Rok výroby:1995Typ motoru:1171ccm/40kW(G-KAT)Stav km při koupi:50 000 kmStav km nyní:58 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:13. 9. 2007
Spálení katalyzátoru a pozvolné ucpaní výfukového potrubí úlomky z katalyzátoru.
Závada se projevovala tím, že se začínalo ozývat chrastění v katalyzátoru a po cca 500km se trubka výfuku za katalyzátorem ucpala, auto ztratilo výkon, motor zhasnul a pak už nešel nastartovat.
Zjištění příčiny-14 dní(nebyl na to čas) Oprava-30 minut Cena-5 Kč za nové nezrezlé šroubky u výfuku.
Řešení: Odšroubovat KAT, prošťouchnout a vysypat zbylé úlomky z výfuku. Od té doby jsem jezdil s mírným propadem v nízkých otáčkách bez katalyzátoru. (Jinak cena značkového katalyzátoru v Autodílech cca 6000,-, neorigo 2500+práce, z vrakoviště za hubičku)
Příčina - pravděpodobně nekvalitní palivo u nejlevnějších čerpacích stanic(může se stát u každého auta s KATem)!
P.S.: hlavně nejezděte do RENAULT Servisu, ať už s čímkoliv-ceny dílů jsou jako u nového vozu a vůbec autům nerozumí.(Vysvětlení-to by bylo na dlouho.)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Fakta:
Jedná se o spolehlivé a nenáročné auto.
Sedadla jdou sklopit, takže nebyl problém vozit nábytek.
Verze bez posilovače vyžaduje sílu při parkování.
Světla ani brzdy nejsou z těch nejsilnějších.
Díly i pneumatiky za velmi dobré ceny.
Má celkem pohodlný a hezký interiér, ale není vhodné pro postavy nad 180 cm.(mám 185:)
Můj kousek byl za polovic(pův. bouraný), proto bylo nutné měnit některé díly a víc korodoval(p.p. blatník, l.z. blatník).
Jelikož je to Francouz, je nutné počítat s vyšší spotřebou(a také tím, že skříň pod motorem je od oleje, ale olej mi to nebralo):
Mimo město(6-7l) Město 7,5-8l Přes 8,5 jsem se nedostal.
Jízdní vlastnosti: -v zatáčkách trochu ulítává lehký zadek -rychlost po rovině 160kmh(155 dle tp), z kopce 180 -pohodlí podvozku mi zezačátku přišlo velice dobré, ale asi už jsem měl ke konci špatné tlumiče-takže bych řekl průměrné -brzdy jdou zagumovat kdykoliv, ale ne zas tak snadno.
Závady a údržba:
Výměna 1 čepu př. nápravy(300,- svépomocí),
Výměna brzd. destiček(700,-)(pro lepší pocit)
Sesoustružení kotoučů(nové stojí 450,-)(pro pocit)
Výměna ložiska v náboji př. kola( 1500,-)(chrastilo)
Výměna zadní části výfuku(to bylo skoro zbytečné, ale mechanik mi to vyměnil při výměně brzd 2000,-)
Výměna oleje a filtrů(cca 800,-)(pro pocit)
Výměna stěračů (co dům dal)
Přizvednutí dveří (u 3dv. aut je to pochopitelné z důvodu délky předních dveří)
Tak s odstupem času mohu říct, že spotřeba okolo do 8 litrů sedí a je ještě dost dobrá, s octavií 1.9TDi po městě 6-6,5 litru(mimo město 4,3litry, kombi 5litrů), s felicií 1.3MPi 50kW město 9-10litrů. S 2.0i benzínem 8V r. 98 Renault Laguna jsem s klidnou nohou jezdil po městě za 10-12 litrů, krátké trasy, studený motor, kolony. Ono není totiž město, jako město. Pokud někdo jezdíte po malém městě, kde nejsou ani kolony, ani semafory, nebo naopak po hodně velkém městě, kde auto víc jede než stojí, tak je jasný, že Vám bude papat míň. Moje trasa je bohužel dost náročná na spotřebu. Japonce jsem nezkoušel, ale věřim, 1.35i Accent bral tak okolo 9 litrů, byl ale hrozně živej, takže noha tomu odpovídala(s Felicií i Renaultem nesrovnatelný), každopádně laciný plasty a zpracování neohromily.
No to chlapče neví.Švagr jezdí s Cliem 1.2 za 5.2 dálku,město za 6.6 a průměr kolem 5.5 llitrů. Nesmíte mít pánové těžkou nohu na plynu a nakládat mu za studena
Naprosto souhlasim s autorem,Francouzi jsou odjakživa žravý!!Měl jsem clio 1.2 a jezdil jsem s nim kolem 7 litrů,a to se mi zdá moc!!Nejúspornější zážehový auta jsou Japonský a také mají výkon,to se o Francouzech říct nedá.
Ale pořád, tvoje hodnoty spotřeby odpovídají motoru o obsahu 2.0 a výkonu 140 koní, a ne 1174 ccm/40 kW!Mám uno 33 kW a spolehlivě i ve městě do 6 litrů!
Pokud někdo s Cliem(r95) jezdíte za 5,5l ve městě, tak a) máte chudou směs-dojde k poškození motoru b)špatné základy matematiky:D c)podtáčíte motor-což je horší než krátkodobý provoz ve vyšších otáčkách d)máte štěstí na podivuhodný kousek, který předčil hodnoty udávané výrobcem: )
Spotřeba l/100 km (podle nové normy EC 93/116) Městský cyklus 8,1 (8,5 u 12 let starého auta je v NORMĚ!!!) Mimoměstský cyklus 5,2 (velmi optimistická hodnota - za bezvětří po rovině 85km/h) Smíšený cyklus 6,3 (také velmi dobrá hodnota, u mě spíš okolo 7-7,5l)
Nechápu, jak si můžete dovolit zpochybnit to, co jsem zde napsal. Ano, to, že mají starší francouzská auta vyšší spotřebu je subjektivní pohled na věc, ale ne jen můj. Ale mnou udaná spotřeba je skutečná i před tím, než odešel KAT! Pravděpodobně je daná stylem jízdy, kdy jsem tomuhle malému motoru dával zabrat na max(tzn otáčky na max, prudší rozjezdy, plné zatížení, brzda-plyn, krátké trasy, studený motor) a jistě každý ví, že ve vyšších otáčkách jsou motory žravější. Bylo to auto, s kterým jsem se všude dostal velice rychle(kdo mě potkal na semaforech ví, o čem mluvím), obratně a dobře se s ním parkovalo.(Narozdíl od těžších a větších aut) Udaná spotřeba 8,5 litru byla například měřená hned po koupi s dobrým KATem, po městě. Jestli si myslíte, že s ním budete po městě jezdit za 5 litrů, tak to se mýlíte-pod 6 litrů nešel ani tím nejekonomičtějším způsobem provozu. Jedině s ním jet 80 po dálnici, to byste se na 5,5 litru možná dostali. Motor je konstrukčně starý skoro 20 let, takže žádny vymakaný 16V s 4 bodovým vstřikováním.
Jinak si nemůžu stěžovat, motor startoval i ve velkých mrazech, vydržel hodně.
Při koupi Clia počítejte s tím, že pokud motor není opečovávaný(Lambda sonda, Kat, výfuk, filtry vzduchu(byl nový),tak tabulkových hodnot nedosáhne.
A pro nevěřící uvádím optimistické měření spotřeby od výrobce(zdroj): http://www.renaultclub.cz/renault_clio.html
Souhlasím. Je to holý nesmysl. Mám Clio 1,4 8 V55 kW, vstřikování, z roku 95. Můj průměr je 5,7-6,2l na sto ujetých kilometrů. Hodnota v TP je 6,5l na sto. VŽDY je to ale o stylu jízdy a ne o výrobci!!!
něco jsem s tímhle autem odjezdil a tak vím, že mimo město se jezdí kolem 5l, ve městě cca 6-6,5l. Se Scenicem 1,6 jezdím za průměr 6,5l. Říct o Renaultu, že se u něj musí počítat s vyšší spotřebou je poněkud mimo misku....
,,Jelikož je to Francouz, je nutné počítat s vyšší spotřebou" Co to je za blábol?Udávané hodnoty spotřeby mám já s Lagunou 2.0 16V.Toto clio je s to jezdit kolem 5,5 litru.Nežere to náhodou kvůli tomu že tam chybí kat?
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Clio
Clio
Tak s odstupem času mohu říct, že spotřeba okolo do 8 litrů sedí a je ještě dost dobrá, s octavií 1.9TDi po městě 6-6,5 litru(mimo město 4,3litry, kombi 5litrů), s felicií 1.3MPi 50kW město 9-10litrů.
S 2.0i benzínem 8V r. 98 Renault Laguna jsem s klidnou nohou jezdil po městě za 10-12 litrů, krátké trasy, studený motor, kolony.
Ono není totiž město, jako město.
Pokud někdo jezdíte po malém městě, kde nejsou ani kolony, ani semafory, nebo naopak po hodně velkém městě, kde auto víc jede než stojí, tak je jasný, že Vám bude papat míň.
Moje trasa je bohužel dost náročná na spotřebu.
Japonce jsem nezkoušel, ale věřim, 1.35i Accent bral tak okolo 9 litrů, byl ale hrozně živej, takže noha tomu odpovídala(s Felicií i Renaultem nesrovnatelný), každopádně laciný plasty a zpracování neohromily.
30.05.2011 | 19:27:18 | comgen Reagovat
comgen
No to chlapče neví.Švagr jezdí s Cliem 1.2 za 5.2 dálku,město za 6.6 a průměr kolem 5.5 llitrů.
Nesmíte mít pánové těžkou nohu na plynu a nakládat mu za studena
19.02.2011 | 17:43:10 | Hamby Reagovat
Francouzi a japonci
Výhoda "Francouzů" oproti "Japoncům" je, řekl bych, ale daleko lepší sehnatelnost a cena ND.
Je vidět, že Petr asi také ví o čem se tu bavíme.
Ano, Clio 1.2"i".
11.10.2007 | 17:18:12 | comgen Reagovat
Naprosto souhlasim s autorem,Francouzi jsou odjakživa žravý!!Měl jsem clio 1.2 a jezdil jsem s nim kolem 7 litrů,a to se mi zdá moc!!Nejúspornější zážehový auta jsou Japonský a také mají výkon,to se o Francouzech říct nedá.
02.10.2007 | 23:09:07 | Petr Reagovat
Ale pořád, tvoje hodnoty spotřeby odpovídají motoru o obsahu 2.0 a výkonu 140 koní, a ne 1174 ccm/40 kW!Mám uno 33 kW a spolehlivě i ve městě do 6 litrů!
02.10.2007 | 22:36:55 | Reagovat
Spotřeba
Pokud někdo s Cliem(r95) jezdíte za 5,5l ve městě,
tak a) máte chudou směs-dojde k poškození motoru
b)špatné základy matematiky:D
c)podtáčíte motor-což je horší než krátkodobý provoz ve vyšších otáčkách
d)máte štěstí na podivuhodný kousek, který předčil hodnoty udávané výrobcem: )
02.10.2007 | 22:18:50 | comgen Reagovat
Spotřeba
Hodnoty spotřeby udané výrobcem u nového Clia:
Spotřeba l/100 km (podle nové normy EC 93/116)
Městský cyklus 8,1 (8,5 u 12 let starého auta je v NORMĚ!!!)
Mimoměstský cyklus 5,2 (velmi optimistická hodnota - za bezvětří po rovině 85km/h)
Smíšený cyklus 6,3 (také velmi dobrá hodnota, u mě spíš okolo 7-7,5l)
Nechápu, jak si můžete dovolit zpochybnit to, co jsem zde napsal.
Ano, to, že mají starší francouzská auta vyšší spotřebu je subjektivní pohled na věc, ale ne jen můj.
Ale mnou udaná spotřeba je skutečná i před tím, než odešel KAT!
Pravděpodobně je daná stylem jízdy, kdy jsem tomuhle malému motoru dával zabrat na max(tzn otáčky na max, prudší rozjezdy, plné zatížení, brzda-plyn, krátké trasy, studený motor) a jistě každý ví, že ve vyšších otáčkách jsou motory žravější.
Bylo to auto, s kterým jsem se všude dostal velice rychle(kdo mě potkal na semaforech ví, o čem mluvím), obratně a dobře se s ním parkovalo.(Narozdíl od těžších a větších aut)
Udaná spotřeba 8,5 litru byla například měřená hned po koupi s dobrým KATem, po městě.
Jestli si myslíte, že s ním budete po městě jezdit za 5 litrů, tak to se mýlíte-pod 6 litrů nešel ani tím nejekonomičtějším způsobem provozu. Jedině s ním jet 80 po dálnici, to byste se na 5,5 litru možná dostali.
Motor je konstrukčně starý skoro 20 let, takže žádny vymakaný 16V s 4 bodovým vstřikováním.
Jinak si nemůžu stěžovat, motor startoval i ve velkých mrazech, vydržel hodně.
Při koupi Clia počítejte s tím, že pokud motor není opečovávaný(Lambda sonda, Kat, výfuk, filtry vzduchu(byl nový),tak tabulkových hodnot nedosáhne.
A pro nevěřící uvádím optimistické měření spotřeby od výrobce(zdroj):
http://www.renaultclub.cz/renault_clio.html
02.10.2007 | 22:13:57 | comgen Reagovat
Jelikož je to Francouz, je nutné počítat s vyšší spotřebou(a také tím, že skříň pod motorem je od oleje, ale olej mi to nebralo):
musim se přidat,s francouzy mam jen dobré zkušenosti a tvůj argument je hovadina..za 8l jezdim s 2,0i sierrou
14.09.2007 | 22:54:01 | Loser Reagovat
Jestli s tím jezdí jako prase tak tý spotřebě věřím.Ale svádět to na to, že je to Francouz, je holej nesmysl.
14.09.2007 | 10:26:49 | jašin Reagovat
Vyšší spotřeba - Francouz
Souhlasím. Je to holý nesmysl. Mám Clio 1,4 8 V55 kW, vstřikování, z roku 95. Můj průměr je 5,7-6,2l na sto ujetých kilometrů. Hodnota v TP je 6,5l na sto. VŽDY je to ale o stylu jízdy a ne o výrobci!!!
28.07.2011 | 17:42:22 | pláša 35 Reagovat
spotřeba
něco jsem s tímhle autem odjezdil a tak vím, že mimo město se jezdí kolem 5l, ve městě cca 6-6,5l. Se Scenicem 1,6 jezdím za průměr 6,5l. Říct o Renaultu, že se u něj musí počítat s vyšší spotřebou je poněkud mimo misku....
14.09.2007 | 09:58:04 | honza Reagovat
,,Jelikož je to Francouz, je nutné počítat s vyšší spotřebou" Co to je za blábol?Udávané hodnoty spotřeby mám já s Lagunou 2.0 16V.Toto clio je s to jezdit kolem 5,5 litru.Nežere to náhodou kvůli tomu že tam chybí kat?
13.09.2007 | 19:31:53 | jura Reagovat