Recenze Volkswagen Passat B5, 4x4, sedan
“Komfortní, spolehlivý, rychlý křižník.”

Autor recenze: Martin (30 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:1.9 TDI, 131k Stav km při koupi:80 000 km Stav km nyní:140 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 7. 2. 2008

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Octavia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Poruchy žádné. Několikrát jsem ho poškrábal, rozbil světla, ohnul plasty. Výměna přední nápravy a rozvodů ve 120 000, cena 47 000. To bolelo.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Nejsem sportovní řidič. Mám rád komfort, rychlost při cestování.

VW Passat 4x4 sedan z roku 2003 jsem koupil v roce 2006. Měl najeto 80 000 kilometrů a byl přímo od prodejce, který ho i prodával. Majitel byl ředitel firmy, co dojížděl denně do Prahy. Auto je v maximální výbavě: černá kůže, xenony, tempomat, navigace, vyhřívání sedaček, obložení pseudo karbon.

Jezdil jsem s Fábií, Golfem, Mini Cooprem, Octávií. Každé auto mělo něco do sebe, a přestože Passat není ve všem nejlepší, představuje pro mě průsečík dobrých vlastnotí. Motor 1.9 TDI, 131 koní je dostatečně rychlý ve městě i dálnici. První dva stupně se musí více točit, což znamená větší hlučnost, ale od stupně tři je zátah silný. Maximální rychlost jsem zkusil na dálnici: 210 km. Auto se dobře a stabilně cítí ve 160 km a ještě je tam rezerva.

Líbí se mi odpor volantu (o citu se mluvit nedá), ostatní auta mi přišla příliš přeposilovaná. Krátká řadící páka chce občas více síly, ale mechanický pocit řazení je prima. Všechny ovládací prvky mají i po letech příjemný chod, elektronika funguje bezchybně. Ten pocit z chodu, zvuku a povrchu ovládacích prvků byl nejlepší ze všech jmenovaných aut.

Méně pohodlná se mi zdají sedadla: mám kožená, s bederní opěrkou a vyhříváním (začnou hřát po 3 minutách). Sedák je kratší než v Octávii, takže nemám tak dobře podepřená stehna. Opěrka hlavy je krátká, proti Volvu nebo Octávii nevyhovující. Občas bych uvítal stěrač vzadu, ale vím, že u sedanů se nedělá. Moc pohodlné jsou plynové vzpěry motoru, stejně jako moderní stěrače - nejlepší, jaké jsem zažil (dnes jsou i na Octávii). Xenony jsou geniální, už bych nechtěl nic jiného.

Chválím původní audio. Poté, co jsem namontoval originální navigaci VW a hraji přes iPod už to není ono: zvuk je plochý a okleštěný. Naopak nelze opřít ruku o okénko, když řídíte jednou rukou, i opěrka mezi sedadly je příliš nízko. Vzadu je moře místa, vždy mě to udiví, když si tam sednu a vezu se. Vzadu postrádám více držáků na nápoje (dva věstavěné v loketní operce, nekvalitní).

Nechal jsem si vyndat a zaslepit všechny zámky, auto se zatím nikdo nepokusil ukradnout, i když v práci i doma stojí za plotem.

Jízdní vlastnosti jsou velmi jisté. Nevím, zda to dělá náhon na 4 kola (připojovaný el.) nebo ESP, ale zatáčky projíždím výrazně vyšší rychlostí než ostatními auty, stejně jako změny pruhu mohou být rychlé a ostré i ve vysoké rychlosti. Brzdy se mi zdají velmi dobré, nikdy nevadnou. Líbí se mi komfortně odpružený podvozek. Tlumení nerovností je proti Octávii výrazně lepší.

Spotřeba 9 litrů kombinovaná. Pořizovací cena 390 000 korun, cena po více než roce používání okolo 300 000.

Plusy:
Zpracování a solidnost
Nestárnoucí design
Maximální výbava
Motor v kombinaci s 4x4 a ESP
Nenápadnost
Komfortní jízdní vlastnosti

Mínusy
Nákladné opravy a údržba
Karoserie sedan není pro rodinu ideální
Vyšší hlučnost při nižích rychlostech a studeném motoru
Zvuk audia pro připojení MP3
Chod řadící páky není vždy hladký
Sedačky

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Passat

Vložit komentář

Mám varianta 2003 a je to 3B6

20.05.2011 | 08:14:57 |  Reagovat

Hmm

Tak narvat do auta 47tis a prohlasovat jak je perfektni to ses teda optimista a to si jeste nedelal spojku a to bude prekvapko. A to se ani nezminuju jak nadherne se budou schanet dily na verzi 4x4 (kdyz vseobecne na vsechny vozy verze 4x4 krome subaru je to porod protoze jsou tak 2x drazsi nez na dvoukolku)a na ten facelift kterej se delal jen chvilku tim se budou urcite vyrobci nahradnich dilu dodavajicich do afftemarketu zabyvat a ceny v origo VW servisu no to bude radosti!

24.03.2011 | 21:13:32 | John II Reagovat

Vyhřívaná sedadla

To mi připadá, že to tvoje vyhřívání sedadel není úplně v pořádku, když ti začínají hřát až po 3 minutách. Vždyť hlavní výhoda vyhřívaných sedadel je, že tě zahřejí, než začne topit auto, a ty máš do té doby pocit tepla. Pak teda ztrácí svůj význam. Mně na Fabii začínají hřát po 10-ti sekundách, to už cítím teplo. V mrazech pod nulou používám z 5-ti stupnů regulace dvojku, na chvilku se dá vydržet i trojka, pokud je -15°C, tak za 3, pak se dá vydržet i za 4, ale to už moc pálí. Pětka se použít asi nedá, to by mě spálilo. No a po 5-ti až 10-ti minutách bývá v autě teplo, a tak vyhřívání vypínám, už není potřeba. A hřeje celé sedadlo, sedák i opěradlo.

18.02.2010 | 20:21:03 | tim Reagovat

K tej spotrebe

Ja mam tiež ten pasat a ked jazdim velmi svižne tam mi bere maximalne 8 je to blbost ....a priemerna spotreba je tych 6,7 ...je to strasne fajn auto

18.02.2010 | 16:53:31 |  Reagovat

,,,

podle te foto usuzuji že je to dovoz s USA...lišta s blikačem

13.01.2010 | 15:02:21 | Anonym Reagovat

Komentář byl smazán administrátorem

 

15.12.2024 | 06:08:48 | îďčńŕíčĺ.  | 37.212.84.*

Na 5.stupni 50 km, a motor povie pá-pá,

hlavne zotrvačník. 1 liter nafty ušetrenej, 30.000,- za zotrvačník vyhodených...

19.06.2009 | 12:29:14 | ľuboš Reagovat

9l/100km?

Ahojte.
Mám vw passat 9/2004 tdi 96kw 4x4 a priemerná spotreba u mňa 5.9-6.2l.Jazdím podľa predpisov po dialnici 130. Vždy ho netočím do otáčok kým za motor nezohreje a vždy po dlhšej trase necham vrčať na voľnobehu asi minútku. Neviem prečo 9l/100km? Vždy sa snažím zaradiť čo najvyšší rýchlostný stupeň napr aj pri 50ke idem na 5ke.Neviem ale mne sa zdá tých 9l moc.Ináč zatiaľ maximálna spokojnosť aj ked je pravda že je motor hlučnejší.

19.06.2009 | 09:46:41 | mireček Reagovat

opěrka

Nevim teda jek ty ale mam passata s toho roku jako ty a moje loketni opěrka je polohovatelna jak nehoru a dolu,tak i dopředu a do zadu.Možna že u koženeho čalouněni je to jinak.

13.06.2008 | 15:56:11 | Hanes Reagovat

pro anonym

Passat B7 je auto když se ptaš a děla ho VW. A to vaše B5,B6 neni to snad jedno?Ma tam přece foto a jen vul to nepozna.

06.05.2008 | 18:42:08 | hanes Reagovat

PASSAT B5

Mám to samé auto ale ve verzi variant (kombi).Všechny Passaty v provedení 4 motion až do uvedení na trh nového modelu B6 jsou se stálým pohonem všech kol.Ta spotřeba mi taky příjde trochu moc muj Passat má dlouhodobou kombinovanou spotřebu cca 7,6 litrů na sto km.Ale dokážu s ním jet i za 5 litů.Doporučuji nechat provect elektonické navíšit výkon na 130 koní je toto auto dost těšké.Provedl jsem tuto upravu.Výkon sezvíšil na 165 koní.(cena upravy cca 5000,-Kč) Značněse zlepšil jízdní konfort, pružnost hlavně pri predjíždění a snížila se spotřeba.Naposledy jsem jel trasu Praha - Bratislava na tempomat jsem si nastavil 140 zařadil 6.tý rychlostní stupeň a kybych nemusel kroutit volantem tak jsem nemusel do řízení vubec zasahovat.Motor neměl nejmenší problem vyrovnat se s převíšením a udržoval celu cestu nastavenou rychlost.
Za dobu co toto auto mám neměl jsem s ním větší problem.
Jen jsem zaznamenal několik drobných závat které zpusobily ze auto jelo jen v dojezdové modu (maximálka 80 km/h) V obou těchto případech se s toho vyklubala oprava za 1000 kč V prvním případě odešla regulace turba a v druhem se prodřel kabel kostry na váze vzuch.V obou případech blbostb,ale pak to skoro nejede.Jinak jsem spokojen.
Moje hodnocení:Velice pohodlný,rychlí,spolehlivý stěhovák :o)

18.04.2008 | 00:39:24 | R.O.B Reagovat

4x4

Ak je to trvaly pohon 4x4 tak potom je spotreba primerana,ale ak sa zadna naprava pripaja az pri presmyknuti prednych kolies tak potom je spotreba 9 litrov na tdi moc.V tych pohonoch sa u Passatov moc nevyznam.Ak sa nemylim boli tam rozne typy. 4 Motion,Syncro a co ja viem co este.

10.02.2008 | 04:39:10 | Roman Reagovat

pěkná recenze

Tak konečně PASSATISTA, co jen nevychvaluje ale i vstřícně kritizuje.
A kte spotřebě, je to čtyrkolka a nevíme kde a jak autor jezdí, tak proč né?!

10.02.2008 | 01:18:10 | AUDI-man Reagovat

konecne striezva recenzia ale tych 9 litrov je trochu vela az sa cudujem ze niekto s takto vybavenym pasikom pisal o svojom aute ako nie o najlepsom stroji na svete

09.02.2008 | 11:15:30 | nstar Reagovat

Myslim ze nic take oficialne neexistuje,to len ludia si vzdy automaticky prihodia cislo ked pride nova generacia alebo facelift :-) Sucasna generacia,ak sa nemylim sa oznacuje ako 3C a 3C2.

08.02.2008 | 23:04:24 | Roman Reagovat

anonym

Jo a co je teda passat B7??!

08.02.2008 | 19:36:02 |  Reagovat

Roman

JE TO PASSAT B5!!! Passatom B5.5 sa mylne oznacuje faceliftovana verzia B5-ky ale oficialne take oznacenie nikdy neexistovalo.Bola len B5-ka a potom B5-ka po facelifte :-). Terajsia verzia sa oznacuje ako B6.
xxx
Nieze by som nejako precenoval tdi-cka a tvrdil ze jazdia za 5 litrov ale 9 sa mi na ten starsi motor 1.9 ktory mal vseobecne lepsiu spotrebu ako dnesne novsie dieselove motory od VW zda byt predsa len trocha vela. Este takych 8 by som bral ale za 9 litrov odidem aj svojim benzinovym 6 valcom pri priemerne rychlej jazde. Takze v takom pripade pre TDI velke opodstatnenie nevidim. Nehovoriac o tom ze uz je nafta pomali o 2sk drahsia ako benzin :-(

08.02.2008 | 19:02:39 |  Reagovat

Neni to ani B5 ani B6,ale B5,5..Je to vlastne faceliftovana verze B5..Jinak peknej Passat..!!

08.02.2008 | 17:35:25 | DonSalieri Reagovat

To neni B5 ale B6

08.02.2008 | 12:35:27 |  Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Volkswagen Passat