Rok výroby:2011Typ motoru:1,2 16V 55 kW/75 kStav km při koupi:0 kmStav km nyní:3 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:9. 1. 2012
Předchozí auto:Škoda 120 Škoda Favorit 1,3Škoda Felicia 1,3 MPi
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
Dobré jízdní vlastnosti Tichý a dostatečně silný motor Kufr 506 litrů Tichá ventilace Nizká spotřeba Nízká cena
Slabé stránky
Tužší řazení Není dělení zadních sedadel 60:40 Malé kapsy v předních dveřích
Závady a opravy na autě
Zatím žádné opravy.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po přečtení některých diskusí jsem se bál jaké bude mít auto skutečně jízdní vlastnosti. Byl jsem velmi mile překvapen.V práci jezdím ve Škodovkách a to Roomster a Fábie a musím konstatovat že Thalia není kostitřas jako Škodovka. Je to velmi pohodové auto a není v něm cítit každý kamínek a nebo nerovnost vozovky. Auto je tiché,řazení je sice trochu tužší ale to není na závadu a dá se na to zvyknout. Má velmi pohotové brzdy stačí polechtat brzdový pedál a už to brzdí. Než jsem najel prvních 1000 Km byl výkon motoru trochu slabší ale po překonání 1000 kilometrové hranice nastal nárůst výkonu. Spotřeba 6 litrů a to jezdím více krátké trasy než-li dlouhé. Co se týče prostoru ve voze, není tak malý jak někteří popisují. Mám dva syny jeden má 16 a druhý 13 a na zadních sedadlech mají dostatek místa. Jako řidič mám taky dostatek místa, ale musel jsem si nejdříve zvyknout než jsem našel svou polohu. Teď už je vše v pohodě a doslova si jízdu užívám. Je zde polohovaní volantu, ale jenom nahoru dolů. Mohlo být i k sobě a od sebe. Co se mi líbí že netluču nohama o středový panel jak ve škodovce. Motor je velmi tichý a dobře táhne. Je tady velmi tichá ventilace. Kufr je obrovský.500 litrů je opravdu znát. Protože to je sedan nejde do něj dávat rozměrné věci,ale tašek a kufrů pobere jako chlap. Po stránce karosérie je mnohem hezčí než-li jeho předchůdce. Rohodně bych ale nebral základní verzi bez posilovače řízení. Expression má kromě posilovače i palubní počítač který je velmi dobrá věc a elektrické stahování oken. Myslím že za 178 000 je to dobrá koupě.
Ahoj všem,mám Thalii 1.2 16V z roku 2009,nějakou drobnou opravu jsem měl,jinak slouží dobře,akorát tu mám jeden problém když otočím klíčem do druhé polohy tak mi pokaždé pětkrát zapípá elektronika,vůbec nevím čím to může být,žádná kontrolka mi na přístrojovce nesvítí,jezdím na Lpg,plynem to není.Dělá to ikdyž nastartuju a vypnu motor.Prosím o pomoc nebo případnou radu.Děkuji Jirka.
mam Thalii od unora 2010.Jezdim denne do zamestnani a ma najeto 50 000km.Investoval jsem do predelani na LPG a nelituji toho.Je to spolehlive vozidlo ikdyz potrebovalo z pocatku doladeni,ale v ramci zaruky.Byla to dobra koupe.O nespolehlivosti a zaporech jsou to jen hospodske reci radoby odborniku.
22.08.2013 | 06:53:11 | milan
| 90.180.42.*Reagovat
RE: moje zkusenosti
No jó, po 50 tkm, to už můžeš tvrdit, že je to spolehlivost sama....... idealisto.
Zase Vašek a Thalia...nekonečné téma!:DD.To že tobě se s*ala neznamená že každého potká úplně ta samá situace.Nebudu rozebírat její kvalitu protože o Thalii nic nevím. Ale je srandovní že jak se někde naskytne nějaká závada na Francouzovi nebo hlavně Renaultu a hlavně tedy Thalii tak už automaticky odsuzuješ a hodnotíš auto které jsi nikdy neviděl a ani o něm nic nevíš.Zrovna například příspěvek na který jsem momentálně reagoval chápu člověka to naštve koupit si krám! ale proč kazit nebo zbytečně motat hlavu dalším co s tím žádný problém neřeší?:)Vidím že kdyby jsi mohl tak kvůli tvé staré Thalii by jsi se nejradši každé kterou potkáš na ulici pomstil :DD nic proti ale z toho co tady od tebe čtu to tak prostě působí:)
S.ala se všem jen někteří si to nechtějí přiznat :-), vždyť jich znám spoustu, podávali jsme si v servisu dveře.......
Jinak ale máš částečně pravdu v tom, že rendl to má u mne schovaný jak v sejfu a tak každého varuji před tím skvostem, oni si totiž hošánci myslí, že se jim nemůže nic stát, prodali a jsou vysmátí, jenže to se spletli, není nic horšího než nas.aný zákazník. Navíc mám vše perfektně zdokumentováno, takž mne klidně můžou žalovat :-)
Já teda nevím, ale když jsem se rozhodoval o koupi auta, byla thália taky na mém seznamu. Po přečtení několika záporných recenzí jsem zašel za svojí paní mistrovou v práci, která ji měla, abych se s ní poradil. Její reakce byla okamžitá: Thálii si nikdy nekupujte! Následoval výčet závad, které si již dnes s odstupem času nepamatuji všechny, snad "jenom" odpadávající brzdové obložení, praskající drát zámku kufru, občas zhasnutí motoru za jízdy při předjíždění, pískání vzduchu okolo bočních oken.... sama mi řekla ať si to nekupuju, že lituje, že ji koupila a že brzo půjde z domu. Ta thálie :-) Tak jsem koupil to co mám (Vašek ví) a přestože na to kdekdo hází špínu že je to malé, předražené, atd, jsem naprosto spokojen. Žádné závady nemám po ujetí 135 000 km, jen oleje a filtry, pneu a brzdy - normál. Takže bych na Vaška tolik neštěkal, žádný výkvět spolehlivosti tenhle renault asi nebude.
1) několikrát jsem ti říkal, aby jsi na mne nereagoval, nehodlám se bavit s exotem 2) BMW jsem nikdy neměl, komentuji jen to, k čemu mám co říci 3) už tady chybí jen svlastik
Podľa ADAC-u je C-Max poruchovejší ako Duster, Clio, Megane a podobne.
A aj ked sú mi statistiky ukradnuté, je sranda, že najspoľahlivejším autom v segemtne malých prdincov je taká 206.
A Nemci, ktorí chvália SVOJE autá do nebies..., uznajú za spoľahlivé Francúza, dokonca aj Renoltíky PRED Fordom..., hmmm, pozri si stránky ADAC-u. Odporúčam.
A ak by si mal písať iba k tomu, čo máš povedať..., tak čušíš do smrti:)
Tak Thálie stála v roce 2008, nebo 2009 kolem 89tisíc s financováním Renault(dohromady 140tisíc). Kolem roku 2010 a výš už zvednutá na 119tisíc a následně 129tisíc, (připočítat 40tisíc v případě hotovosti). V době kdy to stálo už kolem 170tisíc (cash), bylo v Akci moře aut třeba Mitsubishi Colt s komplet výbavou malého auta za 180tisíc, pak Fiat vyšší třída a taky Ford Focus se dal pořídit i za 240tisíc, prostě autokrize. Ale Fiesta v akci pokud vím nebyla, ten Focus a větší auta byly zajímavé. Teď zůstala Thália na podobné ceně konkurenceschopnosti, takže nic moc. Být to hatchback, mám to doma taky v době kdy to prodávali za těch 89(+40t=129t)tisíc. Sice bez posilovače, ESP, se švihadly prostě něco co v dnešní době nemá obdoby, ale po cestě se to valilo a dopravilo za velmi slušnou spotřebu. :)
Thalia je ľahké auto a na dobre kľukatej ceste ho nepredbehneš ani so silnejším autom o 20-30kw..., za dažďa duplom. skúšal som jednu takú skoro novú/ kamarát si napokon kúpil/ a na tých žiletkách to držalo naozaj slušne. jasnééé, bmw to nie je, ale ani to toľko nestojí...:)
Ty tady snad bydlíš, vyjadřuješ se pořád a ke všemu, takže by jsi si mohl už pamatovat, že jsem ti psal, aby jsi na mne nereagoval, nehodlám se bavit s volem. Jinak ty kecy o schopnostech podvozku Thalie a C maxu jsou ani ne směšné, spíš ubohé, kdo někdy jel v obou autch má jasno, jen mistr světa Luboš dokáže, co jiní nikdy. Taky jsem nepochopil tuhle větu "nie každý potrebuje ESP, aby bol rýchlejší na kruhovom objazde..." ty už ai nevíš co meleš.
"NAJMUDREJŠI" Vašek, ktorý trpí demenciou, lebo si NEPAMATA !!, že reagoval prvý na môj príspevok... , si nepamätá ani na svoje rozprávky o tom, ako vypína, či zapína ESP na svojom supersporte C Max 1,6 benzíne, aby bol rýchlejší na kruháčí..., vo vlastnej recenzii.
P.S. Ked si aj taký "vodič", tak by som Ti na tej Thálii ušiel aj bez ESP...:)
Mimochodom, ked nepoznáš dôležitosť hmotnosti auta v ZAKRUTACH..., si SVIATOČNY vodič, resp. začiatočník.
Nevidíš si do huby kašpare a navíc máš těžké problémy s psaním,čtením a interpretací textu (ke všem dalším diagnózám). Cituji: "a nie každý potrebuje ESP, aby bol rýchlejší na kruhovom objazde". Ano, kdysi jsem zde skutečně uvedl (a platí představ si stále),že mne otravuje, jak ESP u Maxe zasahuje brzy a zpomaluje průjezd zatáčkou, tedy i kruhovým objezdem, proto, když chci zábavu, tak ho vypnu, ale je to otrava,protože vypnuté vydrží jen do dalšího startování. Čili pro negramota jako jsi ty, to ESP není potřeba pro průjezd kruháku, ale naopak je potřeba ho vypnout !!! Nevím jestli to pochopíš, ale snažil jsem se, polopatičtěji to už vysvětlit neumím, spíš bych čekal,že borec, co má najeto na všech autech, ke kterým zde jsou recenze jdnotlivě alespoň milion km to bude vědět automaticky. A ještě k tomu srovnání s Thálií - neskutečné, to prostě může napsat jen Blboš, protože v první zákrutě, kterou fordem prosvištím na limitu, by se Thalie poroučela ze silnice při stejné nebo i o dost nižší rychlosti, to píšu jako někdo, kdo má na obou těch autech přes 100tkm , takže to prostě srovnat mohu a myslím, že velmi dobře.
takému "machrovi" Vašíčkovi by som ušiel aj na Trabante, to si bud istý. ESP si zrejme ešte nikdy na suchu NEVYSKUŠAL..., lebo to sa zapne až vtedy, ked už je človek skoro posratý strachom, na mokru mi bliká dosť často, na suchu až vtedy, ked už idem ja, alebo spolujazdec grcať od preťaženia.
ale jóóó´, to vlastníctvo Thálie naozaj ubližilo Tvojmu sebavedomiu a trochu aj mozgu, iba trochu, lebo ho tam veľa, myslím vodičského, nemáš.
ale daj hlášku, vždy sa radi zasmejeme v robote na Tvojch výlevoch...:))
Ha,ha,ha mistr světa amoleta co na trojkolce ujede formuli, žij dál v blahé nevědomosti, o všem svědčí i toto "lebo to sa zapne až vtedy, ked už je človek skoro posratý strachom". Klidně se poser strachy, já v tom nemožném c maxu jezdím běžně na této hraně a nemyslím si, že nebezpečně - žádné prolémy s stolicí ani interpretací textu (tomuto jsi se zhadně vyhnul) na rozdíl od tebe nemám.
ved Ti píšem, že máš ŽENSKE AUTO...., čo to nechápeš ?!!
ESP sa na suchej ceste zapne až vtedy, ked si už ZA svojimi hranicami, či hranicami auta. jáááj, to ako ex majiteľ hrdej Thálie a supersportu C max asi vieš, či skôr nevieš...:)
No, len googli ďalej, alebo aspon daj auto niekomu do ruky, aby si vedel, ČO všeto sa da s autom, HOCIAKYM..., zajazdiť, ked sám nevieš.
Blboši, je mi celkem fuk , že nějaký "expert" dělí auta na mužská,ženská a dětská, mel si co chceš evidentně to nemá cenu, myslím, že když si kdokolv přečte tvá moudra i byť jen u této jediné recnze má dost jasno, co jsi za exota.
Diskuze s ESP se naštěstí někde vymazala, tak si můžu vyskakovat. :D ESP je nevypínatelné protismykové zařízení(povinné od roku 2011?), které má kopat do brzdového pedálu jako ABS, když sešlápneš pedál nadoraz, ale nejdříve auto musí letět bokem, jinak sepne ABS(povinný od roku 2006?). Vyzkoušel jsem si xkrát, že ABS při sešlápnutí pedálu nadoraz během driftu nereaguje, takže na to výrobci odpověděli ESP. :D
To o čem se bavíte je protiprokluz, který využívá stejné čidla. Ale za ten mylný dojem můžou výrobci, protože tento takzvaný balíček( u nízké střední až střední třídy je to třeba ASR,ESP,ESR) sloučili do jednoho, (ve vyšších verzí modelů je to zvlášt) má to jednu kontrolní diodku na paluboce, ale aspoň tlačítko by mělo být napsané jako něco jiného než ESP. Protože ESP určitě nevypnete!!! :D
Říkej si co chceš, jednoduše, řídící jednotka ESP je dohromady s ABS. To co vypínáš je modul ASR, ke které se dají strčit i další výbavy v kombinaci. :) Já osobně nevěřím, že díky uzákonění strčí úplně do všech aut nejen řídící jednotku ABS/ESP, ale taky modul, který ovlivňuje výkon, tedy ASR. Nejsem si jist, ale ve většině aut je také diodka ABS. Ta by měla taky svítit, když vypneš ESP.
Nechci se do toho plést ale asi velká nuda ne?? když tady rozebíráš sám téma o ESP mimo to nikdo ti nevyvrací že jednotka ESP je dohromady s ABS vlastně nikdo se tímto způsobem o tom ani nebavil :DDDD
v každém redakčním testu Světa motorů VYPÍNAJÍ u všech aut stabilizační systém, aby vyzkoušeli, jak se vozidlo chová bez zásahu (ESP) mezi kužely. Když podle tebe, nejde vypnout, co to teda vlastně vypínají? Protiprokluz? Ty jsi ale Jouda, viď?! Opravdu už raději nic nepiš. Jsi technický negramot.
ESP je vlastně balíček všeho elektronického v autě. A to není snadné, rozdělit, protože některé auta jsou doslova nabité výbavou. ESP ale uzákonili, tak co tam asi tak dají. To co říkáte? ESP zahrnuje v sobě ASR(protiprokluz),EDS(elektronický diferenciál),EBV(chytré brzdy),MSR(protiskluz). A teď alespoň ASR je nutné dodávat s vypínatelným tlačítkem, protože má v určitých podmínkách problémy s rozjezdem. A to co se vypne s ním už mě nezajímá, bude to modul ASR, protože je důležitým názvem přelom, kdy tento systém zasahuje do výkonu. Takže díky vám, už se těším až budou VŠECHNA auta s ASR s vypínatelným tlačítkem, a s elektronickým diferenciálem protože to je všechno ESP přeci. :D
Zopakuji, pro Tebe, ano to co vypínáš je ASR a další věci, které potřebují k činnosti omezovat výkon motoru, může to být ještě TCS,MSR, a další. Ve výbavě ESP(elektronický balíček) zůstane zapnutý například ABS, EBD, EBV, BAS, atd., například u Baworáka jsou jiné názvy DSC=ESP a těch zkratek je zase mraky. :)
ESP (Electronic Stability Program, Elektronický stabilizační program) Systém umožňuje zabránit smyku vozidla (v zatáčce nebo při prudkém vyhýbacím manévru) přibržděním vhodného kola nebo snížením kroutícího momentu. Zahrnuje systémy ABS, EDS, EBV, ASR, MSR. Navíc obsahuje snímač úhlu natočení volantu, příčného a podélného zrychlení a rotace vozu okolo těžiště. Řídící jednotka ABS/ESP vyhodnocuje údaje snímačů asi každých 7 ms. Kromě zásahů do řízení motoru je možný zásah i do automatické převodovky. O činnosti ESP je řidič informován blikáním kontrolky. Funkci ESP/ASR lze vypínačem vypnout např. při jízdě se sněhovými řetězy nebo vyprošťování z hlubokého sněhu.
Když máte v autě ESP - tak máte v autě systémy ABS, EDS, EBV, ASR, MSR a můžete mít BAS a DSR, MBA a HBA. A ještě přečíst vše co je součástí systému ESP. :D
Tobě se zpovídat nemusím, o Tobě vím, že jsi dutý mezek a nadáváš na okolí, protože si myslíš, že víš a přitom NEVÍŠ! Chudáku lituju Tě. :D Ale zajdi si někdy do prodejny a co prodávají za auta a co mají v holé verzi a jak se s tím nařízením EU o povinnosti ESP vypořádali výrobci, dokonce i němečtí. Ty si fakt myslíš, že dostaneš AUTOMATICKY kompletní ESP, jak je uveden ve tvém oblíbeném světě motorů? :D Ty mě bavíš, ty jsi jen opitý rohlíkem. :D
Můj oblíbený svět motorů vypíná ESP. Co tedy vlastně vypíná? neodpověděl jsi, jen kopíruješ bláboly z wikipedie, teoretický kecy, odkazy, a sám NIC nevíš. Dokud mi neodpovíš, jak odpojují při testech to "neodpojitelné" ESP, jsi u mě normální pitomec, kterej jenom kecá o všem, a přitom o ničem nic neví.
No i když tady Svlastik opět kopíruje to co najde na netu tak má ale "pravdu" v tom že u většiny a řekl bych u všech aut která spadají pod rok 2011 ESP vypnout nejde:/ dříve to šlo tlačítkem nebo stačilo vypojit pojistku.
Já mám v autě jen ABS ESP/ASR dnešní nová auta zejména Němci to přejmenovali na ESC kde je bych řekl pod jednou pojistkou několik systému ESC=ABS,EBV,MSR atd.
Jako taky jsem slyšel i v Top Gearu že vypínají stabilizační systém atd.ale jestli to vypne vše nebo jen určité systémy nemám ponětí pravda že od roku 2011 ESP povinné tím pádem by nemělo jít logicky vypnout ale jak to je přesně to netuším.
Já už nevím jak Ti to vysvětlit, první jsem to zkusil po svém se slušným vysvětlením, pak jsem to opsal ale bez vysvětlování. V obou případech máš odpověď, vypíná se ASR,tedy protiprokluz.
Ovšem bez ASR je ESP dá se říct poloviční. A zároveň se nedá říct, že bez ASR je ESP pak jen holé ABS, protože ABS nedisponuje senzory, které nadále používá. ASR se vypíná i teď takže se zatím nic nezměnilo. Když dostaneš smyk v zatáčce, je to vlastně to samý, jako kdyby ses rozjížděl, akurát v jízdě, auto se snaží aby Ti neprokluzovaly kola(protiprokluz) i kdybys jel 100km/h, to je celý. :D
Jo. Tak když mi v zatáčce ustřelí zadek, je to to samý, jako bych se rozjížděl. S předním pohonem. HM. Dobrý. Jen nevím, jakej vliv má protiprokluz u předního pohonu na zadek.... Esp totiž ovládá všechna kola, protiprokluz jen kola hnací. Takže jsi pořád mimo. Vypnutím protiprokluzu neřešíš vypnutí ESP. A o to jde.
Když nevíš jak to vysvětlit tak tu nemel kraviny a najdi si někoho kdo to umí a nebo někoho kdo tomu v praxi rozumí a ten to srozumitelně vysvětlí,ty tvoje google je jen opis,ty elektronický balíčku.Už se v těch zkratkách zamotáváš a zbytečně(jako vždy) všechno komplikuješ.I ten brouk Pytlík by se těm tvým fantasmagoriím vysmál.Nepříliš složité věci vidíš až přespříliš složitě,teoretiku.Ale to už se to tady probíralo nesčetněkrát.
Prý, že nevím jak to vysvětlit, najdi si problém v sobě, když nepochopíš ani po tom, co je to do slovíčka opsaný. :D Já se ve zkratkách nezamotávám, Ty máš problém rozlišit a oddělit co se vypíná a co zapíná. Když jsem udal více zkratek, tak jste jen zírali... :D Zvláště Ty, protože na krásnou odpověď jsi napsal, že blbnu, je tohle normální? No jediný kdo to nepochopil jste asi vy dva exoti. Jestli je vás víc, tak potěškoště... :D. Nakonec to s váma exotama zkouším jednoduše vysvětlit jen se třemi prvky, ABS+ASR=ESP Množina pro malé děcka z matiky. Kde ASR=není ESP, ABS není ESP, ale ESP bez ASR je stále ESP, a pak ESP bez ASR a bez ABS už ESP skutečně není... A najednou nějaký člověk dělá chytrého, co všechno dokáže ASR, no a jsem zase v prdeli jak baťa s dřevákama, takže si nadávejte na sebe vy duté hlavy, já už nemám nervy. A nenechám se od nikoho urážet, zvláště od vás. Protože tady někdo zas a opět neví ani jak funguje ASR v autě, které je vybaveno ESP a považuje ASR, za stejné ASR kde v autě ESP není. Patříte do blázince...
Stando a Svlastiku bavíte se tu oba o něčem co jste nikdy neviděli a nevyzkoušeli v praxi.Jste se hledali až jste se našli.U nových aut to opravdu vypínat nejde.
Ono to vypínat nešlo ani u starých trošku si to promysli. O čem se tu bavíme. Opět a zase vypínáš stejné tlačítko, které jsi vypínal kdysi! Akurát už se to nejmenuje ESP, ale je to konečně správně, tlačítko s autíčkem, který smykuje. Jen ty novější modely mají o trošku lepší výbavu v brzdovém systému a je to o něco méně rozeznatelné s každým novým rokem. Opět více zkratek, do hlavičky... A to že to nemám v praxi tě spíš může urazit, protože takový kdo to nikdy nezkusil ví víc než Ty. :D
Ty vado, lidi si fakt neuvědomí, že dokud fungují 4 čidla na kolech, senzor na volantu, senzor na otáčkách, senzor úhlu a po sešlápnutí pedálu se kola neprokluzují, tedy že elektronika zasahuje do systému byť by to vypadalo jako pouhé ABS, tak to ESP prostě funguje vždycky!!! :D
Základy řízení jak ovládnout smyk, potřebuješ nejen brzdu, ale i plyn, ubrat či přidat podle situace proti rozkymácení auta. Ale sešlápnutím brzdového pedálu srovnáš auto díky zapnutému zbytku ESP. :D Ale vážně dostal bys mě, kdybys ESP vypnul a rozjel by ses bez zahrabání tedy měl zapnuté ASR, to bych se propadl hanbou až do pekla. :D
Tady Jirka má pravdu vúbec nevíš jak to funguje a jakým zpúsobem to v praxi zasahuje do řízení nemluvě o tom že u každého auta je trochu jinak....a ten hlavní účel jenž má plnit po vypnutí prostě nefunguje ale mysli si co cheš.
Vem si auto s vypínatelným ESP udělej si výlet někam na mokrou nebo zasněženou plochu a uvidíš nakolik to ESP zasahuje pokud je zapnuté pak jej vypni a uvidíš hodně velký rozdíl a takový má pro mě význam ESP ale tobě zbytečny vysvětlovat ve všem se rejpeš přitom podstata je jednoduchá a navíc praxi dúležita jednoduše to tak funguje zbytek na co je zapnutý apod. mě absolutně nezajíma jen to že rozdil mezi ON a OFF je značně vyditelný a tak to berou všichni jenž to využivají ale ty to zažils jen na googlu takže opě teorie...:-)
Ale ten hlavní účel funguje, když sešlápneš brzdu, a letíš bokem, tak se Ti srovná auto, protože tohle ABS neumělo. Napsal jsem to na začátku. :) To co umí ASR je už jiná věc. Označ to za ASR, protože je to ono. A když u novějšího auta vypneš tlačítko s autíčkem, tak to bude dělat skoro to samý co tobě i s autem po roce 2011. :D
ESP je nevypínatelné zařízení, nebo chceš napsat, že všichni výrobci porušují nařízení z Bruselu a mají v autě tlačítko na to aby omezilo ESP výbavu??? Zároveň píšeš, že vypneš protiproluz a hrabeš, a přitom když letíš do zatáčky, tak tě to pohlídá? :D Logicky, to určitě nesedí, nebo ano? :D
Jo ještě jedna taková věcná. :D Existuje ESP I a ESP II. V ESP I je to co píšu, tedy potřebujete sešlápnout brzdu a reaguje. Jinak to co lidem vadí a omezuje výkon je ASR. :D V ESP II vám ničí zábavu ze hry DSR, pokud je nevypínatelné, tak máte prostě smůlu. :D
Ještě abych to upřesnil tak mám jedno tlačítko kde je nápis ASR a EPS OFF to když vypnu tak se vypnou oba systémy a zůstane jen ABS které vypnout nejde a to auto se taky tak chová.
V případě třeba toho Golfa si můžeš vypnout tyto systémy zvláště a podstata spočívá v tom o co mě celou dobu jde že ESP před uzákoněním vypínat šlo!
Už se do toho nebudu raději vměšovat zase to začíná zavánět já o voze ty o koze!:) k autům po roce 2011 jsem napsal že nevím jak to přesně funguje ale že logicky by to určitě jít vypnout nemělo když je to dáno zákonem tak nevím proč se mě tak blbě ptáš v té poslední větě??si přečti pár odstavců výše.
Jinak všude se psalo o konci vypínatelného ESP před rokem 2011 ale dle tebe tedy vlastně nikdy vypnout nešlo?
Tak mě řekni proč bych ti měl věřit?? v autě z roku 2004 mám tlačítko ESP OFF a ASR OFF i v Golfu z roku 2009 ale chápu na tebe moc zánovní :D byla tlačítka ESP OFF ASR OFF a když tohle vypneš tak ti nic nebrání v průjezdu zatáčkou což má i samotné ESP taky na starosti nezávisle na ASR které je jen další samostatné SW.Tak co potom tedy šlo před rokem 2011 logicky vypnout??? sedneš do auta máš tam tlačítko ESP OFF ASR OFF jiná zařízení kromě ABS tam není tak co tedy vypneš?? na to mě prosím odpověz.
Mimo to ESP mělo na starosti průjezd zatáčkou kde v případě vyhodnocení kritické situace ti snížilo výkon aby zabránilo smyku nezávisle na ASR které je jak jsem říkal samostatný systém.
A když tyto dvě SW vypneš tak ti nic v ničem nebrání a do ničeho ti nic nezasahuje tak kde je to ESP zapnuté ? navíc když se to auto chová stejně jako jen s ABS???? nějak tomu co tvrdíš nerozumím.
Jinak raději to shrnu všechno dohromady znovu aby zase nedošlo na nějaké nechápání a podobně jak v naších debatách často bývá.
Za prvé tvrdil jsi že ESP nikdy ani vypnou nešlo já tvrdím opak za druhé pokoušel jsem ti nějak vysvětlit že ESP jde vypnout tlačítkem opět marně tudíž jde vidět že ani nevíš jak to funguje a nemáš s tím absolutní zkušenost tudíž se divím že se do toho vůbec pouštíš protože každá automobilka to má nastavené zcela jinak.Za třetí ESP funguje na bázi signálů ze snímačů ABS pokud jde ESP vypnout tak jej vypneš tím pádem ABS nemá komu co předat dál protože ESP je vypnuté tím pádem jakoby nebylo.Za čtvrté v mém případě lze vypnout ESP/ASR dohromadyv případě že jde ASR vypnout může ESP fungovat samo protože mu stačí čidla ABS ovšem je možné že tam je jiný systém místo ASR který vypnout nelze ale co je hlavní tak to že ESP šlo před rokem 2011 vypnout a to je to proč se s tebou tady o tom bavím!ale by jsi to pochopil tak by jsi někdy musel nějak=é auto s ESP atd.mít další věc mít třeba zkušenost se samým autem kde je tento systém a kde není a pak to pochopíš úplně jinak.
To co tady kopíruješ z netu je sice pravda ovšem to je všeobecný přehled a jak už jsem říkal každá automobilka to má zcela jinak a ještě jednou pro pochopení celou dobu mluvím o autech před rokem 2011 tudíž před uzákoněním tohoto systému kde to prostě vypnout šlo!Chápeme?? nebo mě ještě budeš vyvracet že to vypnout nejde?:))
Sám som bol prekvapený. Na druhej strane, bola to kľukatá cesta, popršané, točil som čo to dalo a ten motorček reval v obmedzovači ako svokra/tchýňe/, síce sa to nakláňa ako kočík, treba aj 2-3 x kmitnúť volantom v zákrute, lebo na súčasné brzdenie a plný plyn to má asi 200 koni mínus.., ale ako adrenalínová zábavka to na úzkych, klzkých cestách 3.triedy to bolo celkom zábavné.
/včera v noci pršalo, v daždi ma predbiehali aj Fabie, ku koncu už bola cesta suchá a Mercedes S, ktorý má ofúkol na rovine / na tachometri som mal okolo 150 km/h, okreska, dosť rozbitá, po prejdení na veľmi kľukatý cca 30 km úsek už jeho 173 kw nestačilo na mojich biednych cca 100 kw a prakticky ma brzdil.
Jsem rád, že jsi to konečně pochopil, Luboši. Takže budoucnost nepatří dvoutunovým mastodontům, ale lasičkám C1 apod, :-) Né, nic ve zlým, hlavně se nerozčiluj, to bylo jenom přátelské rýpnutí. Kdysi jste tady tvrdili, že jenom těžké auto je bezpečné, a já vás přesvědčoval, že bezpečné bude i to lehké, ale až zmizí ty těžké :-)Lehké je hbitější, lépe ovladatelné, snadněji mění směr jízdy, a nemá vražednou setrvačnost, která promění těžké auto v neřízenou střelu.
Nerozčuľujem sa, lenže je naozaj lepšie búrať v ťažkej haraburde, ktorá vyletí z cesty, práve preto, že je ťažké, či nedajbože sedieť v malom a ľahkom, do ktorého to napáli..., ale na JAZDU je ľahké auto priam balzamom, ale iba na dobrej ceste..:(
V tom máš svätú pravdu, keby boli VSETKY autá ľahké, max. do nejakej 1,2-1,4 tony-luxusné vraky typu A8, BMW X5 a podobne..., tak by bolo menej havárii a aj viacej radosti z jazdy.
Tvoja C1 by ušla sa serpentínach aj 2 x silnejšiemu autu, to je fakt.
ešte aj Peugeot 301, čo má cca 1000 kg sa správa vééélmi zábavne , ako voľakedy stará 405, aj ked novinári ohrňujú nos, lebo to nemá 3 turbá, 300 koní a 2500 kg pohotovostnej hmotnosti....:))
Zatím plně s Vámi souhlasím.I když mám to auto o něco déle než Vy, (konec března 2011) tak jsem zatím žádnou závadu ani poruchu neměl (ale ono u nových aut by to mělo být samozřejmostí).Mám ujeto už 9500km (denně 25 km do práce).Spotřeba mě vychází při normálním ježdění 5,8 litrů a při denním tahání káry s nákladem 6,3 litrů.Recenzi se chystám napsat až po roce ježdění.Před tímto autem jsem měl Š120 a zatím je toto auto lepší.Ale ještě jsem nezažil pořádnou zimu (hodně sněhu a mrazy okolo -20ti stupňů, kdy škodovka stála i 12 hodin před bránou fabriky a nastartovala, i když někdy s roztahováním) a vyjel jsem s ní bez problémů každý kopec a to i na letních gumách. Cenu jsem měl o trochu vyšší,182000 Kč, ale jak to sleduji, oni skoro každý měsíc zlevňují.
Asi ste si nevšímli, že už nežijeme v sociku. 10 - 15 ročné auto je (obávam sa) už pomaly veterán. Ako srdcovú záležitosť to akceptujem, ale staré auto je zvyčajne poruchové, finančne nákladné (spotreba, opravy) a ekologicky menej priateľské. Dokonca vo vyspelých krajinách vás s ním nepustia do centier väčších miest.
Tak s nějakým extra krámem..ano.Ale se slušným autem co spadá pod Euro 2..není problém.A patnáctileté auto je staré..ale ještě to není zase tak strašné.Ovšem záleží co je to taky za auto... Někdo koupí auto najede ročně 10Tkm...tak za těch 15let to je skoro nic.A pokud to opravuje atd..tak není problém s poruchovostí.Neřeknu auta ze 70.let...jako Trabant,Warbec,Žiguli,Škodárný.To už je dnes trochu mimo..bud srdcovka.Nebo pro někoho kdo nemá peníze. Ale auta do 15..let těch je tady spousta.A ještě se prodávají i v celku velké peníze.
Každé auto má plusy i minusy. Měl jsem Š-105, R-19, Golf-II, Passat, teď O-Meriva. A čím více jsou auta narvána elektronikou, tím víc mi přijde, že právě elektronika je nejvíc u nich poruchová a opravy čím dál dražší. Známý prodejce mi tvrdil,že ojetiny jsou nejlepší ty vyrobené do první krize 2008 a pak už se na kdečem šetřilo.
31.07.2020 | 08:33:10 | Karel VII
| 46.23.60.*Reagovat
RE: Souhlasím s autorem
Ted zrovna na prelomu roku zdrazili ... cca o 15.000 Kc, co jsem koukal.
S tím hodnocení..to je těžký.Když někdo bude mít trabanta..tak dle jeho zkušeností může klidně vyjít 10b..:D..protože to bere každý vyloženě k tomu autu.Takže Rolls Royce by měl třeba i méně..hodnotit náhradní díly a provozní náklady hodností spíše každý dle toho..co si může dovolit.:))Tak že když ti někdo dá auto..abys ho ohodnotil od 1-10b..tak budeš hodnotit jen to auto.Bez toho ...že na světě jsou ještě Mercedesy a nevím co ještě.:)To by pak polovina normálních aut měla hodnocení sotva 5b.Když by člověk bral v potaz že jsou i lepší auta.:)
Nic proti hodnocení věcnému, jestliže to pán takto vidí pak jenom dobře, jako druhé auto doma mám Dacii Logan MCV a jsem také spokojený více než jsem čekal. U číselného hodnocení mám pocit, že je to nadsazené. Možná je to dané menší zkušeností autora, tím nemyslím řidičských zkušeností, ale zkušeností s chováním, vlastnostmi a parametry jiných aut. Jestliže Renault Thalia má výsledek skoro 10, pak asi jaké hodnocení by měl získat například Rolls Royce?
10.01.2012 | 16:41:59 | Espero
| 194.50.2.*Reagovat
Když někdo někde napíše nebo řekne..že měl špatné zkušenosti a pod tím bude ještě spousta záporných komentářů tak to chápu.Ale když s tím má někdo dobré..a další ho přesvědčují že to tak není ,tak mě to přijde jak magořina.:)
Nemůžu tvrdit za celý Renault...že je to výborná značka.Ale konkrétně mě vadí..když někdo nadává na moje auto..při tom o něm absolutně nic neví.A z mé zkušenosti co jsem zažil od Renaultu můžu říct že to byly kvalitní auta.:))Jen mě vadí ,když si někdo pochválí svoje ..auto a hned sousty komentářů jaký je to krám.Ono majitel o svém autě ví více ..jako nějaké řeči kde, kdo co povídal apod.Já mám zkušenosti dobré..ale znám i ty co mají špatné...A když jedu někdy novějšími auty ..a tam jim vrže palubní deska apod..a mě to nikdy u 20let starého Renaultu nedělalo...tak nevím proč bych si neměl myslet že je to dobrý auto.:)
To nevím..Sám mám jedno auto Renault...a zjistil jsem že dalších 10lidí ví o mém autě více jako já...samozřejmě že je to krám a podobné kecy...Protože většina lidí nevěří že s tím může mít člověk i dobré zkušenosti.:)
Přeji hodně úspěšných kilometrů bez nehod a bez závad:) A nic si nedělej z toho až ti sem bude spousta chytráků psát co to máš za špatné auto..jak to bývá zvykem u skoro každé recenze na Renault..
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Thalia
Nočník
Aha, 55kw táhne dobře, jen jsi zapomněl zmínit, že ses pak vzbudil s rukou v nočníku
15.02.2024 | 01:01:03 | Raketa | 46.29.226.* Reagovat
RE: Nočník
Což o to, auto je s tím motorem svižné, protože lehké - ale jinak je to past na past...
15.02.2024 | 08:10:13 | Vašek | 31.30.174.* Reagovat
Renault Thalia
Ahoj všem,mám Thalii 1.2 16V z roku 2009,nějakou drobnou opravu jsem měl,jinak slouží dobře,akorát tu mám jeden problém když otočím klíčem do druhé polohy tak mi pokaždé pětkrát zapípá elektronika,vůbec nevím čím to může být,žádná kontrolka mi na přístrojovce nesvítí,jezdím na Lpg,plynem to není.Dělá to ikdyž nastartuju a vypnu motor.Prosím o pomoc nebo případnou radu.Děkuji Jirka.
06.07.2016 | 22:29:47 | Jirka | 37.48.1.* Reagovat
moje zkusenosti
mam Thalii od unora 2010.Jezdim denne do zamestnani a ma najeto 50 000km.Investoval jsem do predelani na LPG a nelituji toho.Je to spolehlive vozidlo ikdyz potrebovalo z pocatku doladeni,ale v ramci zaruky.Byla to dobra koupe.O nespolehlivosti a zaporech jsou to jen hospodske reci radoby odborniku.
22.08.2013 | 06:53:11 | milan | 90.180.42.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
No jó, po 50 tkm, to už můžeš tvrdit, že je to spolehlivost sama....... idealisto.
22.08.2013 | 09:55:56 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
Zase Vašek a Thalia...nekonečné téma!:DD.To že tobě se s*ala neznamená že každého potká úplně ta samá situace.Nebudu rozebírat její kvalitu protože o Thalii nic nevím.
Ale je srandovní že jak se někde naskytne nějaká závada na Francouzovi nebo hlavně Renaultu a hlavně tedy Thalii tak už automaticky odsuzuješ a hodnotíš auto které jsi nikdy neviděl a ani o něm nic nevíš.Zrovna například příspěvek na který jsem momentálně reagoval chápu člověka to naštve koupit si krám! ale proč kazit nebo zbytečně motat hlavu dalším co s tím žádný problém neřeší?:)Vidím že kdyby jsi mohl tak kvůli tvé staré Thalii by jsi se nejradši každé kterou potkáš na ulici pomstil :DD nic proti ale z toho co tady od tebe čtu to tak prostě působí:)
22.08.2013 | 12:38:09 | | 78.45.38.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
S.ala se všem jen někteří si to nechtějí přiznat :-), vždyť jich znám spoustu, podávali jsme si v servisu dveře.......
Jinak ale máš částečně pravdu v tom, že rendl to má u mne schovaný jak v sejfu a tak každého varuji před tím skvostem, oni si totiž hošánci myslí, že se jim nemůže nic stát, prodali a jsou vysmátí, jenže to se spletli, není nic horšího než nas.aný zákazník.
Navíc mám vše perfektně zdokumentováno, takž mne klidně můžou žalovat :-)
22.08.2013 | 13:38:56 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
Já teda nevím, ale když jsem se rozhodoval o koupi auta, byla thália taky na mém seznamu. Po přečtení několika záporných recenzí jsem zašel za svojí paní mistrovou v práci, která ji měla, abych se s ní poradil. Její reakce byla okamžitá: Thálii si nikdy nekupujte! Následoval výčet závad, které si již dnes s odstupem času nepamatuji všechny, snad "jenom" odpadávající brzdové obložení, praskající drát zámku kufru, občas zhasnutí motoru za jízdy při předjíždění, pískání vzduchu okolo bočních oken.... sama mi řekla ať si to nekupuju, že lituje, že ji koupila a že brzo půjde z domu. Ta thálie :-) Tak jsem koupil to co mám (Vašek ví) a přestože na to kdekdo hází špínu že je to malé, předražené, atd, jsem naprosto spokojen. Žádné závady nemám po ujetí 135 000 km, jen oleje a filtry, pneu a brzdy - normál. Takže bych na Vaška tolik neštěkal, žádný výkvět spolehlivosti tenhle renault asi nebude.
22.08.2013 | 16:05:39 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
Ved sa zbadáš so svojim vrakom od Fordu, mimochodom, také BMW ma HORŠIE a poruchovejšie motory ako Renoltík...
To aby si bol v obraze.
22.08.2013 | 22:51:41 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
1) několikrát jsem ti říkal, aby jsi na mne nereagoval, nehodlám se bavit s exotem
2) BMW jsem nikdy neměl, komentuji jen to, k čemu mám co říci
3) už tady chybí jen svlastik
23.08.2013 | 07:44:38 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
Podľa ADAC-u je C-Max poruchovejší ako Duster, Clio, Megane a podobne.
A aj ked sú mi statistiky ukradnuté, je sranda, že najspoľahlivejším autom v segemtne malých prdincov je taká 206.
A Nemci, ktorí chvália SVOJE autá do nebies..., uznajú za spoľahlivé Francúza, dokonca aj Renoltíky PRED Fordom..., hmmm, pozri si stránky ADAC-u.
Odporúčam.
A ak by si mal písať iba k tomu, čo máš povedať..., tak čušíš do smrti:)
23.08.2013 | 18:06:07 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
Počuli ste slovo Božie - amen, na to není co dodat...
23.08.2013 | 19:13:16 | Vašek | 109.80.159.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
Tak Thálie stála v roce 2008, nebo 2009 kolem 89tisíc s financováním Renault(dohromady 140tisíc). Kolem roku 2010 a výš už zvednutá na 119tisíc a následně 129tisíc, (připočítat 40tisíc v případě hotovosti). V době kdy to stálo už kolem 170tisíc (cash), bylo v Akci moře aut třeba Mitsubishi Colt s komplet výbavou malého auta za 180tisíc, pak Fiat vyšší třída a taky Ford Focus se dal pořídit i za 240tisíc, prostě autokrize. Ale Fiesta v akci pokud vím nebyla, ten Focus a větší auta byly zajímavé. Teď zůstala Thália na podobné ceně konkurenceschopnosti, takže nic moc.
Být to hatchback, mám to doma taky v době kdy to prodávali za těch 89(+40t=129t)tisíc. Sice bez posilovače, ESP, se švihadly prostě něco co v dnešní době nemá obdoby, ale po cestě se to valilo a dopravilo za velmi slušnou spotřebu. :)
03.10.2014 | 07:54:28 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
A v roce 2003 320.000,- :-) asi chyba v matrixu, kvalita nahoru, cena dolů? To asi těžko že bojovníci a práva renaultu.
03.10.2014 | 11:21:02 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
Jízdní vlastnosti 9 :-) Tady někdo hulí trávu,nebo něco silnějšího :-))))
02.10.2014 | 20:57:30 | KKK | 109.69.210.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
Tak po těchto vozech není divu...
Škoda 120
Škoda Favorit 1,3
Škoda Felicia 1,3 MPi
02.10.2014 | 21:17:08 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
Thalia je ľahké auto a na dobre kľukatej ceste ho nepredbehneš ani so silnejším autom o 20-30kw..., za dažďa duplom.
skúšal som jednu takú skoro novú/ kamarát si napokon kúpil/ a na tých žiletkách to držalo naozaj slušne.
jasnééé, bmw to nie je, ale ani to toľko nestojí...:)
03.10.2014 | 04:47:43 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
Tak to si asi jel v něčem jiným.
03.10.2014 | 07:10:35 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
Blboš jel ve Fordu, jen si spletl ten znáček vpředu....:-)
03.10.2014 | 07:32:34 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
nie každý jazdí ženským autom ako Ty a nie každý potrebuje ESP, aby bol rýchlejší na kruhovom objazde..., že Vašíčku.
ani Tvoj Fordík by sa na Thaliu nechytal, keby som sedel v nej a pred nami zákruty..., či zatáčky, po česky.
/stále platí, že cca 99% vodičov nevyužije SKUTOČNE možnosti auta ani na nejakých 50-60 %, ako aj, ked je všade fízlov ako dáždoviek po daždi...:((
03.10.2014 | 12:58:59 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
Ty tady snad bydlíš, vyjadřuješ se pořád a ke všemu, takže by jsi si mohl už pamatovat, že jsem ti psal, aby jsi na mne nereagoval, nehodlám se bavit s volem.
Jinak ty kecy o schopnostech podvozku Thalie a C maxu jsou ani ne směšné, spíš ubohé, kdo někdy jel v obou autch má jasno, jen mistr světa Luboš dokáže, co jiní nikdy.
Taky jsem nepochopil tuhle větu "nie každý potrebuje ESP, aby bol rýchlejší na kruhovom objazde..." ty už ai nevíš co meleš.
03.10.2014 | 14:09:59 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
"NAJMUDREJŠI" Vašek, ktorý trpí demenciou, lebo si NEPAMATA !!, že reagoval prvý na môj príspevok... , si nepamätá ani na svoje rozprávky o tom, ako vypína, či zapína ESP na svojom supersporte C Max 1,6 benzíne, aby bol rýchlejší na kruháčí..., vo vlastnej recenzii.
P.S. Ked si aj taký "vodič", tak by som Ti na tej Thálii ušiel aj bez ESP...:)
Mimochodom, ked nepoznáš dôležitosť hmotnosti auta v ZAKRUTACH..., si SVIATOČNY vodič, resp. začiatočník.
04.10.2014 | 09:13:18 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
TAK A DOST !!
Nevidíš si do huby kašpare a navíc máš těžké problémy s psaním,čtením a interpretací textu (ke všem dalším diagnózám).
Cituji: "a nie každý potrebuje ESP, aby bol rýchlejší na kruhovom objazde".
Ano, kdysi jsem zde skutečně uvedl (a platí představ si stále),že mne otravuje, jak ESP u Maxe zasahuje brzy a zpomaluje průjezd zatáčkou, tedy i kruhovým objezdem, proto, když chci zábavu, tak ho vypnu, ale je to otrava,protože vypnuté vydrží jen do dalšího startování.
Čili pro negramota jako jsi ty, to ESP není potřeba pro průjezd kruháku, ale naopak je potřeba ho vypnout !!! Nevím jestli to pochopíš, ale snažil jsem se, polopatičtěji to už vysvětlit neumím, spíš bych čekal,že borec, co má najeto na všech autech, ke kterým zde jsou recenze jdnotlivě alespoň milion km to bude vědět automaticky.
A ještě k tomu srovnání s Thálií - neskutečné, to prostě může napsat jen Blboš, protože v první zákrutě, kterou fordem prosvištím na limitu, by se Thalie poroučela ze silnice při stejné nebo i o dost nižší rychlosti, to píšu jako někdo, kdo má na obou těch autech přes 100tkm , takže to prostě srovnat mohu a myslím, že velmi dobře.
05.10.2014 | 11:32:44 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: TAK A DOST !!
takému "machrovi" Vašíčkovi by som ušiel aj na Trabante, to si bud istý.
ESP si zrejme ešte nikdy na suchu NEVYSKUŠAL..., lebo to sa zapne až vtedy, ked už je človek skoro posratý strachom, na mokru mi bliká dosť často, na suchu až vtedy, ked už idem ja, alebo spolujazdec grcať od preťaženia.
ale jóóó´, to vlastníctvo Thálie naozaj ubližilo Tvojmu sebavedomiu a trochu aj mozgu, iba trochu, lebo ho tam veľa, myslím vodičského, nemáš.
ale daj hlášku, vždy sa radi zasmejeme v robote na Tvojch výlevoch...:))
06.10.2014 | 09:43:36 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: TAK A DOST !!
Ha,ha,ha mistr světa amoleta co na trojkolce ujede formuli, žij dál v blahé nevědomosti, o všem svědčí i toto "lebo to sa zapne až vtedy, ked už je človek skoro posratý strachom". Klidně se poser strachy, já v tom nemožném c maxu jezdím běžně na této hraně a nemyslím si, že nebezpečně - žádné prolémy s stolicí ani interpretací textu (tomuto jsi se zhadně vyhnul) na rozdíl od tebe nemám.
06.10.2014 | 09:51:07 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: TAK A DOST !!
ved Ti píšem, že máš ŽENSKE AUTO...., čo to nechápeš ?!!
ESP sa na suchej ceste zapne až vtedy, ked si už ZA svojimi hranicami, či hranicami auta. jáááj, to ako ex majiteľ hrdej Thálie a supersportu C max asi vieš, či skôr nevieš...:)
No, len googli ďalej, alebo aspon daj auto niekomu do ruky, aby si vedel, ČO všeto sa da s autom, HOCIAKYM..., zajazdiť, ked sám nevieš.
06.10.2014 | 11:02:23 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: TAK A DOST !!
Blboši, je mi celkem fuk , že nějaký "expert" dělí auta na mužská,ženská a dětská, mel si co chceš evidentně to nemá cenu, myslím, že když si kdokolv přečte tvá moudra i byť jen u této jediné recnze má dost jasno, co jsi za exota.
06.10.2014 | 13:24:56 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: TAK A DOST !!
Diskuze s ESP se naštěstí někde vymazala, tak si můžu vyskakovat. :D
ESP je nevypínatelné protismykové zařízení(povinné od roku 2011?), které má kopat do brzdového pedálu jako ABS, když sešlápneš pedál nadoraz, ale nejdříve auto musí letět bokem, jinak sepne ABS(povinný od roku 2006?).
Vyzkoušel jsem si xkrát, že ABS při sešlápnutí pedálu nadoraz během driftu nereaguje, takže na to výrobci odpověděli ESP. :D
To o čem se bavíte je protiprokluz, který využívá stejné čidla.
Ale za ten mylný dojem můžou výrobci, protože tento takzvaný balíček( u nízké střední až střední třídy je to třeba ASR,ESP,ESR) sloučili do jednoho, (ve vyšších verzí modelů je to zvlášt) má to jednu kontrolní diodku na paluboce, ale aspoň tlačítko by mělo být napsané jako něco jiného než ESP. Protože ESP určitě nevypnete!!! :D
06.10.2014 | 12:22:12 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: TAK A DOST !!
Svlastiku, teď jsi tomu nasadil korunu, prosím tě už nic nepiš meleš hověziny......
06.10.2014 | 13:19:56 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: TAK A DOST !!
Říkej si co chceš, jednoduše, řídící jednotka ESP je dohromady s ABS. To co vypínáš je modul ASR, ke které se dají strčit i další výbavy v kombinaci. :)
Já osobně nevěřím, že díky uzákonění strčí úplně do všech aut nejen řídící jednotku ABS/ESP, ale taky modul, který ovlivňuje výkon, tedy ASR. Nejsem si jist, ale ve většině aut je také diodka ABS. Ta by měla taky svítit, když vypneš ESP.
06.10.2014 | 14:34:07 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: TAK A DOST !!
Nechci se do toho plést ale asi velká nuda ne?? když tady rozebíráš sám téma o ESP mimo to nikdo ti nevyvrací že jednotka ESP je dohromady s ABS vlastně nikdo se tímto způsobem o tom ani nebavil :DDDD
06.10.2014 | 14:50:42 | | 62.245.124.* Reagovat
svlastíku, ty doktore,
v každém redakčním testu Světa motorů VYPÍNAJÍ u všech aut stabilizační systém, aby vyzkoušeli, jak se vozidlo chová bez zásahu (ESP) mezi kužely. Když podle tebe, nejde vypnout, co to teda vlastně vypínají? Protiprokluz? Ty jsi ale Jouda, viď?! Opravdu už raději nic nepiš. Jsi technický negramot.
06.10.2014 | 14:56:46 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: svlastíku, ty doktore,
ESP je vlastně balíček všeho elektronického v autě. A to není snadné, rozdělit, protože některé auta jsou doslova nabité výbavou. ESP ale uzákonili, tak co tam asi tak dají. To co říkáte?
ESP zahrnuje v sobě ASR(protiprokluz),EDS(elektronický diferenciál),EBV(chytré brzdy),MSR(protiskluz).
A teď alespoň ASR je nutné dodávat s vypínatelným tlačítkem, protože má v určitých podmínkách problémy s rozjezdem.
A to co se vypne s ním už mě nezajímá, bude to modul ASR, protože je důležitým názvem přelom, kdy tento systém zasahuje do výkonu.
Takže díky vám, už se těším až budou VŠECHNA auta s ASR s vypínatelným tlačítkem, a s elektronickým diferenciálem protože to je všechno ESP přeci. :D
06.10.2014 | 16:09:08 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: svlastíku, ty doktore,
Tys měl hlavu ve ždímačce? Nebo jsi zkusil čelem zastavit ventilátor...
06.10.2014 | 17:36:44 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: svlastíku, ty doktore,
Zopakuji, pro Tebe, ano to co vypínáš je ASR a další věci, které potřebují k činnosti omezovat výkon motoru, může to být ještě TCS,MSR, a další. Ve výbavě ESP(elektronický balíček) zůstane zapnutý například ABS, EBD, EBV, BAS, atd., například u Baworáka jsou jiné názvy DSC=ESP a těch zkratek je zase mraky. :)
06.10.2014 | 20:09:49 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: svlastíku, ty doktore,
Stále blbneš dál?
06.10.2014 | 20:29:49 | | 88.100.179.* Reagovat
RE: svlastíku, ty doktore,
ESP (Electronic Stability Program, Elektronický stabilizační program)
Systém umožňuje zabránit smyku vozidla (v zatáčce nebo při prudkém vyhýbacím manévru) přibržděním vhodného kola nebo snížením kroutícího momentu. Zahrnuje systémy ABS, EDS, EBV, ASR, MSR. Navíc obsahuje snímač úhlu natočení volantu, příčného a podélného zrychlení a rotace vozu okolo těžiště. Řídící jednotka ABS/ESP vyhodnocuje údaje snímačů asi každých 7 ms. Kromě zásahů do řízení motoru je možný zásah i do automatické převodovky. O činnosti ESP je řidič informován blikáním kontrolky. Funkci ESP/ASR lze vypínačem vypnout např. při jízdě se sněhovými řetězy nebo vyprošťování z hlubokého sněhu.
Když máte v autě ESP - tak máte v autě systémy ABS, EDS, EBV, ASR, MSR a můžete mít BAS a DSR, MBA a HBA. A ještě přečíst vše co je součástí systému ESP. :D
Více zde: www.eauto1.cz/esp-asr-msr-tcs-abs-ebd/
06.10.2014 | 20:44:16 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: svlastíku, ty doktore,
stále blbne dál. A opisuje, a opisuje...a duní jako kotel. Dutá hlava.
07.10.2014 | 05:21:42 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: svlastíku, ty doktore,
Tobě se zpovídat nemusím, o Tobě vím, že jsi dutý mezek a nadáváš na okolí, protože si myslíš, že víš a přitom NEVÍŠ! Chudáku lituju Tě. :D Ale zajdi si někdy do prodejny a co prodávají za auta a co mají v holé verzi a jak se s tím nařízením EU o povinnosti ESP vypořádali výrobci, dokonce i němečtí. Ty si fakt myslíš, že dostaneš AUTOMATICKY kompletní ESP, jak je uveden ve tvém oblíbeném světě motorů? :D Ty mě bavíš, ty jsi jen opitý rohlíkem. :D
07.10.2014 | 06:33:47 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: svlastíku, ty doktore,
Můj oblíbený svět motorů vypíná ESP. Co tedy vlastně vypíná? neodpověděl jsi, jen kopíruješ bláboly z wikipedie, teoretický kecy, odkazy, a sám NIC nevíš. Dokud mi neodpovíš, jak odpojují při testech to "neodpojitelné" ESP, jsi u mě normální pitomec, kterej jenom kecá o všem, a přitom o ničem nic neví.
07.10.2014 | 14:48:30 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: svlastíku, ty doktore,
No i když tady Svlastik opět kopíruje to co najde na netu tak má ale "pravdu" v tom že u většiny a řekl bych u všech aut která spadají pod rok 2011 ESP vypnout nejde:/ dříve to šlo tlačítkem nebo stačilo vypojit pojistku.
Já mám v autě jen ABS ESP/ASR dnešní nová auta zejména Němci to přejmenovali na ESC kde je bych řekl pod jednou pojistkou několik systému ESC=ABS,EBV,MSR atd.
Jako taky jsem slyšel i v Top Gearu že vypínají stabilizační systém atd.ale jestli to vypne vše nebo jen určité systémy nemám ponětí pravda že od roku 2011 ESP povinné tím pádem by nemělo jít logicky vypnout ale jak to je přesně to netuším.
07.10.2014 | 15:35:51 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: svlastíku, ty doktore,
Já už nevím jak Ti to vysvětlit, první jsem to zkusil po svém se slušným vysvětlením, pak jsem to opsal ale bez vysvětlování. V obou případech máš odpověď, vypíná se ASR,tedy protiprokluz.
Ovšem bez ASR je ESP dá se říct poloviční. A zároveň se nedá říct, že bez ASR je ESP pak jen holé ABS, protože ABS nedisponuje senzory, které nadále používá. ASR se vypíná i teď takže se zatím nic nezměnilo. Když dostaneš smyk v zatáčce, je to vlastně to samý, jako kdyby ses rozjížděl, akurát v jízdě, auto se snaží aby Ti neprokluzovaly kola(protiprokluz) i kdybys jel 100km/h, to je celý. :D
07.10.2014 | 18:59:40 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: svlastíku, ty doktore,
Jo. Tak když mi v zatáčce ustřelí zadek, je to to samý, jako bych se rozjížděl. S předním pohonem. HM. Dobrý. Jen nevím, jakej vliv má protiprokluz u předního pohonu na zadek.... Esp totiž ovládá všechna kola, protiprokluz jen kola hnací. Takže jsi pořád mimo. Vypnutím protiprokluzu neřešíš vypnutí ESP. A o to jde.
07.10.2014 | 19:21:11 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: svlastíku, ty doktore,
Když nevíš jak to vysvětlit tak tu nemel kraviny a najdi si někoho kdo to umí a nebo někoho kdo tomu v praxi rozumí a ten to srozumitelně vysvětlí,ty tvoje google je jen opis,ty elektronický balíčku.Už se v těch zkratkách zamotáváš a zbytečně(jako vždy) všechno komplikuješ.I ten brouk Pytlík by se těm tvým fantasmagoriím vysmál.Nepříliš složité věci vidíš až přespříliš složitě,teoretiku.Ale to už se to tady probíralo nesčetněkrát.
07.10.2014 | 19:54:51 | | 88.100.179.* Reagovat
RE: svlastíku, ty doktore,
Prý, že nevím jak to vysvětlit, najdi si problém v sobě, když nepochopíš ani po tom, co je to do slovíčka opsaný. :D
Já se ve zkratkách nezamotávám, Ty máš problém rozlišit a oddělit co se vypíná a co zapíná. Když jsem udal více zkratek, tak jste jen zírali... :D Zvláště Ty, protože na krásnou odpověď jsi napsal, že blbnu, je tohle normální? No jediný kdo to nepochopil jste asi vy dva exoti. Jestli je vás víc, tak potěškoště... :D. Nakonec to s váma exotama zkouším jednoduše vysvětlit jen se třemi prvky, ABS+ASR=ESP Množina pro malé děcka z matiky. Kde ASR=není ESP, ABS není ESP, ale ESP bez ASR je stále ESP, a pak ESP bez ASR a bez ABS už ESP skutečně není...
A najednou nějaký člověk dělá chytrého, co všechno dokáže ASR, no a jsem zase v prdeli jak baťa s dřevákama, takže si nadávejte na sebe vy duté hlavy, já už nemám nervy. A nenechám se od nikoho urážet, zvláště od vás. Protože tady někdo zas a opět neví ani jak funguje ASR v autě, které je vybaveno ESP a považuje ASR, za stejné ASR kde v autě ESP není. Patříte do blázince...
08.10.2014 | 06:51:05 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: svlastíku, ty doktore,
Stando a Svlastiku bavíte se tu oba o něčem co jste nikdy neviděli a nevyzkoušeli v praxi.Jste se hledali až jste se našli.U nových aut to opravdu vypínat nejde.
07.10.2014 | 19:24:32 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
Jirko
Ono to vypínat nešlo ani u starých trošku si to promysli. O čem se tu bavíme.
Opět a zase vypínáš stejné tlačítko, které jsi vypínal kdysi! Akurát už se to nejmenuje ESP, ale je to konečně správně, tlačítko s autíčkem, který smykuje.
Jen ty novější modely mají o trošku lepší výbavu v brzdovém systému a je to o něco méně rozeznatelné s každým novým rokem. Opět více zkratek, do hlavičky...
A to že to nemám v praxi tě spíš může urazit, protože takový kdo to nikdy nezkusil ví víc než Ty. :D
07.10.2014 | 20:16:06 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Jirko
Ale to víš že šlo!:)
07.10.2014 | 20:22:19 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: Jirko
Takže šlo vypnout ABS? Kdy tak v 90.letech?
Bez ABS, už žádné ESP pak není. :D
07.10.2014 | 20:24:18 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Jirko
Ty vado, lidi si fakt neuvědomí, že dokud fungují 4 čidla na kolech, senzor na volantu, senzor na otáčkách, senzor úhlu a po sešlápnutí pedálu se kola neprokluzují, tedy že elektronika zasahuje do systému byť by to vypadalo jako pouhé ABS, tak to ESP prostě funguje vždycky!!! :D
07.10.2014 | 20:26:49 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Jirko
Tak mě řekni proč jsem měl a mám ve 406 a 607 tlačítko ESP OFF a když ho zmáčkneš tak prostě žádný ESP do ničeho nezasahuje???
Když ho mám zapnuté a chci zahrabat tak mě bliká kontrolka ESP na budících a zasáhne když jej vypnu můžu hrabat jak chci...čím to bude??
07.10.2014 | 20:27:56 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: Jirko
To samé když vjedeš na sníh když zmáčkneš OFF tak ten rozdíl když s tím začneš divočit poznáš hned a tak jak to že pak není vypnuté?
07.10.2014 | 20:31:03 | | 62.245.124.* Reagovat
RE:
Základy řízení jak ovládnout smyk, potřebuješ nejen brzdu, ale i plyn, ubrat či přidat podle situace proti rozkymácení auta. Ale sešlápnutím brzdového pedálu srovnáš auto díky zapnutému zbytku ESP. :D
Ale vážně dostal bys mě, kdybys ESP vypnul a rozjel by ses bez zahrabání tedy měl zapnuté ASR, to bych se propadl hanbou až do pekla. :D
07.10.2014 | 21:16:45 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE:
Nevíš jak to funguje ani si to evidentně nedovedeš představit tak toho radši už nech.
08.10.2014 | 07:17:28 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
Tady Jirka má pravdu vúbec nevíš jak to funguje a jakým zpúsobem to v praxi zasahuje do řízení nemluvě o tom že u každého auta je trochu jinak....a ten hlavní účel jenž má plnit po vypnutí prostě nefunguje ale mysli si co cheš.
Vem si auto s vypínatelným ESP udělej si výlet někam na mokrou nebo zasněženou plochu a uvidíš nakolik to ESP zasahuje pokud je zapnuté pak jej vypni a uvidíš hodně velký rozdíl a takový má pro mě význam ESP ale tobě zbytečny vysvětlovat ve všem se rejpeš přitom podstata je jednoduchá a navíc praxi dúležita jednoduše to tak funguje zbytek na co je zapnutý apod. mě absolutně nezajíma jen to že rozdil mezi ON a OFF je značně vyditelný a tak to berou všichni jenž to využivají ale ty to zažils jen na googlu takže opě teorie...:-)
08.10.2014 | 08:07:32 | | 62.245.124.* Reagovat
RE:
Ale ten hlavní účel funguje, když sešlápneš brzdu, a letíš bokem, tak se Ti srovná auto, protože tohle ABS neumělo. Napsal jsem to na začátku. :)
To co umí ASR je už jiná věc. Označ to za ASR, protože je to ono.
A když u novějšího auta vypneš tlačítko s autíčkem, tak to bude dělat skoro to samý co tobě i s autem po roce 2011. :D
ESP je nevypínatelné zařízení, nebo chceš napsat, že všichni výrobci porušují nařízení z Bruselu a mají v autě tlačítko na to aby omezilo ESP výbavu??? Zároveň píšeš, že vypneš protiproluz a hrabeš, a přitom když letíš do zatáčky, tak tě to pohlídá? :D
Logicky, to určitě nesedí, nebo ano? :D
08.10.2014 | 09:50:07 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE:
Jo ještě jedna taková věcná. :D
Existuje ESP I a ESP II.
V ESP I je to co píšu, tedy potřebujete sešlápnout brzdu a reaguje. Jinak to co lidem vadí a omezuje výkon je ASR. :D
V ESP II vám ničí zábavu ze hry DSR, pokud je nevypínatelné, tak máte prostě smůlu. :D
08.10.2014 | 11:29:29 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE:
Ještě abych to upřesnil tak mám jedno tlačítko kde je nápis ASR a EPS OFF to když vypnu tak se vypnou oba systémy a zůstane jen ABS které vypnout nejde a to auto se taky tak chová.
V případě třeba toho Golfa si můžeš vypnout tyto systémy zvláště a podstata spočívá v tom o co mě celou dobu jde že ESP před uzákoněním vypínat šlo!
08.10.2014 | 11:46:45 | | 62.245.124.* Reagovat
RE:
Jinak soráč s tím samostatným ESP to je blbost ASR musí být součástí ovšem dá se vypnout protože samotnému ESP stačí jen čidla ABS.
08.10.2014 | 11:53:45 | | 62.245.124.* Reagovat
RE:
Už se do toho nebudu raději vměšovat zase to začíná zavánět já o voze ty o koze!:) k autům po roce 2011 jsem napsal že nevím jak to přesně funguje ale že logicky by to určitě jít vypnout nemělo když je to dáno zákonem tak nevím proč se mě tak blbě ptáš v té poslední větě??si přečti pár odstavců výše.
Jinak všude se psalo o konci vypínatelného ESP před rokem 2011 ale dle tebe tedy vlastně nikdy vypnout nešlo?
Tak mě řekni proč bych ti měl věřit?? v autě z roku 2004 mám tlačítko ESP OFF a ASR OFF i v Golfu z roku 2009 ale chápu na tebe moc zánovní :D byla tlačítka ESP OFF ASR OFF a když tohle vypneš tak ti nic nebrání v průjezdu zatáčkou což má i samotné ESP taky na starosti nezávisle na ASR které je jen další samostatné SW.Tak co potom tedy šlo před rokem 2011 logicky vypnout??? sedneš do auta máš tam tlačítko ESP OFF ASR OFF jiná zařízení kromě ABS tam není tak co tedy vypneš?? na to mě prosím odpověz.
Mimo to ESP mělo na starosti průjezd zatáčkou kde v případě vyhodnocení kritické situace ti snížilo výkon aby zabránilo smyku nezávisle na ASR které je jak jsem říkal samostatný systém.
A když tyto dvě SW vypneš tak ti nic v ničem nebrání a do ničeho ti nic nezasahuje tak kde je to ESP zapnuté ? navíc když se to auto chová stejně jako jen s ABS???? nějak tomu co tvrdíš nerozumím.
08.10.2014 | 11:35:55 | | 62.245.124.* Reagovat
RE:
Jinak raději to shrnu všechno dohromady znovu aby zase nedošlo na nějaké nechápání a podobně jak v naších debatách často bývá.
Za prvé tvrdil jsi že ESP nikdy ani vypnou nešlo já tvrdím opak za druhé pokoušel jsem ti nějak vysvětlit že ESP jde vypnout tlačítkem opět marně tudíž jde vidět že ani nevíš jak to funguje a nemáš s tím absolutní zkušenost tudíž se divím že se do toho vůbec pouštíš protože každá automobilka to má nastavené zcela jinak.Za třetí ESP funguje na bázi signálů ze snímačů ABS pokud jde ESP vypnout tak jej vypneš tím pádem ABS nemá komu co předat dál protože ESP je vypnuté tím pádem jakoby nebylo.Za čtvrté v mém případě lze vypnout ESP/ASR dohromadyv případě že jde ASR vypnout může ESP fungovat samo protože mu stačí čidla ABS ovšem je možné že tam je jiný systém místo ASR který vypnout nelze ale co je hlavní tak to že ESP šlo před rokem 2011 vypnout a to je to proč se s tebou tady o tom bavím!ale by jsi to pochopil tak by jsi někdy musel nějak=é auto s ESP atd.mít další věc mít třeba zkušenost se samým autem kde je tento systém a kde není a pak to pochopíš úplně jinak.
To co tady kopíruješ z netu je sice pravda ovšem to je všeobecný přehled a jak už jsem říkal každá automobilka to má zcela jinak a ještě jednou pro pochopení celou dobu mluvím o autech před rokem 2011 tudíž před uzákoněním tohoto systému kde to prostě vypnout šlo!Chápeme?? nebo mě ještě budeš vyvracet že to vypnout nejde?:))
08.10.2014 | 12:54:55 | | 62.245.124.* Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
16.12.2024 | 07:11:18 | ýňîé | 37.212.48.*
RE: TAK A DOST !!
Hmmm a kdo chtěl ten rozbor.....:D diskuzi o ESP aby nebyla nuda asi už nevyvoláš :DD
06.10.2014 | 14:12:39 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: moje zkusenosti
Sám som bol prekvapený. Na druhej strane, bola to kľukatá cesta, popršané, točil som čo to dalo a ten motorček reval v obmedzovači ako svokra/tchýňe/, síce sa to nakláňa ako kočík, treba aj 2-3 x kmitnúť volantom v zákrute, lebo na súčasné brzdenie a plný plyn to má asi 200 koni mínus.., ale ako adrenalínová zábavka to na úzkych, klzkých cestách 3.triedy to bolo celkom zábavné.
/včera v noci pršalo, v daždi ma predbiehali aj Fabie, ku koncu už bola cesta suchá a Mercedes S, ktorý má ofúkol na rovine / na tachometri som mal okolo 150 km/h, okreska, dosť rozbitá, po prejdení na veľmi kľukatý cca 30 km úsek už jeho 173 kw nestačilo na mojich biednych cca 100 kw a prakticky ma brzdil.
HMOTNOSŤ je zabijakom jazdy.
04.10.2014 | 09:26:13 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
pro Luboše
Jsem rád, že jsi to konečně pochopil, Luboši. Takže budoucnost nepatří dvoutunovým mastodontům, ale lasičkám C1 apod, :-)
Né, nic ve zlým, hlavně se nerozčiluj, to bylo jenom přátelské rýpnutí. Kdysi jste tady tvrdili, že jenom těžké auto je bezpečné, a já vás přesvědčoval, že bezpečné bude i to lehké, ale až zmizí ty těžké :-)Lehké je hbitější, lépe ovladatelné, snadněji mění směr jízdy, a nemá vražednou setrvačnost, která promění těžké auto v neřízenou střelu.
04.10.2014 | 09:34:29 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: pro Luboše
Nerozčuľujem sa, lenže je naozaj lepšie búrať v ťažkej haraburde, ktorá vyletí z cesty, práve preto, že je ťažké, či nedajbože sedieť v malom a ľahkom, do ktorého to napáli..., ale na JAZDU je ľahké auto priam balzamom, ale iba na dobrej ceste..:(
V tom máš svätú pravdu, keby boli VSETKY autá ľahké, max. do nejakej 1,2-1,4 tony-luxusné vraky typu A8, BMW X5 a podobne..., tak by bolo menej havárii a aj viacej radosti z jazdy.
Tvoja C1 by ušla sa serpentínach aj 2 x silnejšiemu autu, to je fakt.
ešte aj Peugeot 301, čo má cca 1000 kg sa správa vééélmi zábavne , ako voľakedy stará 405, aj ked novinári ohrňujú nos, lebo to nemá 3 turbá, 300 koní a 2500 kg pohotovostnej hmotnosti....:))
04.10.2014 | 10:29:17 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
Souhlasím s autorem
Zatím plně s Vámi souhlasím.I když mám to auto o něco déle než Vy, (konec března 2011) tak jsem zatím žádnou závadu ani poruchu neměl (ale ono u nových aut by to mělo být samozřejmostí).Mám ujeto už 9500km (denně 25 km do práce).Spotřeba mě vychází při normálním ježdění 5,8 litrů a při denním tahání káry s nákladem 6,3 litrů.Recenzi se chystám napsat až po roce ježdění.Před tímto autem jsem měl Š120 a zatím je toto auto lepší.Ale ještě jsem nezažil pořádnou zimu (hodně sněhu a mrazy okolo -20ti stupňů, kdy škodovka stála i 12 hodin před bránou fabriky a nastartovala, i když někdy s roztahováním) a vyjel jsem s ní bez problémů každý kopec a to i na letních gumách.
Cenu jsem měl o trochu vyšší,182000 Kč, ale jak to sleduji, oni skoro každý měsíc zlevňují.
11.01.2012 | 11:55:37 | lahny | 90.182.222.* Reagovat
RE: Souhlasím s autorem
Trvanlivost a kvalitu vozu prověří vždy až čas. Nové koště dobře mete. Za 10-15 let to tu přijdu znova omrknout.
Hodně bezporuchových kilometrů.
11.01.2012 | 12:56:43 | Varhostak | 85.193.15.* Reagovat
RE: Souhlasím s autorem
Asi ste si nevšímli, že už nežijeme v sociku. 10 - 15 ročné auto je (obávam sa) už pomaly veterán. Ako srdcovú záležitosť to akceptujem, ale staré auto je zvyčajne poruchové, finančne nákladné (spotreba, opravy) a ekologicky menej priateľské. Dokonca vo vyspelých krajinách vás s ním nepustia do centier väčších miest.
19.06.2012 | 23:44:49 | Vlado | 85.135.185.* Reagovat
RE: Souhlasím s autorem
Tak s nějakým extra krámem..ano.Ale se slušným autem co spadá pod Euro 2..není problém.A patnáctileté auto je staré..ale ještě to není zase tak strašné.Ovšem záleží co je to taky za auto...
Někdo koupí auto najede ročně 10Tkm...tak za těch 15let to je skoro nic.A pokud to opravuje atd..tak není problém s poruchovostí.Neřeknu auta ze 70.let...jako Trabant,Warbec,Žiguli,Škodárný.To už je dnes trochu mimo..bud srdcovka.Nebo pro někoho kdo nemá peníze.
Ale auta do 15..let těch je tady spousta.A ještě se prodávají i v celku velké peníze.
20.06.2012 | 00:13:05 | Luke20 | 94.112.57.* Reagovat
RE: Souhlasím s autorem
Každé auto má plusy i minusy. Měl jsem Š-105, R-19, Golf-II, Passat, teď O-Meriva. A čím více jsou auta narvána elektronikou, tím víc mi přijde, že právě elektronika je nejvíc u nich poruchová a opravy čím dál dražší. Známý prodejce mi tvrdil,že ojetiny jsou nejlepší ty vyrobené do první krize 2008 a pak už se na kdečem šetřilo.
31.07.2020 | 08:33:10 | Karel VII | 46.23.60.* Reagovat
RE: Souhlasím s autorem
Ted zrovna na prelomu roku zdrazili ... cca o 15.000 Kc, co jsem koukal.
12.01.2012 | 10:21:31 | pOne | 85.71.113.* Reagovat
To by pak tady mohl psát ...každý na co se zrovna nadává..já píšu jen za, to co se týká mě.:)
10.01.2012 | 21:21:04 | luke20 | 62.245.124.* Reagovat
S tím hodnocení..to je těžký.Když někdo bude mít trabanta..tak dle jeho zkušeností může klidně vyjít 10b..:D..protože to bere každý vyloženě k tomu autu.Takže Rolls Royce by měl třeba i méně..hodnotit náhradní díly a provozní náklady hodností spíše každý dle toho..co si může dovolit.:))Tak že když ti někdo dá auto..abys ho ohodnotil od 1-10b..tak budeš hodnotit jen to auto.Bez toho ...že na světě jsou ještě Mercedesy a nevím co ještě.:)To by pak polovina normálních aut měla hodnocení sotva 5b.Když by člověk bral v potaz že jsou i lepší auta.:)
10.01.2012 | 16:53:09 | luke20 | 62.245.124.* Reagovat
Nic proti hodnocení věcnému, jestliže to pán takto vidí pak jenom dobře, jako druhé auto doma mám Dacii Logan MCV a jsem také spokojený více než jsem čekal. U číselného hodnocení mám pocit, že je to nadsazené. Možná je to dané menší zkušeností autora, tím nemyslím řidičských zkušeností, ale zkušeností s chováním, vlastnostmi a parametry jiných aut. Jestliže Renault Thalia má výsledek skoro 10, pak asi jaké hodnocení by měl získat například Rolls Royce?
10.01.2012 | 16:41:59 | Espero | 194.50.2.* Reagovat
Když někdo někde napíše nebo řekne..že měl špatné zkušenosti a pod tím bude ještě spousta záporných komentářů tak to chápu.Ale když s tím má někdo dobré..a další ho přesvědčují že to tak není ,tak mě to přijde jak magořina.:)
10.01.2012 | 15:59:39 | luke20 | 62.245.124.* Reagovat
Nemůžu tvrdit za celý Renault...že je to výborná značka.Ale konkrétně mě vadí..když někdo nadává na moje auto..při tom o něm absolutně nic neví.A z mé zkušenosti co jsem zažil od Renaultu můžu říct že to byly kvalitní auta.:))Jen mě vadí ,když si někdo pochválí svoje ..auto a hned sousty komentářů jaký je to krám.Ono majitel o svém autě ví více ..jako nějaké řeči kde, kdo co povídal apod.Já mám zkušenosti dobré..ale znám i ty co mají špatné...A když jedu někdy novějšími auty ..a tam jim vrže palubní deska apod..a mě to nikdy u 20let starého Renaultu nedělalo...tak nevím proč bych si neměl myslet že je to dobrý auto.:)
10.01.2012 | 15:56:29 | luke20 | 62.245.124.* Reagovat
To nevím..Sám mám jedno auto Renault...a zjistil jsem že dalších 10lidí ví o mém autě více jako já...samozřejmě že je to krám a podobné kecy...Protože většina lidí nevěří že s tím může mít člověk i dobré zkušenosti.:)
10.01.2012 | 15:47:56 | luke20 | 62.245.124.* Reagovat
Přeji hodně úspěšných kilometrů bez nehod a bez závad:)
A nic si nedělej z toho až ti sem bude spousta chytráků psát co to máš za špatné auto..jak to bývá zvykem u skoro každé recenze na Renault..
10.01.2012 | 11:09:58 | luke20 | 62.245.124.* Reagovat
RE:
Sakra, proč to bývá zvykem hlavně u recenzí na renault ? :-)
10.01.2012 | 15:15:25 | Vašek | 88.102.46.* Reagovat
RE:
a na škodovku snad nee?
10.01.2012 | 21:14:16 | ostravák | 109.224.64.* Reagovat
RE:
Na tu třeba taky...ale to mě nějak nezajímá:)
10.01.2012 | 21:16:27 | luke20 | 62.245.124.* Reagovat