Rok výroby:2006Typ motoru:2000Stav km při koupi:1 200 kmStav km nyní:35 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?9 měsícůPrůměrná spotřeba:8,5 l/100 kmVloženo:17. 2. 2010
Koupil jsem našeho miláčka v květnu 2009 v Německu za 320 000korun.První uvedení do provozu bylo 4/2009 .Stav tachometru byl 1200 km.Zatím šlape jako švýcarské hodinky.jezdím měsíčně 3000 km z toho 90 procent po dálnici.Při dodržování limitů je spotřeba 8l .Při 150km/h na německé dálnici 9l.140 koní a kroutící moment 310 je na 2003 kg vážící vůz naprosto dostačující(na dálnici v plném obsazení vozu ze n150na 170km/h ještě umí slušně zatáhnout).Před ním jsem měl 2 nosorožce (musso) ty měli benzín 140 koní a krouťák kolem 200 což bylo málo.V Německu na dálnici(byl jsem tam za rok 4 krát) není problém s plně obsazeným vozem plus plný kufr až po střechu držet cestovní rychlost mezi 150-160km/h.S 500kg těžkým přívěsem na auta při tempu 13 0-150km/h na Něm. dálnici spotřeba stoupla na 10l nafty na 100 km.Při cestě zpátky z Hamburku s dlouhým Patrolem na vozíku(váha auta 2000kg) při tempu 90-110km/h se spotřeba zvedla na přijatelných 12l. Auto tahá těžké vleky s naprostou pohodou .Nevím proč výrobce povoluje jen 2300 na kouli.Zvládl by klidně i 3500kg na kouli.(Discovera 2 má absolutně stejný výkon i kroutící moment a menší hmotnost o pár kilo než Kyron a výrobce mu dovoluje tahat 3500kg).Největší hmotnost jsem táhl asi 2900kg z Prahy do Karviné (na vozíku jsem měl nosorožce a uvnitř nosorožce 2 motory s oběma převodovkami plus nápravy další kola a spoustu dalších náhradních dílů) .Auto táhlo jako utržené ze řetězu ,držel jsem 110km/h kopec nekopec.Zpátky do Prahy jsem dost spěchal a s prázdným podválem(520kg) jsem držel skoro celou dobu rychlost kolem 160km/h a spotřeba byla 12l na 100 km.I na 52 kilometru jsem ve stoupání udržel 150km/h.V terénu jsou limitující originální korejské univerzály225/75/16.Na podzim kupuji nové univerzály BF Goodrich All terrain A/T v rozměru 235/85/16 .Měl jsem je na obou nosorožcích a najel jsem na ně 120 000km(kdyby mi někdo před touto zkušeností tvrdil že je to možné nevěřil bych). a chlap co auto ode mě koupil řekl že na ně ještě 20 000km najezdí.Protože mají průměr o 5cm větší, auto se zvedne o 2,5cm tím se dostane na světlou výšku Land Cruiserů 120.Jinak zatím jsem s ním v terénu projel to co s nosorožcem(mussem).Měsíc po dovozu jsem mohl vůz prodat se ziskem 100 000 korun ale moje žena už byla do Kyrona tak zamilovaná že jsem vůz prodat nemohl.Před nedávnem jsem při vyhýbacím manévru sjel do příkopu a velmi ocenil velké křížení(výrobce uvádí 25cm,to je stejná hodnota jako má Géčko medvěd s dvěma tuhými nápravami)Za pomoci lopaty jsem se odsud za hodinu a půl dostal sám .Naše děti velmi oceńují polohovatelná zadní opěradla.Jeden známí mi řekl že je vzadu místa jak v Maybachu( což samozřejmě přeháněl).Na závěr abych nebyl pořád jen kladný musím říci že autu v dálničním provozu chybí šestka .Motor by ji hravě utáhl.Při cestovní rychlosti 160-170km/h motor točí 3800-3900 otáček.Při maximální rychlosti (tachometrových 180) točí 4000.Jsem přesvědčený že na šestku by šla spotřeba na dálnici při dodržování limitu 130km/h k sedmi litrům.I tak je spotřeba 8-9l nafty na vůz s pohotovostní hmotností 2003kg super.Holt mercedes motor je mercedes motor.Letos se chystám koupit naviják (párkrát za zimu by se hodil) .Doufám že je rám vpředu pod nárazníkem stejně ukončen jako u nosorožce.ještě jsem se tam nedíval.Nosorožec má vpředu pod nárazníkem na každém konci rámu čtvercovou desku z 1cm silné kotloviny na montáž montážní desky navijáku.Chtěl bych auto zvednout na podvozku ,bohužel ani OME ani Iron Man zatím zvýšený podvozek na Kyrona nenabízí.Tak zatím zůstanu u bodyliftu.Na ten se chystám ještě letos.
Komentáře uživatelů k recenzi SsangYong Kyron