Recenze Pontiac Firebird Trans Am
“Velká hračka pro velkého kluka.”

Autor recenze: Aviatik (47 let),
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1979 Typ motoru:6500 typ 403 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 roky Průměrná spotřeba: 28 l/100 km Vloženo: 8. 3. 2005

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: 21 jiných včetně Subaru

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Po čtvrtině století provozu potřebuje nový lak.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Pontiac Firebird Trans Am je kultovní auto. Obrovské coupe s obrovským motorem. Ten můj má motor 403 kubických palců, což je přibližně šest a půl litru. To není spotřeba, to je objem motoru.

Spotřeba v techničáku, tedy základní optimistická, je uváděna 28 litrů benzínu !!!. Motor prošel úpravou MAGNUM, má jiné písty, hlavy, vačku a výfukové potrubí. Převodovka je též příslušně upravená. Auto kdysi v Německu jezdilo závody ve sprintu. Podle toho taky jede... Když šlápnete na plyn, tak se holt točí kola. A je úplně jedno, jestli stojíte na asfaltu, betonu, trávě, nebo jestli zrovna jedete po silnici stovkou.

Prostě se točí kola. Vždycky. 540 Nm kroutícího momentu je několik běžných aut. Je to brutální motokára, co okamžitě po sešlápnutí pedálu plynu jde kupředu, nejlépe smykem. Totální adrenalin. Úžasná hračka. Na normální ježdění to však není. Ideální je léto a suchá silnice. Na zimu je Subaru...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Pontiac Firebird

Vložit komentář

To bude určitě upravený motor. Sériový Pontiac Firebird TransAm 6,6L v roce 1979 měl tyto parametry:

Max. výkon 185 koní při 3600 otáčkách
Kroutící moment 433 Nm při 2200 otáčkách

Ten krouťák je fakt znát. Auto táhne moc dobře. Ale ten motor je přiškrcený. Má snížený výkon z důvodu tehdejších zpřísněných emisních předpisů. Z toho motoru se bez problémů dostane po pár úpravách 300 - 350 koní.

Vzkaz pro Martina (martin12321@azet.sk):
Ty jsi ale "odborník"!!! Motor 6,6L (403 cui) se do Trans Am v r. 1979 dával. Než tu začneš psát tyhle moudra, tak si to aspoň nastuduj, ať tu nemateš lidi.

Jinak jízda tímhle autem je opravdu zážitek. Výkonově nic moc, ale o to nejde. Podstatný je zvuk motoru!!! Když zabere vidlicový osmiválec tohoto objemu, tak se zježí všechny chlupy na těle a běhá mráz po zádech. A kdyby jste viděli ty nechápavé pohledy kolemjdoucích :-))) Jak nechápou, co to je :-))) Tohle ještě neviděli a hlavně neslyšeli. Prostě nádhera. Někde jsem četl názor jednoho fandy, že kochat se zvukem vidlicového osmiválce je lepší než orgasmus. Něco na tom bude :-)))

19.02.2010 | 22:45:35 | Petr Reagovat

chci si ho koupit ale nemyslím si že tvé info je pravdivé aspoň dle dostupných informací

19.03.2009 | 22:57:13 |  Reagovat

US cars forever

Chape zavidim ti toto je luxusni kousek v tady tom sesti litru je myslim ten 4 komorovy karburator ne ? luxusni auticko luxusni vzhled luxusni jizda tady tomu patri 1OO bodu ze 100 . RESPECT

29.11.2007 | 21:04:59 | luykn Reagovat

Americký šmejd

žere aj trávu okolo cesty a odrbe ho na semaforoch aj Tatra 815

02.10.2007 | 10:12:50 |  Reagovat

T/A Firebird

Ahoj, Firebird sa s tým objemom motora čo si napísal ani nevyrábal, najväčší motor čo do toho šiel bol 5.7L. A ako môžeš mať dve autá v jednom názve? :D:D Trans Am je oplastovaná verzia Firebirda, motoricky sú to síce identické vozy aj keď V8 FB a V8 TA neni to isté, iný predný a zadný nárazník, prahové spojleri, veko motora, existujú dve varianty spojleru na 3.dverach, iný spôsob otvárania 3.dverí, firebird sa vyrabal aj vo verzii formula: najväčší rozdiel čos a dá postrehnúť je asi ten že formula má vypuklinu na kapote nat motorom na strane vodiča. Formula už mala 16". Ale ten 6.5L motor ma dostal najviac :D buď to máš nejaký neoriginál prerobený motor alebo si sa proste iba netrafil ale najväčší bol 5,7 ;-) . toť vsio k tejto recenzii... Martin

25.07.2007 | 14:48:24 | martin Reagovat

Super

...no ja som mal pred rokmi Chevrolet Corvette, r.v. 1990, 5,8 Litra, v úprave fi Greenwood, biturbo, cca 550 koní. Tu sa pýtajú, či automat pretáča kolesami.....áno, pri každom šľapnutí na pedál plynu a to ešte aj horia zadné pneu ak chceš. A bolo tam aj jedno tlačítko, ktorým sa dali zrušiť všetky obmedzovače = pekná sranda

06.11.2006 | 09:12:51 | igor Reagovat

Co je na tom divneho, ze se automatu protaceji kola Anonyme?

04.11.2006 | 17:20:02 | Kosťa Reagovat

u automatu ze se protacej kola???

24.09.2006 | 21:07:09 |  Reagovat

Fotečka by nebyla?

24.11.2005 | 11:17:07 | vilis Reagovat