Rok výroby:2003Typ motoru:1200 16V benzinStav km při koupi:5 kmStav km nyní:28 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,7 l/100 kmVloženo:17. 5. 2006
Předchozí auto: Wart.,Trab. DaciaŠkoda Fiat Renault,Opel
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Bez poruch. Naprostá spokojenost.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Motor: 1,2 16V 55 kW odpovídá požadavkům na vůz do města. Je pružný. Ve vyšších otáčkách hlučnější, ale v přijatelných mezích. 16 ventilů nějaký hluk vyprodukuje. Spotřeba: Převážně městskému provozu odpovídá spotřeba, která je vyšší, než uváděný průměr.
Převodovka: Jedním slovem perfektní. Jde o Quick Shift - robotizovanou převodovku s elektronickým řazením. Software převodovky je na vynikající úrovni. Převodovka pozná styl jízdy, řadí na vyšší stupeň při 1 500 ot., ale i až při 6 000 ot. Záleží na poloze pedálu plynu, rychlosti jeho sešlápnutí, sklonu vozovky, teploty motoru a j. Z kopce po rychlém ubrání plynu přeřadí na nižší rychlost a brzdí motorem. Skutečně příkladné zpracování robotizace převodovky. Při řazení netrhá, přidá si meziplyn!. Jako řidiče začínajícího na nesynchronizované převodovce mě to velmi potěšilo. Bez poruch.
Karoserie: Poměrně pohodlná sedadla, ale stísněný prostor ( vyšší výbava s anatomickými sedadly ) zvláště se srovnání s Fiatem Punto. Klimatizace manuální je přizpůsobena výkonu motoru, tedy trvá déle, než ve vyhřátem voze nastane dobrá tepelná pohoda. Ovládácí prvky na svém místě, logicky uspořádány. Naprodto nevhodné tlačítko zapínání radiopřijímače. Je neuvěřitelně malé a zapuštěné. Ovládání přijímače pod volantem dobře funkční, ale poněkud nevzhlednou přídavnou páčkou. Dobře promyšlené stírače. Po zastavení vozu za deště samy přejdou na cyklování, po rozjezdu se opět spustí do kontinuálního chodu.
Podvozek: S koly 15 palců výborné jízdní vlastnosti, malá citlivost na boční vítr. Odpružení střední tvrdosti. Francouzi si potrpí na pohodlí. Bez závad.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Clio
Nesmysl
Software na vynikající úrovni? V tom případě autor článku řídil jenom jediný auto v automatu a to zrovna tohle :)
29.11.2011 | 18:58:29 | Technik | 81.200.56.* Reagovat
čoveče letitý fando aut ,konečně aspoň jedno "normální"
18.05.2006 | 07:30:22 | Reagovat