Rok výroby:1997Typ motoru:2,0 16V 110 KWStav km při koupi:54 000 kmStav km nyní:99 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:16. 7. 2008
Rychleji odchází žárovka potkávacích světel v pravé části vozu
spojkový váleček ......výměna 950,-Kč
termostat..................1900,- Kč
Hodnocení a zkušenosti s autem
Rád bych Vás seznámil s mojí milovanou Alficí. Auto vlastním 2,5 roku. Během té doby jsem najezdil 50 tis. km. Můžu říct, že to byly opravdu hodně záživné kilometry a jízdu jsem si užíval. Nyní Vám své auto představím
Design Když jej vidíte před sebou poprvé, tak se neubráníte otázce, zda je tohle opravdu 10-11 let staré auto. Jeho design(mluvím za sebe a nerad bych svůj názor někomu vnucoval) mi příjde oprravdu nadčasový moderní a stále líbivý.Vidíte úzké světlomety, prolis na kapottě zakončený typickým chromovaným trojůhelníkem od Alfy Romeo. Líbivý nárazník s dvěmi mlhovkami od Carrela. z boku vyníká klínovitý tvar tohoto vozu a dramaticky zvednutá záď. Když jsem ji viděl poprvé někdy v polovině 90 tých let, tak se musím přiznat, že se mi vůbec nelíbila. Ale, tedˇje to asi nejvíc sexy zadek na liftbacku co znám zvláště zakončený decetním křidýlkem. další věc, které si všimnete jako já, asi později jsou hezky tvarovaná zpětná zrcátka. Mají přísný téměř obdelníkový tvar a k vozu se opravdu hodí. Svůj vůz mám v červené nemetalické barvě, která časem pigmentuje, ale stále si udržuje svou kvalitu a nikde se neloupe ani nic podobnho. Trošku jsem se bál pověsti italských vozů jako konzerv od rybiček s motorem, ale naštěstí mě toto nepotkalo. Auto už má pozinkovanou upravu a nikde mi nerezne:-))
Design interiéru
vzhled interiéru je opět otázkou vkusu daného motoristy. Je krásně černý a na první pohled mu dominují černé anatomicky tvarované sedačky s vytlačenými logy a nápisy značky. Další věc je krásný tříramený volant potažený kůží.( někomu se sice nelíbí ale když srovnáte s volentem v golfu nebo escortu tak je opravdu vkusný a nepřipomíná kormidlo od Titaniku :-) Kruhově výdechy jsou standartem vkusu, který přichází do téměř většiny vozů až poslední léta. Ale poslední z dominatních věcí je prostor nost, zváště u spolujezdce- Jelikož je v jeho místech palubka vykrojená, tak má spoustu místa na natažení nohou a za nm si posedí i pasažéři s postavou nad 180cm. Zároveň je to, ale i věc, která někoho odrazuje. Volant je nastavitelný ve svislé ose. Trošku mi dělalo problém najít si ideální polohu, protože nejsem ital ani řek ani nic z toho podobného. Když si totiž nastavíte sedačku tak aby jste měl ideální pozici pro nohy, tak se Vám nedostává pohodlí pro ruce. Jsou totiž krátké. Takže si ji musíte posunout o zub dva blíže ale spraví to skon. Jde enom o zvyk, který dnes již nepozoruji. Řadící páka chodí lehce a přesně. Jediné co vás zarazí je chod zpátečky. Jednou za čas narazíte na ten nepopulární zvuk zuby o zuby, ale to je normální. Výhled z ovzu je dobrý jen si musíte zvyknout na tu krásnou vysokou záď při parkování. Místo na zadních sedačkách je velkorysé a s přehledem strčí do kapsy i Octávii první generace. Takže to hodně využiiju když jezdím většinou sám:-)))
Jízdní vlastnosti a požitky
Když otočíte krásným červeným klíčkem rozeběhne se dvoulitrový čtyřvále s osmi svíčkami a výkonem 150 koní. Nejdříve neslibuje nic mimořádného, ale nechte ho chvíli zahřát a uslyšíte ten mazec. Vezmete za plyn a dostane vás blesková odezva motoru a raketový start ručičky otáčkoměru. A ten naléhavý zvuk italsýho hřešbce(nemá nic společného s Rockym pozn autora) je nádherný. rozjedete se a začnete mlsat každý kilometr. Jen si musíte zvyknout na malý poloměr otáčení volantu. Od dorazu k dorazu necelé dvě otáčky. Auto je neuvěřitelné živé a to doslova. Akcelerace návyková a to takovým způsobem, jezdit s alfou 50 je holý nesmysl. Jedete na klikaté silnici a využíváte převodovku jenom v rozsahu 1 až třetí stupen, motor točíte do 7000 otáček a střídáte podřazování s meziplynem a řazení zpátky na 3. Podvozek je skvělý a jenom vás občas zadrncá na příčných nerovnostech díky tvrému nastavení a lehčímu zadku. Srovnáte li 146 s vozy ze stejné doby tak Vám nemůže žádná seriovka konkurovat. Pominu li nějaké edice golf GTI apod. S alfou si vychutnáváte každý kilometr, leckdo se za vámi otočí. pokud ji chcete mít hezčí stačí kola, tmavá okna, prahy a víc nepotřebuje. Je návaková a omamná a já ji zbožnuju.
Provozní náklady
náklady na udržbu a náhradní díly nejsou nijak dramatické. Olej , díly podvozku, tlumiče, atd jsou srovnatelné s jinými značkami. Jediné co je maso tak jsou svíčky. Nevyplatí se kupovat nějaké levné. Jedině na NGK to opravdu jede a za ty dáte 6400Kč ale zase vydrží déle a hlavně si nezničíte motor. Vyplatí se investovat do oleje, takže oleje typu mogul apod nee. Měním jej po 8-9 tisících a jsem spokojen. Pro opravdu dobrou jízdu doporučuji dobré tlumiče a hlavně pneumatiky. %zádné čínské protektory ale ověřené značky a pneumatiky s vysokým rychlostním indexem. Spotřeba je kolem 8 sitrů živé jízdy(bez předpisů) Pokud jedete opravdu na krev tím myslím, že jste pořád na vrcholu otáčkoměru jste na 10 litrech.
Nedostatky.
asi bych trošku zkritizoval vrzající interiér, ale není to tak dramatické. Zvyknete si
Vyšší posaz- u vozu s takovými sportovními geny bych čekal nižší usazení sedačky.
zamrzání lanovodů ruční brzdy.
resume
vůz je orpavdu skvělý a patří do rukou rozumného řidiče. nedoporučil bych jej mladému týpkovi s mokrým řidičákem. Chytráky co říkají, že alfy nevydrží apod. bych umlčel svedomitou udržbou a kvalitními díly a oleji. Alfa je sportvní nářadí a tak se o něj musíte starat tot je vše jdu si zajezdit
Komentáře uživatelů k recenzi Alfa Romeo 146