Rok výroby:2001Typ motoru:1,9 dCiStav km při koupi:110 000 kmStav km nyní:125 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:18. 8. 2007
2 x prasklá žárovka H7, porucha ostřikovačů světel. Vůle v kardanu, vůle v předním pravém spodním čepu (výměna ramene), porucha el. stahování předního okna, porucha volnoběžky alternátoru - následná destrukce plochého řemene, následná destrukce rozvodového řemene, oprava hlavy motoru a ventilového rozvodu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Přestože jak předchozí majitel v SRN tak i já jsme dodržovali veškeré servisní prohlídky a předepsané výměny náplní a náhradních dílů ve značkových servisech (doloženo fakturami), došlo u motoru k destrukci, která je zaviněna fatální konstrukční chybou konstruktérů Renaultu (prasklý plochý řemen spadne do rozvod. řemene !!!!!!). A to vše rok a 15 tis. km po výměně kompletní sady řemenů kladek a vodní pumpy ve značkovém servisu.
Důrazně varuji před koupí auta od této značky. Ceny náhr. dílů jako u Mercedesu. Jinak pohodlné a prostorné auto, interiér je hrachovina, ve vyšších otáčkách poměrně hlučný motor, spotřeba 6 až 7,5 l podle podmínek a stylu jízdy. Výbava automobilu je úplná, brzdy průměrné, jízdní vlastnosti horší na silnici (naklánění), lepší na polních cestách (vysoká světlost podvozku).
Automobil od této značky si již nikdy nekoupím, protože od roku 1984 je to první automobil, který mě nechal stát s poruchou na silnici (najeto asi 250 000 km a 6 automobilů).
Scenica RX4 jsem po havárii nechal opravit z použitých dílů a po opravě jezdil bez závad jak o život. Nicméně jsem šťasten, že už ho nemám - nový mazel Volvo XC70 D5 AWD 2006 - zatím super.
XC70, No to mi něco říká, jo už vím. Vítěz soutěže Mountfileld získal toto auto, bylo jich 50 v čechách. Seděl jsem vedle takového šťastlivce, který tohle po 2 letech dával do výkupu AAA bazaru. Ti vysmátí, mu dali 400papírů na ruku a hned na to to prodávali...najeto 2tkm za 2 roky. Říkám mu, dej to do LPG, néé, on si šel koupit jiný vůz za ty prachy, že tohle neuživí a jde do novýho, který prý uživí. Ale né přes ačka, no co by jste na to řekli. :D Prý podmínka 2 roky nesmí se prodat vyhrané auto nebo tak něco...ale co, jako vyhrát auto za mega a půl, je taky docela super i když se zhodnotí po 2 letech na tu směšnou částku mno. Ale furt, neberte to že...
Já mám zkušenost s 2,0 16V RX4 a mohu jen potrvdit soustavné problémy s motorem a absolutní cenovou nedostupnost dílů s porovnáním s ostatnímy vozy. Vozidlo je odstavené protože se čeká až se doveze ze zahraničí motor, nikde tento typ není a nedá se použít jinej, předběžná cena je 30 000 za použitej motor, jinak oprava by v renaultu jen materiálem dosáhla na 100 000kč, jsou zadřené vačky (oleje dostatek a kvalitní), tečou všechny vstřiky takže po odpojení elektroinstalace ke vstřikům motor brblá dál. Origo hlava nová 61000,- vačka nová 1ks 11800,-(2x), vstřik 1ks 2500,-(4x), rozvody sada 7000,- Takže jinej motor a rychle pryč, každej den se rodí jeden blbec kterej to koupí. Je to druhé auto od renaultu a 4té francouzské a už nikdy víc ani jedno z nich, francouzi maj dobré víno a sýr, ale auta už asi nikdy nebudou umět
Jak vas tady posloucham tak na vsem je neco pravdy ale poruchy mají vsechna auta i mercedes!Mám najeto do dnesniho dne 200000tis./km a koupil jsem ho kdyz melo 115000.tis. Predcozí majitel my tvrdil ze delal vsechny vymeny naplní a remenů ,po koupi jsem vse dukladne zkontroloval,vymena oleje treba dopadla tak ze ho tam bylo o 3L vyce nez ma byt 5.5L je hranice a rozvodovy remen s kladkama a klínovym remenem jsem menil hned ,stejne my odeslo tesnení pod hlavou diky tomu oleji navíc ( ted me cekaji predni ramena a kotouce po 200000tis km celkem dobry ,spracovani plastu nic moc,
Jazdím na renault Scenic 1,9dCi /158tis.km/ a odisiel mi cely motor presne podla tohto scenaru - takže asi to nebola nestastná náhoda ale systémová chyba týchto motorov...
Nevím, jak je to s oběma řemenicemi dole na klice (u 1,9dCi jsou hezky vedle sebe neoddělené ), ale pokud vím, tak volnoběžku v řemenici alternátoru mají jenom diesely (ale může se ti taky rafnout ložisko přímo v alternátoru).
mám za sebou podobný "zážitek" - zůstal jsem stát na dálnici v Itálii, v zimě, v noci, ve čtyřech lidech (lyže, bágly, pivo..) lehce zasmrděla guma, motor zarachtal a konec.., no o cenách náhradních dílů tady někdo píše a k tomu servis v Itálii (kam jsem ho zprvu naivně nechal odtáhnout) a když každým dnem naší dovolené cena opravy stoupala a stoupala a v eurech, tak jsem to stopnul na 3000E a nechal odtáhnout k nám a byl jsem tedy na Scénica také hodně naštvanej až mi to co se vlastně stalo vysvětlil machr opravář - kladky (na 1,8 motoru je jich asi sedm a nikdy nevidíte všechny najednou) mají o jednu drážku více než řemeny a po výměně řemenů a špatným nasazení ve značkovým servisu (na Praze 6.. :-( řemen tedy běhal cik-cak a vydržel tak u mne 12.000 km než se roztřepil a pod rozvoďák a ventily a hlava atd., jinak auto po opravě najeto 30 tis. km a pořád jede bez závad jako pila..
A takhle neštastně zkonstruovaný je to u všech Renaultů nebo jen u Scenica?? Mě před nedávnem právě začala pískat řemenice alternátoru... Nerad bych dopad jako autor recenze Mám motor 1,6i 16v...
RE: moj mexanik tvrdi, ze renault je specialista na xobotiny, ak je nejaka zauzovana sxema,
sposob skrutiek, matiek, upevnenia niecoho.. Tsk renault bude mat zarucene opacne ako normalni vyrobcovia. O poruxovosti vie svoje, najma sceniky, aj posledne modely, su na prd.
Sam uznava starsie auta, do 2000, ma p 405 1,9 diesel a citroen MPv, ako p806 1,9 td. Mraky km, minimalny servis.
Najradsej opravuje bmw, w, mercefesy, su vcelku lahko pristupne, zalezi podla druhu motors. Ale renault by si nekupil.
Pánové, kdybyste pořádně četli, zjistili byste, že chyba nebyla v rozvodovém řemenu ale volnoběžce řemenice alternátoru, která se zasekla, rozcupovala plochý řemen a ten následně vlétl do rozvoďáku (jen jsem si posteskl, že výměna byla nedávno). A to je slabina, která se u motorů 1,9 dCi vyskytuje poměrně často. Proto tak proklínám konstruktéry Renaultu, že tento dominový efekt destrukce motoru vůbec připustí. Proč např. dole na klice obě řemenice neoddělí třeba plechovou příčkou.
no nevím, zřejmě se Vám někdo pomstil,protože tyto auta jsou vcelku bezproblémová.Každá automobilka má nějaké problémy,které se neustále snaží odstarnit a věřte mi,že je to běh na dlouhou trať.Zatím jsem nezažil auto bez nějakých problémů,samozřejmě do nich nepočítám běžné opravy a udržbu. Jo, a co se týká dílů,tak pokud nepůjdete do značkového servisu,tak jsou ceny hodně podobné.Stačí se jen tršičku poptat a nějakou tu cestičku k levnějším dílům vždycky najdete. Ještě jedna rada,pokud jste měl doklad o nových rozvodech z německa,tak je to asi jako když je nikdo nedělal.Několikrát jsem byl svědkem toho,jak si přivezli auto z D,v servisce byla psaná výměna rozvodového řemenu a kladek,ale ve skutečnosti byl nový akorát řemen,na něm totiž i amatér pozná,zda je nový nebo ne. Každému človíčku se snažím poradit,když kupuje ojeté auto, aby tyto věci automaticky vyměnil,jinak se totiž nedoplatí,pokud se mu to potká.
Jezdím s C3 1.1i a chci si koupit něco většího a silnějšího a RX4 se mi moc líbí ale když to tady čtu tak nevim nevim.Je to auto opravdu tak poruchové nebo je to jenom smůla?Počítám s tím, že do ojetého auta vrazím ještě 30tis.ale za těch 260tis. si koupím zase něco spolehlivého ikdyž nikdy nevíte kde se co pokazí.C3 jsem kupoval novou v 11/2004 a po 3. měsících jsem měnil ventilátor a po dvou letech pravý kulový čep a táhla stabilizátoru 23tis.km.. a ten výfuk taky nevypadá, že dlouho vydrží..tak si vyberte...
Možná se budu zdát trochu zapšklý ale nesouhlasím s předchozími komentáři, že to byl pech. Kdyby praskl rozvoďák, třeba vadou materiálu, tak to je pech. Ale jestliže porucha nějaké součástky, která vůbec nemá přímý vliv na funkce motoru, takovým dominovým efektem dokáže zlikvidovat motor, to je šlendrián konstruktérů Renaultu, že vůbec takovou možnost připustí. Tato zkušenost mi potvrdila, že francouzská auta jsou krásná a pohodlná ale to jsou jejich jediné kladné vlastnosti, ostatní vlastnosti jsou záporné (nespolehlivost, poruchovost, bídné zpracování, nespolehlivá a nekvalitně smontovaná elektroinstalace, drahé náhradní díly). Poslední region kde výrobcům automobilů záleží na zákaznících je Asie (Japonsko, Korea)
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Scenic
Už ho nemám-hurá.
Scenica RX4 jsem po havárii nechal opravit z použitých dílů a po opravě jezdil bez závad jak o život. Nicméně jsem šťasten, že už ho nemám - nový mazel Volvo XC70 D5 AWD 2006 - zatím super.
12.01.2011 | 15:02:05 | Macek Reagovat
RE: Už ho nemám-hurá.
XC70, No to mi něco říká, jo už vím. Vítěz soutěže Mountfileld získal toto auto, bylo jich 50 v čechách. Seděl jsem vedle takového šťastlivce, který tohle po 2 letech dával do výkupu AAA bazaru. Ti vysmátí, mu dali 400papírů na ruku a hned na to to prodávali...najeto 2tkm za 2 roky. Říkám mu, dej to do LPG, néé, on si šel koupit jiný vůz za ty prachy, že tohle neuživí a jde do novýho, který prý uživí. Ale né přes ačka, no co by jste na to řekli. :D Prý podmínka 2 roky nesmí se prodat vyhrané auto nebo tak něco...ale co, jako vyhrát auto za mega a půl, je taky docela super i když se zhodnotí po 2 letech na tu směšnou částku mno. Ale furt, neberte to že...
13.11.2012 | 12:00:07 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Už ho nemám-hurá.
Nebolo to nahodou volvo v70? Lebo 2006 je stary model,d je diesel a 4x4, co urcite nebola vyhra.
Mimoxodom, ak auto vyhrA niekto, kto na to nema, tak ho ta vyhra zruinuje...danajsky dar ako vysity.
Ten motor bol benzin, neviem ci s turbom, motor od forda. Zravy dost.
13.11.2012 | 18:29:32 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: Už ho nemám-hurá.
Bylo to nejlepší SUV na trhu od Volva a bylo to myslím v roce 2010, nebo 2011.
13.11.2012 | 20:52:33 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Už ho nemám-hurá.
Diagnóza.........jen my bývalí majitelé vozu Renault se dokážeme radovat z toho, že už nějaké auto nemáme :-)
Renault - auta s rytmem života........
13.11.2012 | 12:39:01 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
Já mám zkušenost s 2,0 16V RX4 a mohu jen potrvdit soustavné problémy s motorem a absolutní cenovou nedostupnost dílů s porovnáním s ostatnímy vozy. Vozidlo je odstavené protože se čeká až se doveze ze zahraničí motor, nikde tento typ není a nedá se použít jinej, předběžná cena je 30 000 za použitej motor, jinak oprava by v renaultu jen materiálem dosáhla na 100 000kč, jsou zadřené vačky (oleje dostatek a kvalitní), tečou všechny vstřiky takže po odpojení elektroinstalace ke vstřikům motor brblá dál. Origo hlava nová 61000,- vačka nová 1ks 11800,-(2x), vstřik 1ks 2500,-(4x), rozvody sada 7000,- Takže jinej motor a rychle pryč, každej den se rodí jeden blbec kterej to koupí. Je to druhé auto od renaultu a 4té francouzské a už nikdy víc ani jedno z nich, francouzi maj dobré víno a sýr, ale auta už asi nikdy nebudou umět
05.03.2010 | 07:26:45 | Feelman Reagovat
Scenic 2.0 rt 8v r.v.1998
Jak vas tady posloucham tak na vsem je neco pravdy ale poruchy mají vsechna auta i mercedes!Mám najeto do dnesniho dne 200000tis./km a koupil jsem ho kdyz melo 115000.tis. Predcozí majitel my tvrdil ze delal vsechny vymeny naplní a remenů ,po koupi jsem vse dukladne zkontroloval,vymena oleje treba dopadla tak ze ho tam bylo o 3L vyce nez ma byt 5.5L je hranice a rozvodovy remen s kladkama a klínovym remenem jsem menil hned ,stejne my odeslo tesnení pod hlavou diky tomu oleji navíc ( ted me cekaji predni ramena a kotouce po 200000tis km celkem dobry ,spracovani plastu nic moc,
21.02.2010 | 10:05:52 | WRC Reagovat
detto
Jazdím na renault Scenic 1,9dCi /158tis.km/ a odisiel mi cely motor presne podla tohto scenaru - takže asi to nebola nestastná náhoda ale systémová chyba týchto motorov...
19.03.2008 | 22:25:52 | stano Reagovat
štefi
Nevím, jak je to s oběma řemenicemi dole na klice (u 1,9dCi jsou hezky vedle sebe neoddělené ), ale pokud vím, tak volnoběžku v řemenici alternátoru mají jenom diesely (ale může se ti taky rafnout ložisko přímo v alternátoru).
19.12.2007 | 11:23:25 | macek Reagovat
opravdu řemenice?
mám za sebou podobný "zážitek" - zůstal jsem stát na dálnici v Itálii, v zimě, v noci, ve čtyřech lidech (lyže, bágly, pivo..) lehce zasmrděla guma, motor zarachtal a konec.., no o cenách náhradních dílů tady někdo píše a k tomu servis v Itálii (kam jsem ho zprvu naivně nechal odtáhnout) a když každým dnem naší dovolené cena opravy stoupala a stoupala a v eurech, tak jsem to stopnul na 3000E a nechal odtáhnout k nám a byl jsem tedy na Scénica také hodně naštvanej až mi to co se vlastně stalo vysvětlil machr opravář - kladky (na 1,8 motoru je jich asi sedm a nikdy nevidíte všechny najednou) mají o jednu drážku více než řemeny a po výměně řemenů a špatným nasazení ve značkovým servisu (na Praze 6.. :-( řemen tedy běhal cik-cak a vydržel tak u mne 12.000 km než se roztřepil a pod rozvoďák a ventily a hlava atd.,
jinak auto po opravě najeto 30 tis. km a pořád jede bez závad jako pila..
13.11.2012 | 11:06:26 | maharaja | 90.182.28.* Reagovat
A takhle neštastně zkonstruovaný je to u všech Renaultů nebo jen u Scenica?? Mě před nedávnem právě začala pískat řemenice alternátoru... Nerad bych dopad jako autor recenze Mám motor 1,6i 16v...
18.12.2007 | 12:32:17 | štefi Reagovat
RE: moj mexanik tvrdi, ze renault je specialista na xobotiny, ak je nejaka zauzovana sxema,
sposob skrutiek, matiek, upevnenia niecoho..
Tsk renault bude mat zarucene opacne ako normalni vyrobcovia. O poruxovosti vie svoje, najma sceniky, aj posledne modely, su na prd.
Sam uznava starsie auta, do 2000, ma p 405 1,9 diesel a citroen MPv, ako p806 1,9 td. Mraky km, minimalny servis.
Najradsej opravuje bmw, w, mercefesy, su vcelku lahko pristupne, zalezi podla druhu motors. Ale renault by si nekupil.
13.11.2012 | 18:39:38 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
sarkafarka,stefi
Pánové, kdybyste pořádně četli, zjistili byste, že chyba nebyla v rozvodovém řemenu ale volnoběžce řemenice alternátoru, která se zasekla, rozcupovala plochý řemen a ten následně vlétl do rozvoďáku (jen jsem si posteskl, že výměna byla nedávno). A to je slabina, která se u motorů 1,9 dCi vyskytuje poměrně často. Proto tak proklínám konstruktéry Renaultu, že tento dominový efekt destrukce motoru vůbec připustí. Proč např. dole na klice obě řemenice neoddělí třeba plechovou příčkou.
18.12.2007 | 11:21:29 | Macek Reagovat
---
Přesně tak, souhlasím se sarkafarkou
30.11.2007 | 10:17:04 | štefi Reagovat
kde to žijete
no nevím, zřejmě se Vám někdo pomstil,protože tyto auta jsou vcelku bezproblémová.Každá automobilka má nějaké problémy,které se neustále snaží odstarnit a věřte mi,že je to běh na dlouhou trať.Zatím jsem nezažil auto bez nějakých problémů,samozřejmě do nich nepočítám běžné opravy a udržbu. Jo, a co se týká dílů,tak pokud nepůjdete do značkového servisu,tak jsou ceny hodně podobné.Stačí se jen tršičku poptat a nějakou tu cestičku k levnějším dílům vždycky najdete. Ještě jedna rada,pokud jste měl doklad o nových rozvodech z německa,tak je to asi jako když je nikdo nedělal.Několikrát jsem byl svědkem toho,jak si přivezli auto z D,v servisce byla psaná výměna rozvodového řemenu a kladek,ale ve skutečnosti byl nový akorát řemen,na něm totiž i amatér pozná,zda je nový nebo ne. Každému človíčku se snažím poradit,když kupuje ojeté auto, aby tyto věci automaticky vyměnil,jinak se totiž nedoplatí,pokud se mu to potká.
30.11.2007 | 10:01:16 | sarkafarka Reagovat
no proste si magor
tak to dopadne ked dostane do ruka auto magor...kup si mercedes ako ja a zbadaš aké su ceny servisu.?!!!rozvody na E320 55 000,-sk
26.11.2007 | 18:46:00 | marek Reagovat
asi jsi měl špatný kus, já mám úplně stejný rok výroby i stejný motor a pohoda, běžná údržba, absolutní spolehlivost.
09.10.2007 | 21:09:11 | Reagovat
Nejen RX4
To není jen problém typu RX4, Renault je všeobecně šunt. Navštiv někdy nějaké fórum na internetu o Renaultech a nestačíš zírat.
10.09.2007 | 14:59:27 | Reagovat
Uvažuji o koupi RX4
Jezdím s C3 1.1i a chci si koupit něco většího a silnějšího a RX4 se mi moc líbí ale když to tady čtu tak nevim nevim.Je to auto opravdu tak poruchové nebo je to jenom smůla?Počítám s tím, že do ojetého auta vrazím ještě 30tis.ale za těch 260tis. si koupím zase něco spolehlivého ikdyž nikdy nevíte kde se co pokazí.C3 jsem kupoval novou v 11/2004 a po 3. měsících jsem měnil ventilátor a po dvou letech pravý kulový čep a táhla stabilizátoru 23tis.km.. a ten výfuk taky nevypadá, že dlouho vydrží..tak si vyberte...
09.09.2007 | 12:33:29 | Filip Reagovat
To nebyl pech
Možná se budu zdát trochu zapšklý ale nesouhlasím s předchozími komentáři, že to byl pech. Kdyby praskl rozvoďák, třeba vadou materiálu, tak to je pech. Ale jestliže porucha nějaké součástky, která vůbec nemá přímý vliv na funkce motoru, takovým dominovým efektem dokáže zlikvidovat motor, to je šlendrián konstruktérů Renaultu, že vůbec takovou možnost připustí. Tato zkušenost mi potvrdila, že francouzská auta jsou krásná a pohodlná ale to jsou jejich jediné kladné vlastnosti, ostatní vlastnosti jsou záporné (nespolehlivost, poruchovost, bídné zpracování, nespolehlivá a nekvalitně smontovaná elektroinstalace, drahé náhradní díly). Poslední region kde výrobcům automobilů záleží na zákaznících je Asie (Japonsko, Korea)
29.08.2007 | 10:51:36 | Macek Reagovat
trochu uletene
mal proste pech, ja som vlastnil toto auto s benzinovym motorom, r.v. 2000, a bezna udrzba
27.08.2007 | 00:24:58 | blaster417 Reagovat
Tak to je pech....
21.08.2007 | 19:19:41 | laďa Reagovat