Rok výroby:2000Typ motoru:1.9 SDIStav km při koupi:110 000 kmStav km nyní:135 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:1. 10. 2007
Auto su kupoval tchán neznalec a bez pomoci - takže auto bylo bourané, dle opotřebení volantu určitě má na kontě víc než ukazuje stav tachometru.
Na vrub nehody a neodborné opravy jde to, že nefungovalo elektrické stahování okýnka u řidiče, byla vypadlá lanka od ovládání topení, stejně jako nebyli nasazeny konektory pro sklon světel. během těch pár tisíc km tchánova užívání ještě zakukal zadní stěrač, osvětlení zadní spz a páčka blinkrů.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nyní tchánovi dělám údržbu a musím konstatovat, že veškeré nerovnosti ze silnice jdou dost do volantu, na disel je motor poměrně tichý, ale s porovnáním s benzínovou 1.6 s 55 kw je nesrovnatelně líný a při snaze o akceleraci je nutné mu více šlapat na krk, takže při stejné dynamice jízdy se naprosto vytrácí výhoda spotřeby u 1.9 SDI, kdy jezdí prakticky za to samé co 1.6 MPI.
Díky těžkému dieslu (a zřejmě i díky volbě měkčních pneu barum) došlo k citelnému sjíždění předních pneu. Auto by bylo dobré na klidnou rodinnou jízdu bez nároku na držení kroku v akceleraci s 1.6 MPI kdy by se odvděčilo i nižší spotřebou a zřejmě se na něm podepsal negativně původní majitel.
Špatná koupě, jinak tenhle druh auta je celkem povedenej, ale když ho někdo zmrví, tak už nepomůže ani svěcená voda.
Tak vidím, že vy jste viděl diesel leda tak na papíře a vůbec řadička není váš kamarád. Naštěstí je moderní technika, takže můžete v klidku koupit diesel v automatu. Ale tomu klacku se v dieslových motorech vyhejbejte, asi by jste ho užíval hůř jako ženská.
ve vteřinách: 2 vteřiny zátah, plné otáčky, 25 km/h, potom řvoucí mrtvola, přeřadit, 2 vteřiny zátah, plné otáčky, přeřadit, 45 km/h, 3 vteřiny zátah, motor vytočený, 80 km/h, brzo už budeme na stovce...:-)) máme 15 vteřin, ještě jednou vytočit a máme 100.... hurá ! To byla samozřejmě nadsázka, ale psát něco o akceleraci ve spojení s tímto motůrkem (jistě spolehlivým a jednoduchým) je prostoduchost. Každý ví, v čem je jeho klad, rozhodně ho ale nehledejte v akceleraci.
Tak teda co chcete po motoru, který dokáže s lehkou nohou jezdit za 3,5-4 litry na dálku a tedy po městě to nemůže přelézt 5,5 litrů(motor musí být v pořádku). A po městě, tedy při padesádce je to dobrý auto. Já mám 1.6 japonce a s lehkou nohou jsem někde na 7,5 litrech a ve firmě stejnou jízdou jsem někde na 4 litrech obojí po městě. Takže asi tak. Jako když někdo jezdí špatně s dieslem a žere mu to 6 litrů, tak ať de do benzínu. To auto když porovnám objektivně s 1,6 tak ta 1,9Sdi tahá víc do 2.5tisíc a pak už vede 1.6. Ani jeden stejně není vhodný na dálnici dlouhodobě, protože žerou oba nad 120km/h víc než mají asi jako třeba 2 litr benzín. Jako když je vysoký obsah zpřevodovaný opět na těch 2,5t otáček při 130km/h, tak si veme stejně asi jako ta 1.6 -tedy kolem 7,5 litrů. Tady se porovnávájí dva motory, které jsou si výkonově velmi blízko 1.6Mpi a 1.9SDi v lehkém autě jako je Polo a v psané recenzi a je z toho kovbojka a porovnává se to jako jednolitr s dvoulitrem(to autorovo "NESROVNATELNĚ"). Ta poznámka měla patřit, že se porovnává motor v super stavu s mrtvolou... 1.9Sdi je ten nejlepší motor, který VW vymyslel a vydrží hodně a žere(tedy je schopen) i fritovaný(použitý) olej a mezi diesly je co do nákladů na motor nejlevnější na druhém místě za peugeota 1.8D, který už skončil s výrobou.
Můžeš tu výbornou akceleraci vyjádřit ve vteřinách ,ať všichni sedneme na zadek.Pružný snad ano ale rychlý určitě ani omylem,na to tam chybí právě to T místo S
Tak pozor, SDičko máme ve firmě jako služební vůz a to Fábii. To auto jede teda dost dobře po městě a na diesla bez turba má výbornou akceleraci. Patrně tato recenze není brána na tento vůz, ale na umírající vehykl s posledním dechem najetým snad někde k půl milionu kilometrů. Divím se, že tam ještě drží převodovka nebo už snad byla měněná? Navíc bouračka, tam není co hledat, ten motor patří mezí takzvané dojezdovky a pán by neměl nadávat na SDI, ale měl by být vůbec rád, že mu to vůbec jede. Člověka se strojkem po infarktu taky nedonutíte běhat maraton...
Mám Seata Cordobu Vario 1.9SDI, bere to 5.2 litrů po městě a 4.2 litrů mimo město na dlouhých trasách, ale pouze jen když je tam pětka, 2000 otáček, ale jinak je to strašně úsporný motor, jen ta akcelerace je jinde, do 100km/h to jde, ale potom už je to o ničem...
Mám zkušenosti s 1,9 SDI , ale krapet v jiným autě a to v Octavii. Mám tam sice 50Kw tuším , že Pola měly jenom 47Kw. Ale 3 Kw jsou na rozdíl váhy zanedbatelný. A auto neni vůbec líný natož pomalý, akcelereju pěkně od malejch otáček až do těch klidně i 4500. Ale tam je to zbytečný točit. Nejezdím zrovna pomalu jelikož mám rád sportovní jízdu a nedostal jsem se s timhle motorem přes 6 litrů. A jak píšeš , že když dáš pedal až na podlahu a , ýe to tam teče u nafťáka to až tolik neplatí jelikož čerpadlo ovladaj otáčky motoru a ty neovlivníš tolik jako u benzínu elektromagnetickej ventil na vstřikování . Takže SDI motory jsou velice dobrou volbou , a navíc neznají turboefekt. Zastaralej motor 1,6 55Kw nebo 74Kw neni lepší maximálně na papíře to vypadá hezky.
no já jsem se spíš nechal unést přízpěvky níže, kde se píše o spotřebě 1,6MPI kolem 5,8. Pak jsem se podíval do techničíku a tam píšou kombinovanou 7.2, takže už se dál neptám. Jinak do práce jezdím když je to nutné a rozhodně ne sám. Díky za postřehy.
Nevím, kde by měl být problém- při normální jízdě se dostat s benzínem motorem 1.6 na 7,2 l je slušné a stlačit to dolů by znamenalo jezdit economy run. Pokud se Vám to zdá hodně tak to vyměnte za diesel tdi nebo sdi, ale pokud jezdíte 15 km do práce tak to postrádá smysl, protože se to nevyplatí.
Znovu k té spotřebě! Mám stejný vůz v 1,6 MPI. Uvažoval jsem i o dieslu, ale nakonec jsem šel na benzín. Jezdím 15 km trasy do práce mimo město s průměrem 7,2 a čekal jsem teda míň. Máte zkušenosti a můžete poradit, kde může být problém. Nejezdím úplně pravidelně...no možná jsem se měl rozhodnout pro SDI. Jinak super, je tam elektrika, klima...příjemná jízda, tíché auto...dík za odpověď
já psal o jízdě po okreskách se srovnatelnou dynamikou jízdy, akcelerace z vesnic, výjedz ze zatáček, do kopce a já se stejným VW Polo Classic (jen sedan) 1.6 MPI jel tuto trasu za 5,8 l/100 km a můj tchán s 1.9 SDI VW Polo Clasic kombi za 5,7 l/ 100 km, protože SDI je nelechod a tam kde já k akceleraci potřeboval půl plynu on musel jít tvrdě až na podlahu aby stíhal a wo tom to je. To neoblafneš jak sešlápneš plynovej pedál tak to tam teče. Jo na dálnici při ustálené jízdě bude mít určitě menší spotřebu a ve městě to je jasný.
naprostej nesmysl - jezdil jsem s oběma vozy - oktávka 1.6 74 kw bere v průměru tak 7.5 l i více pokud jezdíte rychle po dálnici a ve městě( nevěřit počítači) - sdi jezdí dlouhodobě tak tak za 4.5 až 5 l přičemž i při rychlejší jízdě na dálnici spotřeba rapidně neroste.
při stejné dynamice po okreskách jedu s 1.6 MPI se spotřebou 5,8 l a tchán s 1.9 SDI za 5,7 l - SDI je lenechod a aby mi stačil, musí mu šlapat na krk.
Pocuvaj ma sem! NETREP, NEBLUZNI A NEZAVADZAJ CITATELOU TU!!! Jak mozess porovnavat MPI s SDI a este ktomu zrovnavat spotrebu. Co si tele?abo ked si bol maly nespadol si s kociara na hlavicku??? =)) nechcem ta urazat, ale krv mi vrie vzilach ked to citam SDI atmosfericky diesel je nezmar s dobrou spotrebou smensim vykonom. Kludne to ide aj na olej plus nafta. Vyhodou je bezporuchovost male provozne naklady, ku castym startom, kratkym dojazdom do ciela.Vhodne do mesta a ku mestu,nevhodne na dialnicu.
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Polo
To Anonym
Tak vidím, že vy jste viděl diesel leda tak na papíře a vůbec řadička není váš kamarád. Naštěstí je moderní technika, takže můžete v klidku koupit diesel v automatu. Ale tomu klacku se v dieslových motorech vyhejbejte, asi by jste ho užíval hůř jako ženská.
26.04.2011 | 06:06:00 | svlastik Reagovat
Akcelerace
ve vteřinách: 2 vteřiny zátah, plné otáčky, 25 km/h, potom řvoucí mrtvola, přeřadit, 2 vteřiny zátah, plné otáčky, přeřadit, 45 km/h, 3 vteřiny zátah, motor vytočený, 80 km/h, brzo už budeme na stovce...:-)) máme 15 vteřin, ještě jednou vytočit a máme 100.... hurá ! To byla samozřejmě nadsázka, ale psát něco o akceleraci ve spojení s tímto motůrkem (jistě spolehlivým a jednoduchým) je prostoduchost. Každý ví, v čem je jeho klad, rozhodně ho ale nehledejte v akceleraci.
25.04.2011 | 21:12:51 | Reagovat
Akcelerace
Tak teda co chcete po motoru, který dokáže s lehkou nohou jezdit za 3,5-4 litry na dálku a tedy po městě to nemůže přelézt 5,5 litrů(motor musí být v pořádku).
A po městě, tedy při padesádce je to dobrý auto. Já mám 1.6 japonce a s lehkou nohou jsem někde na 7,5 litrech a ve firmě stejnou jízdou jsem někde na 4 litrech obojí po městě. Takže asi tak. Jako když někdo jezdí špatně s dieslem a žere mu to 6 litrů, tak ať de do benzínu.
To auto když porovnám objektivně s 1,6 tak ta 1,9Sdi tahá víc do 2.5tisíc a pak už vede 1.6. Ani jeden stejně není vhodný na dálnici dlouhodobě, protože žerou oba nad 120km/h víc než mají asi jako třeba 2 litr benzín. Jako když je vysoký obsah zpřevodovaný opět na těch 2,5t otáček při 130km/h, tak si veme stejně asi jako ta 1.6 -tedy kolem 7,5 litrů.
Tady se porovnávájí dva motory, které jsou si výkonově velmi blízko 1.6Mpi a 1.9SDi v lehkém autě jako je Polo a v psané recenzi a je z toho kovbojka a porovnává se to jako jednolitr s dvoulitrem(to autorovo "NESROVNATELNĚ").
Ta poznámka měla patřit, že se porovnává motor v super stavu s mrtvolou...
1.9Sdi je ten nejlepší motor, který VW vymyslel a vydrží hodně a žere(tedy je schopen) i fritovaný(použitý) olej a mezi diesly je co do nákladů na motor nejlevnější na druhém místě za peugeota 1.8D, který už skončil s výrobou.
25.04.2011 | 20:40:20 | svlastik Reagovat
Můžeš tu výbornou akceleraci vyjádřit ve vteřinách ,ať všichni sedneme na zadek.Pružný snad ano ale rychlý určitě ani omylem,na to tam chybí právě to T místo S
25.04.2011 | 16:26:42 | Reagovat
SDI
Tak pozor, SDičko máme ve firmě jako služební vůz a to Fábii. To auto jede teda dost dobře po městě a na diesla bez turba má výbornou akceleraci. Patrně tato recenze není brána na tento vůz, ale na umírající vehykl s posledním dechem najetým snad někde k půl milionu kilometrů. Divím se, že tam ještě drží převodovka nebo už snad byla měněná? Navíc bouračka, tam není co hledat, ten motor patří mezí takzvané dojezdovky a pán by neměl nadávat na SDI, ale měl by být vůbec rád, že mu to vůbec jede.
Člověka se strojkem po infarktu taky nedonutíte běhat maraton...
25.04.2011 | 16:08:37 | svlastik Reagovat
Spotřeba
Mám Seata Cordobu Vario 1.9SDI, bere to 5.2 litrů po městě a 4.2 litrů mimo město na dlouhých trasách, ale pouze jen když je tam pětka, 2000 otáček, ale jinak je to strašně úsporný motor, jen ta akcelerace je jinde, do 100km/h to jde, ale potom už je to o ničem...
25.04.2011 | 12:46:03 | Jenda Reagovat
Nesouhlas
Mám zkušenosti s 1,9 SDI , ale krapet v jiným autě a to v Octavii. Mám tam sice 50Kw tuším , že Pola měly jenom 47Kw. Ale 3 Kw jsou na rozdíl váhy zanedbatelný. A auto neni vůbec líný natož pomalý, akcelereju pěkně od malejch otáček až do těch klidně i 4500. Ale tam je to zbytečný točit. Nejezdím zrovna pomalu jelikož mám rád sportovní jízdu a nedostal jsem se s timhle motorem přes 6 litrů. A jak píšeš , že když dáš pedal až na podlahu a , ýe to tam teče u nafťáka to až tolik neplatí jelikož čerpadlo ovladaj otáčky motoru a ty neovlivníš tolik jako u benzínu elektromagnetickej ventil na vstřikování . Takže SDI motory jsou velice dobrou volbou , a navíc neznají turboefekt. Zastaralej motor 1,6 55Kw nebo 74Kw neni lepší maximálně na papíře to vypadá hezky.
22.08.2008 | 22:45:42 | Petrolejář Reagovat
no já jsem se spíš nechal unést přízpěvky níže, kde se píše o spotřebě 1,6MPI kolem 5,8. Pak jsem se podíval do techničíku a tam píšou kombinovanou 7.2, takže už se dál neptám.
Jinak do práce jezdím když je to nutné a rozhodně ne sám. Díky za postřehy.
08.10.2007 | 16:57:59 | Jarek Reagovat
Nevím, kde by měl být problém- při normální jízdě se dostat s benzínem motorem 1.6 na 7,2 l je slušné a stlačit to dolů by znamenalo jezdit economy run. Pokud se Vám to zdá hodně tak to vyměnte za diesel tdi nebo sdi, ale pokud jezdíte 15 km do práce tak to postrádá smysl, protože se to nevyplatí.
07.10.2007 | 21:13:47 | Reagovat
Spotřeba
Znovu k té spotřebě! Mám stejný vůz v 1,6 MPI. Uvažoval jsem i o dieslu, ale nakonec jsem šel na benzín. Jezdím 15 km trasy do práce mimo město s průměrem 7,2 a čekal jsem teda míň. Máte zkušenosti a můžete poradit, kde může být problém. Nejezdím úplně pravidelně...no možná jsem se měl rozhodnout pro SDI. Jinak super, je tam elektrika, klima...příjemná jízda, tíché auto...dík za odpověď
07.10.2007 | 19:36:28 | Jarek Reagovat
ne ne
já psal o jízdě po okreskách se srovnatelnou dynamikou jízdy, akcelerace z vesnic, výjedz ze zatáček, do kopce a já se stejným VW Polo Classic (jen sedan) 1.6 MPI jel tuto trasu za 5,8 l/100 km a můj tchán s 1.9 SDI VW Polo Clasic kombi za 5,7 l/ 100 km, protože SDI je nelechod a tam kde já k akceleraci potřeboval půl plynu on musel jít tvrdě až na podlahu aby stíhal a wo tom to je. To neoblafneš jak sešlápneš plynovej pedál tak to tam teče. Jo na dálnici při ustálené jízdě bude mít určitě menší spotřebu a ve městě to je jasný.
02.10.2007 | 13:46:43 | Reagovat
naprostej nesmysl - jezdil jsem s oběma vozy - oktávka 1.6 74 kw bere v průměru tak 7.5 l i více pokud jezdíte rychle po dálnici a ve městě( nevěřit počítači) - sdi jezdí dlouhodobě tak tak za 4.5 až 5 l přičemž i při rychlejší jízdě na dálnici spotřeba rapidně neroste.
02.10.2007 | 10:07:49 | Reagovat
spotřeba
při stejné dynamice po okreskách jedu s 1.6 MPI se spotřebou 5,8 l a tchán s 1.9 SDI za 5,7 l - SDI je lenechod a aby mi stačil, musí mu šlapat na krk.
02.10.2007 | 09:28:45 | Reagovat
RE:spotřeba
Pocuvaj ma sem!
NETREP, NEBLUZNI A NEZAVADZAJ CITATELOU TU!!!
Jak mozess porovnavat MPI s SDI a este ktomu zrovnavat spotrebu.
Co si tele?abo ked si bol maly nespadol si s kociara na hlavicku??? =)) nechcem ta urazat, ale krv mi vrie vzilach ked to citam
SDI atmosfericky diesel je nezmar s dobrou spotrebou smensim vykonom. Kludne to ide aj na olej plus nafta. Vyhodou je bezporuchovost male provozne naklady, ku castym startom, kratkym dojazdom do ciela.Vhodne do mesta a ku mestu,nevhodne na dialnicu.
12.09.2011 | 12:26:03 | MareKTM | 195.168.83.* Reagovat
Stejná spotřeba jako u 1,6? Co to je za nesmysl!
01.10.2007 | 21:37:53 | Reagovat