Rok výroby:2007Typ motoru:1896Stav km při koupi:140 000 kmStav km nyní:145 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:5,6 l/100 kmVloženo:11. 12. 2009
Mělo, ale daly se očekávat vzhledem k najetým kilometrům.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Proč jsem koupil zrovna Passat 3C? Je to pro mne nejlepší volba vzhledem k poměru výkon/cena. Prostorné auto, osvědčený motor, výborná výbava Highline. V mém výběru kandidátů na auto byly:
- nová Octavia III Kombi 1.9 TDI za 500 tisíc Kč s nic-moc výbavou - Neprošla z důvodu vyšší ceny za nic moc výbavu.
- 3 roky jeté BMW 318d-320d Kombi za 450 tis. s také nic moc výbavou - Neprošlo z důvodů nápadného designu, chudé výbavy za tu cenu a četl jsem negativní recenze na kvalitu na modely až do r. výr. 2007.
- nová Toyota Avensis 2.0D Wagon za 650 tis. se střední výbavou - Velký favorit, ale chudý vnitřní prostor mne odradil.
- nový Opel Insignia 2.0 CDTI Kombi Family Edition za 610 tis. střední výbava - Totéž, co Avensis, navíc na mne působí příliš mohutně.
- nový Superb 1.9 TDI - Úžasně prostorný kufr, ale nebyl ještě kombík a za 720 tis. celkem nic-moc výbava. Za 5 let o něm budu znovu uvažovat.
- 3 roky jeté Audi A4 1.9 TDI za 400 tisíc - Interiér se mi nelíbí. A od tohoto auta vedla cesta k přemýšlení nad Passatem.
- 3 roky jetý Passat 1.9 TDI za 300-350 tisíc - No a tady nebylo autu co vytknout, o závadách toho je napsáno dost, dobrá dostupnost náhradních dílů, dá se opravovat kvalitně i mimo autorizované servisy.
Auto jsem koupil u AUTOHAUS-DOVOZY.CZ. Staré 2,5 roku, na pohled ve skvělém stavu, výbava Highline, motor osvědčený 1.9 PD a tak nebylo co řešit. Servisní knížka nebyla, což mi bylo jedno, vzhledem k tomu, jak je lehké ji zfalšovat. Důkladně jsem prohlédl karosérii abych se přesvědčil, že není bouraný. Cena o 20 - 30 tisíc nižší než výbava Tredline u autorizovaného prodejce, např. Tukas.
Auto jsem musel nechat opravit, protože mělo závady. Kdybych si nechal dovézt auto někým jiným, možná bych neřešil závady dnes, ale za půl roku. S tím musí počítat každý, kdo kupuje auto s nájezdem kolem 150 tis. km. Nechápu lidi, kteří čekají, že koupí ojetinu a čekají, že do ní nebudou muset investovat na opravách. Naši dědové najeli za 20 let s autem sotva 50 tisíc km a to bylo často na odpis. Pamatuji si sousedy v umaštěných montérkách každý víkend pod autem, ty věčné nákladné opravy motoru... Dnešní auta vydrží daleko víc, také ale máme lepší silnice a více jezdíme delší trasy.
Mám špatnou zkušenost s autorizovanými servisy - vysoké ceny, nekvalitní oprava, nekonečné reklamace, už si tam nenechám vyměnit ani olej. Ještě že jsem rychle našel kvalitní neznačkový servis 500 metrů od bydliště. Také mi pomohlo nastudovat si příspěvky na fórech, např. skodahome.cz a dieselpower.cz.
Výborně se mi s tímto vozem jezdí. Auto má skvělé kožené sportovní sedačky, což oceňuji při každodenních cestách do práce (250 km). Výborně se chová na silnici za každého počasí. Negativa - na můj vkus má malinko agresivnější brzdy a špatný výhled dozadu při couvání.
Na budíkách je natočeno 364 tkm a už bych měl uvažovat o novém motoru... Sice se nic extra s motorem neděje (gumičky na vstřikách, za chvíli vačka a velké čištění DPF) ale do 500 motor asi nevydrží. :-) Nebo jo?
Na tachometru 322 tkm a auto stále jezdí, díví se někdo? Ze závažnějších závad jsem řešil poslední dobou jen opotřebované motorky parkovací brzdy a bručící reproduktor ve dveřích spolujezdce. Jinak jelu olej a naftu a jezdím... DPF ještě v pohodě. Když to zhodnotím zpětně, nejhorší bylo dát auto do cajku po zakoupení, pak už byla pohoda.
Jojo, četl jsem na ně také několik negativních recenzí. Na druhou stranu cena za auto byla hodně dobrá, motor jsem vzat ten nejmíň poruchový a auto není bouraný. Pravdivou servisní historii jsem si sehnal.
Ke "stočeným" kilometrům mám pár poznámek:
1. Když si vezmeme 2 auta, jedno jezdí 1.000 km/měs. po městě a druhý 5.000 po dálnici, hádejte který bude za 3 roky v lepším stavu? -)
2. Každý si přece může ověřit kvalitu i kvantitu servisu dovezenýho auta podle VIN přímo u VW. Vyjedou vám výpis servisní historie...teda pokud je auto dovezeno z Německa. Z jiných zemí bývá často servisní historie nedostupná.
Žiaden chip tunning, nehovoriac o výmenách prevodovky:)), NIKDY sa nevrátia vynaložené peniaze. Podľa tých závad, to muselo mať oveľa viac km, než 140.000. Takú porciu na aute NESMIE byť vidieť.
Zajímavé téma je také o 2hmotě. Pro můj motor 1.9 PD BLS lze nahradit levně 1hmotou pro motory 1.9 PD ATD. Tato ATD sada (jednohmota a spojka) navíc vydrží vysoké kroutící momenty, takže je vhodná i pokud chcete auto nejen chipnout ale třeba i měnit turbo za větší, jiné trysky apod. No jde všechno...ale víte jak, kdo chce moc, nemá nic, tak bacha na to ladění. Buďte rádi, že auto jezdí, mě teda stačí lehký chip a auto snad vydrží dlouho.
Tak skoro po roce (a najetých 53 tkm) jsem zpět s dalšími zkušenostmi. Auto jezdí čím dál líp, nic z něj neteče a ubývá jen nafta a voda na mytí předního skla. ;-)
Původní gumy 16' 215/55 Dunlop autu moc nesedí, lépe jedou v šíři 205, které také navíc mám v TP, spotřeba s 205tkama šla dolů o 0.6 l.
Originální turbo od firmy KKK prý moc nevydrží, moje zatím drží těch 53 tkm v pohodě. Pravda slyším z něj pa-zvuky při tankování u Shell a Lukoil, v pohodě je když tankuju Verva Diesel. Verva je pro moje auto nejlepší, ne však všude, musel jsem si vytipovat pumpy, kde je prostě nějaká "lepší" (nechci tu přímo napsat "neředěná").
Jako olej dávám jedině Mobile 1 ESP, který splňuje normu 507.00 pro tento motor s DPF. Změnil jsem interval na výměnu oleje ma pravidelnou výměnu po 15 tkm.
Pokud budete někdo chtít auto chipnout, tak proboha jedině u hodně známé firmy, hledejte třeba na dieselpower.cz. Jinak hrozí velké průsvihy na motoru a oprava za 100 tkč. Prostudovat si toto se fakt vyplatí.
Toto auto má jen pětistupňovou převodovku. Někomu může vadit absence šestky a tí pádem větší hluk a spotřeba v dálničním provozu. Na toto existují 3 řešení, velmi drahé domontování 6tky (kolem 40 tkč) nebo drahé přehození celé 6q převodovky a příslušenství z vrakoviště (30 tkč) a nebo levnější výměna 5-kových kol v originální převodovce (8 tkč). Tuto poslední variantu doporučuji, původní originál pětka mi dnes přijde jako jen o málo prodloužená čtyřka, prostě k ničemu. Navíc si člověk odvykne dusit auto ve městě na pětku.
DPF ani jednou nezazlobil, asi je to tím, že po městě najezdím jen 10% trasy a na dálnici má moře času se dobře vyklepat. ;-)
Jojo, příspěvek o divných číslech má pravdu. Jezdívám 5000 km za měsíc, tedy když auto jezdí a nemám dovolenou. Čísla jsem pomotal, ve skutečnosti nemám auto 6 měsíců ale necelé 4 měsíce. V září jsem měl 2 týdny dovolené, v prosinci jsem jezdil 2 týdny a o moc víc už nenajedu. Ve zbylých dnech jsem chvílema jezdila chvílema auto stálo v servisu. Nejdříve ve značkovém (týden jsem jezdil a pak týden zase servis - reklamace, pak zase týden jezdil a týden reklamace ...) a potom v neznačkovém. Celkem jsem si užil, svůj názor na servisy jsem napsal do recenze.
ASI NEUMÍM POČÍTAT, POKUD JEZDÍŠ DENNĚ 250 KM DO PRÁCE VYCHÁZÍ TO NA 5000KM MĚSÍČNĚ, A POKUD AUTO MÁŠ 6 MĚSÍCŮ JAK JE TEDY MOŽNÉ UHET JEN 5000KM?? PÍŠEŠ ŽE PŘI KOUPI BYLO NA TACHO 140 000KM A TEĎ 145000KM RO MI NĚJAK NESOUHLASÍ, MŮŽEŠ NÁM TO VYSVĚTLIT??? DÍKY
Fajn recenze, pro i proti. Jen čekám až se tu objeví partička hysterických majitelů Loganů, Thalií, Fabií a jiných špurků a vysvětlí ti, že to, co jsi koupil je vlastně vrak, jelikož to nemá sedadla v igelitu. Přeji mnoho šťastných kilometrů.
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Passat
od autora III
Na budíkách je natočeno 364 tkm a už bych měl uvažovat o novém motoru... Sice se nic extra s motorem neděje (gumičky na vstřikách, za chvíli vačka a velké čištění DPF) ale do 500 motor asi nevydrží. :-) Nebo jo?
16.12.2013 | 13:03:25 | filde | 165.72.200.* Reagovat
od autora II
Na tachometru 322 tkm a auto stále jezdí, díví se někdo? Ze závažnějších závad jsem řešil poslední dobou jen opotřebované motorky parkovací brzdy a bručící reproduktor ve dveřích spolujezdce. Jinak jelu olej a naftu a jezdím... DPF ještě v pohodě. Když to zhodnotím zpětně, nejhorší bylo dát auto do cajku po zakoupení, pak už byla pohoda.
19.03.2013 | 10:16:01 | filde | 165.72.200.* Reagovat
od autora recenze
Dnes je na tachometru číslo 248700 a na recenzi bych stále neměnil nic. Jsem sám zvědavý, co napíšu za dalších 100tkm.
06.11.2011 | 20:17:36 | filde | 178.77.232.* Reagovat
AUTOHAUS - DOVOZY
Pokud jste kupoval vozidlo u AUTOHAUS DOVOZY, tak vám garantuju, že máte minimálně 100 000 km stočených. Jsou to podvodníci!!!!
21.01.2011 | 00:14:16 | Reagovat
RE: AUTOHAUS - DOVOZY
Jojo, četl jsem na ně také několik negativních recenzí. Na druhou stranu cena za auto byla hodně dobrá, motor jsem vzat ten nejmíň poruchový a auto není bouraný. Pravdivou servisní historii jsem si sehnal.
Ke "stočeným" kilometrům mám pár poznámek:
1. Když si vezmeme 2 auta, jedno jezdí 1.000 km/měs. po městě a druhý 5.000 po dálnici, hádejte který bude za 3 roky v lepším stavu? -)
2. Každý si přece může ověřit kvalitu i kvantitu servisu dovezenýho auta podle VIN přímo u VW. Vyjedou vám výpis servisní historie...teda pokud je auto dovezeno z Německa. Z jiných zemí bývá často servisní historie nedostupná.
06.11.2011 | 18:59:35 | filde | 178.77.232.* Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
16.12.2024 | 14:26:48 | ôîňî | 37.212.53.*
No, najlepšie je do auta nedávať nič:))
Žiaden chip tunning, nehovoriac o výmenách prevodovky:)), NIKDY sa nevrátia vynaložené peniaze. Podľa tých závad, to muselo mať oveľa viac km, než 140.000. Takú porciu na aute NESMIE byť vidieť.
26.10.2010 | 11:42:55 | ľuboš Reagovat
dvouhmota -> jednohmota
Zajímavé téma je také o 2hmotě. Pro můj motor 1.9 PD BLS lze nahradit levně 1hmotou pro motory 1.9 PD ATD. Tato ATD sada (jednohmota a spojka) navíc vydrží vysoké kroutící momenty, takže je vhodná i pokud chcete auto nejen chipnout ale třeba i měnit turbo za větší, jiné trysky apod. No jde všechno...ale víte jak, kdo chce moc, nemá nic, tak bacha na to ladění. Buďte rádi, že auto jezdí, mě teda stačí lehký chip a auto snad vydrží dlouho.
26.10.2010 | 09:55:27 | filde Reagovat
po roce
Tak skoro po roce (a najetých 53 tkm) jsem zpět s dalšími zkušenostmi. Auto jezdí čím dál líp, nic z něj neteče a ubývá jen nafta a voda na mytí předního skla. ;-)
Původní gumy 16' 215/55 Dunlop autu moc nesedí, lépe jedou v šíři 205, které také navíc mám v TP, spotřeba s 205tkama šla dolů o 0.6 l.
Originální turbo od firmy KKK prý moc nevydrží, moje zatím drží těch 53 tkm v pohodě. Pravda slyším z něj pa-zvuky při tankování u Shell a Lukoil, v pohodě je když tankuju Verva Diesel. Verva je pro moje auto nejlepší, ne však všude, musel jsem si vytipovat pumpy, kde je prostě nějaká "lepší" (nechci tu přímo napsat "neředěná").
Jako olej dávám jedině Mobile 1 ESP, který splňuje normu 507.00 pro tento motor s DPF. Změnil jsem interval na výměnu oleje ma pravidelnou výměnu po 15 tkm.
Pokud budete někdo chtít auto chipnout, tak proboha jedině u hodně známé firmy, hledejte třeba na dieselpower.cz. Jinak hrozí velké průsvihy na motoru a oprava za 100 tkč. Prostudovat si toto se fakt vyplatí.
Toto auto má jen pětistupňovou převodovku. Někomu může vadit absence šestky a tí pádem větší hluk a spotřeba v dálničním provozu. Na toto existují 3 řešení, velmi drahé domontování 6tky (kolem 40 tkč) nebo drahé přehození celé 6q převodovky a příslušenství z vrakoviště (30 tkč) a nebo levnější výměna 5-kových kol v originální převodovce (8 tkč). Tuto poslední variantu doporučuji, původní originál pětka mi dnes přijde jako jen o málo prodloužená čtyřka, prostě k ničemu. Navíc si člověk odvykne dusit auto ve městě na pětku.
DPF ani jednou nezazlobil, asi je to tím, že po městě najezdím jen 10% trasy a na dálnici má moře času se dobře vyklepat. ;-)
26.10.2010 | 09:24:14 | filde Reagovat
nesrovnalosti v údajích
Jojo, příspěvek o divných číslech má pravdu. Jezdívám 5000 km za měsíc, tedy když auto jezdí a nemám dovolenou.
Čísla jsem pomotal, ve skutečnosti nemám auto 6 měsíců ale necelé 4 měsíce. V září jsem měl 2 týdny dovolené, v prosinci jsem jezdil 2 týdny a o moc víc už nenajedu.
Ve zbylých dnech jsem chvílema jezdila chvílema auto stálo v servisu. Nejdříve ve značkovém (týden jsem jezdil a pak týden zase servis - reklamace, pak zase týden jezdil a týden reklamace ...) a potom v neznačkovém. Celkem jsem si užil, svůj názor na servisy jsem napsal do recenze.
28.12.2009 | 12:53:31 | filde Reagovat
Včera jsme měli celkem konstruktivní debatu s Itallem na jeho recenzi. A kde jsou tvé přínosy?:-)
19.12.2009 | 22:03:17 | Radek Reagovat
Radek
A kde je ta rada nebo nějaký přínos,po kterém tolik voláš?.
.....jo,přesně tam.
19.12.2009 | 21:42:27 | marne Reagovat
Marne
Můj komentář se týká této recenze, tvůj výplod jen dokazuje tvoji mentální neschopnost to pochopit.
19.12.2009 | 21:39:26 | Radek Reagovat
Radek
A to tá být jako ten přínosný komentář,které tak žádáš?:-))
19.12.2009 | 20:56:23 | marne Reagovat
TAK
ASI NEUMÍM POČÍTAT, POKUD JEZDÍŠ DENNĚ 250 KM DO PRÁCE VYCHÁZÍ TO NA 5000KM MĚSÍČNĚ, A POKUD AUTO MÁŠ 6 MĚSÍCŮ JAK JE TEDY MOŽNÉ UHET JEN 5000KM?? PÍŠEŠ ŽE PŘI KOUPI BYLO NA TACHO 140 000KM A TEĎ 145000KM RO MI NĚJAK NESOUHLASÍ, MŮŽEŠ NÁM TO VYSVĚTLIT??? DÍKY
19.12.2009 | 19:22:04 | WRC Reagovat
Autorovi
Fajn recenze, pro i proti. Jen čekám až se tu objeví partička hysterických majitelů Loganů, Thalií, Fabií a jiných špurků a vysvětlí ti, že to, co jsi koupil je vlastně vrak, jelikož to nemá sedadla v igelitu. Přeji mnoho šťastných kilometrů.
17.12.2009 | 13:08:14 | Radek Reagovat