Recenze Renault Scenic 1,6 AIR
“Pokiaľ sa nekazí je super.”

Autor recenze: Otto Vincze (44 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:1600 benzín Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:97 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 12. 8. 2007

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.8

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Renault Megane

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Výmena gulových čapov riadenia cca 65 tis. km

Chybné 4 indukčné cievky v rozpetí 70 - 72 tis.km.

Chybné vypínače osvetlenia interieru.

82 tis. km výmena zadných tlmičov - otrhnuté upevňovacie oká piestnice

Výmena pravej polosy prednej nápravy 90 tis. km.

Výmena vodnej pumpy 95 tis. km.

Výmena skrine riadenia 97 tis. km.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Do 60 tis. km som nevedel čo je to porucha automobilu. Vytešoval som sa z benefitou tejto konštrukcie ako je pohodlné sedenie, dostatok priestoru pre posádku aj batožinu, variabilita interieru, vyberateľné zadné sedačky, nespočet odkladacích priestorou, príjemný výmenný interval oleja 30 tis. km.

Aj spotreba bola potešujúca 6,5l/100km pri šetrnej jazde na dovolenku do 130 km a plným zaťažením auta. Nepáčilo sa mi len nakláňanie auta pri rýchlejšom prejazde zátačiek, alo to je známy nedostatok tohoto auta. Po prekročení spomínaných km som sa začal zoznamovať so servisom. Auto má 4 indukčné cievky ktoré postupne vypovedali činnosť. Tvrdenie servisu, že je to primerané kilometrom ma neuspokojilo. Scenik je moje siedme auto a ani na jednom som nemenil indukčnú cievku aj pri vyššom počte km.

Občasné nefungovanie vypínačov interierového osvetlenia je nepríjemná závada hlavne pri dlhých nočných cestách. Servis opravu odmietol a výmena by stála viac ako som ochotný zaplatiť. Pri 82 tis. km mi v priebehu 5000 km otrhlo upevňovacie oká piestnice zadných tlmičov napriek tomu, že piesty boli pri 80 tis km testované a v dobrej kondícii. Pri 90 tis. km sa začal sekavo prenášať krútiaci moment na kolesaá pri zošliapnutí akcelerátora.

Chyba bola v poistnom segmente polosy, ktorý má zabrániť nadmernému poškodeniu polosy preťažením. Na Lagúne sa tento unášač predáva ako náhradný diel za cenu cca 2000Sk. Pri Scéniku je potrebné kúpiť celú polos v hodnote 22000 Sk. Nechápem načo takýto bezpečnostný prvok vôbec montujú. Pri 95 tis. km mi praskol klinový remeň alternátora ktorý sa mal meniť pri 100 tis km. Príčinou bola vodná pumpa ktorú mi vymenili spolu s rozvodovými remeňmi, kladkami, zadnými kotúčmi a platničkami za 35000 Sk.

To som si myslel, že mám auto v perfektnom stave. Po prejdení cca 2000 km sa pri natočení kolies ku krajným polohám ozývalo podivné pukanie. V servise ma objednali na výmenu ložisk predných tlmičov. Pri oprave sa zistila chyba v skrini riadenia výmena ktorej ma stála 35000 Sk. Od tej doby som prešiel 3000 km s pocitom že je auti v dobrom stave.

Každá zo spomýnaných závad sa môže prihodiť a nie je potešujúca, ale v takom počte na jednom aute vzbudzuje nedôveru, hlavne v porovnani so skúsenosťami predchádzajúcich aut.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Scenic

Vložit komentář

A čo ked to je Francuz?

Ja mam Scenica 4-tym rokom.Menil som akurat bežne veci,brzdy,olej,sviečky.Davam tomu autu normalny servis.
Mam 1,6e,r.v 1997.Do dnešneho dna mam 200350km.Až teraz sa mi ozvali tie cievky.Ja mam dve a z každej idu dva vyvod na dve sviečky.
Naši maju Daciu Sandero 1,6 a do dnešneho dna 70000km.Je to rok vyroby 2008 a nič.
Neviem.Zaleži,od akeho bastarda kupiš auto,ak je to ojazdenka.Ak kupuješ auto od Bazarnika,zabudni na podctivca.Každy bazarnik je tu preto aby zarobil.Čiže lacno kupil a drahšie predal.

02.03.2012 | 13:52:09 | Andy  | 195.91.111.* Reagovat

Auto, které nevydrží bez oprav sto tisíc není auto...bohužel Renaultu se o tom může jenom zdát...a závady se projevující vůbec nepatří do kategorie běžných a levných. Strategie Renaultu je jasná...působit cenou a vzhledem - hlavně na starší a méně gramotné ( na PC a ve znalostech aut). Tohle je jediný důvod, proč tato značka stále nepatří mezi historii.
Jen pro malé srovnání...Toyota Corolla, r. 03, najeto 230 tisíc---bez jediné poruchy a bez jediné koruny navíc v servise - mimo pravidelnou údržbu.

25.11.2010 | 18:34:54 | tom Reagovat

koupil jsem scenic 1,6 16V, který měl najeto 80 000 a dalších 40 000 jsem s ním najezdil, jediné co za celou tu dobu bylo třeba udělat byly brzdy, jinak motoricky auto šlape jako hodinky, nemůžu si stěžovat. uvnitř je bezvadně pohodlné a prostorné. za mě palec nahoru

25.11.2010 | 18:05:31 | maul Reagovat

bílej Renault a fakt že není dobrej Dácie je jistě lepší auto v mnohých ohledech kámoš má totiž Daci

i 1310 a nestěžuje si

15.06.2010 | 13:34:25 | Renaulty určitě nebrat, táta m Reagovat

Pro značkové

servisy Renault je spotřebák i motor nebo převodovka, tyhle auta prostě nic nevydrží a musím souhlasit s recenzentem u mého rendla to začalo také při cca 50-60.000km. A byl to jiný model, takže je to prostě "Renault standard" .
Nákup laciných dílů=levná prodejní cena se slušnou výbavou= zaplatíš to v servise, dobré leda jako firemní auto na pár let se servisní smlouvou a pak z domu. Ev. na operativní leasing (ale předpokládám, že u Rencků bude dost drahej, leasingovky si jistě už také všimli, že za ty křápy platí v servisech víc než za jiné značky).

15.06.2010 | 11:07:37 | Vašek Reagovat

Mám za to, že do 100000 najetých km není u kvalitního auta nic "spotřebák". A už vůbec ne převodovka nebo poloosa. U Rencka možná ano.

15.06.2010 | 10:30:31 | Itall Reagovat

kvalita?

Nie som zastanca Renooo ale musim povedat ze za tu cenu a kvalitu rozhodnete rozhodne viac auta ako skoda. aby som pri Fobii platil za ABS ktore ma renoo vo vybave? auto som kupoval nove. mam najazdenych 160tis.menil som raz brzdy, predne zadne, raz zadne loziska a samozrejme menil olej a bezne veci.
Auto je bezporuchove, nikdy ma nenechalo. cize motoricky omnoho lepsie ako V3 ka od skody. mam na mysli HTP , pre zavodnikov, s ciernymi plastami. Dalsie auto bude asi renault. Viem co mozem cakat.
a ceny nahradnych dielov su prijatelne. pokial nie ste v origo servise.
je na Vas ako sa rozhodnete. kazde auto ma svoje muchy. co sa Vam paci to si kupte. ak sa budet drzat recenzii tak si nekupite nic.
auto sa bud vydari alebo nie. tak hodne stastia pri vybere

15.06.2010 | 10:22:03 | Clioooo Reagovat

U Renaulta běžná věc. Prodají Ti laciné auto a pak si Tě vychutnají na poruchovém autě a ceně servisu a náhradních dílů. Vím o čem mluvím, moje současné auto je Scénic a předchozí Ford Focus. Co se týče kvality, zpracování, životnosti a spolehlivosti mohou konstruktéři Renaultu dělat akorát šlapací autíčka pro děti (ve srovnání se zmiňovaným Focusem). Ale každý holt jednou v životě uděláme chybu a musíme za ní zaplatit.

21.08.2007 | 11:06:56 |  Reagovat

RE:

plně souhlasím,koupil renault scenic r.v.2002 1.4 16V PŘITAŽENÝ D najeto 138000KM jezdil jsem sním rok najel 3000KM a začal se srát kolisání vol.ot. škubání,atd.ted je v ser.renult a jsou znějo na palici.a já budu až budu platit.je to nejhorší EU značka.Lákavá cena za ojetinu,kvalita žádná. předtím jsem měl 23 let Mazdu 626 r.v.93 rencek jí nesáhá ani po ráfky. rádím nekupovat stará š120 je lepší spolehlivější.

20.04.2016 | 19:07:01 | míša  | 46.13.141.* Reagovat

To Anonym: záleží při kolika km, spotřebák měníš. Taky záleží jak s tím Otto jezdí....??

13.08.2007 | 12:32:05 | Hanz Reagovat

Zdá se, že na tom Scénicu odešel jenom spotřební materiál. Kromě vypínače stropního osvětlení a cívek. Na Oct. se snad nemění ani tlumiče nebo co?

12.08.2007 | 23:35:33 |  Reagovat

Nebrat

Tobě se teda sype .
Ještě že mám Octavii. Pouze běžná údržba.

12.08.2007 | 23:04:20 | Kápo Reagovat