Rok výroby:1997Typ motoru:2.0 TS 16 vStav km při koupi:52 000 kmStav km nyní:87 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:20. 8. 2007
Auto jsem koupil před necelými dvěma roky a od té doby jsem na něm najezdil 35 000 km. Co se poruch týče tak jsem zaznamenal jen klasickou nemoc 146 a to je termostat.
Ohříval jen na 70 stupňů. Po výměně bez problémů.Rychleji odchází žárovka tlumených světel v pravé části vozu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Celkově se jedná, až pro mě překvapivě, o spolehlivý vůz. po najetých 35 tisících kilometrech mě auto nezklamalo a připravuje mi jenom hezký zážitky.
Olej měním po 8 tisících neboť tento motor je velmi náchylný na přejíždění oleje a není vzácností vidět zadřené dvoulitry. Dynamické vlastnosti tohoto vozu jsou nadprůměrné srovnám li je s konkurenčními vozy stejného stáří a obsahu. Spotřeba, teď mne mnozí budou asi kamenovat, je obdivuhodná.
Jezdím se svou Alfou za osm litrů průměrně a to si dopřávám dynamického svezení. Zvukový doprovod tohoto motoru je ódou pro uši řidiče a mnohdy se za mnou otočí i kolemjdoucí.Co bych trošičku vytkl jsou jízdní vlastnosti. Auto je z výroby tvrdší a na příčných nerovnostech odskakuje záď. V zatáčkách a na dobrých silnicich(předpokládá se že máte alespoň trochu solidní pneumatiky, nemyslím tím teď protektory z hypermarketu za 7 stovek, ale zn. Pireli, Good Year, Bridgestone, Michelin , ještě Firestone, Toyo) se auto chová famózně. Můžu s ním projíždět zatáčky vyšší rychlostí než jsem si původně myslel a když to vypadá, že jsem na hraně ještě si pro mě schová trošku přilnavosti. Nemá sice podvozek jako Ford focus, ale pokud se s vozem sžijete, můžete si být jistí, že mladí hoši s polepenýma a ospojlerovanýma autíčkama vám naebudou stačit na běžných okrskách a na dálnicích už vůbec ne.
Celkově Alfu 146 hodnotím jako velmi dobrou koupi. Neboť zachovalý vůz( dá to trochu práce najít ale lze to) se dá pořídit za přijatelou cenu. Ty tam jsou doby kdy se odporoučela převodovka a zadrhl boxer. Navíc Vám Alička nabídne vzadu více místa než Octavia a to je co říct. Jen platí, že se o ni musíte starat mnohem více než o jiná auta , jinak si budete rvát vlasy. Cuore sportivo: Legy
před pěti a půl lety jsem zadával tuto recenzi. Alfu stále mám a rád se podělím o své zkušenosti. Celkové ji mám skoro 8 let. V současné době mám najeto 128 000 km. tzn, že jsem najel cca 76000km. Přechodnou dobu jsem používal jiný vůz a Alfonse nechal stát čehož jsem pak litoval. Ale, postupně. Spotřeba je stále kolem 8 litrů a přesně změřeno na posledních ujetých 5000km. Stále měním olej každých 8-9 tis km. Mezi výměnami nutno dolívat, dle stylu jízdy. Motor stále má sílu. Odchylka při měření zrychlení z 0-100km oproti továrním hodnotám nového vozu, 0,2s. Takže po stránce motorové si myslím ok. Stav karoserie taky ok, blatníky kapota dveře nikde nerezne. Interier odolný a zachovalý(pokud pominu, že se mi tam na dva dny usídlili hlodavci, doted nevím kudy tam vlezli, naštěstí pod zadní sedačky, dal jsem jed a bylo vyřešeno). Chyby na kráse, že na černé látce jsou jakékoliv mokré skvrny těžko odstranitelné. Potud je to dobré. Hlavní zrada čeká když zvednete auto. Na technické se divili, že mám totáně shnilou podlahu, bohužel to zasahuje do nosných prvků. Náklady za dobu vlastnictví, jsou následující: Rozdvody i s prací 6500,-Kč, svíčky NGK Platinum 2050kč objednáno přes ebay(jinak cca 6000kč)Termostat 1300kč, váha vzduchu Bosch 4900Kč, spojkový váleček 900kč, brzdový válec 400,-Kč, ramena 2600kč, tlumiče 4900,-Kč žárovky nepočítám, nepamatuju si počet. Baterie 1800kč, brzdové trubičky, olej + filtry dohromady 10500,-Kč, výfuk středový + koncový díl + vlnovec(bez katu) s prací 6500,-Kč, Kotouče + destičky Ate - 5800,-Kč celkem za 7,5 roku investice 48150Kč cca. V průměru to vychází na asi 6500kč investice za rok. KDybych býval nenechal delší dobu auto stát nemusel jsem měnit brzdový válec. Ale to je jedno. Kdyby byla v pořádku podlaha, nepřemýšlel bych o jiným vozu a to i přes to, že v únoru bude mít toto auto 16let. Motor v dobré kondici, interier taky. Vždy jsem nastartoval a odjel. Když mě všichni strašili , že Ital stojí za .... tak můžu s klidným srdcem říct, že je to super vozítko za slušný peníze. Dnes se ani nevyplatí prodávat, jeho cena i když se jedná o provedení Ti je cca kolem 20.000,-kč a s tou podlahou i méně. Nicméně další vozidlo bude asi taky Alfa. Vyzkouším a uvidím. Ještě nutno podotknout, že Alfy mají nějakou zvláštní auru. Když jsem tuto svoji skoro na rok z lenostních důvodů odstavil a jezdil skandinávským vozem, posléze se k ní vrátil tak jsem vyznavače starších Alf dokonale pochopil. Ve Volvu jsem sednul a jel, připadal si jak v obýváku a čekal až dojedu na místo určení, možná bych i nudou usnul. Pak jsem přesednul zpátky do Alfonse a byl pln emocí, ovládání, zvuk motoru to vše se mi líbilo. A taky spotřeba, stejný obsah, s tím rozdílem, že Skandinávský sedan o stenjném objemu a hmotnosti žral o 2,7 litru více. Závěrem bych rád řekl, že lidi, kteří uvažují o Alfe i starší, se nemusí bát, pokud kupují zachovalý vůz a hlavně pokud sami svědomitě o svůj vůz dbají. Ciao
Podlahu jsem měl na své 146 1.6 TS r.1998 také shnilou, zasahovalo to do zadního nosníku. Nechal jsem to za 5000,- vyvařit a už 2 roky jezdím v pohodě dál. najeto 223 tkm.
Ja som poznal Alfu 156 s 1,8, pri 150000 isla do sveta, motoricky uplne v pohode, ten chalan to auto uplne zral, ale dostal sluzobne a 2 auta neboli rentabilne...
Kdo že to tu má obavy jestli motor vydrží 150000km? Já mám 146 s 1,6TS motorem která má na tachometru 190000km a v pohodě! Aje olej měním každých asi 12000km a tankuju jen V-Power.
Kvalitní recenze. To je přesně ono - pokud se člověk stará jak má a dopřává autu jen kvalitní "věci" tak se mu za to odvděčí. Přeju hodně štastných kilometrů...
Komentáře uživatelů k recenzi Alfa Romeo 146
zkušenosti o 5 let později
před pěti a půl lety jsem zadával tuto recenzi. Alfu stále mám a rád se podělím o své zkušenosti. Celkové ji mám skoro 8 let. V současné době mám najeto 128 000 km. tzn, že jsem najel cca 76000km. Přechodnou dobu jsem používal jiný vůz a Alfonse nechal stát čehož jsem pak litoval. Ale, postupně. Spotřeba je stále kolem 8 litrů a přesně změřeno na posledních ujetých 5000km. Stále měním olej každých 8-9 tis km. Mezi výměnami nutno dolívat, dle stylu jízdy. Motor stále má sílu. Odchylka při měření zrychlení z 0-100km oproti továrním hodnotám nového vozu, 0,2s. Takže po stránce motorové si myslím ok. Stav karoserie taky ok, blatníky kapota dveře nikde nerezne. Interier odolný a zachovalý(pokud pominu, že se mi tam na dva dny usídlili hlodavci, doted nevím kudy tam vlezli, naštěstí pod zadní sedačky, dal jsem jed a bylo vyřešeno). Chyby na kráse, že na černé látce jsou jakékoliv mokré skvrny těžko odstranitelné. Potud je to dobré. Hlavní zrada čeká když zvednete auto. Na technické se divili, že mám totáně shnilou podlahu, bohužel to zasahuje do nosných prvků. Náklady za dobu vlastnictví, jsou následující: Rozdvody i s prací 6500,-Kč, svíčky NGK Platinum 2050kč objednáno přes ebay(jinak cca 6000kč)Termostat 1300kč, váha vzduchu Bosch 4900Kč, spojkový váleček 900kč, brzdový válec 400,-Kč, ramena 2600kč, tlumiče 4900,-Kč žárovky nepočítám, nepamatuju si počet. Baterie 1800kč, brzdové trubičky, olej + filtry dohromady 10500,-Kč, výfuk středový + koncový díl + vlnovec(bez katu) s prací 6500,-Kč, Kotouče + destičky Ate - 5800,-Kč celkem za 7,5 roku investice 48150Kč cca. V průměru to vychází na asi 6500kč investice za rok. KDybych býval nenechal delší dobu auto stát nemusel jsem měnit brzdový válec. Ale to je jedno. Kdyby byla v pořádku podlaha, nepřemýšlel bych o jiným vozu a to i přes to, že v únoru bude mít toto auto 16let. Motor v dobré kondici, interier taky. Vždy jsem nastartoval a odjel. Když mě všichni strašili , že Ital stojí za .... tak můžu s klidným srdcem říct, že je to super vozítko za slušný peníze. Dnes se ani nevyplatí prodávat, jeho cena i když se jedná o provedení Ti je cca kolem 20.000,-kč a s tou podlahou i méně. Nicméně další vozidlo bude asi taky Alfa. Vyzkouším a uvidím. Ještě nutno podotknout, že Alfy mají nějakou zvláštní auru. Když jsem tuto svoji skoro na rok z lenostních důvodů odstavil a jezdil skandinávským vozem, posléze se k ní vrátil tak jsem vyznavače starších Alf dokonale pochopil. Ve Volvu jsem sednul a jel, připadal si jak v obýváku a čekal až dojedu na místo určení, možná bych i nudou usnul. Pak jsem přesednul zpátky do Alfonse a byl pln emocí, ovládání, zvuk motoru to vše se mi líbilo. A taky spotřeba, stejný obsah, s tím rozdílem, že Skandinávský sedan o stenjném objemu a hmotnosti žral o 2,7 litru více. Závěrem bych rád řekl, že lidi, kteří uvažují o Alfe i starší, se nemusí bát, pokud kupují zachovalý vůz a hlavně pokud sami svědomitě o svůj vůz dbají. Ciao
29.01.2013 | 18:27:21 | Legy | 88.101.168.* Reagovat
RE: zkušenosti o 5 let později
Podlahu jsem měl na své 146 1.6 TS r.1998 také shnilou, zasahovalo to do zadního nosníku. Nechal jsem to za 5000,- vyvařit a už 2 roky jezdím v pohodě dál. najeto 223 tkm.
18.08.2013 | 12:04:09 | tomas_nr | 94.138.117.* Reagovat
Ja som poznal Alfu 156 s 1,8, pri 150000 isla do sveta, motoricky uplne v pohode, ten chalan to auto uplne zral, ale dostal sluzobne a 2 auta neboli rentabilne...
24.08.2007 | 23:12:20 | olso Reagovat
150000 km?
Kdo že to tu má obavy jestli motor vydrží 150000km? Já mám 146 s 1,6TS motorem která má na tachometru 190000km a v pohodě! Aje olej měním každých asi 12000km a tankuju jen V-Power.
24.08.2007 | 21:23:47 | Jetel Reagovat
jsem zvědavý jestli se motor dožije 100-150 000km,tam je totiž zenit výdrže motoru,ale třeba budeš mít dobrej kus
20.08.2007 | 23:12:43 | Loser Reagovat
RE:
Já mám nalítáno na AR 146 2.0 16V 114kW 240 000 km a v pohodě.
23.06.2017 | 13:53:51 | pechy | 109.80.196.* Reagovat
Kvalitní recenze. To je přesně ono - pokud se člověk stará jak má a dopřává autu jen kvalitní "věci" tak se mu za to odvděčí. Přeju hodně štastných kilometrů...
20.08.2007 | 19:08:19 | laďa Reagovat