Rok výroby:2003Typ motoru:1, 5 DCIStav km při koupi:4 kmStav km nyní:108 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:4,8 l/100 kmVloženo:24. 2. 2007
Automobil zakoupený koncem dubna 2003, měl závady od samého začátku provozu. Nejdříve bylo promázáno v servisu uložení motoru, protože se za jizdy ze předu ozývalo vrzání.
Dále se automobil projevoval hvízdáním od levých předních dveří, především za teplého popčasí, v žádném případě ne za deště. 2 x opravováno v záruce, oprava pomohla vždy jen na krátký čas. Opravy s trvalým efektem jsem se dočkal na samé hranici garance po téměř dvou letech a po ujetí cca 50000 km. Byly vyměněny gumové profily ve dveřích.
Po cca jednom roce provozu začalo zlobit centrální zamykání. V garnci bylo 2 x překódováno, vždy se funkce napravila na krátký čas. Oprava s trvalým efektem proběhla opět na samé hranici garance po téměř dvou letech, kdy byla vyměněna celá el. jednotka centrálního zamykání.
Dále po cca šesti měsících provozu tekla kapalina z ostřikovačů, byla provedena výměna prasklého motorku.
Po cca 36 000 km bylo vyměněno v garanci vadné ložisko pravého předního kola. Po garanci po ujetí 67 000 km bylo vyměněno ložisko v zadním kole.
Po 76 000 km byla zcela poškozena řemeníce na alternátoru. Tato řemenice se nedodává jako náhradní díl, poze s celým alternátorem. Zde se zachoval majitel servisu velice kavalírsky a sehnal řemenici z poškozeného alternátoru a provedl výměnu.
Po ujetí 90 000 km byly vyměněny řemeny. Řemen alternátoru od této doby stále hvízdá, musí se před jízdou mazat mýdlem, aby bylo ticho. Tento řemen byl v servisu po ujetí cca 105 000 km dotažen a hvízdání ustalo na dobu 1000 km od té doby opět používám před jízdou mýdlo.
Další závady v průběhu garance - uvolněný zadní nárazník a uvolněná palubní deska.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vzhledem k výše popsaným závadám nejsem s kvalitou vozu spokojen. Ono najezdit 50 000 km s hvízdající meluzínou u levého ucha a dalších cca 25 000 km s nespolehlivým centrálním zamykáním není nic příjemného.
Vzhledem ke skutečnosti, že jsem od roku 2000 byl majitelem vozu Renault Clio 1,2 a s výše popsanými závadami jsem se nesetkal ( u tohoto vozu po uplynutí garance odešlo vodní čerpadlo ) mě kvalita vozu z roku 2003 překvapila.
Dále mne oproti vozu z roku 2000, překvapila výrazně menší kilometráž potřebná ke sjetí pneumatik. U vozu 1, 2 jsem na letních pneu ujel cca 60 000 km, tak na vozu z roku 2003 cca 30 000 km. Jsem absolutně spokojen s jízdními vlastnostmi, které jsou jistě lepší, než u provedení z roku 2000.
Motor 1, 5 DCI je vynikající. Žádné dolévání oleje mezi servisem, který je po 30 000 km. I při jízdě s plným využíváním výkonu motoru a s plným obsazením vozu, je spotřeba na hranici 5 l na 100 km.
Při šetrnější jízdě výrazně méně ( zde musím podoknout, že s vozem 1, 2 jsem jezdil s průměrnou spotřebou za dobu tří let 5, 8 l na 100 km, to je méně, než sliboval výrobce ).
Můj subjektivní dojem, dle chování vozu je, že výkon motoru je vyšší, než udávaný výrobcem. Vzhledem k chování vozu na silnici je sním radost jezdit.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Clio