovýho systému - tedy dobrý papání po všch stránkách. Jakmile začne takhle zlobit znamená to vážnou nemoc a bzkou smrt. Proto jsem volil nezničitelnou klasiku 1.6.
16.04.2013 | 23:18:11 | honza | 84.21.104.* Reagovat