Rok výroby:2001Typ motoru:1390Stav km při koupi:73 000 kmStav km nyní:105 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:16. 11. 2006
Ach tá francúzska elektronika... Zapaľovacie cievky sa menili už tri (jedna stojí vyše 2000 Sk), klasikou je aj kedy-tedy svietiaca kontrolka SERV+Airbag. Tá sa ale po premazaní kontaktov umúdri :-).
Šaraptu mi urobil aj prasknutý veniec na prednej poloosi, z ktorého sníma čidlo ABS otáčky kolesa. V servise najskôr nevedeli, čo to môže byť ale napokon na to prišli (chceli meniť riadiacu jednotku ABS - niekoľko desiatok tisíc Sk!!!!) a stálo to necelé dve tisícky.
A napadá ma ešte jedna porucha - vybitá batéria v DO centrálu :-) Stačí vymeniť... ;-)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Inak je to autíčko veľmi pohodlné a aj napriek mojej telesnej výške 195 cm sa v ňom usadím lepšie ako vo Fabii. Pravda, za volantom. Dozadu sa radšej nehrabem, veď si nechcem zlomiť väzy a vykĺbiť klená... Vzdau je to skôr pre nižšie postavy alebo celkovo pre šyroch priemerne urastených pasažierov.
Mám 98-koňovú jedna-štvrku a až na tie cievky zapaľovania je to fantastický motor! Spotrebu má takú akú chcete mať. Teda ak jazdíte po meste do 2000 ot (motor skvele ťahá už od 1400!!!!), nie je problém sa vtesnať do 7 litrov. Áno, v meste!!!!!! Ak ale chcete jazdu v štýle "rýchlo a zbesilo", dostanete ju, ale spotreba potom činí aj dvojciferné čísla.
Celkovo som napríklad na 5000-km dlhej trase po Alpských priesmykoch (so strešným boxom na streche, naplno bežiacim vetraním a zapnutou chladničkou v kufri) dosiahol priemer 6,53 litra. dobré, nie?
Tento motor však nie je ideálny na diaľnicu, nakoľko je pomerne krátko sprevodovaný. V praxi to znamená, že pri 130 km/h točí 4000 ot, čo je dosť (z hľadiska spotreby; inak motor je ochotný ťahať až vyše 6000 ot). Takže ja chodím po diaľnici do 110... Stačí, ak sa neponáhľam a spotreba nie je vyššia ako 5,5.
Ešte mám jednu poznámočku k servisu. Všade čítam, aký ma Renault zlý servis (z vlastnej skúsenosti jeden bratislavský taký skutočne je), ale ten v Žiline je úplne v pohode. Majú tam chudáci chlapci riadny zhon, ale keď to človek pochopí a do servisu sa objednáva a nečaká od nich zázraky, dá sa to vydržať. Hoci ta tie peniaze.............. ;-)
Souhlasím se vším. Slabinou je elektrika, která si nerozumí s vodou. Myslím, že autora čeká výměna ještě poslední cívky - dokud nejsou všechny nové, tak to zlobí. V roce 2001 montovali zřejmě vadnou serii - všichni si stěžují. Pak bych očekával závady v kontaktech čehokoliv, možná je i časem výměna benzinového čerpadla, dokonce je možné přerušené vedení nejspíše u přechodu vedení do kanálku u baterie.
Souhlasím se vším. Slabinou je elektrika, která si nerozumí s vodou. Myslím, že autora čeká výměna ještě poslední cívky - dokud nejsou všechny nové, tak to zlobí. V roce 2001 montovali zřejmě vadnou serii - všichni si stěžují. Pak bych očekával závady v kontaktech čehokoliv, možná je i časem výměna benzinového čerpadla, dokonce je možné přerušené vedení nejspíše u přechodu vedení do kanálku u baterie.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Clio
Souhlas
Souhlasím se vším. Slabinou je elektrika, která si nerozumí s vodou. Myslím, že autora čeká výměna ještě poslední cívky - dokud nejsou všechny nové, tak to zlobí. V roce 2001 montovali zřejmě vadnou serii - všichni si stěžují. Pak bych očekával závady v kontaktech čehokoliv, možná je i časem výměna benzinového čerpadla, dokonce je možné přerušené vedení nejspíše u přechodu vedení do kanálku u baterie.
01.10.2007 | 08:28:32 | fcerny Reagovat
Souhlas
Souhlasím se vším. Slabinou je elektrika, která si nerozumí s vodou. Myslím, že autora čeká výměna ještě poslední cívky - dokud nejsou všechny nové, tak to zlobí. V roce 2001 montovali zřejmě vadnou serii - všichni si stěžují. Pak bych očekával závady v kontaktech čehokoliv, možná je i časem výměna benzinového čerpadla, dokonce je možné přerušené vedení nejspíše u přechodu vedení do kanálku u baterie.
01.10.2007 | 08:28:19 | fcerny Reagovat