Rok výroby:1990Typ motoru:1,8 66kw mechanická střStav km při koupi:150 000 kmStav km nyní:208 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:6,8 l/100 kmVloženo:21. 8. 2009
Předchozí auto:Honda Civic peugeot 205,ford escortRenault R5 Ford Sierra Nissan Bluebird estateŠkoda Favorit a další ..
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
poruchy:
165000 km výjměna pružin za sportovní
167000 km výjměna předních spodních ramen
168000 km výjměna tlumičů
175000 km vypadl zámek kufru, řešení = elektrický odskok
205000 km problémy s otvíráním (kliky) - nevyřešeno
Hodnocení a zkušenosti s autem
VW jetta GL 1,8 Kjet 66KW/90HP
Vozidlo jsem přivezl po 5letém skorostání . Jetta byla všude kolem gum zamechovaná, byla potřeba vyjměnit svíčky rozvody a řemeny a filtry. Vozidlo bylo zpočátku líné, výkon přicházel až ve vyšších otáčkách. Po najetí 2000 km výkon znatelně slezl dolů do nižších otáček a je znatelný zátah odspodu. Spotřeba se ustálila někde kolem 6,8l/100km . Po snížení příjemě sedí na vozovce. Bohužel to si vzalo svoji daň na pohodlí jízdy.
Interiér:
Dobře zpracované sedačky i po 200tkm drží tvar, nejsou prosezené, látka je odolná neprošoupaná. Plasty nerezonují, jediný problem byl s plasty, které kryjí zevnitř zrcátka a na vnitřních plastech prahů. Ovládání je u VW standartně rozložené a příjemě na dosah. Problémem byl facelift, který přesunul výstražné blinkry za volant. Tlačítko je velice poruchové. Krokem vpřed je pofaceliftové páčky. Sedačka řidiče je naklápitelná, sklápitelná a posuvná. Opěrky hlavy pohodlné. Vzadu absence opěrek hlavy trošku kompenzuje dělení sedaček a vyklápění středu sedaček s vakem na lyže. Dalším negativem interieru je umístění předních reproduktorů. Jde o nestandartní rozměr umístěný v rozích palubní desky směrem k oknu. Dalším je nedomyšlený rozvod vzduchu v palubce za rádiem. U mnoha rádii brání k zastrčení rádia a je potřeba při výběru rádia na to myslet a podle toho i vybírat.
Exteriér:
Široké nárazníky a plastové doplňky jednoznačně omlazují vzhled auta. O airodynamice se nedá bavit, vozidlo je hranaté, to je duvodem vyššího vnějšího hluku vzduchu,ale naopak přidává na atraktivitě. Nadmíru spokojený jsem s antikorozní upravou karoserie. Krom opravy po nehodě vozidlo takřka nekoroduje.
Motor:
Velice mile mne překvapil výkon odspoda. Vozidlo není třeba nějak moc točit a do 120km/h velice slušně akceleruje. Maximální tachometrová rychlost se vyšplhala někam k 200 km/h na 15" kolech. Po najetí 200tkm jetta dostala zátěžový test 650 km na jeden zátah přičemž cestu zpět absolovala ve stupňovitém terénu hor. Při ceně benzínu 27,90 projela na těchto 650 km 1200 kč což je přibližně 6,8l/100km . Motor není hlučný a startuje velice rychle jak zastudena, tak i zatepla. Zpravidla do 3 otáček motoru.
Převodovka:
Jde o 5-rychlostní manuální převodovku. Řazení je celkem přesné a krátké. Jistou vadou je chybovost pojistky zpátečky, která občas pustí i bez zatlačení řadící páky k řazení zpátečky. Stává se to většinou lidem co v jettě sedí poprvé a řadí silou. Při sportovnější jízdě je znát kratší rychlostní stupně 1-3 kdy třetí rychlostní stupen končí někde kolem 115 km/h.
Podvozek:
Velice jednoduché zavěšení kol, žádné překvapení se nekoná. Vepředu spodní ramena do nich chycený tlumič, který pokračuje nahoru do klobouku. Kladně hodnotím i jednoduchost demontáže při výjměně. Pouze sundáte kolo a povolíte 2 šrouby dole a matku nahoře a měníte.. Vzadu je to podobné jen s rozdílem že je tam kyvná náprava a zvrchu je k tlumičům přístup z interieru. Mile mne také překvalily ceny náhradních dílu, které se blíží k cenám tuzemských felícií.
Brzdy:
Moje verze jetty má vepředu dvojitý vzduchem chlazený kotouč a vzadu buben. Brzdy jsou přiměřené k výkonu a hmotnosti vozidla. Žádný zázrak ale nečekejte. Opět pochvala německým inženýrum, dotahování ruční brzdy narozdíl od francouzů uvnitř pod plastovou krytkou. Práce na pár minut a i výjměna lanek není nic šíleného.
Servis:
Toto auto s 8V motorem je naprosto jednoduché a přitom geniální. Většinu standartních oprav si dokážete udělat sami. Co ne tak normální servis. Náhradní díly jsou zvětšiny schodné s golfem 3tí generace se stejnou motoráží. Díly jsou většinou na skladech a u vás do druhého dne. Cena dílů jak jsem už zmiňoval je nesrovnatelně levnější než u peugeotu, renaultu či japonců.
Srovnání s vozy, které jsem řídil nebo vlastnil:
Jetta je auto na ježdění. Kdo v agresivním vzhledu vidí sporťák, plete se. Toto auto má image, má 4 dveře a prostorný kufr. Příjemný ekonomický motor. Ale například vuči hondě nemá duši. Kdo hledá auto na ježdění, určitě bude mile překvapený tímhle ne moc v CZ obvyklém autě.
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Jetta