Rok výroby:2002Typ motoru:2,5 V6 TDIStav km při koupi:163 000 kmStav km nyní:172 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:20. 2. 2012
motor 2,5 V6 TDI 110kW komfort vybava HIGHLINE spolehlivost spotreba vs. vykon bezpecnost (podle vybavy)
Slabé stránky
na mokru lehce utika zadek nakladnejsi vymena rozvodu V6
Závady a opravy na autě
Po zakoupeni 12/2010 (rv 2003) jsem udelal rozvody, ktery menim na kazdem porizenem aute z druhe ruky. Rozvody, vcetne pumpy, prace, olej a filtry vysly na cca 16000 Kc. Po pul roce se projevila zavada lineho motoru od 2tis otacek a vys. Pricinou byla praskla/netesna podtlakovan nadobka na turbu (ovlada pres tahlo naklapeni lopatek). Tato nadobka nelze dokoupit jako nahradni dil v beznych autodilech. Znamy (opravuje a repasuje turbodmychadla) ji dokazal objednat pres sveho dodavatele za 3000 Kc bez DPH. Oprava celkem asi 4200 Kc. Po par ujetych kilometrech (na ciferniku bylo cca 165tis) s "nadupanym" turbem se projevilo klouzani spojky pri zatahu a prerazeni na vyssich rychl stupnich, takze spojka. Lamela byla jeste ok, ale byly vyzvejkany pacicky na pritlacaku a plastovy krouzek na lozisku. Takze spojka byla zrejme puvodni. Ale co, jednou odejde na kazdem aute. Oprava celkem cca 8000Kc pres znameho. Na vsechny tyto dily ma cca 40% slevu, jinak by to stalo o to vic, vcetne tech zminenych rozvodu! Nasledovaly kotouce vzadu, cena vcetne servisu cca 2200 Kc. V souhrnu tedy, krome te podtlakovky na turbu to nejsou nijak zakerne zavady, jedna se spise o bezne vymeny dilu po ujetych kilometrech. Ceny jsou podle meho jeste docela priznive, vcetne rozvodu, protoze se jedna o V6 a tudiz vsechno dvojate. Ale je dobre na to myslet pri porizovani - tzn. kolenovrti by nemeli kupovat 2,5 V6, ale ctyrvalcovy 1.9 TDI (doporuciji 96kW), coz byla ma jedina alternativa pred koupenim me V6.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zkusenosti mam zatim pouze pozitivni. Vysoky komfort (vybava max), pohodlne cestovani, dostatek mista na vsech sedackach (merim 187 cm a sam za sebe si sednu s velkou rezervou jak na nohou tak nad hlavou), velky kufr (variant/kombi) bez hrany smerem ven, zadny hluk (co se tyka motoru V6, od 2tis otacek ma hodne prijemny dunivy az dravy zvuk :) ). Jizdni vlastnosti jsou adekvatni ke sve tride auta, takze pohodlne, spolehlive rizeni, brzdy, ale do zatacek na mokru se mi zda trochu divoky, spise pretacivy, rad ustreluje vzadu. Neni to na sportovni jizdu, resp. mozna na suchu se da. Ale dost zalezi na pneu (moje 225/45 17" B Potenza).
Stále nechápu, kde je ta hranice, kdy bazaristi označí zásah automechanika jako poruchu a kdy jako výměnu spotřebáku... :-)))...z čehož pak plyne hodnocení vozu...
Tak to snad závisí od celkové ceny vozu, u Porsche Carrera to nebude cena ani nových pneu, u Tata Nano je to cena motoru i s volantem :-).
Jinak "spotřebák" je snad definován tím o co se jedná, ne cenou, tj. věci, které běžně podléhají opotřebení a jsou za takové už od výroby považovány: náplně,pneu,gumičky stěračů,žárovky,brzd.destičky...........spotřebák tozhodně není motor (ale třeba svíčky a baterie ano), sedadla ap. I když uznávám, že v některých případech je trochu k vzteku, když se spotřebák hodně spotřebovává :-) a mění příliš často.
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Passat
???
Stále nechápu, kde je ta hranice, kdy bazaristi označí zásah automechanika jako poruchu a kdy jako výměnu spotřebáku... :-)))...z čehož pak plyne hodnocení vozu...
21.02.2012 | 08:03:17 | GEDEON | 195.22.40.* Reagovat
RE: ???
Jojo už to vidím,kdyby tady někdo vrazil třicítku do Fiata tak by to spotřebka nebyla ,ale neskutečná sra*ka.Howg!!!
21.02.2012 | 12:43:14 | F.F. | 109.224.75.* Reagovat
RE: ???
Tak to snad závisí od celkové ceny vozu, u Porsche Carrera to nebude cena ani nových pneu, u Tata Nano je to cena motoru i s volantem :-).
Jinak "spotřebák" je snad definován tím o co se jedná, ne cenou, tj. věci, které běžně podléhají opotřebení a jsou za takové už od výroby považovány: náplně,pneu,gumičky stěračů,žárovky,brzd.destičky...........spotřebák tozhodně není motor (ale třeba svíčky a baterie ano), sedadla ap.
I když uznávám, že v některých případech je trochu k vzteku, když se spotřebák hodně spotřebovává :-) a mění příliš často.
21.02.2012 | 13:19:34 | Vašek | 88.102.46.* Reagovat